Τι θα λέγατε να σας έκαναν μία μέρα υπεύθυνο για την κατασκευή και τη διοίκηση ενός μουσείου; Εντάξει, όχι και να διαχειρίζεστε το μουσείο της Ακρόπολης, αλλά ένα μεγάλο, με μπόλικα έσοδα μουσείο που εστιάζει σε απολιθώματα δεινοσαύρων και όχι μόνο. Αυτό ακριβώς πραγματεύεται το Two Point Museum, που κυκλοφόρησε πριν μερικούς μήνες σε PC και άλλες πλατφόρμες, απλώς τώρα ήρθε και η σειρά του Nintendo Switch 2.

Όσοι έχουν ακουστά το όνομα Two Point γνωρίζουν πάνω-κάτω τι τους περιμένει. Η Two Point Studios εστιάζει στη δημιουργία και κυκλοφορία business sim βιντεοπαιχνιδιών, δηλαδή τίτλων που βασίζονται στη διαχείριση και στο micromanagement οικονομικών και επιχειρησιακών διαδικασιών — και εννοείται ότι έχουμε να κάνουμε με το στοιχείο κατασκευής δωματίων, χώρων κ.ά. Μετά τα νοσοκομεία του 2018 και τα πανεπιστήμια του 2022, η ομάδα ανάπτυξης αποφάσισε να ασχοληθεί με τα μουσεία και τα εντυπωσιακά εκθέματα. Όσοι έχουν επισκεφθεί μουσεία ή εκθέσεις γνωρίζουν ότι αυτό το concept μπορεί εύκολα να πετύχει, ενώ από τη στιγμή που μπαίνουν στο παιχνίδι και τα expeditions, τα πάντα μοιάζουν ιδανικά για ένα τέτοιου τύπου παιχνίδι, σωστά;

Πράγματι, το Two Point Museum κάνει πολλά πράγματα σωστά, με πρώτο και καλύτερο το ότι συνεχίζει να συντηρεί το χιουμοριστικό στυλ των προηγούμενων τίτλων. Είτε μιλάμε για τους διαλόγους, τις περιγραφές και τα κείμενα γενικότερα, είτε μιλάμε για την καλλιτεχνική προσέγγιση, το παιχνίδι θέλει να ελαφρύνει τη διάθεση και τη γενικότερη εικόνα. Από τις φάτσες των ανθρώπων που περιφέρονται ή εργάζονται στο μουσείο, έως τις ανακοινώσεις που ακούγονται μέσα από τα μεγάφωνα του μουσείου, τα πάντα προωθούν μία ανάλαφρη κατάσταση η οποία περιέργως ταιριάζει γάντι με το βαθύ sim building που υπάρχει ως βάση εδώ πέρα. Η „ιστορία” που υπάρχει πίσω από το campaign mode είναι τυπική, αλλά αρκεί ώστε να είναι ευχάριστη και να βοηθήσει τον παίκτη να κατανοήσει τι γίνεται και τι πρέπει να κάνει.

Αυτό είναι σημαντικό ειδικά για νέους παίκτες που μπορεί να μην έχουν ασχοληθεί ξανά με τη σειρά, γιατί υπάρχουν πάρα πολλοί παράμετροι και πληροφορίες γενικότερα. Ποια κτήρια να χτίσουμε, πού να βρούμε νέο προσωπικό, πώς να εκπαιδεύσουμε το προσωπικό, πώς να επιβλέπουμε τα οικονομικά μας, πώς να ξεκινήσουμε νέες αποστολές για να βρούμε εκθέματα, και πάρα πολλά άλλα πρέπει να βρίσκονται κάτω από το νοητό field of view του παίκτη. Όσο χιουμοριστικό κι αν δείχνει το Two Point Museum, άλλο τόσο πολύπλοκο είναι σαν business sim και, σε γενικές γραμμές, οι developers χρησιμοποίησαν την εμπειρία των προηγούμενων ετών ώστε να φτιάξουν την καλύτερη δυνατή εισαγωγή. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πράγματα που θα μπορούσαν να εξηγηθούν λίγο καλύτερα — σίγουρα κάπου χάθηκαν 2-3 πληροφορίες που θα μπορούσαν να περιγραφούν πιο ξεκάθαρα — αλλά σε γενικές γραμμές το entry point του παιχνιδιού είναι αρκετά βατό.

Ο παίκτης ουσιαστικά διαχειρίζεται ένα μπάτζετ χρημάτων και προσπαθεί, μέσα από τα εισιτήρια, τα εσωτερικά περίπτερα ή shops με αναμνηστικά, να βγάλει τα έξοδα και να συντηρήσει την επέκταση του μουσείου μακροπρόθεσμα. Προφανώς, για να ανέβει το hype γύρω από αυτό το νέο μουσείο, θα πρέπει να εμπλουτίζεται συνεχώς ο χώρος με νέα εκθέματα, κάτι που λύνεται μέσω των expeditions. Με τη βοήθεια παλαιοντολόγων και εξειδικευμένου προσωπικού ταξιδεύουμε σε μακρινά (και επικίνδυνα) μέρη με σκοπό την ανεύρεση ενός φρέσκου εκθέματος που θα ανεβάσει το status και το ενδιαφέρον του μουσείου. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν τα αποτελέσματα, όπως η διάρκεια της αποστολής, ποια bonuses θα χρησιμοποιήσουμε και πόσο ρίσκο θα πάρουμε όταν η αποστολή απαιτεί αποφάσεις από εμάς σε θέματα ασφάλειας και περιέργειας. Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον το πόσο καλά κρατούν την ισορροπία ανάμεσα στην ανάλαφρη εμπειρία και την υπερπληροφόρηση που παρέχει πολλές φορές ένα τέτοιου είδους παιχνίδι. Δεν θα ήμασταν υπερβολικοί αν λέγαμε ότι το Two Point Museum έχει βρει τη φόρμουλα για να διασκεδάσει αρχάριους αλλά και έμπειρους παίκτες του είδους μ’ ένα αρκετά ισορροπημένο στυλ. Εννοείται ότι υπάρχει και το απαραίτητο sandbox mode, όπου ο τίτλος δεν μας κρατάει από το χέρι και δεν μας οδηγεί προς συγκεκριμένη κατεύθυνση.

Όλα αυτά δεν θα λειτουργούσαν τόσο ομαλά χωρίς ένα ξεκάθαρο μενού που να είναι εύχρηστο για τον παίκτη. Η έκδοση του Nintendo Switch 2 έχει μία ιδιαίτερα θετική αλλά και αρνητική πλευρά όσον αφορά τον χειρισμό και το μενού. Μας έκανε εντύπωση το πόσο καλά λειτουργεί ο χειρισμός μέσω των παραδοσιακών controllers, με τα κουμπιά και τα joysticks να εναρμονίζονται απόλυτα. Δεν λέμε ότι δεν μας έλειψε το mouse και το πληκτρολόγιο — τέτοια παιχνίδια είναι φτιαγμένα για τέτοιου είδους χειρισμό — αλλά μετά την πρώτη ώρα νιώσαμε ιδιαίτερα βολικά με τα Joy-Cons ή το Pro controller του Switch 2. Φαίνεται ότι οι developers το είχαν ψάξει και έκαναν ό,τι μπορούσαν ώστε οι χρήστες να απολαύσουν ένα business sim σε κονσόλα στον καλύτερο δυνατό βαθμό.

Αυτό που μας άφησε με την απορία είναι γιατί δεν υπάρχει touch χειρισμός ή το νέο mouse control feature του Nintendo Switch 2. Το πόσο ταιριάζει το touch control στο portable mode του Switch το είχαμε δει στο παρελθόν σε παιχνίδια όπως τα Tropico ή το Football Manager, οπότε μείναμε λίγο με την απορία γιατί δεν έχει προστεθεί κάτι τέτοιο. Εκεί όμως που θεωρούμε ότι χάθηκε μία ευκαιρία ήταν στο σνομπάρισμα του mouse mode των Joy-Cons, γιατί αν δεν χρησιμοποιηθεί σε ένα παιχνίδι όπως το Two Point Museum, τότε πότε;

Σε παιχνίδια όπου η γρήγορη και έξυπνη επιλογή αντικειμένων παίζουν σημαντικό ρόλο, η δυνατότητα χειρισμού τύπου ποντικιού λειτουργεί συχνά ως καταλύτης για πιο άμεσο και ευέλικτο gameplay. Η έλλειψή του εδώ σημαίνει πως όλες οι εντολές περνούν αποκλειστικά από τα joysticks, κάτι που -αν και άκρως λειτουργικό- έχει σαφώς λιγότερα βολικό ρυθμό. Αν το mouse mode ήταν διαθέσιμο, θα πρόσφερε μια εναλλακτική που θα ανέβαζε την άνεση και την ταχύτητα του χειρισμού, ειδικά για όσους έχουν συνηθίσει να παίζουν έτσι π.χ. σε υπολογιστές.

Σχετικά με την απόδοση του τίτλου, το βρήκαμε να τρέχει αρκετά πιο ομαλά σε portable mode συγκριτικά με το docked mode. Όταν παίζαμε στην τηλεόραση, αντιμετωπίσαμε κάποια προβλήματα που υπήρχαν και σε άλλες εκδόσεις, όπως stuttering, frame drops και μία γενικότερη έλλειψη smoothness. Σε καμία περίπτωση δεν ήταν unplayable, απλώς από ένα σημείο και μετά προτιμήσαμε να συνεχίσουμε την ενασχόλησή μας σε portable mode. Εκεί τα όποια κολληματάκια έκαναν σε πολύ μικρότερο βαθμό την εμφάνισή τους και εμφανίζονταν συνήθως μετά από 3-4 ώρες σερί παιχνιδιού ή για λίγα δευτερόλεπτα όταν η κάμερα εστίαζε σε ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένα δωμάτια. Τα loading times είναι λίγο 50-50, σε κάποια σημεία λίγο μεγαλύτερα σε διάρκεια απ’ όσο θα θέλαμε, σε κάποια άλλα είναι σχετικά γρήγοροι.
Σε γενικές γραμμές, μείναμε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τη μεταφορά αυτού του τίτλου στο Nintendo Switch 2 και θα λέγαμε ότι αποτελεί από τις καλύτερες επιλογές στον τομέα των business sim για φορητή εμπειρία. Ναι, θα μπορούσε να έχει τις προσθήκες που αναφέραμε, αλλά δεν αλλάζει το γεγονός ότι το παιχνίδι καταφέρνει να κρατάει τον χρήστη κοντά του για αμέτρητες ώρες και χωρίς να κουράζει. Προφανώς όσοι έχουν την επιλογή PC ή δεν ενδιαφέρονται για τη φορητότητα του τίτλου, θα προτιμήσουν να μείνουν σε πιο πατροπαράδοτα gaming συστήματα. Αν όμως δεν υπάρχει αυτή η επιλογή ή αν κάποιος θέλει να πάρει το προσωπικό του μουσείο μαζί του για καφέ, το Two Point Museum στο Switch 2 θα σας κάνει να ξεχάσετε από ένα σημείο και μετά τι ώρα είναι, ενώ θα ψιθυρίζετε στον εαυτό σας μετά τα μεσάνυχτα: «Κάτσε να στήσουμε κι αυτό το απολίθωμα ενός τυραννόσαυρου και το κλείνω. Αλήθεια, τελευταίο πράγμα που κάνω σήμερα».
Τρεις μήνες με το Huawei Watch GT6 Pro: το gadget που άλλαξε τις συνήθειές μου




Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity