Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Sonic Frontiers Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Sonic Team

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    SEGA

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Zegetron

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Sonic Frontiers
    • 7+ pegi 7+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://frontiers.sonicthehedgehog.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

    9

    ENTERNITY SCORE
*
Tο πιο φιλόδοξο παιχνίδι Sonic των τελευταίων ετών, έφτασε και θέλει να μας συμπαρασύρει στον νέο κόσμο του. Με το Sonic Frontiers, η σειρά πηγαίνει σε νέα μονοπάτια και υπάρχουν σκέψεις για το εγχείρημα, ωστόσο ποιο είναι το αποτέλεσμα; Ο Χρήστος Χατζησάββας αναλύει.

2D σε 3D. Η μετάβαση ήταν δύσκολη για κάποιες σειρές, ακατόρθωτη για άλλες. Το Sonic είναι μια σειρά που, ανέκαθεν, φαινόταν να τα καταφέρνει καλύτερα στις δύο διαστάσεις, όμως με τα Sonic Adventure έδειξε πως μπορεί και στις τρεις διαστάσεις. Με το Sonic Frontiers, η SEGA ευελπιστεί να δημιουργήσει τα ίδια συναισθήματα στους παίκτες, που δύο δεκαετίες αργότερα λατρεύουν τα Sonic Adventure. Πρόκειται για μια εντελώς νέα συνταγή για τον μπλε σκαντζόχοιρο, που πλέον εξερευνά έναν ανοιχτό κόσμο. Συγκεκριμένα, πολλούς ανοιχτούς κόσμους, αφού ο κόσμος των Starfall Islands είναι «σπασμένος» σε νησιά με διαφορετική θεματική το καθένα. Ξεκινώντας από το Kronos Island, με αρχαία ερείπια και πυκνά δάση, ο Sonic προχωράει στο Ares Island με τις ατελείωτες ερήμους και σπάνιες οάσεις. Υπάρχουν κι άλλα νησιά, όμως δεν θα αναφερθούν ελέω spoilers.




Ο Sonic βρίσκεται εκεί από ατύχημα, καθώς ταξίδευε με τους φίλους του, οι οποίοι ύστερα εξαφανίζονται και πρέπει να τους βρει. Φυσικά, κάπου ανάμεσα σε όλα αυτά βρίσκεται κι ο Dr. Robotnik, όμως μυστηριώδεις άλλοι χαρακτήρες τραβούν το ενδιαφέρον από νωρίς. Παράλληλα, ο κόσμος των Starfall Islands είναι τόσο διαφορετικός από όσα έχει συνηθίσει ο Sonic (κι ο παίκτης) που κάτι δεν μοιάζει να «κολλάει». Εξερευνώντας τις διάφορες περιοχές, ο Sonic μαθαίνει για το παρελθόν του τόπου και κυρίως, όσων κατοικούσαν εκεί πριν πολλά χρόνια. Το μυστήριο συνεχίζεται και γιγαντώνεται μέσα από ορισμένα flashbacks, όσο ο παίκτης (κι ο Sonic) προσπαθεί να ενώσει τα κομμάτια του παζλ. Τι συνέβη σε όσους ζούσαν εδώ; Η ιστορία καταφέρνει να συνδυάσει διάφορα κομμάτια από την πλούσια μυθολογία της σειράς, σε ένα σύνολο που βγάζει νόημα.



Μάλιστα, ορισμένες σκηνές είναι ιδιαίτερα μελαγχολικές, ενώ άλλες έχουν το χαρακτηριστικό χιούμορ της σειράς, ιδίως οι σκηνές μεταξύ Sonic και Knuckles. Πρόκειται για μια ολοκαίνουρια ιστορία που κρατάει το ενδιαφέρον χωρίς να γίνεται κουραστική ή πολύπλοκη, όπως έχει συμβεί με παλαιότερα παιχνίδια. Και με διάρκεια περίπου στις 15-20 ώρες για ένα τυπικό playthrough, κυλάει ωραία. Δεδομένου ότι υπάρχουν δύο τέλη να δει ο παίκτης, η διάρκεια φαίνεται ιδανική για δύο playthroughs. Τα Starfall Islands δεν αποτελούν έναν τεράστιο, ενιαίο κόσμο αλλά πολλές μεγάλες ζώνες, χωρισμένες. Δηλαδή, το πρώτο νησί είναι μεγάλο μεν και γεμάτο δραστηριότητες, όμως ο παίκτης δεν μπορεί απλώς προχωρώντας να πάει στο δεύτερο νησί και πρέπει να περάσει από μια πύλη. Αυτό κάνει το κάθε σκηνικό να φαίνεται πολύ ξεχωριστό από το προηγούμενο και αν όλα τα νησιά ήταν ενωμένα, θα ήταν κάπως περίεργο να εμφανίζεται εντελώς ξαφνικά μια έρημος ή κάτι αντίστοιχο. Επίσης, η εξερεύνηση δεν μετατρέπεται σε μια ατέλειωτη λίστα πραγμάτων.



Ο χάρτης έχει πολλά εικονίδια που υποδεικνύουν challenges, εχθρούς, θησαυρούς και πυργίσκους από όπου ξεκλειδώνονται κομμάτια του χάρτη – απλώς γίνονται πλήρως ορατά, όχι με την έννοια του ξεκλειδώματος πρόσβασης. Ωστόσο, παρότι ακούγεται πολύ βαρετό και τυπικό (σε ένα βαθμό, είναι) η διαδικασία ξεκλειδώματος είναι κάθε άλλο. Ο παίκτης έχει ένα mini-game μπροστά του και η ποικιλία σε αυτά είναι μεγάλη. Άλλα απαιτούν να καθαρίσει ένα χωράφι από χορτάρια, άλλα να τρέξει μια διαδρομή σε συγκεκριμένο διάστημα, άλλα να κάνει επαρκή ζημιά κι άλλα είναι γρίφοι. Δεν ξέρει τι θα συναντήσει σε κάθε πύργο, οπότε η όλη διαδικασία είναι από τις πιο διασκεδαστικές υλοποιήσεις της συγκεκριμένης ιδέας. Αλλά, πώς μετακινείται ο Sonic σε όλο αυτό τον κόσμο; Φυσικά, με τα πόδια του. Ο παίκτης τρέχει ασταμάτητα κι εξερευνά με τον δικό του ρυθμό, θαυμάζοντας τα περιβάλλοντα και ψάχνοντας μυστικά, λύνοντας γρίφους ή πολεμώντας εχθρούς. Το έδαφος είναι κυρίως το σημείο όπου θα βρίσκεται, αλλά με έξυπνο τρόπο οι δημιουργοί έβαλαν κλασικά στοιχεία Sonic στη φόρμουλα.



Υπάρχουν άπειρες ράγες για grind, λούπες και άκρες που οδηγούν σε μεγάλα άλματα. Υπάρχουν ελατήρια που εκτοξεύουν τον παίκτη και μπαλόνια ή γάντζοι όπου «επιτίθεται» σαν σφαίρα και συνεχίζει την ξέφρενη πορεία του. Ακόμη και τοίχοι όπου σκαρφαλώνει υπάρχουν, είτε με τα χέρια είτε τρέχοντας πάνω τους αν έχει πιάσει ρυθμό. Ο χειρισμός είναι άψογος και στο μενού προσφέρονται αρκετές ρυθμίσεις για την ταχύτητα, την εκκίνηση, την ευαισθησία στο στρίψιμο και άλλα, οπότε ο παίκτης μπορεί να προσαρμόσει το τρέξιμο του Sonic στα γούστα του. Το αίσθημα που αφήνει ο ανοιχτός κόσμος είναι πως πρόκειται για μια τεράστια πίστα κλασικού Sonic, που ο παίκτης χαίρεται να ξεψαχνίζει και να ανακαλύπτει πράγματα. Είναι πολύ διασκεδαστικός ο τρόπος που κινείται μέσα στον χάρτη, τα mini-games, οι συναντήσεις με εχθρούς αλλά και οι επισκέψεις στο Cyber Space.



Είναι ένας άλλος «κόσμος» τον οποίο ο παίκτης επισκέπτεται μέσα από ειδικές πύλες που ξεκλειδώνει με κλειδιά που μαζεύει από τον κόσμο, και μέσα στο Cyber Space τα περιβάλλοντα είναι πιο γνώριμα. Για παράδειγμα, το Green Hill Zone εμφανίζεται στο Cyber Space, αναδημιουργώντας μια από τις πλέον κλασικές πίστες παιχνιδιών Sonic με φοβερά γραφικά και άψογο χειρισμό. Οι δισδιάστατες αυτές πίστες του παιχνιδιού, είναι τόσο ενδιαφέρουσες και καλοφτιαγμένες που κάλλιστα θα μπορούσαν να υποστηρίξουν ένα ολόκληρο δισδιάστατο Sonic. Βέβαια, δεν υπάρχουν μόνο 2D πίστες στο Cyberspace, αφού ορισμένες ακολουθούν τη συνταγή των Sonic Forces και παλαιότερων τρισδιάστατων τίτλων, με την κάμερα πίσω από τον μπλε σκαντζόχοιρο. Ο χειρισμός υιοθετεί, ξανά, την ίδια βασική δομή με εκείνα τα παιχνίδια – τα L1/R1 αλλάζουν λωρίδα αριστερά και δεξιά αντίστοιχα, όμως ο μοχλός δίνει ελευθερία κινήσεων και πάντοτε υπάρχουν τα άλματα, οι επιθέσεις κλπ. Μιλώντας για επιθέσεις, ο κόσμος των Starfall Islands είναι γεμάτος με εχθρούς κάθε μεγέθους και πολυπλοκότητας οπότε η μάχη αποτελεί βασικό στοιχείο του παιχνιδιού, κάτι νέο για Sonic. Ως εκ τούτου, είναι πιο εξελιγμένη από οτιδήποτε έχει προηγηθεί, περιλαμβάνοντας τις κλασικές επιθέσεις από ψηλά σαν μπάλα, αλλά και νέα melee combos.



Ο Sonic ρίχνει κλωτσιές με άνεση και προχωρώντας στο παιχνίδι, μαζεύει πόντους για να ξεκλειδώσει δυνατότητες από το skill tree. Μπορεί να ξεκλειδώσει τη δύναμη να ρίχνει κύματα από μακριά ή μια κλωτσιά-κυκλώνα που ανεβαίνει προς τα πάνω σταδιακά, μεταξύ αρκετών άλλων. Υπάρχει ακόμη και parry, όπου ο παίκτης αποκρούει επίθεση εχθρού αν το χρησιμοποιήσει έγκαιρα. Μαζί με τον βασικό χειρισμό τρεξίματος και αποφυγής, ο παίκτης πρέπει να παίζει έξυπνα και να συνδυάζει τις βασικές ιδιότητες του Sonic με τις ποικίλες επιθέσεις του. Τα skills αυτά συνδυάζονται για να επεκτείνουν τα combos και μπορούν να χρησιμοποιούνται ασταμάτητα, δεν υπάρχει δηλαδή ενέργεια ή cooldown, οπότε ο παίκτης έχει την ελευθερία να πειραματιστεί και να τα δώσει όλα. Επιπλέον, δεν πρόκειται για ένα τεράστιο skill tree, οπότε όσες δυνάμεις ξεκλειδώνονται κάνουν όντως τη διαφορά στην πράξη και δεν πρόκειται π.χ. για αυξήσεις στατιστικών. Αν και υπάρχουν στατιστικά που μπορεί να αυξήσει ο παίκτης. Συγκεκριμένα, επίθεση, άμυνα, ταχύτητα και όριο δαχτυλιδιών. Μαζεύοντας τα μικρά και γλυκά Koco που βρίσκονται διάσπαρτα στον κόσμο, μιλάει με τους δύο γηραιούς Koco και ξεκλειδώνει αυξήσεις στα παραπάνω. Μάλιστα, στην περίπτωση του ζεύγους ταχύτητα/δαχτυλίδια, ο παίκτης μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανταλλάξει τα στατιστικά μεταξύ των δύο – μπορεί να χρειαστεί για κάποια μεγάλη μάχη, για παράδειγμα.



Μέσα σε όλα αυτά, υπάρχει η ικανότητα του Cyloop, κάτι που φάνηκε και στα trailers. Είναι αυτή η λαμπερή γραμμή που αφήνει πίσω του ο Sonic με ένα πάτημα πλήκτρου κι αν ο παίκτης κάνει τη γραμμή να εφάπτεται σε κάποιο σημείο, τότε είτε κάνει ζημιά σε όποιον εχθρό εσωκλείεται στον κύκλο είτε «σκάβει» το έδαφος για να ανακαλύψει δαχτυλίδια κι άλλα μυστικά. Άλλες φορές, το Cyloop χρησιμοποιείται για να λυθούν γρίφοι. Σε κάθε περίπτωση, το Cyloop είναι πολύ βασικός μηχανισμός και μπορεί να συνδυαστεί άψογα με τους υπόλοιπους. Για παράδειγμα, ο παίκτης μπορεί να επιτεθεί σε πολλούς μικρούς εχθρούς ταυτόχρονα τρέχοντας γύρω τους και παγιδεύοντάς τους σε ένα Cyloop. Από την άλλη, αν δεχτεί ζημιά και πρέπει να αναπληρώσει δαχτυλίδια, τότε μπορεί να κάνει κύκλους στο έδαφος και να βγάζει λίγα-λίγα. Μπορεί να ανακαλύψει και κάτι άλλο, πιο σημαντικό, αρκεί να ψάχνει. Κάθε νησί έχει απλούς εχθρούς, κάποια mini-bosses (κολοσσιαίους εχθρούς, ιπτάμενους και μη) και έναν τεράστιο Titan που πρέπει να αντιμετωπίσει προτού πάει στο επόμενο νησί. Στόχος του Sonic είναι να μαζεύει κλειδιά και να αντιμετωπίζει εχθρούς, ώστε να μαζέψει Chaos Emeralds προκειμένου να ενδυναμωθεί για να τα βάλει με τον Titan. Κι οι μάχες με τους Titans αξίζουν μεγάλη προσοχή.



Ο παίκτης πρέπει να αξιοποιήσει combos, dodges και τρέξιμο για να φτάσει στην κορυφή τους ώστε να μεταμορφωθεί σε Super Sonic και να ξεκινήσει η πραγματική μάχη. Ο Sonic πλέον πετάει μόνιμα και επιτίθεται πολύ δυνατά και γρήγορα, όμως διαρκώς μειώνονται τα δαχτυλίδια του ή αλλιώς, το HP του. Όσο είναι Super Sonic δεν μπορεί να μαζέψει άλλα δαχτυλίδια, οπότε ο παίκτης πρέπει να είναι αποτελεσματικός ειδάλλως θα πεθάνει με το πέρας του χρονικού ορίου. Άρα, αφενός είναι χρήσιμο να κυνηγάει μεγαλύτερο όριο δαχτυλιδιών, αφετέρου να μπαίνει στη μάχη με τον μέγιστο αριθμό δαχτυλιδιών. Κάθε Titan έχει δικό του soundtrack και έτσι οι μάχες γίνονται υπερθεάματα από κάθε άποψη. Ένας ασταμάτητος Super Sonic, ένας εχθρός που τον χτυπάει σαν «μύγα», μουσική metal με γρήγορο ρυθμό και ο χρόνος κόντρα στον παίκτη. Οι μάχες είναι τόσο γρίφοι, όσο και επίδειξη δύναμης από τους δύο αντίπαλους. Τα mini-bosses, από την άλλη, είναι περισσότερο γρίφοι. Ο παίκτης πρέπει, συνήθως, να φτάσει ένα δύσβατο σημείο περνώντας από δοκιμασίες και να επιτεθεί στο αδύναμο σημείο τους, όμως μια φορά δεν αρκεί. Εύκολα μπορεί να βρεθεί χωρίς δαχτυλίδια μετά από ένα χτύπημα, οπότε ένα ακόμη χτύπημα με μηδενικά δαχτυλίδια σημαίνει θάνατο και επανάληψη της μάχης.



Από την εξερεύνηση έως τις μάχες και τα cutscenes, η μουσική είναι εκπληκτική και συνεχίζει την μακρά παράδοση της σειράς στο κομμάτι αυτό. Λίγα κομμάτια έχουν γίνει διαθέσιμα στο Spotify (λογικά, θα ακολουθήσουν τα επόμενα) κι άλλα μπορούν να βρεθούν στο YouTube. Η SEGA δεν έμεινε μόνο σε δικές της συνθέσεις, αφού πήρε και βοήθεια από διάσημες μπάντες. Το “Vandalize”, για παράδειγμα, έρχεται από τους ONE OK ROCK. Το εξαιρετικό “Breaking Through It All” έρχεται από τον Kellin Quinn, τραγουδιστή των Sleeping With Sirens. Ίσως φαίνεται περίεργο που Sonic και metalcore είναι τόσο καλός συνδυασμός, όμως ταιριάζουν άψογα μεταξύ τους. Δεδομένης και της ορχηστρικής μουσικής, το βασικό είδος που θα ακούει ο παίκτης αφού κυρίως θα εξερευνά, η ισορροπία δουλεύει υπέρ του παιχνιδιού. Τα γραφικά είναι επίσης ένα αξιοσημείωτο κομμάτι. Προσφέρονται δύο modes στα PlayStation 5 και Xbox Series X: 4K/30fps και 1800p/60fps με δυναμική ανάλυση. Το πρώτο δείχνει πανέμορφο, όμως οι θυσίες σε ποιότητα εικόνας δεν είναι τόσο μεγάλες στο δεύτερο, ενώ ο διπλασιασμός των καρέ ανά δευτερόλεπτο είναι τρομερή διαφορά. Η δράση κυλάει τόσο όμορφα που δύσκολα θα επιστρέψει κανείς τα 30fps αφότου παίξει στα 60fps. Ευτυχώς, η αλλαγή γίνεται εύκολα μέσω του μενού ανά πάσα στιγμή. Σε Nintendo Switch, PlayStation 4 και Xbox One/Xbox Series S, προσφέρεται μόνο δυνατότητα παιχνιδιού στα 30fps. Είναι μια απολύτως «εντάξει» επιλογή (το μισό παιχνίδι δοκιμάστηκε στα 30fps κι ύστερα στα 60fps) και το παιχνίδι δεν υποφέρει, αλλά σίγουρα είναι ασύγκριτη η εμπειρία των 60fps.



Τι προβλήματα υπάρχουν; Τα κλασικά προβλήματα που φαίνεται πως αποτελούν «κατάρα» για τα τρισδιάστατα παιχνίδια Sonic. Κυρίως, το πρόβλημα είναι η κάμερα σε ορισμένες στιγμές, όπου επιλέγει να «κλειδώσει» σε ένα εντελώς άστοχο σημείο. Για παράδειγμα, σε μια μάχη με τιτάνα επέμενε να δείχνει τον Sonic από μπροστά οπότε οι επιθέσεις του τιτάνα έρχονταν από το πουθενά. Άλλες φορές, με τις ατέλειωτες λούπες και τραμπολίνα, κάπου χανόταν και δεν ακολουθούσε τέλεια για ελάχιστα δευτερόλεπτα. Δεν έτυχε τόσο μεγάλο πρόβλημα που κόστισε π.χ. μια μάχη, ήταν κυρίως ενόχληση συχνά-πυκνά και ευτυχώς τίποτα περισσότερο. Επίσης, υπάρχουν μερικά τεχνικά προβληματάκια, όπως η κάμερα να περνάει μέσα από πράγματα. Στα πιο «άκακα» προβλήματα, όταν ο ορίζοντας είναι ανοιχτός τότε ξεκάθαρα υπάρχει pop-in στα γραφικά (παίζοντας σε PS5). Σε άλλο τομέα εντελώς, το τελικό boss ίσως διχάσει, καθώς παρότι έχει ωραία επεξήγηση και δένεται με τη γενική ιστορία της σειράς, δεν είναι η πιο δημιουργική μάχη ή εμφάνιση δεδομένων και όσων έχουν προηγηθεί στο ίδιο παιχνίδι.



Το Sonic Frontiers είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τη SEGA και φαίνεται πως αποδίδει. Είναι μια φρέσκια προσέγγιση σε μια σειρά που έχει δοκιμάσει τα πάντα, είναι ένας τίτλος Sonic 3D με άψογο χειρισμό και μηχανισμούς, είναι μια νέα ιστορία που θα εντυπωσιάσει τους fans και θα κερδίσει νέους. Κάνει τόσα πολλά πράγματα σωστά που τα προβλήματα, κυρίως γύρω από την κάμερα, δεν αρκούν για να χαλάσουν την εμπειρία. Φαίνεται πως η SEGA, επιτέλους, βρήκε τη συνταγή για τρισδιάστατα παιχνίδια με τον εμβληματικό μπλε σκαντζόχοιρο. 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Καλογραμμένη ιστορία, «βουτάει» στην πλούσια μυθολογία της σειράς
  • Άψογος χειρισμός, σε δύο και τρεις διαστάσεις, κι απολαυστική εξερεύνηση
  • Ισορροπημένη μάχη, έξυπνος συνδυασμός στατιστικών και μηχανισμών
  • Φοβερό soundtrack, ενώνει metal και ορχήστρα ακριβώς όταν χρειάζεται
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τεχνικά προβλήματα, κυρίως με την κάμερα αλλά και με τα γραφικά
  • Το τελικό boss δεν είναι εφάμιλλου επιπέδου με τα προηγούμενα
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*