Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

The First Berserker: Khazan Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Neople

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nexon

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • The First Berserker: Khazan
    • 16+ pegi 16+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://khazan.nexon.com/en/main FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • EDITOR’S CHOICE

    8.5

    ENTERNITY SCORE
*
Μπορεί να μην αγγίζει την τελειότητα, αλλά το The First Berserker: Khazan είναι ανάμεσα στα καλύτερα soulslike games της τελευταίας δεκαετίας.

Παρότι το Dungeon & Fighter ως franchise δεν κινείται στο φάσμα του mainstream, το The First Berserker: Khazan έγινε πολύ γρήγορα ένα από τα πιο αναμενόμενα soulslike games του 2025. Το νέο action RPG έρχεται από τη Νοτιοκορεατική Neople που δοκιμάζει για πρώτη φορά ένα τέτοιο project, το οποίο βασίζεται στο DNF brand της Nexon που έως τώρα απαρτίζεται από side-scrolling beat ‘em ups και fighting games. Το να έχει παίξει κάποιος τους προηγούμενους τίτλους του franchise φυσικά και δεν είναι προαπαιτούμενο, αφού το Khazan αρχικά απευθύνεται σε πολύ διαφορετικό κοινό απ’ ότι όλοι οι προκάτοχοί του, ενώ τα γεγονότα του διαδραματίζονται πριν από αυτούς. Στην ουσία, η ιστορία εδώ δεν παίζει και τόσο μεγάλο ρόλο. Το σενάριο, αν και υπάρχει, περνά σε δεύτερη μοίρα, με το μεγαλύτερο βάρος να δίνεται στο gameplay. Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, αυτό είναι και που κάνει το The First Berserker: Khazan ένα από τα πιο ενδιαφέροντα soulslikes που έχουμε δει μέχρι και σήμερα.




Khazan είναι το όνομα του χαρακτήρα μας, ενός στρατηγού του Pell Los Empire που κατηγορήθηκε εσφαλμένα για προδοσία και ως εκ τούτου αναζητά τη δικαίωση, αλλά και την εκδίκηση από όλους όσους συνέβαλαν στην πτώση του. Κάθε τι που κάνει τον φέρνει πιο κοντά στον στόχο του, είτε αυτό αφορά την αντιμετώπιση αυτών που τον αδίκησαν, είτε χτίζοντας σχέσεις με άλλους χαρακτήρες που του ζητούν βοήθεια (ή που του την προσφέρουν). Η μυθολογία γύρω από το ταξίδι του χτίζεται μέσα από τους διαλόγους μαζί τους και από τα ομολογουμένως καταπληκτικά cutscenes που δείχνουν την πραγματική ομορφιά του παιχνιδιού, όμως η συνολική ιστορία παραμένει ένα κλασικό αφήγημα εκδίκησης που δεν προσφέρει τίποτα καινούργιο, ασχέτως του αν έχει ασχοληθεί κανείς με το DNF. Ευτυχώς για το Khazan, αυτό σπάνια πλήττει έναν τίτλο της κατηγορίας του, ειδικά εφόσον ένα προφανώς σημαντικότερο κομμάτι του είναι στα επίπεδα που περιμένουμε. Εδώ εννοείται πως μιλάμε για το gameplay.



Το The First Berserker: Khazan είναι ένα γρήγορο και επίπονα δύσκολο action RPG με χαρακτηριστικά που, ανάλογα με τον παίκτη θα θυμίσουν το Sekiro: Shadows Die Twice της FromSoftware και τα δύο Nioh games της Team Ninja. Στη διάθεσή μας έχουμε τρεις διαφορετικούς τύπους όπλων - dual wield, spears, greatswords – που έκαστος έρχεται με ξεχωριστά στυλ μάχης. Ειδικά για τα όπλα, ο Khazan έχει skill trees που ξεκλειδώνουν special ικανότητες και δυνάμεις για κάθε έναν τύπο από αυτά, έχοντας τη δυνατότητα να μάθει ειδικές κινήσεις, εντυπωσιακά combos, αμυντικούς μηχανισμούς και καλύτερη διαχείριση του stamina. Όσο ξεκλειδώνονται νέα skills για κάθε όπλο, ο τρόπος που αποδίδουν στη μάχη αλλάζει δραστικά, ενώ η δυνατότητα εξαργύρωσης skill points από έναν τύπο όπλου για τη χρήση τους σε έναν άλλο, δίνει απεριόριστο χώρο για δοκιμές εναλλακτικών playstyles. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να αφαιρέσουμε τα skills που ξεκλειδώσαμε σε ένα όπλο, ώστε να τα χρησιμοποιήσουμε σε ένα άλλο. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε όσες φορές θέλουμε κι αυτό είναι ένα πολύ δυνατό χαρακτηριστικό, όμως στην πράξη πρόκειται για μια κουραστική διαδικασία που θα ‘πρεπε να είναι κατά πολύ πιο απλή – ειδικά με βάση το πόσες φορές καθίσταται αναγκαίο κατά τη διάρκεια του playthrough.



Το κλασικό dual wield κατά βάση έχει ένα ευλύγιστο σετ γρήγορων επιθέσεων, τα spears κάνουν σταθερή ζημιά ξοδεύοντας λιγότερο stamina και τα greatswords, παραδοσιακά, είναι πιο αργά και σημαντικά πιο δυνατά στα χτυπήματά τους. Ανεξάρτητα από το ποιο όπλο χρησιμοποιούμε, υπάρχει και το Javelin skill, ένα δόρυ που μπορούμε να εκτοξεύσουμε σε εχθρούς – κάτι πολύ παρόμοιο με το Leviathan Axe του Kratos. Ο τρόπος χρήσης των skill points για τα όπλα προσφέρει κυριολεκτικά δεκάδες πιθανότητες για πειραματισμό, καταφέρνοντας πάντα ένα αποτέλεσμα που γοητεύει, ακόμα και αν δεν βολεύει κάποιον παίκτη όπως άλλα. Είτε πρόκειται για μεγάλα combos, είτε για επιθέσεις αμέσως μετά από μια τέλεια αποφυγή χτυπήματος, ακόμα και για έξτρα επιθέσεις που εκμεταλλεύονται combos πλήκτρων για να εκτελεστούν, οι δυνατότητες που έχει ο Khazan στη μάχη είναι φαινομενικά απεριόριστες. Ο χειρισμός οποιουδήποτε playstyle είναι άκρως απολαυστικός, ο Khazan ανταποκρίνεται άψογα στις εντολές μας και νιώθουμε σαν να έχουμε τον απόλυτο έλεγχο των κινήσεών μας. Η ταχύτητα και το αίσθημα που δίνουν τα περισσότερα playstyles θυμίζουν Nioh, ενώ το σύστημα χρήσης του stamina και των deflections θυμίζει το Sekiro. Στο Khazan παίζουμε περισσότερο με parry και deflections επιθέσεων, παρά με τη χρήση dodging, αφού αυτά (όπως και οι επιθέσεις) μειώνουν το stamina των εχθρών. Όταν το stamina τους αδειάσει, μένουν εκτεθειμένοι σε επιπλέον επιθέσεις για ορισμένα πολύτιμα δευτερόλεπτα, όμως το ίδιο μπορεί να συμβεί και σε εμάς, αν τελειώσει το δικό μας stamina. Η εξάντληση του stamina στους εχθρούς είναι απαραίτητη και μάλιστα πάνω από μια ή δύο φορές, όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε κάποιο από τα bosses του τίτλου.



Τα bosses του Khazan είναι άκρως απαιτητικά και μάλιστα από την αρχή. Μέσα στις πρώτες τρεις ώρες του παιχνιδιού θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε boss που σε άλλον τίτλο της κατηγορίας, θα το βρίσκαμε κοντά στο endgame. Τα bosses, επιβλητικά και πανέμορφα σχεδιασμένα, φέρουν έξυπνα movesets που δοκιμάζουν αντανακλαστικά και υπομονή, χρήζουν προσεκτικής διαχείρισης stamina και αντικειμένων και αναγκάζουν σε πολλαπλές προσπάθειες. Πολλά από αυτά εκτελούν combos που μοιάζουν να μην έχουν σταματημό, αφήνοντας απειροελάχιστα περιθώρια αντίδρασης πέρα από άψογα deflections υπό τεράστια πίεση. Στις περισσότερες περιπτώσεις μπορούμε να κάνουμε summon NPCs για βοήθεια – το Spirit of Advocacy – αλλά σχεδόν πάντα πεθαίνουν σε λιγότερο από ένα λεπτό. Μάλιστα, για να μπορούμε να τα κάνουμε summon χρειάζεται farming ενός ειδικού αντικειμένου, που έρχεται ως επιβράβευση στη νίκη επί των “κακών” summons που υπάρχουν διάσπαρτα στον κόσμο. Πρόκειται για NPCs – mini-bosses που φέρουν και σπάνιο loot, αλλά και περισσότερο Lacrima από τους κοινούς εχθρούς του παιχνιδιού. Lacrima είναι τα αντίστοιχα Souls που συμβάλλουν στο leveling up του χαρακτήρα μας και που, εκτός από τις μάχες, μπορούν να αλιευτούν και από αντικείμενα που δε θέλουμε ούτε να χρησιμοποιήσουμε, ούτε και να πουλήσουμε. Όσο για τα εν λόγω mini-bosses, λειτουργούν μονάχα ως εργαλείο farming, αφού φέρουν σχεδόν πάντα μονότονα movesets και ελάχιστο stamina. Τα bosses από τη μεριά τους, παρότι καλοσχεδιασμένα, επαναλαμβάνονται σε μεγάλο βαθμό που πιθανότατα θα μπορούσε να αποφευχθεί με τη μείωση του αριθμού τους.



Οι κοινοί εχθροί του Khazan από την άλλη δεν ανακυκλώνονται και έχουν μεγαλύτερη ποικιλία απ’ ότι συνήθως περιμένουμε σε ένα soulslike game. Όταν τους συναντάμε μεμονωμένα είναι σχεδόν πάντοτε βατοί, όμως όταν έρχονται σε μεγάλα groups τότε τα πράγματα δυσκολεύουν αρκετά. Η Neople έκανε εξαιρετική δουλειά στο design κάθε περιοχής, κάνοντας τις ορδές εχθρών βάναυσες, αλλά δίκαιες, με μάχες που στην ουσία μας προετοιμάζουν για το boss που περιμένει στο τέλος της κάθε διαδρομής. Στο μεταξύ, αν αισθανόμαστε γενναίοι, μπορούμε να κάνουμε λίγη εξερεύνηση παραπάνω και, αντιμετωπίζοντας τους αναμενόμενα περισσότερους εχθρούς, να βρούμε επιπλέον loot. Η πρόοδος στο παιχνίδι βασίζεται κατά πολύ πάνω στο loot που έρχεται τυχαία, θυμίζοντας και πάλι το Nioh. Ουκ ολίγες φορές θα βρούμε δύο ή τρία δυνατά όπλα σε κάθε run, όπως και καλύτερα κομμάτια εξοπλισμού. Ύστερα από κάθε αποστολή, ο χαρακτήρας μας έχει αναβαθμιστεί ανεξαρτήτως leveling up. Οι αποστολές που θα αναλάβουμε, βασικές ή δευτερεύουσες, θα ξεκλειδώσουν τον χάρτη κομμάτι – κομμάτι. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με περιβάλλον ανοιχτού κόσμου, αλλά με πίστες (ξαναθυμίζοντας το Nioh) που μπορούμε να επισκεπτόμαστε άμεσα από το κεντρικό hub. Οι πίστες στην πλειοψηφία τους είναι ισάξια όμορφες με τα bosses και τα cutscenes του παιχνιδιού. Υπάρχουν όμως και ορισμένες που είναι αρκετά βαρετές και μουντές με κακό τρόπο. Η μουντάδα αυτή μερικές φορές έρχεται και με τη μορφή ομίχλης που κουράζει. Σε τέτοιες περιπτώσεις βοηθούν και τα lanterns που έχουμε ως wearables, τα οποία έρχονται σε διάφορες μορφές. Για παράδειγμα, ένα lantern υποδεικνύει κρυφό μονοπάτι σε κοντινή απόσταση και ένα άλλο φανερώνει αόρατους εχθρούς.



Οι επιδόσεις του τίτλου είναι άψογες. Το The First Berserker: Khazan δείχνει πανέμορφο και σχεδιασμένο με έμφαση στη λεπτομέρεια (ναι, ακόμα και στις βαρετές περιοχές) και τρέχει με σταθερό framerate καθ’ όλη τη διάρκειά του. Ο χρόνος που χρειάζεται για loading είναι σχεδόν ανύπαρκτος, κάνοντας την επανάληψη ενός boss μετά από μια απογοητευτική ήττα μια ταχύτατη διαδικασία. Η μουσική επένδυση των bosses είναι καταπληκτική και το voice acting σε… σχεδόν εξίσου δυνατά επίπεδα, παρά την αδιαφορία που περιτριγυρίζει την πλοκή. Αν θα θέλαμε κάτι παραπάνω, αυτό πιθανότατα θα ήταν η συμπερίληψη co-op. Για όσους ήλπιζαν στην προσθήκη ενός τέτοιου mode για την περίπτωση που τα βρουν πολύ σκούρα, ο τίτλος προσφέρει την επιλογή για εύκολο επίπεδο δυσκολίας. Βέβαια, το εύκολο δε σημαίνει πως ο τίτλος θα γίνει προσιτός σε όσους δεν έχουν παίξει ποτέ ένα soulslike game. Αντίθετα, όσοι επιλέξουν τον συγκεκριμένο τίτλο ως πρώτη τους εμπειρία στο είδος, το πιθανότερο είναι να τα παρατήσουν για πάντα, ακόμα και με το easy mode.



Μπορεί να μην αγγίζει την τελειότητα, αλλά το The First Berserker: Khazan είναι ανάμεσα στα καλύτερα soulslike games της τελευταίας δεκαετίας. Το γεγονός ότι προέρχεται από ένα στούντιο με μηδενική εμπειρία στο είδος, το κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακό. Δεν είναι εδώ για την ιστορία του, μα για το θαυμάσιο gameplay που το κάνει μια αξιομνημόνευτη εμπειρία για όλους τους fans της κατηγορίας.

Νέο firmware update για το PS5, τι αλλάζει στο σύστημα

 
EDITOR’S CHOICE

8.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ένα από τα καλύτερα soulslikes της τελευταίας δεκαετίας, με εξαιρετικό gameplay που εθίζει
  • Πολλαπλά playstyles και άπλετος χώρος για πειραματισμό στα όπλα, με ξεχωριστά και πλήρως επεξεργάσιμα skill trees
  • Πανέμορφο, με εντυπωσιακά cutscenes, ενδιαφέρουσες περιοχές και καλοσχεδιασμένα bosses
  • Έχει και… easy mode
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τυπική ιστορία εκδίκησης που δε λέει τίποτα καινούργιο και που αναπόφευκτα περνά σε δεύτερη (ή και τρίτη) μοίρα
  • Η ανταλλαγή skills μεταξύ όπλων είναι κουραστική διαδικασία και ανάλογα με τον παίκτη, θα χρειαστεί πολλές φορές μέσα στο παιχνίδι
  • Μερικές από τις περιοχές είναι βαρετές – έως και άσχημες
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*