Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

LoL Season 5 Jungling: Εισαγωγή

Το άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον του League of Legends σε συνδυασμό με το δυναμικό του gameplay συνεπήρε τους fans από την πρώτη στιγμή και συνεχίζει να ενθουσιάζει μέχρι σήμερα. Με την νέα σεζόν να βρίσκεται μια ανάσα πριν την επίσημη αρχή της, η Riot έχει δώσει ήδη την κατεύθυνση που θα κινηθεί το metagame (ή απλώς meta). Στόχος αυτής της στήλης είναι η καλύτερη δυνατή αντίληψη των μηχανισμών του παιχνιδιού. Δηλαδή, η βελτίωση του gamesense μας, με σκοπό την αναρρίχηση στα Ranked Leagues. Το παρόν άρθρο θα ασχοληθεί συγκεκριμένα με το jungling, καθώς έγιναν σημαντικές αλλαγές που δεν μπορούν να αφήσουν κανέναν αδιάφορο, ακόμα και αν δεν είναι η προτιμότερη θέση του. Ας αρχίσουμε λοιπόν!



Η πρώτη εμφανής διαφορά στη ζούγκλα σε σχέση με πριν είναι η μεγαλύτερη δυσκολία εκκαθάρισής της. Τα neutral creeps πλέον χτυπάνε πολύ πιο δυνατά και στην αρχή μπορεί κάποιος να έχει μόνο μέχρι δύο health potions. Αυτό κάνει προφανές ότι το κλασσικό μονοπάτι που επιλέγονταν μέχρι πρότινος από σχεδόν όλους τους junlgers, θα πρέπει πλέον να τροποποιηθεί ανάλογα τον εκάστοτε ήρωα. Δεύτερη σημαντική διαφορά είναι ότι πλέον όλα τα camps δίνουν και από ένα ξεχωριστό buff όταν γίνει smite πάνω τους. Συνεπώς πρέπει να ξέρουμε πoια buff θα κάνουμε smite στο πρώτο καθάρισμα (clear) και πoια σε επόμενα περάσματα. Για το αρχικό πέρασμα πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι το κόκκινο buff δίνει health και το μπλε δίνει mana. Στα επόμενα περάσματα, τεράστιας στρατηγικής αξίας είναι τα raptors (στην θέση των παλιών wraths), καθώς ένα smite στο μεγάλο creep θα μας δώσει την αύρα razor sharp για 60 δευτερόλεπτα, η οποία μας επιτρέπει να γνωρίζουμε αν έχουμε εντοπιστεί από αντίπαλο ward και να το αφαιρέσουμε αν προλαβαίνουμε. Άρα πλέον το αρχικό μονοπάτι εξαρτάται και από την θέση της βάσης μας στον χάρτη. Χρησιμοποιώντας τις παραπάνω παρατηρήσεις, οι junglers χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με την αντοχή τους απέναντι στα neutral creeps (sustain), ώστε να βρεθούν τα καλύτερα δυνατά μονοπάτια.


Κάνοντας smite το Crimson Raptor αποκτιέται το buff "Razor Sharp" που προειδοποιεί για αντιπαλα ward.

1) Υψηλής αντοχής (High sustain) π.χ. Lee Sin, Elise, Fiddlesticks
Σε αυτή την κατηγορία βρίσκονται οι juglers που μπορούν να κάνουν clear πολύ εύκολα και συνεπώς να κάνουν gank στο level 3 (σαν να μην άλλαξε η σεζόν). Η επιλογή ενός εξ’ αυτών  είναι σίγουρα πολύ καλή ιδέα, καθώς έχει την γρηγορότερη επίδραση στο παιχνίδι.

Πρώτο μονοπάτι (πάνω/κόκκινη πλευρά): μπλε με smite, λύκοι, κόκκινο με smite
Πρώτο μονοπάτι (κάτω/μπλε πλευρά): κόκκινο με smite, λύκοι, μπλε με smite

Παρατηρήσεις: Για την μπλε πλευρά ο Fiddlestiks αποτελεί την εξαίρεση, καθώς αν δεν βοηθήσουν οι σύμμαχοι με το κόκκινο, θα τελειώσει το μάνα. Άρα, είναι προτιμότερο η αρχή να γίνει και πάλι με το μπλε. Επίσης, οι λύκοι είναι σωστότερη επιλογή από τα razorbeaks, αφού κάνουν λιγότερο damage. Σαν μειονέκτημα, οι junglers εδώ είναι αρκετά “εγωιστικοί”, καθώς χρειάζονται ακριβά αντικείμενα για να ντυθούν και αν μείνουν πίσω έχουν δύσκολη ανάκαμψη (recovery).

2) Μέτριας αντοχής π.χ. Jarvan, Kha'zix, Vi
Εδώ γίνεται αντιληπτή η δυσκολία της ζούγκλας, καθώς η επιστροφή στη βάση πριν το δεύτερο buff είναι σχεδόν επιβεβλημένη ανάγκη. Σε διαφορετική περίπτωση ο jungler θα έχει πολύ χαμηλό health και το gank στο level 3 είναι αυτοκτονία. Εδώ επιλέγεται ήρωας με κάποια απαραίτητη χρησιμότητα (utility) στα teamfights.

Πρώτο μονοπάτι (πάνω/κόκκινη μεριά): gromp με smite, μπλε, λύκοι, βάση (recall), κόκκινο με smite
Πρώτο μονοπάτι (κάτω/μπλε πλευρά): krugs με smite, κόκκινο, razorbeaks με smite, βάση (recall), μπλε με smite

Παρατηρήσεις: Επιστρέφοντας στην βάση γίνεται κατά κύριο λόγο η αναβάθμιση του machete, μετά η εκκαθάριση του δεύτερου buff και στην συνέχεια το πρώτο gank. Συνολικά, οι junglers αυτής της κατηγορίας αποτελούν πολύ καλές και πρακτικές επιλογές καθώς έχουν καταλυτική επίδραση  στα temfights, χωρίς να έχουν μεγάλη ανάγκη σε gold. Μειονέκτημα το λίγο αργότερο clear.
3) Tank junglers π.χ. Amumu, Nautilus, Malphite
Όπως είναι λογικό, τα tanks είναι πιο αργά από τις παραπάνω κατηγορίες. Η επιλογή tank jungler έχει να κάνει είτε με την σύνθεση της ομάδας (περισσότερο crowd control και επιλογές στα teamfights), είτε λόγω πολύ καλής συνεργίας (synergy) με έναν ή παραπάνω ήρωες της ομάδας(π.χ. Malphite και Yasuo)

Πρώτο μονοπάτι (πάνω/κόκκινη μεριά): gromp με smite, μπλε, λύκοι, βάση (recall), κόκκινο με smite
Πρώτο μονοπάτι (κάτω/μπλε πλευρά): krugs με smite, κόκκινο, razorbeaks με smite, βάση (recall), μπλε με smite

Παρατηρήσεις: Τα βέλτιστα μονοπάτια παραμένουν και εδώ τα ίδια με εμφανή διαφορά τον μεγαλύτερο χρόνο clear. Μετά το δεύτερο buff υπάρχει η δυνατότητα για gank ή counterjungling. Το πλεονέκτημα εδώ είναι ότι οι ήρωες επιδρούν θετικά σε όλο το παιχνίδι με μικρή ανάγκη σε gold, καλό έλεγχο των objectives και αρκετές δυνατότητες για recovery αν κάτι πάει στραβά.

Έχοντας καλύψει τα βασικά μονοπάτια ήρθε η ώρα να γίνει μια αναφορά στα νέα αποκλειστικά αντικείμενα για τους junglers. Υπάρχουν τέσσερις επιλογές για την πρώτη αναβάθμιση του hunter's machete και στην συνέχεια τέσσερις επιλογές για την τρίτη και τελευταία αναβάθμιση (enchanment items) του, κάτι που σημαίνει συνολικά 16 επιλογές. Ας τα αναλύσουμε ξεχωριστά για να βρούμε τις χρησιμότητες τους στην πράξη.

Poacher's Knife: Ιδανικό για τους counterjunglers, όσους δηλαδή έχουν ως σκοπό να κλέψουν όσο περισσότερη ζούγκλα από τον αντίπαλο jungler, ούτως ώστε να τον βγάλουν ουσιαστικά εκτός παιχνιδιού. Πολύ δυνατή επιλογή στον Nunu.

Ranger's Trailblazer: Αποτελεί την γενική και ασφαλή επιλογή. Το μικρότερο cooldown στο smite επιτρέπει πιο γρήγορο clear και άρα περισσότερη επίδραση στα lanes.

Skirmisher's Sabre: Το ένα από τα δύο αντικείμενα που επιτρέπουν το smite σε αντίπαλο. Είναι ιδανικό σε duelist όπως Udyr, Master Yi και Warwick.

Stalker's Blade: Θα φανεί πολύ χρήσιμο σε junglers που εξαρτώνται πολύ από τα πετυχημένα ganks, καθώς συνεισφέρει στο ξαφνικό damage (burst), αλλά και σε όσους ήρωες υπολείπονται των gap closers.

Προχωρώντας στα enchament items
Devourer: Πολύ δυνατότερο από το παλιό Feral Flare καθώς είναι πολύ πιο εύκολο να αυξηθούν τα stacks και άρα το damage. Πάλι έρχονται στο μυαλό ο Udyr, Master Yi και Warwick.

Magus: Προφανώς προορίζεται για επιθετικούς Ability Power junglers (π.χ. Fiddlesticks), με το 20% cooldown reduction να είναι ένα πολύ καλό στατιστικό.

Juggernaut: Με μια πρώτη ματιά φαίνεται να προορίζεται για τανκ, αλλά βοηθάει και στο recovery. Μοιάζει με το παλιό Spirit of the Ancient Golem.

Warrior: Το armor penetration που προσφέρει ταιριάζει πολύ καλά με το Brutalizer και κατά συνέπεια αποτελεί πολύ καλή επιλογή στους επιθετικούς Attack Damage junglers (π.χ. Lee sin).

Κλείνοντας, προτείνονται μερικοί junglers που θα αποτελέσουν κλειδί για πρακτική επιτυχία τόσο στο solo queue όσο και σε team ranked παιχνίδια.

Lee Sin: Κορυφαία επιλογή με αρκετά μεγάλη δυσκολία. Δίνει πολλές επιλογές σε gank, μπορεί να κάνει counterjungling με άνεση και έχει άμεση επίδραση στο παιχνίδι. Αξίζει η ενασχόληση μαζί του, για όποιον δεν το έχει κάνει μέχρι τώρα.

Fiddlesticks: Φοβερό sustain, πάρα πολύ CC (Crowd Control) και gank από το level 3. Αρκετά εύκολος με ένα μικρό μειονέκτημα ότι πρέπει να ξεκινήσει από το μπλε.

Vi: Λίγο αργή αρχή αλλά επιδρά από νωρίς στο ματς και η ulti (ultimate ability) της δίνει την δυνατότητα να επίθεσης πάνω στο αντίπαλο carry ή την προστασία αυτού της ομάδας. Επίσης, είναι αρκετά ευέλικτη στις επιλογές αντικειμένων και μέτριας δυσκολίας.

Warwick: Με το Skirmisher's Sabre γίνεται σχεδόν ασταμάτητος. Αρκετά εύκολος με φοβερό sustain και όσο περνάει η ώρα γίνεται δυνατότερος.

Nunu: Ο Nunu κάνει ίσως την γρηγορότερη ζούγκλα, είναι αρκετά εύκολος για το counter-jungling και πολύ ευέλικτος στα αντικείμενα του.

Η παραπάνω ανάλυση μπορεί να φανεί χρήσιμη σε όσους κάνουν τα πρώτα βήματα τους στην ζούγκλα, αλλά και σε όσους αναρωτιούνται πότε είναι πιο ευάλωτοι από τον αντίπαλο jungler. Μπείτε στην ζούγκλα άφοβα και θα τα πούμε… στο φαράγγι των επικαλεστών!




 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
13 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • League of Legends
    • 12+ pegi 12+
      • 8.6 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (25)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://eune.leagueoflegends.com/ FOLLOWERS 6 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Connie GR
    • Καλή αρχή! Μια εξαιρετική εισαγωγή!

      (Οι φήμες που κάνουν λόγο για έντονες διαφωνίες με τον Νίκο όταν παίζουμε LoL, καθώς επίσης και εκφράσεις όπως:

      - "ΣΟΥ ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΡΘΕΙΣ ΣΤΟ TOP! ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΣΗ ΩΡΑ!!!"
      - "ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΠΙΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΘΕΙΣ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ GANK"
      - "ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΛΟ MAP AWARENESS? ΕΣΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΣΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ!",

      διαψεύδονται ως αναληθείς)

    • Raphael
    • Μπαίνει δυναμικά το enternity στο χώρο του LOL :D Στειλτε pm αμα ειναι εδώ να βρούμε nicknames για κανα game :)

    • aplwsninja
    • @Whitey Ευχαριστω Παναγιώτη!

      @winters Ευχαριστώ! Τον εχω αναφέρει τον Jarvan. Ειναι πολύ δυνατο pick σιγουρα.

      @Connie GR Ευχαριστώ Κώστα! Ο λαος θελει stream βλεπω. Θελουν να ζησουν το ονειρο μαζι μας. :P

    • mrpatentas
    • πολλυ καλό άρθρο.
      όταν ξεκινας με τανκ jungler και δεν σμιταρεις το buff αλλα το σμιταρεις πριν παιρνεις level?(εννοώ τα τέρατα πριν)

    • aplwsninja
    • @mrpatentas Σε ευχαριστώ φίλε.

      Πάντα κάνεις smite με το που ξεκινάς το camp. Αυτό γίνεται γιατι πλέον το smite έχει cooldown 60 δευτερόλεπτα.

*