* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Xbox @ E3 2018: The Force Awakens

Xbox @ E3 2018: The Force Awakens
10 χρόνια. 10 χρόνια χρειάστηκαν να ακούει η Microsoft το ίδιο και το ίδιο και το ίδιο από την αγορά, τη βιομηχανία, το κοινό, τον Τύπο, για να καταλάβει ότι δεν γίνεται να είναι όλοι τρελοί εκτός από την ίδια. 10 χρόνια χρειάστηκαν για να αποφασίσει να δείξει η Microsoft πως ένιωσε στο πετσί της ένα πράγμα: ότι οι εσωτερικές παραγωγές δίνουν χαρακτήρα, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, περισσότερο από τον κοινό πυρήνα με τα Windows, περισσότερο από τα καλύτερα development tools, περισσότερο από κάθε φαντασίωση που μπορεί να γεννήσει η νοοτροπία της Silicon Valley με την οποία έχει συγγένεια η Microsoft, κι ας είναι στο Redmond. Χρειάστηκαν 5 χρόνια συνεχόμενης κατρακύλας για να φτάσουμε στη χθεσινοβραδινή παρουσίαση όπου η Microsoft αποφάσισε να δείξει ότι έχει κάποιο πλάνο, όχι κολλημένα όλα στον αυτόματο πιλότο.

Οπότε συμβαίνει το εξής περίεργο. Η εταιρεία έδειξε 50 τίτλους από διάφορες πλευρές και, ακόμη κι έτσι, μάλλον έχουμε περισσότερα και σημαντικότερα να πούμε για τις κινήσεις της, πριν καν καταπιαστούμε με τους τίτλους που εμφανίστηκαν επί σκηνής με τη μία ή την άλλη μορφή.

5 νέες εσωτερικές ομάδες
Αν οποιοσδήποτε έλεγε ότι η Microsoft θα προσθέσει 5 studio στο δυναμικό της, και μάλιστα με τη μία, θα ήταν αναμενόμενο να αντιμετωπιστεί με δυσπιστία. Όχι επειδή δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να κάνει τέτοια κίνηση η εταιρεία, αλλά επειδή δεν έδειξε ποτέ τέτοια διάθεση από την αρχή του Xbox το 2001 μέχρι σήμερα. Αν ο ίδιος έλεγε πως οι ομάδες αυτές δεν θα είναι παντρεμένες με ένα franchise τη φορά, θα έμενε γνωστόν στην ιστορία ως ο νέος Τρελαντώνης. Διότι χρόνια τώρα η εταιρεία είχε την εμμονή να φορτώνει στους ώμους μια ομάδα ένα franchise και εκεί να τελειώνουν όλα. Η επιμονή της αυτή ήταν μεταξύ των βασικών λόγων για το διαζύγιο με την Bungie. Υποψιαζόμαστε πως η πρώτη εμπορική επιτυχία του Destiny πόνεσε την Microsoft αφού ήταν, σε κάποιο βαθμό, απόδειξη πως ένα στούντιο θέλει ανάσες για να έχει ελπίδα να ετοιμάσει το “next big thing”. Είτε σωστά υποθέτουμε, είτε όχι, το σίγουρο είναι ότι με τα πολλά η Microsoft το πήρε το μήνυμα που ερχόταν σταθερά από τους «κακούς» δημοσιογράφους και όχι μόνο. Έτσι ο Phil Spencer ανακοίνωσε την προσθήκη 5 ακόμη ομάδων στο δυναμικό των Microsoft Studios. Αλλά το σημαντικό είναι οι διευκρινίσεις που συνόδευσαν κάθε αναφορά σε στούντιο.

Undead Labs
Η εξαγορά της Undead Labs, της ομάδας του State Of Decay δηλαδή, ήταν αναμενόμενη λίγο πολύ. Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, έχει γίνει όμως το πρώτο βήμα, αφού οι δυο πλευρές τα έχουν βρει στα διαδικαστικά. Για την ώρα είμαστε στο στάδιο της δεσμευτικής πρότασης εξαγοράς που, ωστόσο, δεν συνοδεύεται από κάποιου είδους αμφιβολία. Με την κίνηση αυτή η Microsoft αποκτά το State Of Decay στο οποίο εξακολουθεί να πιστεύει πολύ, παρότι δεν της έχει βγει και τόσο σε καλό μέχρι σήμερα. Το ότι το παίζουν πάνω από 2 εκατομμύρια παίκτες δεν σημαίνει και πολλά, μιας και άλλο πράγμα οι πωλήσεις, άλλο η πρόσβαση μέσω Xbox Game Pass και, στη δεύτερη περίπτωση ειδικά, άλλη υπόθεση το κατά πόσο ασχολείται κάποιος μετά την πρώτη δοκιμή, δεδομένου ότι δεν σκέφτεται ότι δίνει κάποια χρήματα μαζεμένα για το παιχνίδι.

Κατά την ίδια την Microsoft, στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του State Of Decay ως franchise και η συνεχιζόμενη επένδυση σε zombie survival fantasy.

Οπότε η εξαγορά της Undead Labs φαίνεται να πατά στη στραβή νοοτροπία του παρελθόντος. Εκ πρώτης όψεως τουλάχιστον. Για αυτό και θεωρούμε πως πρόκειται για τη λιγότερο συναρπαστική κίνηση μεταξύ των πέντε.

Playground Games
Σχεδόν γνωστή ήταν και η εξαγορά της Playground Games. Όταν ακούσαμε πρώτη φορά για αυτήν απλά θεωρήσαμε ότι δεν έγινε και τίποτα διότι τόσα χρόνια ασχολείται με τη σειρά Forza Horizon, οπότε ας το κάνει εκ των έσω. Δεν είχε δείξει άλλωστε ότι έχει το μέγεθος να διαχειριστεί πολλαπλές παράλληλες παραγωγές.

Μετά την εξήγηση της Microsoft όμως, η φαινομενικά αυτή τυπική διαδικασία αποδεικνύεται κατά τι πιο ενδιαφέρουσα. Διότι στην ομάδα αυτή η Microsoft είδε τεχνολογία που της άρεσε, τεχνολογία εστιασμένη σε ανοιχτούς κόσμους και τη διαχείρισή τους. Οπότε η εξαγορά πηγαίνει μαζί με μεγέθυνση της ομάδας. Γιατί; Διότι πλέον περιλαμβάνει και μια υποομάδα που αντί να ασχολείται με το Forza Horizon 4 ετοιμάζει κάτι νέο, άρα όχι σχετικό με Forza, επίσης με ανοιχτό κόσμο. Άρα στην περίπτωση της Playground Games, είχαμε ένα στούντιο με αποκλειστική σχέση με την Microsoft που ασχολείτο πάντα με ένα franchise και με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Τώρα έχουμε ένα στούντιο που επιμένει στο ίδιο franchise μεν, μεγαλώνει όμως για να ασχοληθεί και με κάτι άλλο, κάτι νέο. Πρόκειται για ουσιώδες σημάδι ότι η Microsoft άρχισε να δέχεται την πραγματικότητα της κατάστασης στην οποία μόνη της φρόντιζε, επί σειρά ετών, να καταλήξει.

Compulsion Games
Και τώρα πάμε σε κάτι ακόμη πιο ενδιαφέρον. Η Compulsion Games δεν είναι τεράστια ομάδα, βρίσκεται στον Καναδά και πριν το We Happy Few, είχε παρουσιάσει μόλις ένα παιχνίδι: το Contrast. Ενδεχομένως να το θυμάστε κυρίως λόγω του ότι ήταν στο πρώτο κύμα τίτλων κατά το λανσάρισμα του PS4. Δεν αποκλείεται και να το θυμάστε για τον ενδιαφέροντα χαρακτήρα του, παρότι δεν στερούνταν προβλημάτων.

Η Microsoft λοιπόν, σχολιάζοντας την ίδια της την κίνηση, αναφέρει πως η ομάδα θα έχει πλέον περισσότερους πόρους και ελευθερία να πάρει μεγαλύτερα δημιουργικά ρίσκα σε μελλοντικές της παραγωγές. Φυσικά κάθε publisher αυτό θα έλεγε αλλά εδώ μπορεί να σημαίνει και κάτι η θέση αυτή. Μέχρι στιγμής η Compulsion δείχνει να νοιάζεται για την αφήγηση στο είδος και στη σύντομη ζωή της δεν έχει ασχοληθεί με sequel. Έχει δηλαδή χαρακτηριστικά που οι άλλες, παλαιότερες ομάδες της Microsoft δεν θυμούνται με τι μοιάζουν. Φυσικά και η πραγματικότητα μπορεί να μας διαψεύσει και να ακυρώσει κάθε καλή θέληση. Ωστόσο εξακολουθεί να ισχύει ότι η αγορά μιας τέτοιας ομάδας δεν είναι κάτι που ένοιαζε μέχρι πρότινος την εταιρεία.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • DrManolo
    • Μπράβο Μάνο πολύ ωραίο το άρθρο. Την είδα την παρουσίαση real time και επιτέλους τι να πω... καλώς τηνα κι ας άργησε. Η κεντρική ιδέα της παρουσίασης ήταν για πρώτη φορά τα games, μετά από πολύ καιρό. Φαίνεται ότι η ΜS έχει πιάσει το νόημα και έχει κάνει καλές κινήσεις, από τότε που παρουσίασε το xbox1, πρώτη φορά ευχαριστήθηκα παρουσίαση. Η αγορά της Ninja Theory ήταν κίνηση ματ. Ελπίζω να κερδίσει το στοίχημα και σε διάρκεια λίγων ετών η βιβλιοθήκη του xbox1 να έχει μεγαλύτερη υπόσταση από 4 αποκλειστικότητες.

      • yaponvezos
      • Αν είχα σκούφια θα την πέταγα όταν άκουσα για την Ninja Theory. Της έχω αδυναμία εδώ και χρόνια, θεωρώ πολύ, μα πολύ αδικημένο τον Tameem Antoniades και ελπίζω να καταφέρει, επιτέλους, να κάνει το κομμάτι της χωρίς το απόλυτο άγχος.

    • Altair
    • Εξαιρετικός Μάνο,για άλλη μια φορά.Τώρα που διάβασα το άρθρο σου,μπορώ να πάω για ύπνο.Περιμένω σε 24 ώρες και την Σόνυ. :P

      • yaponvezos
      • Κι εγώ το ίδιο ψέμα λέω τόση ώρα. Ότι πάω για ύπνο.

    • Scott_Pilgrim
    • Έκατσα και είδα live την παρουσίαση και μπορώ να πω πως δεν απογοητεύτηκα καθόλου. Σαν παρουσίαση ήταν ίσως και η καλύτερη της MS τα τελευταία χρόνια. Ήξεραν ακριβώς τι θέλει ο κόσμος και αυτό φάνηκε. Εκεί βέβαια που ακόμα υστερεί είναι οι αποκλειστικότητες. Είδαμε Gears ξανά. Είδαμε HALO με Master Chief ξανά. Είδαμε Forza. Δυστυχώς βλέπω πως δεν αλλάζει ποτέ κάτι στο line up της, και παραμένει στα σίγουρα. Όχι πως είναι κακό απλά φαίνεται πολύ έντονα κυρίως επειδή δεν έχει και άλλα exclusives να δείξει.
      Αυτό που κράτησα ως θετικό αλλά και ως αρνητικό είναι η αγορά κάποιων studios και κυρίως της NT. Αρχικά θετικό γιατί τώρα πια θα έχουν ΛΕΦΤΑ για να φτιάξουν τουςτίτλους που θέλουν και δεν θα κινδυνεύουν πια ως indie devs. Και είναι μια ομάδα που θεωρώ ότι έχει πάρα πολλά να δείξει ακόμα. Παρόλα αυτά όμως από πλευράς MS θεωρώ ότι παίζει βρώμικα γιατί έχουν περάσει τόσα χρόνια, και αντί να φτιάξει νέα studios, αγοράζει κάποια έτοιμα τα οποία δούλευαν κυρίως σε multiplatform τίτλους. Άρα ξανά διαχωρίζει το αγοραστικό κοινό κάτι που ο Spencer είχε πει πως δεν ήθελε ποτέ να κάνει. Μου φαίνεται παράλογο επίσης επειδή η NT έλεγε πόσο χαρούμενοι ήταν που το Setsuna και οι PS fans τους βοήθησαν τόσο με τις πωλήσεις και ότι τελικά το να είσαι indie είναι κάτι πολύ καλό. Και είναι δηλώσεις μερικών μηνών πίσω έχω την εντύπωση. Απλά ελπίζω σε 10 χρόνια από τώρα να μην δούμε την ΝΤ να είναι σαν την rare ή ακόμα χειρότερα να μην υπάρχει πια.
      Επίσης τα indies που έρχονται φαίνονται υπέροχα.

      8/10 σαν παρούσιαση και θεωρώ πως δύσκολα την ξεπερνάει η Sony, εκτός αν έχει τόσους άσσους κρυμμένους πια.

      • yaponvezos
      • There's some glaring flaw in your reasoning.

        Όταν έχει τέτοια κενά και το παίρνει απόφαση τόσο αργά ή αγοράζει και κλείνει τρύπες μια ώρα αρχύτερα ή χάνει κι άλλο χρόνο. Ως έχουν τα πράγματα, με ακόμη μεγαλύτερο χάσιμο χρόνου, θα έπρεπε να βγει από την αγορά πια. Με την τρέχουσα κατάσταση δεδομένη, MS έκανε το λογικό, όχι κάποια βρομιά.

        Επίσης, πόσα ακριβώς studio ΔΕΝ ανέπτυσσαν για διάφορα συστήματα ΠΡΙΝ αγοραστούν από κάποιον platform holder και γίνουν εσωτερικά; Αν αυτό είναι κριτήριο για το αν μια αγορά είναι διχαστική για τον κόσμο (αν ο διχασμός είναι το θέμα, τότε δεν χρειαζόμαστε τρεις εταιρείες με συστήματα, φτάνει και μία), τότε έχω να προτάξω ορισμένα παραδείγματα:

        Guerilla Games
        Zipper Interactive
        Psygnosis
        Naughty Dog

        Αρκετά που αγοράστηκαν ύστερα από πολλαπλές παραγωγές για PS2, να μην ξεχνάμε ότι εστίαζαν εκεί την εποχή που ουσιαστικά το PS2, σε εμπορικούς όρους, ήταν σύστημα χωρίς ανταγωνισμό. Κι εσύ να έφτιαχνες παιχνίδι, εκεί θα ήλπιζες να το διαθέσεις. Δεν πάει από αγάπη κάπου ο developer. Πρώτα θέλει να ζήσει.

        Όσο για τις δηλώσεις της Ninja Theory περί ανεξαρτησίας α) προφανώς και ήταν ειλικρινής διότι όλοι προτιμούν να είναι ανεξάρτητοι και β) ακόμη και να μην ήταν, τι περίμενες να πει ακριβώς; Ότι έχει προτάσεις; Πετυχαίνεις συχνά εταιρείες να δηλώνουν δημόσια «α, ναι, ο τάδε θέλει να με αγοράσει;».

        Καλό να είμαστε καχύποπτοι, αλλά μέχρι εκεί που αποφεύγουμε να φανταζόμαστε τέρατα που δεν υπάρχουν. Χρήσιμο είναι να πετυχαίνουμε τα τέρατα που υπάρχουν όντως. Όχι τίποτα άλλο, αλλά για να ξέρουμε και από τι πρέπει να φυλαχτούμε πρώτα.

        • Scott_Pilgrim
        • Έχεις δίκιο στα παραδείματα αν και λόγω ηλικίας δεν τα γνώριζα. Ωστόσο θεωρώ πολύ διαφορετικά τα timeframes της κάθε γενιάς για αυτό και η εξής αγορά μου φαίνεται πολύ ακραία σε κάποια σημεία. Το πρόβλημα με τα studios υπήρχε εδώ και χρόνια. Σίγουρα η MS φαίνεται πως τώρα το πήρε χαμπάρι αλλά και πάλι μένω στο ότι λίγα χρόνια πριν ο Phil μιλούσε για διαχωρισμούς κλπ. Καταλαβαίνω όμως και το σκεπτικό τους.

        • yaponvezos
        • Καλά, κάποτε η αγορά ολόκληρη έταζε second screen experiences. Για αυτό όλα με grain of salt. Every thing, every time.

    • Alias
    • Η πρωτη αξιολογη για μενα παρουσιαση της MS απο το φιασκο του 2013. Πρωτη φορα εδω και πολυ καιρο που κοιταω με ενδιαφερον τι κοιταει να κανει στο μελλον. Καλα μπηκε η ε3 2018, για να δουμε τι θα κανουν και οι υπολοιποι

      • yaponvezos
      • Καλά, η περίπτωση του 2013 είναι case study. Πολλά levels πάνω από την Μαρία Αντουανέτα.

        • Alias
        • Χαχα ναι δεν υπηρχε. Εχω ακουσει εχει μπει σαν μονιμη ενοτητα σε σχολες μαρκετινγκ σαν παραδειγμα του τι να μην κανεις ποτε

    • joehok
    • κυριε συντακτα ευχαριστουμε καταρχην για την αψογη αναλυση. εμενα η γνωμη μου παντως παραμενει σταθερη. χτες ηταν μια μετρια παρουσιαση απο την μαικροσοφτ και θα εξηγησω γιατι. εκτος απο οτι αλλαζει συνεχως πλανο κτλ σιγουρα ξερουμε για τις πωλησεις οτι απεχουν απο τον ανταγωνισμο και προσεχως ερχεται προσπερασμα απο νιντεντο. η μαικροσοφτ λοιπον επρεπε να κερδισει το κοινο που εχασε οχι με υποσχεσεις απο νεα στουντιο αλλα με κοντινα πολυ καλα παιχνιδια. δυστυχως ειχαμε νεες καθυστερησεις κανενα νεο δυνατο ip και παλι το φιδι απο την τρυπα να βγει απο την τριαδα halo gears forza. εμενα μου αρεσουν αλλα οποιος θελει κατι αλλο παλι δεν θα το παρει. φυσικα το υπολοιπο 80% της παρουσιασης ειναι also sony οποτε ασχολιαστο. συνολικα δεν ηταν κακη αλλα δεν ηταν οσο καλη επρεπε. δλδ ηταν κατωτερη των περιστασεων. το red dead ερχεται να σαρωσει τις πωλησεις και μετα βγαινει το νεο κυμα απο σονυ και δεν φαινεται να προλαβαινει να κανει κατι η μαικροσοφτ. η εκτιμιση μου ειναι ξεκαθαρη. το χασμα σε πωλησεις θα μεγαλωσει και δεν θα μικρινει καν. xαρηκα παρα πολυ με τα cuphead k sea of thieves dlc...και φυσικα ξενερωσα που δεν εχουμε ιαπωνια σε forza που δεν ειδαμε καν gameplay απο battletoads που εξαφανστηκε το below k last night και που το νεο halo θα κανει κανα 2-3 χρονια ακομη...ενω σε 360 ειχαμε 4 halo και 4 gears και ηταν ολα ΜΠΟΜΠΑ.

      • yaponvezos
      • Το Red Dead τι σχέση έχει με οτιδήποτε;

        Επίσης, sure, η MS έπρεπε να είχε ξυπνήσει προ πολλού, αλλά αυτό δεν κάνει λιγότερο θετικό το ότι επιτέλους ξύπνησε. Και 10 νέα IP να είχε χτες, δεν θα άλλαζε η ισορροπία των πωλήσεων. Διότι η MS πρέπει να ανατρέψει δυσπιστία ετών.

        Ταυτόχρονα, διαφωνώ πλήρως με το ότι αλλάζει συνέχεια πλάνο. Δεν είχε πλάνο. Τώρα έχει.

    • paulgouv
    • Αναλυτικότατο και λεπτομερές άρθρο!!Χαρά στο κουράγιο σου Μάνο :p !!Η χθεσινή παρουσίαση ήταν εξαιρετική από την Microsoft αφού εστίασε σωστά στα games!!Για μένα αυτό που έκλεψε την παράσταση ήταν το Sekiro της From(ξενέρα για Activision) που δείχνει να πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα το ήδη εξαιρετικό σύστημα μάχης (grapple άλμα !?!) και να εξοικειώνει και τους πλέον δύσπιστους(εμένα δεν με είχε πείσει το Nioh :p)στη μαγεία του Samurai setting!!Επίσης με εξέπληξε θετικά το Metro Exodus , μου άρεσε το Shadow of Tomb Raider και μου άφησε μια γλυκόπικρη γεύση με την παραδόξως φωτεινή ''παλέτα'' του το Cyberpunk 2077!!Στα πολύ θετικά της MS , η εξαγορά νέων Studio και κυριώς της Ninja Theory , που είναι ικανή να δημιουργήσει εξαιρετικές single player εμπειρίες!!Τέλος, τα 3 δυνατά exclusive θα συνεχίσουν να απευθύνονται στο ήδη υπάρχον κοινό αν και στην περίπτωση του Gears (δάκρυσα με το διπλό trollaρισμα μέχρι να το ανακοινώσουν :D 3 φορές ''τσίριξαν'' οι γνωστοί fans :p ) μάλλον πάει για mini-reboot (γυναίκα πρωταγωνίστρια ?! ) που θα δώσει νέα πνοή στη σειρά!!!Αντε να δούμε τι θα δείξει και η Sony σε λίγες ώρες , αν και ήδη σαν παρουσιάση αυτή της Microsoft φέτος έθεσε πολύ ψηλά τον πήχη!!!

    • Volga
    • Battletoads...ΤΕΛΟΣ. Αντε να δούμε αν βγει καλό.. φύγαμε για MS.

Xbox @ E3 2018: The Force Awakens - Σελίδα 2

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity