Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

WUCHANG: Fallen Feathers Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Leenzee Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    505 Games

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • WUCHANG: Fallen Feathers
    • 18+ pegi 18+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://wuchanggame.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
*
Το WUCHANG: Fallen Feathers είναι ένα άρτιο Souls-like που προσφέρει αρκετές δικές του προσθήκες για να το διαφοροποιήσει από τα παραδοσιακά souls, χωρίς όμως να απομακρυνθεί από την κλασική φόρμουλα.

Στον δρόμο που χάραξε ο Hidetaka Miyazaki το μακρινό 2009, με το Demon’s Souls, πλέον έχει δημιουργηθεί το είδος “Souls-like”. Τη σήμερον ημέρα, τα λεγόμενα Souls-like, βγαίνουν με το κιλό, ειδικά μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε το Elden Ring. Η ομάδα ανάπτυξης Leenzee, έρχεται να προσθέσει το δικό της - πρώτο - παιχνίδι, το WUCHANG: Fallen Feathers, προσπαθώντας να ξεχωρίσει στο υπερκορεσμένο είδος. Στο παρακάτω review, θα αναλύσουμε κατά πόσο και αν τα καταφέρνει. Το WUCHANG: Fallen Feathers, είναι λοιπόν, ένα Souls-like RPG. Πριν καλά καλά ξεκινήσει το παιχνίδι, ξεχωρίζει με το ύφος του, καθώς λαμβάνει χώρα στην χώρα του Shu, στο τέλος της Δυναστείας Ming στην Κίνα. Αυτό είναι και το πρώτο παιχνίδι του πολυπαιγμένου είδους, το οποίο βασίζεται σε αληθινές τοποθεσίες. Μάλιστα, πολλά μέρη από τον τίτλο, υπάρχουν στην πραγματικότητα και αναπαρίστανται πολύ καλά. Τα γραφικά του τίτλου είναι όμορφα, καλοφτιαγμένα, με ευπαρουσίαστα,σκοτεινά και μη περιβάλλοντα, σπηλιές, δάση,  καταραμένα χωριά, κατακόμβες και πολλά άλλα τα οποία δένουν αρμονικά με την κινέζικη αισθητική του τίτλου και με την εποχή στην οποία διαδραματίζονται.




Η πρωταγωνίστριά μας, λέγεται Wuchang (δεν το περιμένατε, ε;). Η Wuchang, είναι μια ταλαντούχα πολεμίστρια, η οποία ξυπνά έχοντας αμνησία και προσπαθεί να εξερευνήσει το μυστηριώδες παρελθόν της και να βρει τον εαυτό της. Ταυτόχρονα, έχει επηρεαστεί από μια θανάσιμη ασθένεια που ονομάζεται “Feathering”. Το “Feathering” , είναι μια ιδιαίτερα μεταδοτική ασθένεια, η οποία καταστρέφει σιγά σιγά την χώρα του Shu. Όποιος έχει επηρεαστεί, φυτρώνει αρχικά φτερά στα άκρα του, ενώ σύντομα, μετατρέπεται σε τέρας και χάνει κάθε λογική, παραδίδοντας τον εαυτό του στην απόλυτη τρέλα. Η πηγή της ασθένειας δεν είναι σαφής στην αρχή της ιστορίας μας, σε κανέναν - πόσο μάλλον στην Wuchang η οποία έχει αμνησία. Παρόλα αυτά, φαίνεται να συνδέεται με αρχαίες κατάρες και πνεύματα. Το γεγονός πως η Wuchang έχει επηρεαστεί από το Feathering, είναι εμφανές, καθώς το αριστερό της χέρι έχει ήδη φυτρώσει φτερά. Αυτό κάνει σχεδόν όλους τους ανθρώπους, ζώα και τέρατα του τίτλου να της επιτίθενται επιτόπου. Φυσικά, υπάρχουν ελάχιστοι άνθρωποι οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να την βοηθήσουν, είτε για να αποκομίσουν κάτι, είτε για να μελετήσουν τι το ιδιαίτερο έχει η Wuchang και δεν μετατρέπεται ποτέ - ακόμη τουλάχιστον - σε τέρας. 



Η ιστορία, έχει πιο πολλή περισσότερη διήγηση απ’ όσο έχουμε συνηθίσει στα παιχνίδια του είδους, για να μην είναι εντελώς χαμένοι οι νέοι παίκτες, παρόλα αυτά το WUCHANG: Fallen Feathers δεν προσπαθεί να τα δώσει όλα στο πιάτο. Υπάρχει το στοιχείο που τραβάει τον παίκτη να εξερευνήσει περισσότερα μέρη και να διαβάσει περιγραφές από γράμματα και αντικείμενα που βρίσκει, αν επιθυμεί να μάθει περισσότερα για τον κόσμο. Παρόλα αυτά, μην περιμένετε κάποιο ιδιαίτερο βάθος, τα δυνατά στοιχεία του τίτλου βρίσκονται αλλού. Στα βασικά της μάχης, οι γνώστες του είδους, θα νιώσουν σαν στο σπίτι τους. Ο τίτλος παίζει ακριβώς όπως τα παραδοσιακά Dark Souls, με ακριβώς τον ίδιο χειρισμό και πλήκτρα στο χειριστήριο. Κάθε όπλο έχει ένα light attack, ένα heavy attack, κάποια όπλα μπορούν να μπλοκάρουν, υπάρχει το παραδοσιακό parry και το dodge, τα μετρημένα healing items που ξαναγεμίζουν μόνα τους στα checkpoints του τίτλου, τα οποία λέγονται shrines, όπου κάνουν respawn όλοι οι αντίπαλοι και… μπλαμπλαμπλά, υπερκορεσμένο είδος, τα είπαμε παραπάνω. Η “χορογραφία” του τίτλου όμως, είναι αρκετά πιο γρήγορη από ένα τυπικό Souls game. Η Wuchang και οι αντίπαλοί της, κινούνται πολύ πιο γρήγορα, και υπάρχει μια πιο έντονη δράση και ακρίβεια στο πότε πρέπει να εκτελεστούν τα dodges και τα parries, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει έντονα το συναίσθημα του να μην βιάζεται ο παίκτης, να διαλέγει τις στιγμές του για να επιτεθεί, να περιμένει “την σειρά του”. 



Επιπλέον, στα shrines, το “rest” στο οποίο ζωντανεύουν όλοι οι αντίπαλοι και η Wuchang ξαναγεμίζει τα potions της, δεν είναι απαραίτητο. Μπορείτε να επισκεφθείτε ένα shrine για να πραγματοποιήσετε άλλες ενέργειες που θα αναλυθούν παρακάτω, χωρίς να χρειάζεται να κάνουν respawn τα πάντα. Ένα περίεργο στοιχείο, είναι πως υπάρχουν περιοχές στις οποίες τα shrines είναι τοποθετημένα σε καλά σημεία, ενώ άλλες στις οποίες αν πεθάνετε θα χρειαστεί να περάσετε από μεγάλο κομμάτι του χάρτη για να φτάσετε στο σημείο που πεθάνατε και να συλλέξετε το πτώμα σας. Τέτοια σημεία όμως, είναι αχρείαστα γιατί συχνά δεν έχουν αντιπάλους. Το checkpoint system θα μπορούσε να είναι λίγο πιο βελτιωμένο, χωρίς όμως να χαλά πολύ την εμπειρία. Από εδώ και πέρα, το Wuchang: Fallen Feathers, προσθέτει αρκετά στοιχεία στο σύστημα μάχης του, για να το κάνει πιο ξεχωριστό, ενώ ταυτόχρονα δεν το απομακρύνει από την σκληρή και λακωνική φόρμουλα του είδους. Και εξηγούμε: Ο τίτλος χρησιμοποιεί ένα σύστημα combo, το οποίο ονομάζεται “Skyborn Might”. Το “Skyborn Might”, ουσιαστικά περιέχει κάποιες στιγμές στις οποίες ο παίκτης φτάνει σε ένα συγκεκριμένο χτύπημα του combo, ή κάνει perfect dodge, ή πραγματοποιεί κινήσεις με συγκεκριμένη σειρά βάσει ενός ταλέντου του όπλου του, για να ενεργοποιήσει το “Shimmer”. Όταν ενεργοποιείται το Shimmer, η Wuchang αποκτά έναν πόντο Skyborn Might, τον οποίο μπορεί να υλοποιήσει για να κάνει μαγικά, ή για να χρησιμοποιήσει κινήσεις του εκάστοτε όπλου, που απαιτούν Skyborn Might, ή κάνουν κάτι πολύ δυνατότερο αν έχουν Skyborn Might. Για παράδειγμα, μπορεί να υπάρχει το skill “Whirlwind” σε ένα σπαθί, το οποίο αν χρησιμοποιηθεί με Skyborn Might βάζει και φωτιά στους αντιπάλους. Η κύρια πηγή Shimmer, θα είναι πάντα τα perfect dodges, αλλά η Wuchang, μέσω του πλούσιου talent tree της, θα αποκτήσει νέους τρόπους να ενεργοποιεί το Shimmer για να εξαπολύει ακόμη δυνατότερες κινήσεις και combos. 



Ο δεύτερος τρόπος με τον οποίο διαφοροποιείται το WUCHANG: Fallen Feathers, είναι πως δεν “παντρεύεται” την ιδέα πως τα bosses πρέπει να πιάνουν ένα τεράστιο μέρος της οθόνης. Αντιθέτως, τα περισσότερα bosses είναι είτε στο μέγεθος της Wuchang, είτε περίπου διπλάσια από αυτήν, πιο κοντά στο στυλ του Artorias από το Dark Souls, ή του Father Gascoigne από το Bloodborne. Κάθε ένα από τα boss που πολεμήσαμε, είναι ξεχωριστό, με δικές του κινήσεις και την “χορογραφία” που καλείται να μάθει ο παίκτης προκειμένου να επιβιώσει στην μάχη. Κοντολογίς, θα πεθάνετε αρκετές φορές για να μάθετε. Αποδεχτείτε το. Το ίδιο ισχύει και για την πληθώρα διαφορετικών εχθρών στο παιχνίδι. Δεν θα μπούμε σε λεπτομέρειες για την δυσκολία του τίτλου, καθώς έχει αποδειχθεί πολλές φορές πως η δυσκολία είναι απόλυτα αντικειμενική. Ο τίτλος δεν περιέχει επιλογή δυσκολίας. Επιπλέον, τα bosses θα γίνουν πολύ πιο εύκολα αν ο παίκτης αλλάξει το build του για μια συγκεκριμένη μάχη, πολύ απλά γιατί ένα όπλο ή ένα spell κάνει εξαιρετική δουλειά σε ένα boss. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να πειραματιστείτε με το οπλοστάσιο της Wuchang.



O τίτλος, αποχωρεί εντελώς από την παραδοσιακή φόρμουλα των stats τα οποία ανεβαίνουν ανά πάσα στιγμή όπως θέλει ο παίκτης. Αντιθέτως, το WUCHANG: Fallen Feathers, διαθέτει talent tree για κάθε όπλο. Μέσω αυτού, όσο προοδεύει το δέντρο των skills, ανεβαίνουν και τα βασικά stats της Wuchang, τα οποία είναι Strength, Endurance, Agility, Vitality, Feathering και Magic. Η απόφαση αυτή, θα είναι αμφιλεγόμενη για πολλούς παίκτες, καθώς η επιλογή όπλου καθορίζει τουλάχιστον στην αρχή, τα stats τα οποία θα ανεβαίνουν. Από την άλλη, στο δεύτερο μισό του τίτλου, το Talent Tree αυτό μεγαλώνει και γίνεται αχρείαστα περίπλοκο, που και οι “σκληροί” του είδους θα ψάξουν αρκετά για να το φτιάξουν όπως θέλουν. Φυσικά, μπορείτε να εξελίξετε το Talent Tree σας προς παραπάνω από μια κατευθύνσεις, για να είστε δυνατοί με παραπάνω από ένα όπλα. Το Talent Tree, μπορεί να γίνει reset ανά πάσα στιγμή, εντελώς δωρεάν σε οποιοδήποτε shrine, πράγμα που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να παίζετε με ένα build όλο το παιχνίδι. Μια άλλη μεγάλη αποχώρηση από την παραδοσιακή φόρμουλα, είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν τα builds. Το Wuchang, περιέχει σετ από armor, τα οποία δίνουν αποκλειστικά bonuses αν φορεθούν όλα μαζί. Το ίδιο ισχύει και για τα Pendants. Φυσικά, υπάρχει το αναμενόμενο fan service, καθώς κάποια (όχι όλα) armor sets λειτουργούν και ως “eye candy”. Παρόλα αυτά, υπάρχει πολύ μεγαλύτερη στρατηγική πίσω από τα armors, καθώς η άμυνα που προσφέρουν, επηρεάζει άμεσα την επιβίωση της Wuchang. Πεθαίνετε από magic σε ένα fight; Γυρίστε σε magic - resistance gear. Θα βοηθήσει πολύ περισσότερο απ’ όσο περιμένετε σε παιχνίδι του είδους. 



Επιπλέον, κάθε όπλο, έχει δύο αποκλειστικές κινήσεις στο “είδος του όπλου”, μια εκ των οποίων μπορεί να αλλάξει από τους παίκτες, με κινήσεις που θα αποκτά νικώντας bosses ή εξερευνώντας τον κόσμο. Η ποικιλία τρόπων με τους οποίους η Wuchang μπορεί να σκοτώσει, είναι ΠΟΛΛΟΙ και υπάρχει πάρα πολύς χώρος για εξερεύνηση και πειραματισμό. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, υπάρχει και μια πληθώρα από spells, τα οποία λειτουργούν με Skyborn Might και μπορούν να εναλλαχθούν εύκολα, ακόμη και κατά την διάρκεια της μάχης. Κάθε όπλο μπορεί επίσης να προσαρμοστεί με runes, τα οποία επηρεάζουν το damage, το health, το stamina ή το regeneration αυτών. Το χέρι της Wuchang, περιέχει και τέσσερα slots στα οποία μπορεί ο παίκτης να προσαρμόσει δυνάμεις που αποκτά από τα bosses, που μπορούν να βοηθήσουν την πρωταγωνίστρια να χρησιμοποιεί status effects όπως poison, corruption και πολλά άλλα. Αντιλαμβανόμαστε από τα παραπάνω, πως το Wuchang: Fallen Feathers, είναι ένα υπερπλούσιο παιχνίδι το οποίο προσφέρει πληθώρα έξυπνων επιλογών για να προσαρμόσει ο παίκτης ακριβώς τον τρόπο που θα πολεμά. Κατά την διάρκεια της μάχης, όσο η Wuchang κάνει damage, γεμίζει και το stagger meter του αντιπάλου, το οποίο αν γεμίσει, πραγματοποιεί critical hit, το οποίο κάνει τεράστιο damage. Το σύστημα αυτό, το δανείζεται ξεκάθαρα από το Sekiro: Shadows Die Twice. Όταν η Wuchang χτυπά το πίσω μέρος του αντιπάλου, κάνει πολύ περισσότερο stagger damage, ζαλίζοντας τον αντίπαλο πολύ πιο γρήγορα για να τον αποτελειώσει. Η τοποθέτηση και η στρατηγική προσέγγιση της μάχης είναι πολύ σημαντικά στοιχεία στον τίτλο.



Δεν σταματάνε εδώ όμως οι αλλαγές. Σας αφήσαμε το καλύτερο για το τέλος, το οποίο είναι και το χαρακτηριστικό που προσφέρει το περισσότερο ενδιαφέρον στο Wuchang: Fallen Feathers. Ο τίτλος, υλοποιεί ένα σύστημα το οποίο ονομάζει “Madness”. Κάθε φορά που η Wuchang πεθαίνει, χάνει κάποια (όχι όλα) από τα red mercury (τα “souls” του τίτλου), τα οποία χρησιμοποιούνται για level up. Ταυτόχρονα, ανεβαίνει λίγο το madness της. Όσο πιο πολύ Madness έχει, τόσο πιο πολλά red mercury χάνει. Αυτά τα red mercury, πρέπει να τα συλλέξει ξανά από το σημείο που πέθανε, χωρίς να ξαναπεθάνει, όπως ακριβώς λειτουργούν όλα τα souls games. Όταν το Madness φτάσει στο όριό του, η Wuchang χάνει όλα τα Red Mercury και στο μέρος που πέθανε, δημιουργείται ο “Inner Demon” της. Ο Inner Demon, λειτουργεί σαν ένας πολύ δυνατός εχθρός που η Wuchang πρέπει να σκοτώσει για να πάρει τα souls της πίσω. Το Twist; Ο Inner Demon, δεν επιτίθεται μόνο στην Wuchang, αλλά και στον περίγυρό του. Συνεπώς, αν ο Inner Demon δημιουργηθεί σε μέρος με boss ή δύσκολο αντίπαλο, ο παίκτης μπορεί να τον καθοδηγήσει για να χτυπάει τους αντιπάλους της Wuchang, αντί να χτυπάει την ίδια, λειτουργώντας σαν “frienemy”. Φυσικά, αν δεν υπάρχουν άλλοι εχθροί, ο Inner Demon στρέφει την προσοχή του στην πρωταγωνίστρια, αλλά έχει ήδη χτυπηθεί από τους υπόλοιπους, άρα η Wuchang μπορεί να τον σκοτώσει πολύ πιο εύκολα. Αν ο Inner Demon σκοτώσει την Wuchang, το madness πέφτει ξανά στο 0, και χάνονται όλα τα Red Mercury. Το σύστημα Madness είναι πανέξυπνο, δημιουργεί ένα έξτρα άγχος, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει και άλλη μια στρατηγική επιλογή για τον παίκτη, σε σημεία που ζορίζεται. Φυσικά, υπάρχουν αντικείμενα που μπορούν να ανεβάσουν το madness, ή να το ρίξουν, δίνοντας μεγαλύτερη ευελιξία στον παίκτη για να υλοποιήσει τον μηχανισμό.



Περνώντας στα τεχνικά του τίτλου, σε base PS5, υπάρχουν τα πατροπαράδοτα quality και Performance mode, με το quality να τρέχει σε 4Κ και 30 fps, ενώ το Performance σε 1440p και 60fps. Η επιλογή του συντάκτη, ως συνήθως ήταν το Performance mode. Τα frames παρέμειναν σταθερά σε όλη τη διάρκεια του gameplay, δίχως προβλήματα. Ο τίτλος, περιέργως, έχει μια επιλογή για να κρατάει σταθερό το framerate, την οποία αν δεν ενεργοποιούσαμε, θα είχαμε συνεχόμενο tearing στην οθόνη. Πέραν αυτού, δεν υπάρχει κάποιο παράπονο. PS5 features δεν υλοποιούνται στον τίτλο καθόλου. Δεν υπάρχει απτική ανάδραση, μόνο παραδοσιακή δόνηση, δεν χρησιμοποιείται το μικρόφωνο του DualSense, ούτε τα adaptive triggers. Η φύση της γρήγορης μάχης, κάνει το WUCHANG: Fallen Feathers δύσκολο για PS Portal(στο οποίο δοκιμάστηκε), καθώς αυτά τα λίγα ms delay, χαλάνε το Shimmer από τα perfect dodge. 



Εν κατακλείδι, το WUCHANG: Fallen Feathers, είναι ένα άρτιο Souls-like που προσφέρει αρκετές δικές του προσθήκες για να το διαφοροποιήσει από τα παραδοσιακά souls, χωρίς όμως να απομακρυνθεί από την φόρμουλα. Τα κακώς κείμενα υπάρχουν, αλλά δεν είναι αποτρεπτικά. Σίγουρα οι fans του είδους θα περάσουν πολύ ευχάριστα τις 40-60 ώρες που προσφέρει ο τίτλος. Οι νέοι στο είδος, πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να ζοριστούν λίγο παραπάνω, καθώς χρειάζεται να μελετήσουν τις προσθήκες του τίτλου στην κλασσική φόρμουλα των Souls.

Νέο firmware update για το PS5, τι αλλάζει στο σύστημα

 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πλούσιο σύστημα μάχης με έξυπνες προσθήκες και γρήγορη ταχύτητα
  • Ποικιλία από bosses με ξεχωριστά χαρακτηριστικά
  • Ωραία τοπία, βασισμένα σε αληθινά μέρη
  • Πανέξυπνο σύστημα Madness
  • Πληθώρα από builds
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • To story δεν κλέβει την παράσταση
  • Το Talent Tree είναι αχρείαστα περίπλοκο
  • Τα checkpoints, σε σημεία, σηκώνουν βελτίωση
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*