Έχει πραγματικά περάσει πολύς καιρός από τότε που “λιώναμε” με co-op παρέα με φίλους το Star Wars Episode I: Jedi Power Battles στο PlayStation αρχικά και στο Dreamcast, λίγο αργότερα. Ειλικρινά δεν περιμέναμε με τίποτα πως σχεδόν 25 χρόνια μετά θα μας απασχολούσε ξανά, πόσο μάλλον σε μια σχεδόν ένα προς ένα μεταφορά από τη τελευταία κονσόλα της Sega. Σε περίπτωση που δεν το έχετε ακούσει ξανα, το Star Wars Episode I: Jedi Power Battles αποτελεί ένα action platformers που ακολουθεί το σενάριο του The Phantom Menace και τοποθετεί τους Jedi στις τοποθεσίες της ταινίας, να ακολουθήσουν τα μονοπάτια των πρωταγωνιστών Obi-Wan Kenobi και Qui-Gon Jinn.

Κυριολεκτικα, πέραν της εισαγωγικής οθόνης, το Jedi Power Battles οπτικά είναι ακριβώς όπως το θυμόμαστε, γεγονός που μάλλον απογοητεύει. Όχι γιατί αποτελούσε έναν όμορφο τίτλο που γέρασε με τα χρόνια, καθώς ούτε όταν κυκλοφόρησε ήταν κάτι κορυφαίο σε γραφική απεικόνιση, αλλά γιατί πέραν της υποστήριξης 4K 60FPS και προφανώς widescreen, θα θέλαμε σίγουρα περισσότερα τουλάχιστον σε οπτικό επίπεδο. Όπως κυκλοφόρησε εν έτει 2025, πρόκειται απλά για υψηλότερη ανάλυση ακριβώς της ίδιας γραφικής απεικόνισης που θυμόμαστε από το Dreamcast. Αν το θυμάστε στο πρώτο PlayStation και χρησιμοποιήσετε αυτήν την έκδοση σαν βάση, τότε ναι, η σαφώς καθαρότερη εικόνα θα σας κάνει εντύπωση. Οφείλουμε όμως να ξεκαθαρίσουμε πως δεν είναι κάτι καινούριο, παρά αποτελεί αυτούσια μεταφορά της έκδοσης του Dreamcast.

Aν κάτι προσθεσε η Aspyr, αυτό είναι το “μοντέρνο” μοντέλο χειρισμού. Και ευτυχώς γιατί ακόμα κι αν μπαίναμε στον κόπο να συνηθίσουμε το παλιό (το οποίο υπάρχει κανονικά ως επιλογή για τους σκληροπυρηνικούς), μετά θα είχαμε δυσκολία να παίζαμε τον οποιοδήποτε τίτλο του 2025. Από την άλλη η κίνηση των Jedi στα επίπεδα δεν έχει διαφοροποιηθεί ούτε στο ελάχιστο. Δεν έχει υπάρξει καμία βελτίωση, παρά τα χρόνια, ως προς την αμεσότητα του χειρισμού αν και το ελαφρύ lag που έχει η κίνηση του χαρακτήρα μας δεν ενοχλεί τόσο και συνηθίζεται στην νορμάλ περιήγηση. Εκεί που αποτελεί απλά εχθρό, είναι στα κομμάτια platforming του τίτλου και ειδικά στα πιο απαιτητικά σημεία του. Εκεί διαπιστώνουμε πως στον αέρα έχουμε ελάχιστο έλεγχο του χαρακτήρα μας, όπου συμπεριφέρεται σαν σακί με πατάτες. Η προοπτική των τριών τετάρτων της κάμερας αν και βοηθάει στη δράση, στα κομμάτια του platforming είναι τραγική και δεν βοηθάει καθόλου να τοποθετησουμε τον χαρακτήρα μας και να τον προσγειωσουμε επιτυχώς. Επιπροσθέτως, η κάμερα μας εμποδίζει και να αναγνωρίσουμε επιτυχώς σε ποιες πλατφόρμες μπορούμε όντως να φτάσουμε και ποιες αποτελούν κομμάτια του ντεκόρ και είναι μη προσβάσιμες. Οπότε όσοι πιστοί θα πρέπει να συνηθίσετε πως τα άλματά σας θα καταλήγουν στο κενό πιο συχνά από το συνηθισμένο.

Στα ίδια, εκτός εποχής επίπεδα προστίθεται και ο ηχητικός τομέας. Τα εφέ είναι εντελώς ουδέτερα και άτονα, οι ομιλίες των χαρακτήρων, όπου υπάρχουν, εντελώς ξύλινες και το ηχητικό εφέ “γέλιο” του Yoda που επιβεβαιώνει ότι πήραμε ένα αντικείμενο ή power up εκνευριστικό μετά από λίγο. Αν κάτι όμως δεν έχει γεράσει και κατά πάσ πιθανότητα δεν θα γέρασει ποτέ, αυτό δεν είναι άλλο από τη μουσική του John Williams. Το Duel of the fates είναι πραγματικά κάτι μοναδικό και δεν μας ενόχλησε καθόλου που αυτές τις 12 ώρες που ασχοληθήκαμε έπαιζε πρακτικά στο repeat στα περισσότερα επίπεδα του τίτλου. Όμως μακράν το διασκεδαστικοτερο κομμάτι του Jedi Power Battles ήταν στις προηγούμενες εκδόσεις και παραμένει και εδώ η ύπαρξη του co-op. Και μάλιστα τοπικά, όπως κάναμε παλιά, με την Aspyr η οποία ανέλαβε την μεταφορά του τίτλου να μην φέρνει κάποιο online co-op. Δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει η διάθεση για την υποστήριξη online co-op, όμως με την δυσθυμία που έδειξε η ομάδα ανάπτυξης να “πειράξει” οτιδήποτε στον αρχικό κώδικα, πιθανολογούμε πως θα είναι μάλλον απίθανο. Δύο παίκτες όμως παίζουν και διασκεδάζουν μαζί, και πολλά από τα προβλήματα του τίτλου όπως το αχανές platforming και την σε σημεία παλαβή κάμερα να προσφέρουν γέλιο και κάζο. Επιπλέον, όλες οι πίστες είναι διαθέσιμες εξ αρχής (εκτός από μια) αλλά και οι περισσότεροι χαρακτήρες, ακριβώς όπως στην έκδοση του Dreamcast, συνεπώς οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν όποιον θέλουν χωρίς να έχει περάσει κάποιος παίκτης προηγουμένως τον “γολγοθά” να τους ξεκλειδώσει.

Μιλώντας για την πορεία μας εντός του παιχνιδιού, χρειάζεται πάρα πολύ προσοχή το σύστημα των save files. Και αυτό γιατί η πρόοδος που έχουμε σημειώσει, δηλαδή οι αναβαθμίσεις των Jedi που έχουμε χρησιμοποιήσει, αποθηκεύονται μια φορά και για να παίξουμε με αυτούς πατάμε την επιλογή “Continue Game”. Αν επιλέξουμε New Game, θα χάσουμε όλη τη πρόοδο μας και θα πρέπει να ξεκινήσουμε τις περιπέτειες μας εκ νέου και χωρίς τις αναβαθμίσεις των χαρακτήρων ή ότι έχουμε ξεκλειδώσει. Εδώ η Aspyr θα μπορούσε να έχει προσθέσει, πέραν από το layer του παιχνιδιού, μια επιλογή για διαχείριση των save files, για να είναι πιο προφανές τι σώζεται και που. Σημειώνουμε δε πως στην έκδοση του Xbox Series που δοκιμάσαμε εμείς, δεν λειτουργεί και το Quick Resume, κάτι που ελπίζουμε να διορθωθεί στο μέλλον καθώς αποτελεί ένα feature της απίστευτα χρήσιμο feature της πλατφόρμας της Microsoft.
Δεν περάσαμε άσχημα με το Jedi Power Battles. Αυτό όμως οφείλεται ξεκάθαρα στον παράγοντα της νοσταλγίας αλλά και στην ύπαρξη του couch co-op. Για το πρώτο δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι, θα παρακαλούσαμε όμως τους developers να σκεφτούν εκ νέου τη προσθήκη του εν λόγω mode σε όποιον σύγχρονο τίτλο θα μπορούσε να λειτουργήσει έτσι. Το να παίζεις ταυτόχρονα με τον φίλο σου, στην ίδια οθόνη, στο ίδιο μέρος, προσφέρει ένα είδος διασκέδασης που πια έχει εκλείψει και που δεν αντικαθίσταται από κανένα ακριβό ακουστικό ή την καλύτερη και υψηλότερη ποιότητα γραφικών. Στα του Jedi Power Battles, είναι δυστυχώς μια κυκλοφορία εκτός εποχής. Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν η Aspyr, η οποία μας έχει προσφέρει ποιοτικούς τίτλους, δεν είχε είτε τον χρόνο είτε τη διάθεση να “πειράξει” το παιχνίδι, όμως έτσι όπως τελικά κυκλοφόρησε, αποτελεί ένα κατάλοιπο του παρελθόντος και τίποτα περισσότερο. Τουλάχιστον μπορούμε να επιλέξουμε το σωστό, μωβ χρώμα lightsaber για τον Mace Windu. Kάτι είναι και αυτό.




Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity