Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Resident Evil 4 Remake Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Capcom

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Capcom

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Resident Evil 4 Remake είναι πιστό στο original, διορθώνοντας λάθη των προκατόχων του, δίχως όμως να είναι και αψεγάδιαστο.

Έτοιμη να διορθώσει τα λάθη του παρελθόντος, η Capcom συνόδευσε την αναμονή για την κυκλοφορία του remake του Resident Evil 4 με σωρεία πληροφοριών για την αναβίωση του σημαντικότερου τίτλου του franchise. Η νέα κυκλοφορία έρχεται τρία χρόνια μετά από το λανσάρισμα του remake για το Resident Evil 3 και η αλήθεια είναι πως υπήρξε τεράστια ανησυχία, σχετικά με το μέγεθος του καινούργιου τίτλου. Η προηγούμενη προσπάθεια της εταιρείας έχαιρε ορισμένων πολύ θετικών χαρακτηριστικών, όμως υπολειπόταν σε περιεχόμενο σε σχέση με το original game και, ως έναν βαθμό, ήταν θύμα κακού game design. Τώρα, είτε για καλό, είτε για κακό, η αναμενόμενη κυκλοφορία του Resident Evil 4 remake έχει φτάσει.




Πρόκειται αναμφίβολα για ένα remake που, συγκριτικά με τους προκατόχους του, είναι πιο πιστό στο πρωτότυπο υλικό. Καθώς ακολουθεί το ταξίδι του Leon S. Kennedy σε ένα χωριό της Ισπανίας, για τη διάσωση της κόρης του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών, η αναδιήγηση της κλασσικής ιστορίας ακολουθεί την πεπατημένη που εκείνη όρισε, μα με ύφος ωριμότερο και σκοτεινότερο. Το γνώριμο σενάριο συνδυάζεται με πιο θλιβερούς τόνους στην ήδη καταθλιπτική ατμόσφαιρα που επικρατεί, ενώ οι δυνατότητες του σημερινού hardware βοηθούν στην απόδοση πολύ μεγαλύτερης λεπτομέρειας σε οτιδήποτε βλέπουμε γύρω μας, αποδίδοντας ένα ζοφερό σύνολο με ισχυρό αποτύπωμα. Οι εξωτερικοί χώροι έχουν αποκτήσει μια εντελώς διαφορετική υπόσταση, όντας κατά πολύ πιο ζωντανοί και ομορφότεροι, με αμυδρή ομίχλη την ημέρα και με έντονη υγρασία τη νύχτα. Μέσα στα κτίσματα αναλαμβανόμαστε  περισσότερο το πόσο έχουν συμπτυχθεί οι χώροι, δίχως όμως να δυσκολεύουν την πλοήγηση. Αυτό το στένεμα μπορεί να κάνει τις περιοχές πιο ουσιώδεις, όμως δεν αποφεύγει να περιορίζει.



Όσο και αν υπάρχει το αίσθημα του καινούργιου, όλα τα παραπάνω ενέχουν γνώριμα χαρακτηριστικά που, οποιοσδήποτε έχει παίξει τον πρωτότυπο τίτλο θα τα εντοπίσει μονομιάς. Κάτι που ισχύει περισσότερο με την περίπτωση του gameplay. Το κομμάτι του action και του shooting επιστρέφει αυτούσιο, ελαφρώς γρηγορότερο, όπως συνέβη και με το Resident Evil 3 remake. Ο χειρισμός του Leon είναι εξαιρετικά εύκολος, όπως και η εναλλαγή μεταξύ των όπλων που έχουμε εξοπλίσει πάνω του, ενώ πολλά από τα καινούργια animations του ίδιου (αλλά και NPCs) μιμούνται τα παλιά. Η κάμερα εξακολουθεί να βρίσκεται σε οπτική τρίτου προσώπου, πίσω από τον δεξί ώμο του Leon, κάνοντας zoom in όταν στοχεύουμε, ή όταν εκτελούμε melee επιθέσεις. Οι εχθροί και τα bosses (που ευτυχώς δε φέρουν ελλείψεις) είναι ακριβώς αυτό που περιμέναμε, με ορισμένους να εμφανίζονται επιβλητικότεροι. Ύστερα από μερικές επιθέσεις, κάποιοι από αυτούς αφήνουν ένα μικρό παραθυράκι εξόντωσης, η μη εκμετάλλευση του οποίου οδηγεί σε μια δεύτερη, ελαφρώς δυσκολότερη φάση τους. Γενικότερα, η δράση και οι μάχες είναι στο επίκεντρο, με τα quick time events να αποτελούν πια παρελθόν.



Τώρα παίζει μεγαλύτερο ρόλο το μαχαίρι, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για parry επιθέσεων, όμως με κάποιο κόστος στην αντοχή του. Εφόσον το μαχαίρι σπάσει, ο Leon είναι σημαντικά πιο ευάλωτος (δεδομένου του parry) έως ότου το επιδιορθώσει στον Merchant. Επιπλέον, το μαχαίρι σηκώνει αναβαθμίσεις, όπως και τα υπόλοιπα όπλα που είναι διαθέσιμα, μεταξύ των οποίων και το καινούργιο Bolt Thrower (όπλο – τόξο). Οι αναβαθμίσεις είναι πιο εξιδανικευμένες αυτήν τη φορά, αφού μπορούν να ρυθμίσουν διαφορετικά χαρακτηριστικά ενός όπλου. Για παράδειγμα, μπορούν να παραμετροποιήσουν την ταχύτητα με την οποία πυροβολεί. Επιπλέον, τώρα μπορούμε να προχωρήσουμε σε ανταλλαγή αγαθών με τον Merchant, προσφέροντάς του κοσμήματα για σπάνια αντικείμενα.



Ακόμα μια προσθήκη είναι η ύπαρξη των side quests, που αναλαμβάνουμε εντοπίζοντας χαρακτηριστικά μπλε σημειώματα και που, στην ουσία, ζητούν χάρες. Αυτές οι χάρες συνήθως εκπληρώνονται εντός των ορίων της περιοχής που τις ενεργοποιήσαμε και απαιτούν την σχεδόν εξονυχιστική εξερεύνησή τους για την εύρεση συγκεκριμένων αντικειμένων. Μερικές από αυτές υπάρχουν απλά και μόνο για την επιμήκυνση του χρόνου του παιχνιδιού, όμως οι περισσότερες εκμεταλλεύονται με έξυπνο τρόπο τον σχεδιασμό του χάρτη, βοηθώντας μας να ανακαλύψουμε κομμάτια του, που ειδάλλως δε θα βλέπαμε. Στην πορεία βρίσκουμε επιπρόσθετο loot και θησαυρούς, που θα μας αποφέρουν περισσότερα χρήματα. Τελικά, οι προσθήκες που φέρει το remake δεν υφίσταται για να δικαιολογήσουν αφαιρέσεις από άλλα κομμάτια του παιχνιδιού, αλλά για να εμπλουτίσουν τη συνολική του εμπειρία. Κάτι που επιτυγχάνουν, δίχως να αλλοιώνουν την ταυτότητά του.



Το remake δίνει επίσης περισσότερη βαρύτητα στο stealth, που αποδεικνύεται παραπάνω από χρήσιμο σε ουκ ολίγες περιπτώσεις. Είναι μια τακτική που χρησιμοποιούμε ιδιαίτερα στις στιγμές που μας συντροφεύει η Ashley Graham (η κόρη του Προέδρου των Η.Π.Α.), η οποία μας ακολουθεί ακατάπαυστα, σε αντίθεση με το αρχικό παιχνίδι. Εμείς έχουμε τη δυνατότητα να της ζητήσουμε να μας ακολουθεί από κοντά, ή να διατηρεί μια κάποια απόσταση, αφού ζυγίσουμε την εκάστοτε περίσταση. Η αλλαγή αυτή φαντάζει απόλυτα λογική, μια και δε θα ‘χε νόημα να της ζητάμε να περιμένει σε ένα σημείο όπου θα μείνει εκτεθειμένη μόλις απομακρυνθούμε. Όμως, ακόμα κι έτσι δεν παύει να είναι ένα κατά τόπους δύσκολο έργο με εκνευριστικά αποτελέσματα. Παρόλα αυτά, η αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο χαρακτήρων είναι τουλάχιστον το ίδιο καλή με το original game, με μεγαλύτερη έμφαση στην προσωπικότητα της Ashley.



Η πλειοψηφία των αλλαγών και των προσθέσεων υλικού στο remake του Resident Evil 4 λειτουργεί ευεργετικά για τον τίτλο, ο οποίος δεν φέρει σοβαρά προβλήματα στον τεχνικό τομέα του. Για frame drops ή loading screens ούτε λόγος, όμως εντοπίζονται bugs, ενώ τα κλασικά περίεργα physics επιστρέφουν. Μια κλωτσιά του Leon μπορεί να χτυπήσει (φαινομενικά) στο ίδιο σημείο έως και τρία NPCs, ενώ το μαχαίρι δε βρίσκει πάντα τον στόχο του, ακόμα και αν βρισκόμαστε μια ανάσα μακριά από τον εχθρό. Το sound design και το soundtrack έχουν υποστεί πολύ καλή επεξεργασία, ενώ το αξιοπρεπέστατο voice acting είναι απόλυτα ταιριαστό με την ατμόσφαιρα.



Το Resident Evil 4 Remake είναι μια σωστή αναβίωση ενός ιδιαίτερα σημαντικού και αγαπητού κεφαλαίου της σειράς, έχοντας τη δυνατότητα να ικανοποιήσει τη νοσταλγία των fans του original, όσο και τη δίψα όσων δεν το έχουν δοκιμάσει για ένα καλογραμμένο survival horror game. Είναι πιστό στο original, διορθώνοντας λάθη των προκατόχων του, δίχως να είναι και αψεγάδιαστο. Μέχρι στιγμής, είναι το καλύτερο remake της Capcom και, εννοείται, ο καλύτερος τρόπος να παίξει κανείς τον συγκεκριμένο τίτλο σήμερα. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ένα πλήρες remake, πιστό στο πρωτότυπο παιχνίδι
  • Ακόμα πιο σκοτεινή και βαριά ατμόσφαιρα, που ταιριάζει
  • Αξιόλογες προσθήκες στο gameplay και εισαγωγή side quests
  • Παραμένει μια δυνατή εμπειρία survival horror game
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τα κομμάτια με την Ashley τυγχάνει να γίνονται και πάλι εκνευριστικά, με καινούργιο τρόπο
  • Πολλές περιοχές έχουν σχεδιαστεί πιο στενόχωρες, κάνοντας τα πράγματα αρκετά περιοριστικά
  • Υπάρχουν glitches, ενώ τα physics μερικές φορές το χάνουν
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*