Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

EA Play 2017: Η συνταγή που δεν αλλάζει

*
Η παρουσίαση της EA λίγο πριν την κανονική εκκίνηση της E3 2017 δεν έκρυβε ιδιαίτερες εκπλήξεις, περισσότερο πληροφορίες για τίτλους που η ίδια είχε φροντίσει να αποκαλύψει προηγουμένως. Η εταιρεία είχε ξεκαθαρίσει ότι θα σταθεί σε 8 “εμπειρίες”, δηλαδή σε 8 τίτλους, και αυτό ακριβώς έκανε. Το ότι οι δύο από τους οχτώ ήταν νέοι τίτλοι επιτρέπει στην αμερικανική εταιρεία να πει ότι το ένα τέταρτο όσων έδειξε ήταν κάτι τελείως νέο. Κι ας είναι εξωτερική παραγωγή ο ένας νέος τίτλος.

Πριν όμως κάνουμε κι άλλα βήματα πίσω για τη μεγάλη εικόνα, ας δούμε τι περιελάμβανε η παρουσίαση.


Τα αθλητικά

Οι παραγωγές του τμήματος EA Sports είναι το ψωμοτύρι της EA οπότε δεν μπορούν να λείπουν ποτέ από το χορό.

Madden NFL 18

Το Madden NFL 18 ακολουθεί το δρόμο του FIFA, αφού αποκτά single player campaign ονόματι Longshot, κατά τα πρότυπα του The Journey. Το ότι το trailer…προλογίστηκε από μια κομπανία με τύμπανα ήταν σίγουρα περίεργο αφού έτσι ακριβώς ξεκίνησε η παρουσίαση.



NBA Live 18

Η οδύσσεια του NBA Live επανέρχεται στο προσκήνιο καθώς η EA θέλει να βρει μια κάποια ισορροπία για το franchise επιτέλους. Στην προκειμένη περίπτωση μάθαμε για το The One, mode που συνδυάζει μπάσκετ στους δρόμους και στα παρκέ σε μια εμπειρία, με τον παίκτη να διαλέγει την πορεία που θα ακολουθήσει. Αυτή καθορίζει σε βάθος χρόνου τα στατιστικά του χαρακτήρα του και ο στόχος είναι πάντα ή…απόλυτη καταξίωση.





FIFA 18

Στο single player εστίασε και στην περίπτωση του FIFA 18 η EA, αφού αφιέρωσε το διαθέσιμο χρόνο στην αποκάλυψη ότι ο Alex Hunter επανέρχεται, άρα και το The Journey, το mode που συνεχίζει την ιστορία του. Θα προσπεράσουμε, από ελεημοσύνη, το σκετσάκι των The Men In Blazers.



Τα shooters

Ο άλλος βασικός πυλώνας της εταιρείας είναι πλέον τα shooters, με δυο franchises που δεν “κρύβονται” με τίποτα, όπως και να το κάνει κανείς.

Battlefield 1

Από τη στιγμή που δεν ανακοινώθηκε νέος τίτλος Battlefield, το Battlefield 1 εμπλουτίζεται για να σταθεί για μεγαλύτερο διάστημα στην αγορά. Η εταιρεία υποσχέθηκε πάντως ότι στην Gamescom θα αποκαλύψει περισσότερα σχετικά με την ανάδειξη του παιχνιδιού σε ανταγωνιστικό επίπεδο, κομμάτι στο οποίο δεν στάθηκε και τόσο στη συγκεκριμένη περίπτωση. Μέσα σε όλα ανακοινώθηκε ότι το CTE (Community Test Envirnoment), όπου οι παίκτες δοκιμάζουν νέες λειτουργίες, περιεχόμενο κ.λπ. μέχρι να πάρουν την τελική τους μορφή για κανονική κυκλοφορία, θα επεκταθεί και στις κονσόλες.

Από εκεί και πέρα, ανακοινώθηκε ότι εντός Ιουνίου οι κάτοχοι toy Battlefield 1 Premium Pass ή του Battlefield 1 They Shall Not Pass θα αποκτήσουν πρόσβαση στο χάρτη Nivelle Nights. Τον Ιούλιο παίρνει σειρά ο χάρτης Prise de Tahure.

Κάπου τότε θα γίνει και η επίσημη πρώτη για τα Premium Trials. Αφού ενεργοποιηθεί η λειτουργία οι παίκτες θα μπορούν να δοκιμάσουν χάρτες που διατίθεται μόνο σε κατόχους του Battlefield 1 Premium Pass, ενώ με τη λειτουργία Premium Friends, οι κάτοχοι Premium Pass θα μπορούν να καλέσουν στους χάρτες που έχουν οι ίδιοι και παίκτες που κανονικά δεν έχουν πρόσβαση σε αυτό το περιεχόμενο.

Ωστόσο προβλέπεται τσουνάμι περιεχομένου για το Battlefield 1, αφού τον Σεπτέμβριο έρχεται τελικά το In The Name Of The Tsar, το μεγαλύτερο μέχρι τώρα, κατά την EA, expansion του παιχνιδιού. Τον Δεκέμβριο όμως θα πάρει σειρά το Turning Tides και στις αρχές του 2018 θα δούμε το Apocalypse. Δηλαδή η σεζόν έχει τρία expansions για το παιχνίδι, καλύπτοντας κατά μία έννοια την απουσία τελείως νέου τίτλου Battlefield.



Star Wars: Battlefront II

Το Star Wars Battlefront II έμεινε για το τέλος της παρουσίασης, με ένα πραγματικά άχαρο live session, με φυσικότητα και σκέρτσο που μόνο μια πολυεθνική μπορεί να σκηνοθετήσει. Δεν υπήρχε λόγος αφού είχε πράγματα να πει η εταιρεία για τα σχετικά της πλάνα.

Η λογική που θα ακολουθηθεί στη διάθεση περιεχομένου είναι και η πιο σημαντική πληροφορία, ύστερα από τα λάθη που έγιναν στον προηγούμενο τίτλο. Για αυτό και διά στόματος Janina Gavankar (της ηθοποιού που πρωταγωνιστή στο single player campaign) ανακοινώθηκε πως, όχι μόνο θα υπάρχει campaign, αλλά ο τίτλος θα υποστηριχθεί με τριπλάσιο περιεχόμενο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Προγραμματίζονται τρεις ετήσιες θεματικές περίοδοι, με την πρώτη να ξεκινά ένα μήνα μετά το λανσάρισμα του νέου τίτλου και, αυτονόητα, θα σχετίζεται με την ταινία Star Wars: The Last Jedi. Κάθε σεζόν θα φέρνει χαρακτήρες, οχήματα, τοποθεσίες, όπλα και άλλα.

Στο πρώτο κύμα μπορείτε να περιμένετε τον πλανήτη Crait, χάρτη στο διάστημα πάνω από τον πλανήτη D-Qar, νέα events, τους Finn και Captain Phasma ως διαθέσιμους χαρακτήρες και λοιπά.

Πείτε μας καχύποπτους αλλά αν το τριπλάσιο περιεχόμενο είναι μια υπόσχεση που εκπληρώνεται συνυπολογίζοντας τις θεματικές αυτές σεζόν, μπορεί η αρχική κυκλοφορία να μη σφύζει και από…δεδομένα. Το ότι όλο το πρόσθετο περιεχόμενο θα διατεθεί δωρεάν είναι το καλό της υπόθεσης. Ταυτόχρονα είναι και μια ένδειξη παραπάνω ότι η καχυποψία μας μπορεί να είναι και δικαιολογημένη.

Τουλάχιστον θα έχουμε με το καλημέρα μια ιστορία που γεφυρώνει τις ταινίες Return Of The Jedi και The Force Awakens.

Ο τίτλος αναμένεται στις 17 Νοεμβρίου για PC, PS4 και Xbox One. Θα προηγηθεί multiplayer beta test μέσα στο φθινόπωρο, με όσους προπαραγγείλουν οποιαδήποτε έκδοση του παιχνιδιού να αποκτούν πρώτοι πρόσβαση αλλά και την κάρτα Epic Lightsaber Mastery Star για τον Yoda.



Τα καμένα λάστιχα

Μπορεί να αποκαλύφθηκε πριν λίγες μέρες, αλλά το Need For Speed: Payback δεν θα μπορούσε να λείπει. Προφανώς κανείς δεν μπορεί να κρατηθεί στην EA όταν πρόκειται για μια ακόμη προσπάθεια να αναδειχθεί το Need For Speed στο Fast & Furious του gaming. Μετά από σειρά αποτυχημένων προσπαθειών, θέλουμε πρώτα να το πάθουμε, που λέει ο λόγος, και ύστερα να πιστέψουμε στις προθέσεις. Υπάρχει θέση για την όλη επιδίωξη. Το θέμα είναι αν υπάρχουν τα φόντα για την προσπάθεια.

Το gameplay demo ήταν μεν εντυπωσιακό, μάλλον όμως δεν έκανε και πολλά για να σβήσει εκ των προτέρων κάποιες δικαίως κερδισμένες πια αμφιβολίες.



Τα πραγματικά νέα

Anthem

Για το τυπικό της υπόθεσης εμφανίστηκε και το Anthem, ο νέος τίτλος της BioWare και το νέο IP της EA γενικότερα. Βέβαια το teaser trailer ήταν τόσο σύντομο και νεφελώδες που δεν χωρά και πολλή ανάλυση. Εξάλλου, όπως σημείωσε και η ίδια η EA, θα μάθουμε περισσότερα στην παρουσίαση της Microsoft για το Xbox. Σε λίγες ώρες δηλαδή.



A Way Out

Μακράν η πιο ενδιαφέρουσα παρουσία στην οχτάδα της EA ήταν το A Way Out, από τους δημιουργούς του πολύ καλού Brothers: A Tale Of Two Sons. Πρόκειται για συμπαραγωγή ουσιαστικά, είναι δηλαδή η ετήσια προσθήκη στα λεγόμενα EA Originals. Είναι η τρίτη χρονιά που τρέχει το συγκεκριμένο πρόγραμμα το οποίο οδηγεί σε μια παραγωγή κάθε χρόνο που ξεφεύγει τόσο πολύ από το DNA της EA που και να μην ήξερε κανείς θα υπέθετε ότι κάποιος άλλος έχει βάλει το χέρι του

Το A Way Out λοιπόν είναι τίτλος που παίζεται αποκλειστικά και μόνο σε co-op, τόσο online όσο και local, σε split screen. Το τελευταίο είναι η ιδανική περίπτωση κατά το δημιουργό Josef Fares, πράγμα που φαίνεται από τα πρώτα δείγματα, μιας και βλέπουμε ότι το καδράρισμα αλλάζει από πλευρά σε πλευρά, ανάλογα με την περίπτωση, δεν ακολουθείται δηλαδή μια συγκεκριμένη συνταγή, ένα στιλ διαχωρισμού της εικόνας από την αρχή μέχρι το τέλος.

Ο ενθουσιασμός του δημιουργού ήταν ειλικρινής και είναι ένας λόγος παραπάνω να ενθουσιαστούμε και οι υπόλοιποι. Η ιδέα ότι ο τίτλος λειτουργεί μόνο σε co-op αλλά έχει ιστορία με αρχή, μέση και τέλος τον καθιστά αυτομάτως ειδική περίπτωση και χρειαζόμαστε ειδικές περιπτώσεις. Πόσο μάλλον η EA.



Το δωράκι

Με αφορμή την E3, η EA αποφάσισε να διαθέσει δωρεάν τα EA Access και Origin Access, για μια εβδομάδα, σε όλους, αλλά να προσφέρει και free trials πέντε τίτλων της στο PS4, μιας και εκεί δεν έχει κάποια ανάλογη υπηρεσία. Ευκαιρία να δοκιμάσετε ό,τι μπορεί να σας έχει ξεφύγει.

Το SEED

Ο Patrick Söderlund ανακοίνωσε την ύπαρξη του SEED. Η ονομασία της μικρής, ευέλικτης ομάδας που προορίζεται να προάγει τις τεχνικές υποδομές που διατίθενται στις ομάδες της EA, (από AI και VR έως τη βελτίωση μηχανών κ.λπ.) σε βαθμό που να ξεχωρίζουν, είναι ένα ακόμη ατυχές αρκτικόλεξο για τη συλλογή των marketers: Search for Extraordinary Experiences Division.

Παρά ταύτα είναι μια καλή κίνηση από την EA. Από την εξαγορά της DICE κι έπειτα περιόρισε τις μηχανές που χρησιμοποιεί εσωτερικά, με τελευταίο “θύμα” την Ignite που, εδώ που τα λέμε, δεν έκανε και μεγάλη πορεία. Η Frostbite είναι νόμος πλέον. Και μια σταθερή βάση, κάθε εξέλιξή της μπορεί να γίνεται κεντρικά και να ωφελεί όλες τις ομάδες. Μια μικρή ομάδα με το ελεύθερο να πειραματίζεται είναι μοιραίο να πετυχαίνει και κάτι ενδιαφέρον μια στο τόσο.

Μια συνταγή για όλους και για όλα

Σε μια αγορά που προτιμά το multiplayer όταν μπορεί να “γεννά” έσοδα με κάποια σταθερότητα σε βάθος χρόνου, η EA δείχνει να καταλήγει, έστω και ύστερα από κριτική “άλλοτε θετική και άλλοτε εποικοδομητική” όπως είπε ο Andrew Wilson (θεωρώντας ότι α) πρέπει να εξηγήσει το λογοπαίγνιο για όσους δεν κατάλαβαν και β) θα πάθει κανείς τίποτα έτσι και βάλει λέξη με αρνητική φόρτιση σε PR speak), να βάζει παντού single player campaign. Madden, FIFA, NBA Live, Need For Speed, Star Wars Battlefield, όλα έχουν campaign και η παρουσίαση της εταιρείας τόνισε κυρίως αυτό, αφήνοντας τα λοιπά για άλλη ώρα. Είναι πλέον τόσο γενική η στροφή αυτή που δικαιούται τον αυτονόητο περιπαικτικό, για την αγορά όχι για την EA συγκεκριμένα, σχολιασμό πως αρκετά κράτησε το παραμύθι ότι το multiplayer είναι ντε και καλά το ένα και μόνο μέλλον, το μέλλον που για να υπάρξει πρέπει οπωσδήποτε να πεθάνει το single player.

Και κάπως έτσι φτάνει στη λογική του Facebook, δηλαδή όλες οι παραγωγές πρέπει να έχουν τα πάντα, να μετατραπούν σε πλατφόρμες και να βρουν τρόπο να κρατούν την προσοχή του παίκτη και να αποφέρουν έσοδα με σταθερότητα για ένα και πλέον χρόνια. Σημασία έχει να μένει μέσα στο παιχνίδι ο παίκτης.



Στην περίπτωση της EA πάντως, δεν μας πειράζει η στροφή προς τη συμπερίληψη story modes. Θέλουμε όμως να δούμε και βελτιώσεις σε βάθος χρόνου. Άλλωστε μέχρι πότε θα είναι αυτόματα αρκετή η απλή ύπαρξη του story mode;

Κατά τα άλλα η EA ακολουθεί την ίδια της την παράδοση. Μια χούφτα franchises βρίσκονται πάντα στο προσκήνιο, χρηματοδοτείται κάτι πιο “ύποπτο” κ.λπ. Το νέο IP της BioWare είναι σημαντική υπόθεση πάντως, αφού είναι το πρώτο νέο IP που ανέπτυξε η ομάδα υπό τη σκέπη της EA. Προηγουμένως ο σκελετός ανήκε στην παλιά φρουρά της BioWare και ο χαρακτήρας της EA μπορούσε να επηρεάσει κυρίως την εκτέλεση σε κάποια θέματα. Τώρα όμως έχουμε κάτι που ξεκίνησε από το μηδέν στη “νέα” BioWare. Το λιγότερο, είμαστε περίεργοι για το ποιόν του εγχειρήματος και την κατάληξή του.

Εννοείται πως δεν φοβόμαστε για την τύχη της ίδιας της EA. Άλλωστε έχει καταλήξει να ακολουθεί τη συνταγή που ξέρουμε διότι αποδεικνύεται συστηματικά εμπορικά επιτυχημένη. Φοβόμαστε όμως ότι, σε επίπεδο παρουσίασης, η EA έχει ολοκληρώσει το πέρασμά της προς το κιτς, παρότι είναι ξεκάθαρο ότι θέλει να φανεί πως έρχεται όσο πιο κοντά μπορεί στον ίδιο τον παίκτη.

Η παρουσία ενός YouTuber που χάνει τα λόγια του, χαιρετά λέγοντας “Sup!” και προλογίζει executive producer ως “my boy!”, η προβολή του tweet του John Boyega που ζητούσε story mode στο προηγούμενο Star Wars Battlefield και η ακόλουθη παρουσίασή του ως σημείο καμπής, ως στιγμή που επηρέασε τις αποφάσεις τις εταιρείες, προφανώς περισσότερο από το ίδιο ακριβώς παράπονο που εξέφραζε η αγορά ολόκληρη, όλα αυτά, δεν υπάρχει λόγος να συμβαίνουν.

Δεν περιμένουμε από καμία EA να αφιερώνει χρόνο στην παρουσίαση για να μας θυμίσει πόσο φοβερά είναι τα games ως μέσο, πόσο σημαντικό είναι να παρουσιάζει κανείς νέο IP ή να πετάει υποσχέσεις για “massive innovation”. Όταν θέλει να επικοινωνήσει με τον gamer, καλό είναι να κλέψει μερικές ιδέες από την τακτική που ακολουθεί η Sony τα τελευταία χρόνια και να αφήνει τα παιχνίδια να “μιλάνε” περισσότερο. Σε καλό θα βγει.

Για να είμαστε δίκαιοι βέβαια, η φετινή παρουσίαση της E3 είναι σίγουρα καλύτερη από τις αμέσως προηγούμενες που απασχολούνταν με τις διακοπές της Criterion, την αποφυγή νέων IP και τη χρήση των EA Originals ως μόνο δημιουργικό δεκανίκι. Αν η φετινή βελτίωση είναι η αρχή, που το ευχόμαστε (όπως πάντα), ελπίζουμε σε ακόμη καλύτερα βήματα στο μέλλον.

Από εκεί και πέρα, όπως είπε στο κλείσιμο ο Patrick Söderlund, “Let’s Play”. 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
3 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Roronoa
    • Καθε πέρσι και καλυτερα η EA κατα την γνωμη μου. Τρελο χασιμο χρονου φετος, μονο το a way out αξιζε.

    • Savas_Skliros
    • Πετυχημένη συνταγή που δεν αλλάζει. Αυτό ακολουθεί πιστά η ΕΑ. Κρατάει σταθερά τα franchises της που ξέρει εκ των προτέρων οτι θα της αποφέρουν κέρδη και από κει και πέρα παρουσιάζει ένα νέο IP με μικρό ρίσκο...

      Μια λογική πολιτική είναι στην τελική. Αλλά ένα Dead Space θα μπορούσε πχ να το επαναφέρει στο προσκήνιο...

    • yaponvezos
    • Σίγουρα μιλάμε για επιτυχημένη, τεχνικώς, συνταγή. Η ίδια συνταγή όμως οδήγησε στα προβλήματα του Mass Effect, κάνοντας ζημιά στο franchise το ίδιο και στη φήμη της BioWare. Και πιστεύω ότι μέσα στη συνταγή αυτή χωρά και μια εσωτερική παραγωγή εδώ κι εκεί που να ξεφεύγει από τα default franchises. Καλή η δανεική προσπάθεια με EA Originals, πόσο δύσκολο είναι να κάνει και μια ακόμη από τα μέσα;

      Μόνο από το FUT βγαίνουν εκατοντάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο. Δεν θα πάθουν τίποτα να έχουν κάτι στην άκρη για πειραματισμό.

*