Πριν μια δεκαετία, κυκλοφόρησε το Yakuza 0 για PlayStation 4 (και PlayStation 3) και αποτελούσε ολοκαίνουριο κεφάλαιο για τη σειρά, παρά το γεγονός ότι βρισκόταν ήδη στο πέμπτο και λίγο αργότερα, θα κυκλοφορούσε το έκτο. Πρόκειται για ένα prequel, που λαμβάνει χώρα 20 χρόνια πριν τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού και εστιάζει στον νεαρό Kiryu Kazuma, ένα ανερχόμενο αλλά χαμηλόβαθμο μέλος της Tojo Clan. Ένα εξίσου μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιού είναι ο Goro Majima, ένας ημίτρελος, επίσης νεαρός Yakuza που διοικεί το καμπαρέ “The Grand” για να μην… μπλέκεται σε περιπέτειες.

Το Yakuza 0 Director’s Cut παίρνει αυτούσιο το αρχικό παιχνίδι του 2015 και το μεταφέρει στην νέα κονσόλα της Nintendo, με λίγες αλλαγές και προσθήκες. Αρχικά, το gameplay παραμένει ολόιδιο, εστιάζοντας στην εξερεύνηση των ιαπωνικών συνοικιών όπως το Kamurocho και το Sotenbori, μαζί με πολύ, πάρα πολύ ξύλο σε στυλ 3D beat-‘em-up. Ο Kiryu μπορεί να αξιοποιήσει τέσσερα διαφορετικά στυλ μάχης, που προσφέρουν γρήγορα χτυπήματα και κίνηση στον χώρο, δύναμη αντί για ταχύτητα ή κάτι ενδιάμεσο, με διαφορετικά combos και δυνατότητες. Για παράδειγμα, στο “Rush” στυλ μάχης δεν μπορεί να σηκώσει πράγματα από το περιβάλλον για να χρησιμοποιήσει ως όπλα, κάτι που μπορεί να κάνει με τα “Brawler” και “Beast”. Αντίστοιχα, ο Majima είναι πιο απρόβλεπτος, ενώ στο “Slugger” στυλ έχει πρόσβαση σε ένα μεταλλικό ρόπαλο που δεν διαλύεται, σε αντίθεση με τα διάφορα όπλα που μπορούν να σηκώσουν οι δύο πρωταγωνιστές.

Οι μάχες είναι απολαυστικές και η χαρά του να διαλύεις ορδές Yakuza και άλλων μαχητών, δεν παλιώνει ποτέ. Ειδικά όταν αρχίσει η επένδυση στο skill tree για κάθε fighting style και ξεκλειδώνονται επιπλέον κινήσεις και combos, η διαρκής αλλαγή στυλ γίνεται δεύτερη φύση. Σε ορισμένα bosses, είναι σχεδόν απαραίτητη η αλλαγή όταν αλλάζουν φάσεις και πρέπει κάποιος να είναι εξαιρετικά επιδέξιος για να κερδίζει παραμένοντας με ένα μόνο στυλ. Τεχνικά γίνεται, με τέλειους συνδυασμούς άμυνας, dodge, consumables και φυσικά επιθέσεων, αλλά… δεν έχει πλάκα. Το μισό παιχνίδι είναι οι μάχες. Το άλλο μισό είναι η ιστορία, μία από τις καλύτερες της σειράς και μάλιστα, εμπλουτισμένη. Η συγκεκριμένη έκδοση λέγεται “Director’s Cut” καθώς προσθέτει υλικό που κόπηκε από την αρχική κυκλοφορία. Περιλαμβάνονται cutscenes συνολικής διάρκειας 26 λεπτών, που αναπτύσσουν προηγούμενα γεγονότα και η αποδοχή τους θα είναι μάλλον… μικτή. Χωρίς κανένα spoiler, ας πούμε ότι έχουν χαμηλό αντίκτυπο και αλλάζουν κάποια γεγονότα, όχι δραστικά και σε σημείο που επηρεάζουν ριζικά τη σειρά, αλλά σίγουρα είναι παράξενη η επιλογή.

Η ιστορία καθαυτή εκτυλίσσεται εκπληκτικά. Ο νεαρός Kiryu κάνει «χαμαλοδουλειές» για την Yakuza, ωστόσο μία σχετικά απλή δουλειά παίρνει κακή τροπή και βρίσκεται μπλεγμένος – σε βαθμό που η Tojo Clan πιστεύει ότι θα τραβήξει τα βλέμματα της αστυνομίας και προτείνει στον Kiryu να παραδοθεί. Ωστόσο, το ένστικτο του Kiryu είναι πως κάτι δεν είναι όπως δείχνει και ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της οικογένειας σκοπεύει να αποκτήσει ένα πολύτιμο κομμάτι γης, που μπορεί να λειτουργήσει ως πανίσχυρο διαπραγματευτικό χαρτί με όλες τις οικογένειες του Kamurocho. Στην άλλη πλευρά, ο Majima βρίσκεται πρακτικά υπό περιορισμό από την οικογένεια Shimano μετά από μια δουλειά που δεν πήγε τέλεια, όμως του υπόσχονται πως μετά από ένα τελευταίο συμβόλαιο, θα ξεχάσουν τα πάντα και θα επιστρέψει στον «βασικό κορμό» της οικογένειας. Στόχος, μια γυναίκα που φέρεται να κατέχει το προαναφερόμενο κομμάτι γης. Προφανώς, οι δρόμοι των Kiryu και Majima συναντιούνται και η ιστορία παίρνει πολύ ενδιαφέρουσα τροπή. Μέσα σε όλα, ο Majima (δηλαδή ο παίκτης) πρέπει να διαχειρίζεται το καμπαρέ, μια πολύ ενδιαφέρουσα ασχολία που πρακτικά αποτελεί ένα μικρό παιχνίδι μέσα στο παιχνίδι. Πολύ μεγαλύτερο σε έκταση και βάθος, από τα πολλά mini games (π.χ. Mahjong μέχρι Pocket Circuit, Karaoke κλπ) που περιλαμβάνει ο τίτλος.

Συχνά, τα prequels πέφτουν σε παγίδες καθώς περιορίζονται από τα επόμενα κεφάλαια – είτε λένε ιστορίες που δεν έχουν σημαντικό αντίκτυπο, είτε ρισκάρουν να πουν μια ιστορία με μεγάλο αντίκτυπο που ανεξήγητα «χάνεται» όταν έρθει το επόμενο κεφάλαιο. Με το Yakuza 0, η Ryu Ga Gotoku Studio δεν πέφτει σε τέτοιες παγίδες, καθώς η ιστορία που εκτυλίσσεται φέρνει μόνο θετικά. Βλέπουμε τον νεαρό Kiryu, που εμπιστεύεται με τη ζωή του όσους σέβεται και εκτιμά, όμως σιγά-σιγά ξεκινά να βλέπει βαθύτερα τις καταστάσεις. Ο Majima συστήνεται με τον γνωστό παιχνιδιάρικο και τρελό χαρακτήρα, όμως λειτουργεί υπό πολύ διαφορετικές συνθήκες, ως διαχειριστής ενός κορυφαίου καμπαρέ. Αντίστοιχα, βλέπουμε την αδερφική σχέση Kiryu και Nishikiyama πολύ πριν τα γεγονότα του πρώτου Yakuza, γεγονός που προσδίδει νέο βάθος στο παιχνίδι. Ο ρυθμός της ιστορίας, η ηθοποιία και τα ιαπωνικά περιβάλλοντα της δεκαετίας του 1980 βοηθούν να δημιουργηθεί μια μοναδική εμπειρία, από τις καλύτερες της σειράς. Η πλοκή είναι πιο περιορισμένη σε έκταση, ωστόσο ο αντίκτυπος παραμένει σημαντικός και βλέπουμε καλύτερα τις εσωτερικές δυναμικές μιας οικογένειας Yakuza. Οι χαρακτήρες είναι, με διαφορά το κορυφαίο σημείο της ιστορίας και οι Ιάπωνες ηθοποιοί κάνουν εξαιρετική δουλειά. Το Director’s Cut προσθέτει και αγγλικές φωνές, για πρώτη φορά, κάτι που άλλοι τίτλοι της σειράς έχουν ήδη κάνει. Ό,τι ισχύει για τα υπόλοιπα, ισχύει κι εδώ σε γενικές γραμμές. Οι Matt Mercer, Kaiji Tang, David Hayter και Risa May κάνουν εξαιρετική δουλειά, όμως ο Yong Yea ακόμη δεν πείθει ως Kiryu. Δεν φαίνεται πως μπορεί να πιάσει την πολυπλοκότητα του Takaya Kuroda, ακόμη και σε ένα σενάριο όπου ο Kiryu είναι 20 χρονών και η νεανική φωνή του Yea ταιριάζει καλύτερα (σε επόμενα παιχνίδια, φαίνεται ακόμη περισσότερο το πόσο δεν ταιριάζει).

Μια ακόμη προσθήκη που εστιάζει αμιγώς στο gameplay, είναι το Red Light Raid. Πρόκειται για ένα PvE mode με έως και 4 συμπαίκτες, που αντιμετωπίζουν στρατιές εχθρών σε 10-15 κύματα με bosses, σε διαφορετικές πίστες. Οι παίκτες μπορούν να διαλέξουν από 40+ χαρακτήρες, συμπεριλαμβανομένων των πρωταγωνιστών και πολλών ακόμη συμμάχων και εχθρών με μικρούς ή μεγάλους ρόλους, με διαφορετικά movesets και δυνατότητες. Ευτυχώς, την θέση των 3 συμπαικτών μπορεί να πάρει η ΑΙ, καθώς το matchmaking είτε δεν λειτουργεί πολύ καλά, είτε επειδή είμαστε κοντά στην κυκλοφορία οι παίκτες εστιάζουν στην ιστορία και θα ασχοληθούν αργότερα με το Red Light Raid. Στις ελάχιστες φορές που συνδεθήκαμε με άλλους, η εμπειρία ήταν ομαλή. Συνολικά η εμπειρία ήταν ομαλή και καλύτερη συγκριτικά με άλλες κονσόλες. Η Ryu Ga Gotoku Studio ανέφερε βελτιώσεις στον φωτισμό και τα textures, τις οποίες δυσκολευτήκαμε να εντοπίσουμε με μια ματιά όμως συγκρίνοντας τις παλαιότερες εκδόσεις δίπλα-δίπλα, φαίνεται μια μικρή βελτίωση.

Σε κάθε περίπτωση, όποιος παίξει το Director’s Cut δεν θα μπει σε διαδικασία συγκρίσεων. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό κυρίως λόγω ατμόσφαιρας και ποιότητας μοντέλων χαρακτήρων, καθώς αν στραφούμε σε animations κλπ, η δεκαετής ηλικία του πρωτότυπου δεν γίνεται ποτέ πρόβλημα, αλλά δεν κρύβεται κιόλας. Η συγκεκριμένη έκδοση «τρέχει» σε 4K/60fps σε docked mode, διπλάσια ανάλυση συγκριτικά με τις προηγούμενες καλύτερες εκδόσεις, δηλαδή για PlayStation 4 Pro και Xbox One X που μέχρι πρότινος ήταν οι κορυφαίες. Φορητά, «τρέχει» σε 1080p/60, δηλαδή στα ίδια επίπεδα με τις απλές εκδόσεις των παραπάνω κονσολών, όμως με μηδενικές πτώσεις σε καρέ. Επιπλέον, το “Bubble” των Shonan no Kaze επιστρέφει ως τραγούδι στο opening, για πρώτη φορά στη Δύση αφού μέχρι πρότινος (μάλλον λόγω δικαιωμάτων) έμενε «παγιδευμένο» στην Ιαπωνία.
Συνολικά, η νέα έκδοση είναι υπερπλήρης και βελτιωμένη στον τεχνικό τομέα, προσφέροντας νέο υλικό από πλευράς cutscenes όπως και ένα ολοκαίνουριο multiplayer mode. Μιας και το συγκεκριμένο παιχνίδι δεν είχε εμφανιστεί σε κονσόλα Nintendo, κάνει ντεμπούτο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και όσοι παίκτες έχουν ήδη το Yakuza Kiwami (το πρώτο κεφάλαιο), προτείνεται να ρίξουν μια ματιά και στο Yakuza 0. Όπως φαίνεται, και τα επόμενα κεφάλαια της σειράς είναι θέμα χρόνου να εμφανιστούν σε Nintendo Switch, οπότε η επένδυση θα… πιάσει τόπο.




Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity