Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Sea of Stars Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Sabotage Studio

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    iam8bit

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Sea of Stars
    • 12+ pegi 12+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://seaofstarsgame.co/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

    9

    ENTERNITY SCORE
*
To Sea of Stars ανήκει στην κατηγορία παιχνιδιών που κατάφερε να πατήσει πολλά κουμπάκια στις ψυχές των gamers με πολύ λίγες κινήσεις. Ένα trailer ήταν αρκετό για να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κόσμου που ψάχνεται για παιχνίδια με retro αισθητική και που αφήνουν υποσχέσεις για κάτι καλό. Όλα αυτά ίσχυαν στην περίπτωση της νέας κυκλοφορίας της Sabotage Studio η οποία είχε δώσει τα διαπιστευτήριά της με το εξαιρετικό The Messenger. Από την κυκλοφορία του The Messenger πέρασαν κάποια χρόνια και η ομάδα ανάπτυξης άφησε πίσω της τα action platformer και με το Sea of Stars πλέει σε πελάγη turn based RPG. Αυτή η αλλαγή βγήκε και με το παραπάνω στην Sabotage Studio, στον βαθμό που μας ώθησε να ξεκινήσουμε με την ανάλυση του gameplay σε αυτό το review.



Ο χρήστης ξεκινά να ελέγχει δύο χαρακτήρες, τους βασικούς ήρωες, αλλά πολύ γρήγορα ο αριθμός ανεβαίνει στους 3 χαρακτήρες. Ο παίκτης στην πορεία μεγαλώνει το ρόστερ των ηρώων, αλλά υπάρχει ένας περιορισμός γύρω από τη σύνθεση της ομάδας σε κάποια σημεία του παιχνιδιού. Αυτό που μας εντυπωσίασε είναι το πόσο φρέσκο μοιάζει το πατροπαράδοτο πλάνο της turned-based φύσης του τίτλου. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει ελεύθερα με ποιον ήρωα θέλει να ξεκινήσει τον γύρο του, αν θέλει να κάνει απλή επίθεση ή μία special κίνηση/spell η οποίο απαιτεί mana. Κατά την διάρκεια της επιλογής αυτής, ο παίκτης μπορεί άμεσα να αντικαταστήσει τον έναν ήρωα με κάποιον άλλον που παραμένει στον “πάγκο”, ανοίγοντας αρκετά τις στρατηγικές δυνατότητες του παιχνιδιού. Με αυτόν τον τρόπο, παρ’ ότι υπάρχουν κάποιες ανισορροπίες στις δυνάμεις των ηρώων με αποτέλεσμα να προτιμούμε κάποιον χαρακτήρα έναντι κάποιου άλλου, η δυνατότητα εναλλαγής των ηρώων κατά την διάρκεια της μάχης, κάνει και τον πιο παραγκωνισμένο χαρακτήρα να έχει έναν ουσιαστικό ρόλο εν ώρα δράσης. Ακόμα και στις απλές επιθέσεις έχουν δοθεί ιδιαίτερα πλάνα και στρατηγικές ιδέες, με αποτέλεσμα να κρατάνε τον παίκτη σε εγρήγορση. Για κάθε χτύπημα ή block με σωστό timing, ανταμειβόμαστε με mana points αλλά και με το γέμισμα μίας μπάρας η οποία στην πορεία μας δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε πανίσχυρα combo spells, τα οποία απαιτούν συνήθως συγκεκριμένους ήρωες να συνεργάζονται μεταξύ τους. Τα ειδικά spells και combo moves δεν μας δίνονται πάντα μέσω του leveling, αλλά και μέσω της ανεύρεσης καλά κρυμμένων σεντουκιών. Τα απλά χτυπήματα σκορπίζουν μάλιστα κάποιες μαγικές σφαίρες τις οποίες αν τις μαζέψουμε με τον επόμενο χαρακτήρα, δημιουργούμε συνθήκες για ακόμη ισχυρότερα χτυπήματα. Με αυτόν τον τρόπο οι απλές επιθέσεις δεν ακολουθούν το βαρετό μοτίβο που έχουμε συνηθίσει σε άλλους turn based τίτλους και μπορούν να έχουν ανέλπιστα θετικά αποτελέσματα, εφόσον τα συντονίσει όλα σωστά ο παίκτης.



Μέσα σε όλους αυτούς τους συνδυασμούς, αξίζει να αναφέρουμε ότι το παιχνίδι εστιάζει στο συγχρονισμό και στην εξαπόλυση δυνατών spells. Παραδείγματος χάριν, στο Sunball πρέπει ο χρήστης να κρατήσει πατημένο το κουμπί για να φορτώσει και να μεγαλώσει το damage αυτής της ειδικής επίθεσης, ενώ στο Moonerang πρέπει να πατάμε το κουμπί τη σωστή στιγμή, για να κάνει deflect το moon blast και να μεγαλώσει ο αριθμός πετυχημένων χτυπημάτων. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται ένα action στοιχείο στις επιθέσεις που απαιτούν  γρήγορο button mashing και όσο πιο σωστά το κάνουμε, τόσο καλύτερο θα είναι το αποτέλεσμα. Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονίσουμε ότι δεν είναι όλα τα timings πετυχημένα στον τρόπο με τον οποίο απαιτείται να ολοκληρωθούν, αλλά σε γενικές γραμμές κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητικό σαν ιδέα. Με αυτόν τον τρόπο δεν έχουμε την παραδοσιακή επιλογή ενός ξορκιού, αλλά πρέπει να συμβάλουμε με πιο action κινήσεις και κάπως έτσι ξυπνάει και πάλι η προσοχή μας στις μάχες.



Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι developers έδωσαν και κάτι ακόμα ως προς την αντιμετώπιση των επιθέσεων των αντιπάλων. Οι εχθροί μπορούν να εξαπολύσουν απλές επιθέσεις, που όμως διαφέρουν μεταξύ τους αισθητά ως προς την στιγμή που πρέπει να πατήσουμε το κουμπί για μπλοκ. Αυτό κάνει τις μάχες να μοιάζουν συνεχώς διαφορετικές, ενώ πάνω από τους εχθρούς εμφανίζεται ένα ρολογάκι που δείχνει στον παίκτη σε πόσους γύρους θα δεχθεί την επίθεση. Όταν όμως οι αντίπαλοι ετοιμάζονται να εξαπολύσουν μία ειδική κίνηση, τότε εμφανίζονται από πάνω τους και κάποια κουτάκια που δείχνουν συγκεκριμένο τύπο επιθέσεων, π.χ. σπαθί, fire spell, moon spell κτλ. Αν ο παίκτης επιτεθεί με τις συγκεκριμένες επιθέσεις στον αντίπαλο στον χρόνο που απαιτείται, μπορεί να αποδυναμώσει την ισχύ του αντίπαλου spell έως μέχρι και να το ακυρώσει εντελώς. Αυτό συμβάλει στο να πρέπει να έχουμε όλους τους ήρωές μας σε εγρήγορση ή να αλλάξουμε το αρχικό μας πλάνο στην πορεία της μάχης, συμβάλλοντας προφανώς στο να κρατηθεί το ενδιαφέρον σε υψηλά επίπεδα. Το Sea of Stars επιλέγει εξαρχής μία μικρή και άκρως μαζεμένη γκάμα ειδικών κινήσεων και spells, όμως έχουν τόσο ουσιαστική διαφορά μεταξύ τους, που μας κάνει να θέλουμε να συνδυάσουμε τα πάντα με τον σωστό τρόπο. Επίσης, εξαιτίας των action στοιχείων και των διαφορετικών επιθέσεων που μπορεί να απαιτούνται λόγω του συστήματος με το block, δεν νιώσαμε ότι βαρεθήκαμε να βλέπουμε τις ίδιες επιθέσεις ή ότι θα θέλαμε περισσότερες.



Το Sea of Stars καταφέρνει όλα αυτά να τα περάσει στον παίκτη με εξαιρετικά ομαλό αλλά και βάρβαρο τρόπο. Εάν δεν υπακούσει ο χρήστης στις οδηγίες του παιχνιδιού, δηλαδή να μάθει να χρησιμοποιεί το block και τους συνδυασμούς επιθέσεων ώστε να ακυρώνει τα spells των αντιπάλων, τότε θα περάσει εφιαλτικά. Αντίθετα, αν ακολουθήσει ευλαβικά τις οδηγίες του τίτλου, το παιχνίδι θα ολοκληρωθεί ομαλότατα, ίσως ελαφρώς πιο εύκολα απ’ ό,τι θα θέλαμε. Είναι όμως τόσο φρέσκο και ικανοποιητικό το turned based gameplay του Sea of Stars, που τα περισσότερα λαθάκια συγχωρούνται εύκολα και δεν επηρεάζουν την συνολική ροή του τίτλου. Όλη αυτή η ομαλή μετάβαση από αρχάριο σε έμπειρο παίκτη, έχει ένα αντίκτυπο ως προς την ροή και τον ρυθμό του παιχνιδιού, γιατί σε κάποια σημεία και ειδικά στην αρχή, το σενάριο κυλάει αρκετά αργά. H ιστορία περιστρέφεται γύρω από τους δύο ανερχόμενους Solstice warriors, την Valere και τον Zale, οι οποίοι έχουν προφανώς και διαφορετικές δυνάμεις. Είναι οι εκλεκτοί για μία μεγάλη περιπέτεια, για να αντιμετωπίσουν μία γιγαντιαία απειλή, μέσα σ’ ένα σενάριο που έχει αρκετές αποκαλύψεις και στιγμές εκπλήξεων. Όσο προχωράει η ιστορία όμως, ερχόμαστε σε επαφή και με άλλους ήρωες οι οποίοι είναι πραγματικά καλογραμμένοι. Τόσο καλογραμμένοι, που μετά τις πρώτες πέντε ώρες χάσαμε ελαφρώς το ενδιαφέρον μας για τους πρωταγωνιστές, επειδή οι γύρω γύρω τους επισκίαζαν σε κάποια σημεία της ιστορίας.



Το Sea of Stars στηρίζεται σε μία high fantasy αισθητική και εξιστόρηση, η οποία συμπεριλαμβάνει δράκους, προφήτες, αρχαίους πολιτισμούς, καταραμένα καράβια, σκοτεινές δυνάμεις και μπόλικο κείμενο. Οι δημιουργοί φαίνεται ότι έχουν εμβαθύνει πάρα πολύ στο lore και αυτό ίσως κουράσει το πιο mainstream κοινό, από την άλλη εμάς μας άρεσε που δεν πρέπει απαραίτητα να διαβάσουμε όλα τα παραγκωνισμένα κείμενα ή να μιλήσουμε με όλους τους τυχαίους NPCs ώστε να καταλάβουμε τα πάντα. Το ζουμί της υπόθεσης μας προσφέρεται στο πιάτο, κάποιες στιγμές σε μεγαλύτερες δόσεις απ’ ό,τι θα θέλαμε, αλλά με τόσους όμορφους χαρακτήρες και μία αρκετά ισχυρή ιστορία, στο τέλος νιώθαμε ότι θέλουμε να καταβροχθίσουμε ολόκληρο το σενάριο μονομιάς. Όλα τα παραπάνω είναι ντυμένα μ’ ένα πανέμορφο περιτύλιγμα. Προφανώς και το Sea of Stars θέλει να κερδίσει τον κόσμο με την αισθητική της 16bitης εποχής και να μιλήσει στις καρδιές των fans τίτλων όπως π.χ. το Chrono Trigger, στο τέλος όμως κρατάει έναν δικό του χαρακτήρα. Τα σκηνικά είναι πανέμορφα, οι χαρακτήρες καλοσχεδιασμένοι και το μόνο ψεγάδι που μπορεί να βρει κανείς στον τίτλο, είναι κάποια σημεία κρυμμένων collectibles που παίζουν τόσο πολύ με τον χώρο σχετικά με την κρυψώνα τους, που αμφιβάλουμε αν μπορούσαμε να τα ανακαλύψουμε χωρίς έναν οδηγό. Οι developers έχουν απλώσει πολλά μυστικά, αρκετά optional αντικείμενα, όπλα, πανοπλίες και προσπαθούν συνεχώς να επιβραβεύσουν τον χρήστη που θέλει να εξερευνήσει τον κόσμο του Sea of Stars, χωρίς να μεταμορφώνεται η εκάστοτε περιοχή σε κάτι χαώδες. O τίτλος μπορεί να ολοκληρωθεί σε 30 με 50 ώρες, εφόσον κυνηγήσει κάποιος όλα τα achievements, κοντά δηλαδή στις ώρες των πρώτων Breath of Fire, μία σειρά που επίσης έχει επηρεάσει τον τίτλο.



Σύμφωνοι, όσοι δεν εκτιμούν την retro αισθητική, ενδεχομένως να μην νιώσουν τον ίδιο ενθουσιασμό με τους old school gamers, αλλά η αισθητική είναι πανέμορφη και συνδυαστικά με την εξαιρετική μουσική του Yasunori Mitsuda και των υπολοίπων ανθρώπων γίνονται πανέμορφα πράγματα σε οπτικοακουστικό επίπεδο. Ίσως θα μπορούσε να’ναι ελαφρώς λίγοτερο pixelated, αλλά εδώ μπαίνουμε σε υποκειμενικά λημέρια, τα οποία προφανώς και δεν θα έπρεπε να ενδιαφέρουν τους δημιουργούς που είχαν ένα πολύ συγκεκριμένο καλλιτεχνικό πλάνο στο μυαλό τους. Αυτόν τον σχεδιασμό ενδεχομένως να τον ακολούθησαν περισσότερο αυστηρά απ’ ό,τι έπρεπε σε άλλα σημεία, μιας και υπάρχουν κάποια συστήματα από το παρελθόν που σε κάποιους θα μοιάζουν σαν αγγαρεία. Δεν υπάρχει manual save system, όπως και οι λέξεις “χάρτης” ή “mission log” παραμένουν άγνωστες στο παιχνίδι. Προφανώς και αυτές οι επιλογές ήταν ηθελημένες, μιας και ο παίκτης μπορεί π.χ. να αράξει σ΄ένα campfire που θα βρει μπροστά του, να συνομιλήσει με τους υπόλοιπους ήρωες και να βρει πάλι την πορεία του. Επειδή όμως το Sea of Stars παρέχεις optional ευκολίες για τους χρήστες μέσω ειδικών amulets, τα οποία κάνουν το παιχνίδι πιο εύκολο και προσβάσιμο για όποιον επιθυμεί, θεωρούμε ότι θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο π.χ. και μ’ έναν χάρτη. Ο κόσμος του είναι αρκετά συμπαγής, οπότε χαθήκαμε ελάχιστες φορές, αλλά είμαστε σίγουροι ότι 2-3 φορές θα οδηγηθούν οι παίκτες σε αχρείαστο backtracking.



To Sea of Stars έχει άλλα τόσα πράγματα που θα μπορούσαν να σχολιαστούν, από το πετυχημένο σύστημα cooking, έως το λιγότερο πετυχημένο σύστημα ψαρέματος, θεωρούμε όμως ότι οι παίκτες πρέπει να ανακαλύψουν και κάποια πράγματα μόνοι τους. Πρέπει να ζήσουν αυτή την πανέμορφη εμπειρία που προσφέρει το Sea of Stars, μία μοντέρνα ωδή στο παλιό gaming, με περίσσιο σεβασμό στους παλιούς δημιουργούς και μπόλικες ιδέες που το κάνουν να μοιάζει ολόφρεσκο σε σχεδόν οτιδήποτε και αν κάνει. Ναι, μπορεί σε νέους ηλικιακά χρήστες να φανούν περίεργες κάποιες επιλογές ή ξεπερασμένο το οπτικό αποτέλεσμα, αλλά μετά τις πρώτες ώρες το παιχνίδι θα τους ρουφήξει και θα τους βάλει να βαδίσουν τον δρόμο που χάραξαν οι άνθρωπο της Sabotage Studios. Είναι από τα παιχνίδια που παίρνουν τον χρόνο τους και στην πορεία κερδίζουν τον παίκτη με πολλαπλούς τρόπους και σε πολλαπλά επίπεδα και αυτό είναι κάτι που σπανίζει. Πολλές εταιρείες θα ήθελαν να κυκλοφορήσουν ένα παιχνίδι που να διασκεδάζει τους χρήστες με τόσο άμεσο και ποιοτικό τρόπο, έναν τίτλο που ταξιδεύει το κοινό σε χρυσές στιγμές του παρελθόντος, χωρίς να παραμένει όμως φυλακισμένο σε μία ανούσια νοσταλγία. Σε μία καυτή σεζόν με πάρα πολλές μεγάλες κυκλοφορίες εντός της gaming βιομηχανίας, θα αποτελούσε έγκλημα να προσπεραστεί το Sea of Stars ως κάτι “retro” και “μικρό” από οποιονδήποτε αναζητά μία νέα εμπειρία σε φανταστικούς και παραμυθένιους κόσμους. 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εξαιρετικό gameplay για τους λάτρεις του είδους
  • Δυνατό σενάριο και χαρακτήρες που ξεχωρίζουν
  • Απίθανο 16bitο art-style
  • Πολύ καλό soundtrack
  • Πολλά collectibles, επιβράβευση για όσους ψάχνονται
  • Μοντέρνα γραφή σ’ έναν κόσμο που αναπολεί το παρελθόν
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Kάποια Qol στοιχεία θα τα θέλαμε
  • Αργός ρυθμός στην εισαγωγή
  • Σύστημα ψαρέματος που εκνευρίζει
  • Οι δύο πρωταγωνιστές καπελώνονται από τους υπόλοιπους
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*