Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Tomb Raider I-III Remastered Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Aspyr

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Aspyr

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η Aspyr φέρνει σε σύγχρονα συστήματα τρία έπη του παρελθόντος με το Tomb Raider I-III Remastered. Κατά πόσο όμως ανταποκρίνονται στις επιταγές της εποχής μας; Η απάντηση στο review του Νικήτα Καβουκλή.

To 1996 ήταν μια χρονιά σταθμός για το gaming και "σημαδεύτηκε" από την εμφάνιση μιας νέας ηρωίδας, της νεαρής αρχαιολόγου Lara Croft. Από τότε, οι περιπέτειές της μας έχουν προσφέρει τόνους διασκέδασης, όχι μόνο σε υπολογιστές και κονσόλες, αλλά και στις κινηματογραφικές αίθουσες. Το Tomb Raider έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο SEGA Saturn και πολύ σύντομα πήρε τον δρόμο για PC με λειτουργικό σύστημα MS-DOS και PlayStation. Για την εποχή του ήταν κάτι το μοναδικό, κάτι που, ειδικά για τους PC gamers, έσπασε τον κύκλο που ως τότε είχαν δημιουργήσει τα adventures, τα strategy, τα RTS, άντε και τα ποδοσφαιράκια όπως το FIFA που έκανε τα πρώτα του βήματα και το Actua Soccer. Κάποιος που θα δει τώρα εικόνες από τα γραφικά του τότε, το πιο πιθανό είναι να πει, μα καλά είναι δυνατόν; Ποια ποιότητα και τι πρωτοπορία. Και όμως ήταν ένα σημαντικό βήμα για την εξέλιξη των 3D adventures που ακολούθησαν, όπως το Uncharted και πολλά άλλα. Η πρωταγωνίστρια μας φαινόταν πανέμορφη. Βεβαίως, τότε η φαντασία ήταν μαθημένη να πλάθει ιδιαίτερα οράματα και να τα δένει αρμονικά με την πραγματικότητα. Κάτι που λείπει από το σήμερα, καθώς το επίπεδο των εικονικών δημιουργιών έχει φτάσει στο ίδιο σημείο με το αληθινό, το καθημερινό και το μυαλό δεν έχει λόγο να δουλέψει για να πλάσει προσωπικούς μύθους.




Μετά την επιτυχημένη πορεία του Tomb Raider, ακολούθησαν το Tomb Raider II (1997) και το Tomb Raider III (1998). Όλα δημιουργίες της Core Design και σε όλα η Lara Croft πρέπει να εξερευνήσεις ερείπια αρχαίων μνημείων, που πολλές φορές είναι θαμμένα βαθιά κάτω από την επιφάνεια της Γης, να αναζητήσει θησαυρούς και να τα βάλει με εχθρούς, τέρατα και εκπροσώπους του ζωικού βασιλείου, με αρκετές δόσεις "νοημοσύνης" για να κάνουν τη ζωή της δύσκολη. Σύμμαχοί της, εκτός από το πρωτοφανές πείσμα και το κουράγιο της, τα δυο πιστόλια και οι άπειρες σφαίρες. Στην πορεία, εφόσον υπάρχει όρεξη για εξερεύνηση, το οπλοστάσιο της μπορεί να αναβαθμιστεί με πολύ πιο ισχυρά εργαλεία, για δύσκολες καταστάσεις, όμως για λόγους που εξυπηρετούν το gameplay, τα πυρομαχικά είναι περιορισμένα και δυσεύρετα.



Φτάσαμε στο 2024, όπου η Aspyr κυκλοφόρησε το Tomb Raider Ι - ΙΙΙ Remastered, μια συλλογή που περιλαμβάνει τα τρία αυτά παιχνίδια, διαθέσιμη για όλες τις μοντέρνες κονσόλες και υπολογιστές. Ο πυρήνας του gameplay δεν έχει αλλάξει, δεν μιλάμε για κάποιο remake αλλά για remaster. Το ίδιο συμβαίνει και με τα cinematics. Στο δεύτερο μισό των '90s ήταν πραγματικά μια απόλαυση που ήθελες να επαναλαμβάνεις ξανά και ξανά και δίχως υπερβολές σε καθήλωνε μπροστά από την οθόνη. Τεχνολογικό άλμα το να έχουμε τέτοια εικόνα σε video game. Όμως, το να τα παρουσιάζεις στη σημερινή εποχή, είναι σα να έχεις πάρει ένα μαχαίρι και να το καρφώνεις με μανία στην καρδιά της μαγείας του τότε. Οι συγκρίσεις με το τώρα, γιατί τώρα κυκλοφορείς το remaster, είναι αναπόφευκτες. Με τραγικό μειονέκτημα για τις αναμνήσεις και το ένδοξο παρελθόν της νιότης μας.



Από την άλλη, η δουλειά που έχει γίνει στα γραφικά του παιχνιδιού φαίνεται από την πρώτη στιγμή και με ένα πλήκτρο γίνεται η μετάβαση από τα original στα remastered. Η μέρα με τη νύχτα. Μόνο που η νύχτα του σήμερα ήταν η λαμπρότερη δυνατή ημέρα του τότε και η μέρα του τώρα, κάτι γύρω στο χάραμα με τα μοντέρνα τεχνολογικά δεδομένα. Τα textures είναι σαφώς πολύ καλύτερα, το μοντέλο της Lara Croft πανέμορφο, εξαιρετική η δουλειά και στα μοντέλα των εχθρών, συμπαθητικά τα διαφόρων ειδών εφέ όπως αυτά του νερού, υπάρχει γενικά ένας αέρας ανανέωσης. Κάτι που να μπορεί να αντέξει το μάτι του νεότερης γενιάς gamer. Μόνο που σε σχέση με τα original παιχνίδια, οι εκδόσεις αυτές είναι υποφωτισμένες και η εναλλαγή ανάμεσα στις δύο ποιότητες απεικόνισης σε κάποια σημεία γίνεται υποχρεωτική αν δεν θέλει κάποιος να βαδίζει στα τυφλά.



Στην προσπάθεια να βιώσουμε ξανά την περιπέτεια με tank controls, η απογοήτευση ήρθε σχεδόν ακαριαία. Το μοντέλο χειρισμού που τότε είχαμε λατρέψει, είναι τώρα σχεδόν αδύνατο να επανέλθει στην επικαιρότητα. Ο κλασσικός συνδυασμός πλήκτρων Q,A,O,P, Alt, Space δεν μπορεί να αναβιώσει και ευτυχώς που η ομάδα ανάπτυξης έχει προσθέσει μοντέρνο σύστημα χειρισμού, με τον αριστερό μοχλό να πραγματοποιεί όλες τις κινήσεις και τον δεξί να χρησιμοποιείται για την περιστροφή της κάμερας. όπου αυτό είναι δυνατό, μιας και ιδιαίτερα σε στενά σημεία θα σας σπάσει τα νεύρα με τα κολλήματά της. Πάντως, θα έρθουν στιγμές που θα νοσταλγήσετε τα tank controls, εφόσον είχατε ασχοληθεί με τις original κυκλοφορίες. Όπως και να το κάνουμε σε αυτά ήταν προσαρμοσμένο το gameplay. Γι' αυτό και πολλούς θα ξενίσει, ακόμα και εμάς που το είχαμε ξεχάσει παντελώς το γεγονός ότι μετά από ένα dodge, η camera αλλάζει πλευρά και από το πίσω, μεταφέρεται στο μπροστά μέρος της πρωταγωνίστριας. Τα θέματα με τον χειρισμό δυστυχώς επεκτείνονται όσο περνάει η ώρα. Άλματα που απαιτούν ακρίβεια και δύσκολα επιτυγχάνονται, θα αναγκάσουν τους περισσότερους να αποθηκεύουν κάθε τους βήμα για να μην χρειαστεί να επαναλαμβάνουν ολόκληρη διαδικασία. Και καλά, τότε ήμασταν μαθημένοι σε παρόμοιες καταστάσεις, ειδικά από παιχνίδια όπως αυτά της Sierra (βλέπε Leisure Suit Larry), όπου ακόμα και μια φαινομενικά αθώα κίνηση μπορούσε να αποβεί μοιραία. Άντε όμως να πείσεις σήμερα έναν νεαρό πως θα πρέπει να μπαίνει στη διαδικασία αυτή για να αποφύγει την ταλαιπωρία και την επανάληψη. Το πιο πιθανό είναι να σου φέρει το controller ή το πληκτρολόγιο στο κεφάλι και βλέποντας πεταλούδες να νομίζεις πως δέχτηκες επίθεση από νυχτερίδες σε κάποια σπηλιά του Tomb Raider. Υπάρχει και παρακάτω, μιας και από ένα σημείο και μετά, θα ξεχάσετε το πόσες φορές χρειάστηκε να βρεθείτε κοντά στην άκρη ενός κράσπεδου, όμως τελικά βρεθήκατε στο κενό.



Υπάρχουν και μερικές προσθήκες που βελτιώνουν τη "ζωή" των παικτών, όμως η μπάρα ενέργειας των bosses, ώστε να γνωρίζετε πόση ακόμα προσπάθεια απαιτείται για να τα "ξαπλώσετε" στο έδαφος. Επίσης, για όσους θέλουν να εκφράσουν τις καλλιτεχνικές τους ανησυχίες, η Aspyr έχει ενσωματώσει ένα photo mode, οπότε βρίσκετε το κατάλληλο σκηνικό, βάζετε τη Lara να ποζάρει και απαθανατίζετε τη στιγμή. Το θετικό είναι πως, ιδιαίτερα αν χρησιμοποιεί κάποιος ακουστικά, έχει διατηρηθεί η απόκοσμή ατμόσφαιρα, με την σιωπή στα βάθη των σπηλαίων να είναι πολλές πιο εκκωφαντική από τον θόρυβο, τον ήχο από τα πιστόλια να σκίζει τη γαλήνη των αρχαίων μνημείων και τη μουσική υπόκρουση να  δίνει τον κατάλληλο τόνο που προετοιμάζει τη Lara για τις επόμενες δραματικές καταστάσεις.



Το Tomb Raider I - III είναι σίγουρο ότι θα γεμίσει νοσταλγία τους βετεράνους gamers, δεν αποκλείεται όμως, λόγω των όσων προαναφέραμε να "γκρεμιστούν" οι όμορφες αναμνήσεις που είχαν. Δυστυχώς, είναι μάλλον μια "άκαιρη" κυκλοφορία, που δεν θα συγκινήσει τις νεαρές ηλικίες, χρήσιμη πάντως όσον αφορά τη διατήρηση, τη συντήρηση και την ας μας επιτραπεί η έκφραση, αναβάθμιση της ιστορίας των video games. 

6

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Γενικά καλή δουλειά σε γραφικά και μοντέλα χαρακτήρων
  • Διατηρείται η απόκοσμη ατμόσφαιρα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Νοοτροπίες και χειρισμός που δεν συμβαδίζουν με τις σύγχρονες απαιτήσεις
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*