Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Tekken 8 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Bandai Namco

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Tekken 8 δεν ρισκάρει με ακροβασίες και πειραματισμούς, αλλά αντ’ αυτού επενδύει πάνω σε ένα ήδη καλά στρωμένο σύμπλεγμα συστημάτων που επιστρέφει φρέσκο και καλύτερο από την προηγούμενη φορά.

Το Tekken έπιασε το ορόσημο των 30 ετών, συντηρώντας μια ισχυρή βάση οπαδών που ενισχύει την κληρονομιά και τη διαχρονικότητά του στο είδος των fighting games, μα και στο gaming γενικότερα. Ένα επίτευγμα που δύο άλλα τεράστια ονόματα του χώρου, το Street Fighter και το Mortal Kombat έχουν εδώ και κάποια χρόνια, όντας ένας από τους πρωτοπόρους του ιδιώματος για δεκαετίες και για διαφορετικές γενιές gamers. Αυτό το ενδέκατο κεφάλαιο του εμβληματικού franchise της Bandai Namco ανακοινώθηκε επίσημα το 2022 και τελικά κυκλοφόρησε 9 ολόκληρα χρόνια μετά την αμέσως προηγούμενη κυκλοφορία της σειράς, σημειώνοντας το μεγαλύτερο χρονικό κενό μεταξύ δύο λανσαρισμάτων της. Αυτό δε σημαίνει πως το ενδιαφέρον για το ip ξεθύμανε, πράγμα που κατά ένα μεγάλο ποσοστό οφείλεται στα esports και στην παρουσία του Tekken 7 στις αρένες διάφορων πρωταθλημάτων ανά τον κόσμο όλα αυτά τα χρόνια, όμως η επιστροφή του σε μια εποχή με εντελώς διαφορετικό hardware στην αγορά - αλλά και με τις αλλαγές που υφίστανται στη βιομηχανία γενικότερα - αποτελεί ενός μεγέθους στοίχημα όπως και να ‘χει. Το συνοπτικό πόρισμα ύστερα από το ντεμπούτο του είναι πως η ιαπωνική εταιρεία  κέρδισε το στοίχημα, παρόλο που (αναμενόμενα) υπάρχει μέρος του κοινού που δεν έδειξε τη διάθεση να αγκαλιάσει τον ερχομό του.




Το Tekken 8 είναι δικαίως μια αποκλειστικά new-gen κυκλοφορία, επωφελούμενη από τις δυνατότητες των σημερινών συστημάτων σε κάθε τομέα, μα αυτός ο περαιτέρω εκμοντερνισμός του ουδόλως του στερεί τα στοιχεία που το προσδιορίζουν ως μια ακόμα ξεχωριστή οντότητα στη συνείδησή μας. Αυτό γίνεται αντιληπτό ευθύς αμέσως, από το αρχικό μενού και το γνώριμο UI που χαρακτηρίζεται από πολλαπλές επιλογές και σύναμμα από μια καθόλα ευπρόσδεκτη απλότητα που, σε συνδυασμό με το πρέπον soundtrack που θα περίμενε κάθε λάτρης της σειράς, αποφέρει μια έντονη αύρα από τα παλιά. Στον πυρήνα βρίσκονται τα απολύτως απαραίτητα: Πολύ fighting (για solo και multiplayer) με αρκετές διαφορετικές επιλογές ως προς τα modes και ως προς το training, μια πλούσια συλλογή από μουσική των τίτλων που προηγήθηκαν για τους ρομαντικούς και άφθονο customization. Ως συνήθως, αυτό που κοιτάζουμε στην αρχή είναι το story mode και στην προκειμένη έχουμε να κάνουμε με cinematics που φέρουν τη διάρκεια μιάμισης ταινίας, με σενάριο, χαρακτήρες και διαλόγους που ναι μεν δε θα συγκινήσουν κανέναν, ούτε και θα αποτελέσουν τον κύριο λόγο ενασχόλησης με τον τίτλο, αλλά θα προσδώσουν το σαφώς προβλεπόμενο βάθος σε κάθε μια από τις περσόνες που εμφανίζονται, ενόσω παρουσιάζουν ένα ασταμάτητο combo από δράμα και χιούμορ που θα ικανοποιήσει σχεδόν κάθε fan.



Παίζοντας το story mode δοκιμάζουμε έναν ικανοποιητικό αριθμό από τους διαθέσιμους fighters, γεγονός που βοηθά σημαντικά την εξοικείωσή μας στο στυλ του καθενός, ενώ ως εξτραδάκι - και ως μια προσπάθεια να μην είναι ένα ακόμα τυπικό story mode ενός fighting game - έχουμε και ορισμένες εκπλήξεις που δεν έχουμε ξαναδεί με τον τρόπο που εμφανίζονται. Μάχες με πολλαπλούς αντιπάλους που δίνουν την ψευδαίσθηση του 3D, με τη δυνατότητα να εστιάζουμε σε όποιον από αυτούς βρίσκεται πιο κοντά μας, αν και πρόκειται για χαρακτηριστικό που παρεκκλίνει από το κύριο συστατικό του Tekken και μπορεί να ξενίσει ορισμένους, ειδικά λόγω της διάρκειάς του. Το fighting κομμάτι κι οι μηχανισμοί του είναι κατά κύριο λόγο αυτό που θυμόμαστε και από τους προηγούμενους τίτλους. Κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του σετ κινήσεων, μια ευρεία γκάμα από combos που αποφέρουν εντυπωσιακές επιθέσεις, ικανές να αναποδογυρίσουν ολοκληρωτικά το ταμπλό, μαζί με συνεχή εναλλαγή μεταξύ επίθεσης, άμυνας, αντεπίθεσης και μπλοκαρίσματος επιθέσεων, σε συνδυασμό με την κατάλληλη διαχείριση της απόστασης από τον αντίπαλο, μα και της τοποθεσίας μας σε σχέση με τη δική του θέση.



Υπάρχουν συγκεκριμένοι χαρακτήρες που εξ’ ορισμού φαίνεται να υπερτερούν άλλων, όμως το νέο σύστημα Heat αντισταθμίζει την κατάσταση με την εκτέλεση πανίσχυρων επιθέσεων – combos που, ανάλογα με το timing, μπορούν να ανατρέψουν τα πάντα. Το Heat εκμεταλλεύεται μια δεύτερη μπάρα που εμφανίζεται κάτω από αυτήν της ζωής των χαρακτήρων και ενεργοποιείται με μια αλληλουχία κινήσεων (είτε επιθετικών, είτε αμυντικών), ή με το πάτημα ενός συγκεκριμένου πλήκτρου. Το χαρακτηριστικό αυτό εμπλουτίζει κάθε δυνατή πτυχή ενός οργανωμένου moveset, όντας ικανό να εφαρμοστεί αλυσιδωτά πριν ή μετά από κάποιο combo, δίνοντας λύσεις αντιμετώπισης χαρακτήρων με εμφανές πλεονέκτημα ή στιγμών που φαινόμαστε παγιδευμένοι σε ακραία μεγάλη σειρά από αντίπαλες επιθέσεις. Η εξερεύνηση των δυνατοτήτων του Heat για κάθε έναν από τους χαρακτήρες του Tekken 8 είναι και το μεγαλύτερο selling point του. Εκτός αυτού, εφόσον αντεπιτεθούμε άμεσα, η ζωή μας μπορεί να επαναφερθεί σε ένα μικρό ποσοστό, κάτι που έχουμε να δούμε πολλά χρόνια σε τίτλο Tekken – πρώτη φορά σε core της σειράς. Και σε αυτό το κομμάτι, το Heat παίζει τεράστιο ρόλο, καθώς αυτές είναι και οι στιγμές που, φαινομενικά τουλάχιστον, διακυβεύεται κάθε μάχη. Έτσι, με δύο πρακτικά απλά twists, η καθιερωμένη φόρμουλα του Tekken 8 ανανεώνεται και μας κερδίζει αβίαστα.



Η ανακάλυψη νέων τρόπων αντιμετώπισης διάφορων καταστάσεων συνεχίζεται για αρκετές ώρες και διευρύνει το replayability, ενώ ωθεί τον παίκτη να ξεφύγει από το τρυπάκι της διατήρησης ενός main χαρακτήρα για τους πιο απαιτητικούς αγώνες που θα παίξει, τόσο solo, όσο και online με άλλους παίκτες. Το training mode βοηθά σημαντικά, σε βαθμό που ανταγωνίζεται το εξαιρετικό αντίστοιχο mode του περσινού Street Fighter VI. Η γκάμα του είναι ευρεία και καλύπτει κάθε πιθανό σενάριο ενός αγώνα, σε επίθεση και σε άμυνα, με λεπτομέρεια που μπορεί να βοηθήσει ακόμα και τους πιο άπειρους παίκτες. Εκείνοι είναι που θα εκτιμήσουν αρκετά το Heat γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, μια και η δυνατότητα ενεργοποίησής του με το πάτημα ενός πλήκτρου κάνει μια κατά τα άλλα περίπλοκη διαδικασία να μοιάζει με κάτι απλούστατο. Επιπλέον, το νέο Arcade Quest, ένα mode στο οποίο δημιουργούμε δικό μας avatar και στη συνέχεια αντιμετωπίζουμε άλλα - αλλά και τα φαντάσματα άλλων παικτών, κατεβάζοντάς τα μέσω διαδικτύου – κάνει την ανάπτυξη των ικανοτήτων μας στη μάχη μια άκρως διασκεδαστική διαδικασία και μάλιστα το κάνει άμεσα και με έναν όντως arcad-y τρόπο.



Στο μεταξύ, το customization που γνωρίζουμε με τη δημιουργία του avatar μας είναι μόλις η αρχή, καθώς έχουμε την ευκαιρία να αλλάξουμε την εμφάνιση της μπάρας της ζωής του fighter μας, του player id μας και του μηνύματος που εμφανίζεται στους άλλους παίκτες online. Εδώ μιλάμε για ένα αρκετά στιβαρό netcode που μας επιτρέπει να παίξουμε με παίκτες από ολόκληρη την ήπειρο απερίσπαστα, μα και με παίκτες από ολόκληρη την υφήλιο με περιστασιακά frame drops και σπάνια (αλλά αισθητά) κολληματάκια που στοιχίζουν πολύτιμα frames. Στην πλειοψηφία πρόκειται για μια αρκετά δυνατή online εμπειρία, η οποία έχει αρκετό χώρο βελτίωσης με μελλοντικά updates. Όσο για τα frame drops που αναφέραμε, τα παρατηρήσαμε και σε αρκετά από τα cinematics, ενώ ακόμα ένα παράπονο από τον τεχνικό τομέα αφορά στα loading screens που ορισμένες φορές είναι παραπάνω από αισθητά (όχι στο online). Πέραν τούτου, ο τίτλος τρέχει ικανοποιητικά καλά και τα γραφικά του φέρουν τις αναβαθμίσεις που θέλαμε - συγκριτικά με το Tekken 7 τουλάχιστον - αλλά υπολείπονται απέναντι στα Street Fighter 6 και Mortal Kombat 1.



Αυτή η αναμονή 9 χρόνων άξιζε κι εντέλει απέδωσε. Το Tekken 8 δεν ρισκάρει με ακροβασίες και πειραματισμούς, αλλά αντ’ αυτού επενδύει πάνω σε ένα ήδη καλά στρωμένο σύμπλεγμα συστημάτων που επιστρέφει φρέσκο και καλύτερο από την προηγούμενη φορά. Το ρόστερ των χαρακτήρων του, οι πίστες, τα διάφορα modes του και δη αυτά του training, αλλά και ο online τομέας του συντελούν σε ένα πακέτο που θα απασχολήσει τους λάτρεις των fighting games για το εγγύς μέλλον και σίγουρα περιμένουμε ακόμα περισσότερα. Κάτι που σημαίνει επιπλέον περιεχόμενο και βελτιωτικά updates. Ας ελπίσουμε μόνο να μη χρειαστούν ακόμα 9 έτη για το επόμενο. 

8.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Το Heat και η επαναφορά της ζωής είναι δύο σημαντικά twists που αναζωογονούν το fighting κομμάτι του Tekken
  • Story mode με μεγάλα και καλογραμμένα cinematics
  • Πλούσιο training mode που θα βοηθήσει ακόμα και τους πιο άπειρους, αλλά και τους πιο έμπειρους με την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους σε κάθε τομέα της μάχης
  • Η συλλογή με τα soundtracks των προηγούμενων τίτλων ικανοποιεί το αίσθημα της νοσταλγίας
  • Πολλές δυνατότητες customization
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κάποιες ιδέες του story mode τραβάνε αρκετά περισσότερο απ’ όσο θα θέλαμε
  • Συχνά frame drops στα cinematics και περιστασιακά loading screens που διαρκούν πιο πολύ από το αναμενόμενο
  • Το netcode του online multiplayer έχει μπόλικο χώρο για βελτίωση, ειδικά για τις διηπειρωτικές μάχες
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*