Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Valiant Hearts: The Great War

*
Ο πόλεμος είναι ίσως το πιο διαδεδομένο θέμα στα video games. Πριν κάποια χρόνια ήταν ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, ενώ τώρα όλοι δείχνουν να ασχολούνται με την πιθανή μορφή των πολεμικών αναμετρήσεων κατά το κοντινό μέλλον. Σε κάθε μία από αυτές τις περιπτώσεις, με ελάχιστες εξαιρέσεις που θα πρέπει να ψάξουμε πολύ για να εντοπίσουμε, η οργανωμένη αυτή εκδήλωση του ενστίκτου της βίας που χαρακτηρίζει τον άνθρωπο δεν είναι παρά μία δικαιολογία για ένα ακόμη φεστιβάλ σκοποβολής. Από άποψης gameplay, κάτι τέτοιο σίγουρα έχει νόημα: ο πυροβολισμός, αν απογυμνωθεί από τις αποτρόπαιες συνέπειες, αποτελεί μία πράξη που μπορεί να μεταφερθεί εύκολα σε ψηφιακή μορφή, υπηρετώντας πιστά τις περισσότερες αρχές του game design. Επιπλέον, συνδέεται άμεσα με εντυπωσιακά από οπτικής άποψης στοιχεία, όπως οι εκρήξεις, οπότε δεν είναι τυχαίο ότι αποτελεί την βασική ζητούμενη δραστηριότητα από τα περισσότερα video games σήμερα.



Στο σημείο αυτό, η Ubisoft Montpellier πρωτοτυπεί με δύο τρόπους με το Valiant Hearts: The Great War, εκ των οποίων ο δεύτερος κατά σειρά αναφοράς είναι πιο σημαντικός. Πρώτον, διαδραματίζεται κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο και όχι κατά τον B’. Δεύτερον, οι πρωταγωνιστές του δεν μπορούν να σκοτώσουν. Το Valiant Hearts διηγείται μία συγκινητική ιστορία που εμπλέκει μία ομάδα από «αφανείς ήρωες», ανθρώπους που δεν αντιπροσωπεύουν τους πρωταγωνιστές του μετώπου, αλλά την υποστηρικτική δύναμη των στρατιωτών, απλούς πολίτες που βρέθηκαν πολύ πίσω από την πρώτη γραμμή του πυρός και βοήθησαν με όποιον τρόπο μπορούσαν. Το Enternity βρέθηκε στα γραφεία της Ubisoft στο Παρίσι (και όχι στο Verdun, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί, λόγω απεργίας των γαλλικών σιδηροδρόμων) και είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει μία παρουσίαση για το Valiant Hearts από μερικούς από τους βασικούς συντελεστές του, να μιλήσει μαζί τους και να παίξει ένα τμήμα του παιχνιδιού. Κατά την ώρα που γράφονταν αυτές τις γραμμές βρισκόταν σε εξέλιξη και το playthrough του παιχνιδιού, από το οποίο και θα προκύψει το σχετικό review την επόμενη εβδομάδα.



Όπως λοιπόν μπορείτε να δείτε και στα σχετικά video, η έμπνευση για το παιχνίδι προήλθε από τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την εκκίνηση του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά και από γράμματα στρατιωτών που έλαβαν μέρος σε αυτόν. Τα γράμματα αυτά φανέρωναν τις ειδικές συνθήκες που είχαν να αντιμετωπίσουν τότε οι εμπόλεμες παρατάξεις και την επίδραση που είχαν στον ψυχισμό τους οι απώλειες συντρόφων και η απόσταση από τις οικογένειές τους, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα για το αν θα τις έβλεπαν ξανά. Αυτήν ακριβώς την ατμόσφαιρα επιχειρεί να μεταφέρει το Valiant Hearts, χρησιμοποιώντας ως μέσο μία λιτή graphic novel τεχνοτροπία και απλούς μηχανισμούς puzzle/platform. Πράγματι, το πρώτο πράγμα που τραβάει το βλέμμα στο Valiant Hearts, όπως και σε κάθε τίτλο φτιαγμένο μέσω του UbiArt Framework είναι η ζωντάνια, η αμεσότητα και η καλαισθησία του art direction. Αν και το συγκεκριμένο στιλ μοιάζει να έρχεται σε αντίθεση με το σκοτεινό θέμα του παιχνιδιού, ο Simon Chocquet-Bottani, level και game designer του Valiant Hearts, μας εξήγησε ότι ο σκοπός ήταν ακριβώς να επιτευχθεί αυτή η αντίθεση, ώστε το τελικό προϊόν να είναι “accessible” σε όσο μεγαλύτερο κοινό γίνεται. Θα συμπληρώναμε εμείς ότι η πιθανή ρεαλιστική απεικόνιση δεν θα είχε απαραίτητο μικρότερο κοινό σε ποσότητα, αλλά σε εύρος. Σκοπός της Ubisoft Montpellier είναι να πει μια ιστορία και όχι να τραβήξει το ενδιαφέρον με αίμα και βία.
Η ιστορία αυτή είναι εμφανές ότι θα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων, όπως φάνηκε από το σχεδόν δακρύβρεχτο E3 trailer του παιχνιδιού. Οι άνθρωποι της Ubisoft Montpellier έσπευσαν να τονίσουν ότι δεν θα είναι ολόκληρο το παιχνίδι αφορμή για μαζικό ανεφοδιασμό σε χαρτομάντιλα, αφού θα περιλαμβάνονται και ανάλαφρες στιγμές, τόσο για να αποφορτίσουν το κλίμα, όσο και για να απεικονιστεί πιο ρεαλιστικά ο συναισθηματικός αντίκτυπος του πολέμου. Οι στρατιώτες που βρίσκονταν εγκλωβισμένοι στα χαρακώματα για μήνες προσπαθούσαν να «ελαφρύνουν» την κατάσταση με διάφορες αυθόρμητες δραστηριότητες, ως αντίδραση στην μεταφορική και κυριολεκτική «μαυρίλα» του πολέμου και το παιχνίδι χρησιμοποιεί περιστασιακά το χιούμορ για να πετύχει το ίδιο για τον παίκτη.



Ευτυχώς η διαχείριση του comic relief στοιχείου δείχνει να είναι επιτυχημένη και να μην πέφτει στην παγίδα της γελοιότητας. Κύριος αρωγός για αυτό είναι η χρήση speech bubbles με εικόνες και όχι με γραπτό κείμενο, ενώ και ο σκύλος, ο πέμπτος και ίσως πιο σημαντικός από άποψης gameplay χαρακτήρας βοηθά όχι μόνο στην επίλυση γρίφων, αλλά και στην πρόκληση περιστασιακών χαμόγελων. Θα το χρειαστείτε όταν ήδη από το ξεκίνημα εξιστορείται ο αναγκαστικός διαχωρισμός του Γερμανού Carl από την Γαλλίδα αγαπημένη του, κόρη ενός εκ των playable χαρακτήρων, ενός Γάλλου αγρότη, λόγω στρατολόγησής του από τις γερμανικές δυνάμεις. Η δοκιμασία της φιλίας στο πεδίο της μάχης είναι ένα από τα βασικά themes του Valiant Hearts και δύσκολα θα οδηγήσει σε happy end. Οι δύο εναπομείναντες χαρακτήρες είναι ένας Αμερικανός εθελοντής και μία Βελγίδα νοσοκόμα. Πέρα από τη διήγηση όμως μιας συγκινητικής ιστορίας, το Valiant Hearts δείχνει να έχει ως σκοπό και την μεταφορά ιστορικής γνώσης στον παίκτη. Μπορεί να χρησιμοποιείται μη ρεαλιστική καλλιτεχνική διεύθυνση, όμως έχει γίνει προσπάθεια ώστε το setting του παιχνιδιού να είναι αρκετά αληθοφανές ώστε να μεταφέρει επιτυχημένα την ατμόσφαιρα του Α’ Παγκοσμίου. Σε συγκεκριμένα σημεία θα σας εμφανίζονται ειδοποιήσεις που παραπέμπουν σε πραγματικά ιστορικά στοιχεία, τα οποία είναι σύντομα και περιεκτικά ώστε να μην καταστούν απωθητικά διακόπτοντας τη ροή του gameplay για ώρα. Ακόμη και τα collectibles βασίζονται σε πραγματικά αντικείμενα που χρησιμοποιούνταν τη συγκεκριμένη περίοδο και επίσης συνοδεύονται από πολύ σύντομο κείμενο επεξήγησης.



Η gameplay δομή που επιλέχθηκε για να ντύσει το συγκεκριμένο θεματικό πλαίσιο είναι εκείνη ενός σχετικά απλού side-scrolling puzzle/platform adventure. Κάθε φορά ο παίκτης ελέγχει έναν από τους χαρακτήρες, συνήθως σε συνδυασμό με το σκύλο και κάποιες φορές μπορεί να υπάρχει συνύπαρξη δύο χαρακτήρων, χωρίς όμως να δίνεται η δυνατότητα εναλλαγής κατά βούληση. Όπως τόνισε αρκετές φορές η Ubisoft Montpellier, η έμφαση δίνεται στην ιστορία (και στην Ιστορία), όμως η έλλειψη πιθανών πρωτοποριακών gameplay στοιχείων δε σήμαινε ότι το παιχνίδι ήταν βαρετό ή ανούσιο. Οι αρχικοί γρίφοι ήταν πολύ απλοί, όμως όσο προχωρούσαμε δυσκόλευαν ελαφρώς και στο τελικό review θα δούμε πού φτάνουν σε επίπεδο δυσκολίας και εφευρετικότητας. Είναι προφανές από τώρα ότι δεν θα πρόκειται για τον τομέα όπου το Valiant Hearts θα ξεχωρίσει, όμως το προτιμούμε από τις απλοϊκές QTE δομές που συνήθως χρησιμοποιούν όσοι developers θέλουν να δώσουν έμφαση στην ιστορία.



Πολύ σύντομα λοιπόν θα έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα του τίτλου, όμως αυτό που μπορούμε να πούμε από τώρα είναι ότι το Valiant Hearts: The Great War αξίζει να αντιμετωπιστεί με θετική προδιάθεση, λόγω της προσπάθειάς του να διαφοροποιηθεί σε θεματικό επίπεδο σεβόμενο την πηγή έμπνευσής του και όχι μόνο λόγω του ιδιαίτερου art direction. Το Valiant Hearts κυκλοφορεί ως downloadable τίτλος σε PC, PS4, PS3, Xbox One και Xbox 360.






 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
10 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Ubisoft Montpellier

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Ubisoft

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • mousou12
    • Απο τους τιτλους που μου εχει κεντρισει το ενδιαφερον...
      Περιμενω βεβαια να δουμε περισσοτερα για να γινει σιγουρη αγορα
      Συμφωνω με τον Ηλια οτι σου βγαζει την θετικη προδιαθεση να ασχοληθεις μαζι του
      Ιδωμεν

    • Tobajaras
    • Μετά το Child of Light τώρα αυτό. Παιχνίδια που πραγματικά χαίρεσαι και να τα βλέπεις και να τα παίζεις. Επίσης η Ubisoft φαίνεται να αξιοποιεί πολύ αποτελεσματικά το template του UbiART, που το έχουμε δει τι μπορεί να κάνει στα Rayman.

    • Sisyphus
    • Όντως δείχνει πανέμορφος τίτλος.Και η Ubisoft έχει δείξει πως τέτοιους τίτλους τους "κατέχει" τόσο εικαστικά όσο και "παιχτικά".
      Ένας από τους 4 τίτλους που μου κέντρισαν το ενδιαφέρον στην e3. Περιμένουμε review λοιπόν.

    • GamingFun
    • Πρέπει να είναι καλός τίτλος. Δεν γίνεται.
      Πραγματικά συναισθηματικά από ότι φαίνεται από το trailer σε ακουμπάει τώρα αν και το gameplay αξίζει δεν ξέρω.

    • T_K_L_L_LUIGI
    • Για τους λάτρες τον adventures θα είναι must,πολύ όμορφο και θα ήθελα να δω την ιστορία που έχει να πει.Μπράβο Ηλία για το κείμενο,ελπίζω να είναι φοβερό παιχνίδι.

    • Sephiroth
    • Προστέθηκε στο τέλος του άρθρου και η συνέντευξη που πήρε ο Ηλίας από τους δημιουργούς, δείτε την, αξίζει :)

    • gavros10
    • Πολυ ωραια παρουσιαση και φαινεται οτι την ζημια σου την εκανες αποτελεσματικα μιας και θα το αγορασω τωρα

    • Sifs
    • Απ'τα παιχνίδια που δεν τα ξεχνάς εύκολα..Μου κέντρισε το ενδιαφέρον και φαίνεται αριστούργημα..με ατμόσφαιρα που χαίρεσαι πραγματικά να το απολαμβάνεις.Μπράβο και για την συνέντευξη, παιδιά.

*