Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

The Walking Dead

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Telltale Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Telltale Games

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Ήρθε το πλήρωμα το χρόνου, ξεκίνησε η Αποκάλυψη, οι νεκροί αναστήθηκαν. Ένα adventure ανακηρύχθηκε παιχνίδι της χρονιάς στα Video Game Awards και συγκέντρωσε τον υψηλότερο φετινό βαθμό στο Metacritic. «Ιδανική μεταφορά» θα πουν οι οπαδοί του franchise, «επανεφεύρεση των adventures» θα πει ο ειδικός Τύπος, «αναγνώριση της ανοδικής πορείας» θα πουν οι πιστοί φίλοι του είδους, «τι είναι πάλι αυτό;» θα πουν όσοι δεν ασχολούνται. Προς το τέλος της χρονιάς, το The Walking Dead προκάλεσε πολύ μεγάλο θόρυβο κερδίζοντας καθολική αποδοχή ενάντια σε μεγαθήρια. Τι ισχύει από τα παραπάνω; Όλα και τίποτα. Και, για να ηρεμήσουν όσοι παρακολουθούν τη σειρά ή διαβάζουν τα κόμικ, δεν υπάρχει καμία σχέση ανάμεσα στα σενάρια.

The Walking Dead Image 01

Το παιχνίδι The Walking Dead μας βάζει στο ρόλο του Lee Everett. Ξεκινώντας, ο Lee βρίσκεται σε ένα περιπολικό φορώντας χειροπέδες και κατευθύνεται προς την κοντινή φυλακή - έχει καταδικαστεί για το φόνο ενός γερουσιαστή με τον οποίο τον απατούσε η γυναίκα του. Στη διαδρομή όμως, ένα τροχαίο του επιτρέπει να διαφύγει. Για κακή του τύχη οι νεκροί έχουν αρχίσει ήδη να επανέρχονται σα ζόμπι και τον εντοπίζουν αμέσως. Ψάχνοντας καταφύγιο, ανακαλύπτει ένα φαινομενικά έρημο σπίτι όπου κρύβεται η μικρούλα Clementine. Ο Lee παίρνει υπό την προστασία του το κοριτσάκι και ξεκινούν ένα ταξίδι επιβίωσης, συναντώντας και αφήνοντας πίσω διάφορους συντρόφους. Πρόκειται για κλασσικό zombie apocalypse σενάριο και οι θεματικές που το απαρτίζουν είναι οι αναμενόμενες - η σημασία και τα όρια των ανθρώπινων αξιών, το τι είναι διατεθειμένος να κάνει κάποιος για να επιβιώσει, οι δυσκολίες της συνύπαρξης, η φιλία, η ευθύνη και η συντροφικότητα και οι αβέβαιες, δύσκολες αποφάσεις.

The Walking Dead Image 02

Δεν υπάρχει λοιπόν κάποια ιδιαίτερη πρωτοτυπία στη θεματική, αλλά το σενάριο έχει άλλες αρετές. Η αλληλουχία καταστάσεων είναι δοσμένη με αληθοφάνεια και περιλαμβάνει ίσες δόσεις αβεβαιότητας και απελπισίας. Το μεγάλο ατού είναι η γνήσια ατμόσφαιρα κατάθλιψης, αγωνίας και ματαιότητας που αποπνέει ο τίτλος, μια ατμόσφαιρα που πνίγει και βαραίνει τον παίκτη και χρωματίζει κάθε στιγμή του. Το ζητούμενο εδώ είναι η επιβίωση και το τι είναι ικανός να κάνει κάποιος. Ο παίκτης βιώνει τα ηθικά και πρακτικά διλήμματα στο πετσί του, γίνεται οργανικό μέρος του κόσμου και αποφασίζει σαν τέτοιο, όχι σαν εξωγενής παρατηρητής. Το The Walking Dead, ακριβώς λόγω της ποιότητάς του, αποφεύγει την παγίδα της κοινοτοπίας έστω και οριακά γιατί πετυχαίνει την απόδοση αυτής ακριβώς της αίσθησης, ένα σημείο που συνήθως αποτυγχάνουν οι zombie apocalypse δημιουργίες.

The Walking Dead Image 03

Οι χαρακτήρες είναι επίσης ρεαλιστικά δοσμένοι. Άνθρωποι της διπλανής πόρτας, συνηθισμένοι μα αντισυμβατικοί σα χαρακτήρες video game είναι οικείοι χωρίς να γίνονται κλισέ. Η απλότητά τους είναι και η γοητεία τους. Οι εκρήξεις, οι αδυναμίες και τα ελαττώματά τους παίζουν κύριο ρόλο στην πλοκή και αποδίδονται σταδιακά, ενώ και οι ίδιοι εξελίσσονται όσο κυλά η αφήγηση. Ο Lee παραμένει αυτόνομη προσωπικότητα από την αρχή μέχρι το τέλος, χωρίς να γίνεται φερέφωνο του παίκτη. Από την άλλη όμως, μέσω μιας σωρείας τρόπων και τεχνασμάτων, ο παίκτης βιώνει με τρομερή ένταση τη θέση και τις επιλογές του. Το αίσθημα της ευθύνης και των συνεπειών που τη συνοδεύουν είναι πολύ δυνατό και εντείνεται από το χρονόμετρο που συνοδεύει σχεδόν κάθε επιλογή. Ο παίκτης θα κληθεί να πάρει σοβαρότατες αποφάσεις, πότε πιεζόμενος από την κατάσταση και πότε χωρίς το πιστόλι στον κρόταφο αλλά χωρίς και να μπορεί να υπολογίσει τις συνέπειες.

The Walking Dead Image 04

Οι ασήμαντες επιλογές αθροίζονται, κερδίζοντας τη συμπάθεια ή την αποδοκιμασία κάποιων, ενώ σε κάθε κεφάλαιο υπάρχουν πέντε δύσκολες, κομβικές αποφάσεις που καλείται να λάβει ο παίκτης. Ο βασικός κορμός του σεναρίου είναι σταθερός και αρκετές από αυτές καταλήγουν στο ίδιο σημείο τελικά, αλλά η ουσία βρίσκεται στη στιγμή και σε αυτό ο τίτλος ανταποδίδει πλήρως. Δεν υπάρχουν πολλαπλά τέλη ή μη γραμμικότητα. Από την άλλη, πολλές φαινομενικά ακίνδυνες επιλογές έχουν απρόβλεπτες συνέπειες. Ένα επιπλέον στοιχείο είναι η απουσία backtracking. Υπάρχει μόνο ένα autosave που γίνεται αρκετά συχνά και τίποτε άλλο. Ο παίκτης υποχρεούται να ζήσει με τις επιλογές του, εκτός και αν αποφασίσει να ξαναπαίξει το κεφάλαιο από την αρχή ή τα τελευταία 5-10 λεπτά.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Scott_Pilgrim
    • Από τις καλύτερες gaming εμπειρίες της ζωής μου. Η Telltales έδωσε ρέστα και έβγαλε γλώσσα σε όλα τα "μεγαθηρία" .

    • Altair
    • Α ρε Γιάννη,το έθαψες.:P
      Έπεσες στην παγίδα να το συγκρίνεις με παλαιότερους τίτλους του είδους,κάτι που κατά τη γνώμη μου είναι εντελώς άτοπο.Σκέψου ότι στα παλιά adventures με το που έλυνες τους γρίφους και τελείωνες δεν είχες κάτι άλλο να κάνεις.Οπότε,πέρα από το να ξαναδείς την ιστορία,πραγματικά δεν είχαν τίποτα να προσφέρουνε οι τίτλοι του παρελθόντος.Εδώ όμως έχουμε ένα παιχνίδι το οποίο σε γεμίζει ένα σωρό συναισθήματα,και όταν με το καλό τελειώσει σου δίνει την επιλογή να το ξαναβιώσεις κάνοντας διαφορετικές επιλογές.Πες μου σε ποιο άλλο παιχνίδι,έχεις νιώσει τόσο έντονα,ότι οι αποφάσεις που πήρες δεν αλλάζουν και ότι πρέπει να ζήσεις με αυτές;Ξέρεις πόσες φορές είχα τύψεις για τις επιλογές μου;Πόσες φορές μετάνιωσα για κάτι που έκανα,πόσες φορές καθόμουν και σκεφτόμουν τι πρέπει να επιλέξω ώστε να κάνω το σωστό;Όταν λεώ σωστό εννοώ κάποια πολύ συγκεκριμένα πραγματάκια τα οποία ενώ τα έγραψα,τα έσβησα ώστε να μην δώσω σπόιλερς.

      Όπως και να'χει πολύ καλογραμμένο άρθρο,εύγε.

    • Tobajaras
    • Αν το είχα θάψει θα του είχα βάλει 6, όχι 8 :)

      Το παιχνίδι είναι πολύ πιο γραμμικό απ'όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά, τα περισσότερα κομβικά γεγονότα μένουν τα ίδια ανεξάρτητα από τις επιλογές του παίκτη. Έπαιξα ξανά και ξανά κάποια chapters για να δω τι αλλάζει στην πορεία και επρόκειτο για μικροδιαφορές. Αυτομάτως λοιπόν το στοιχείο της έκπληξης και της επιλογής μειώνεται κατά πολύ. Από πλευράς συναισθηματικής έντασης ναι, τα καταφέρνει περίφημα, αλλά αν δεν έχει γρίφους και δεν υπάρχει και αντίκτυπο στις επιλογές σου τότε τι έχεις? QTE? Η κριτική μου εστιάζει στην απουσία μηχανισμών, όχι στο αν είναι ποιοτική εμπειρία.

    • Shepard
    • Μια πολύ ωραία διαδραστική ταινία μεσω QTEs! Δεν το εχω αγοράσει ακόμα, αλλά μετά το κείμενο του Γιάννη, αναβάλλεται για λίγο...

    • Deathracer2009
    • Θα συμφωνησω με τον reviewer με το "Το παιχνίδι είναι πολύ πιο γραμμικό απ'όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά, τα περισσότερα κομβικά γεγονότα μένουν τα ίδια ανεξάρτητα από τις επιλογές του παίκτη. Έπαιξα ξανά και ξανά κάποια chapters για να δω τι αλλάζει στην πορεία και επρόκειτο για μικροδιαφορές." Πες τα διοτι σε ενα αλλο forum κοντεψα να βγω και τρελος κιολας..... :P


      Το μοναδικο στοιχειο που το παρατηρησα οταν εκανα το δευτερο playthrough μου με τις αντιθετες επιλογες και ξενερωσα.

    • Aragorn13
    • Συμφώνω και γω με τον προλαλήσαντα. Υπάρχει η ψυχολογική και συναισθηματική ένταση καθως και μπόλικη αγωνία αλλά και γω το είδα σαν μία ταινία που απλά κάνω τις επιλόγες στο σενάριο. Περίμενα παιζοντας το για 2η φορά με άλλες επιλογές να αλλάξει κάπως αλλά μικροπράγματα. Πάντως η αίσθηση που μου άφησε τη πρώτη φορά που το έπαιξα ήταν σαν να το βιώνω και είναι κάτι που σπάνια νιωθεις σε κάποιο game.

    • Altair
    • Μα είναι λογικότατο όταν έχεις να πεις μια ιστορία,κάποια πράγματα που θα βιώσεις να μείνουν τα ίδια και απλά να αλλάζουν κάποιες παράμετροι.Και ειδικά από τη στιγμή που αυτή ήταν η πρώτη σεζόν και θα ακολουθήσουν κι άλλες αν δεν απατώμαι,οι οποίες λογικά θα επηρεάζονται από πράγματα που έγιναν στο πρώτο,το να τα αλλάξεις όλα και να δώσεις εντελώς διαφορετικά πράγματα δεν απαιτεί απλά χρόνο αλλά και χρήμα.Εδώ τίτλοι με μεγαλύτερο budget και δεν τα καταφέρανε,γιατί έχετε τέτοια απαίτηση από ένα τίτλο των 10€;
      Γιάννη,δεν διαφωνώ με το βαθμό,άλλωστε ο βαθμός είναι τυπικός και κατ'εμέ πρέπει να εξαλειφθεί.
      Οι ενστάσεις μου έχουν να κάνουν με το κείμενο.Τι εννοώ.Μιας και το σύγκρινες με παλιότερους τίτλους του είδους και μάλιστα το gameplay,έρχομαι εγώ να σε ρωτήσω.Τι gameplay είχαν τα παλιά adventures πέρα από ανελέητο pixel hunting & mouse clicking;Σε πειράζει δηλαδή που εδώ έχουμε επιλογές στους διαλόγους,QTE, τα οποία όμως ανάλογα με τις επιλογές που θα κάνεις μέχρι και σε αυτά μπορεί να εξαρτηθούν κάποια πράγματα.Πχ στο πρώτο κεφάλαιο αποφάσιζες σε κάποιο σημείο να κάνεις θόρυβο ή να πάρεις το μαξιλάρι και να πυροβολήσεις το ζόμπι ώστε να μην κάνεις φασαρία.Θυμάσαι τα stealth τμήματα;Τις ανταλλαγές πυροβολισμών;Όλα αυτά είναι gameplay,σε αντίθεση με το Heavy Rain (αριστούργημα),στο οποίο σε κάποιο σημείο που είχε επίσης ανταλλαγές πυροβολισμών ήταν καθαρά QTE.Γι'αυτό είπα αστειευόμενος ότι το έθαψες.

    • Deathracer2009
    • Φιλε Altair σε 2-3 σημεια το παιχνιδι (ειδικα ενα που το θεωρω και κομβικο σημειο) οτι επιλογη και να παρεις το αποτελεσμα ειναι το ιδιο.

    • MDefender
    • ενα απο τα παιχνιδια που πρεπει να παιξουν ολοι...οχι γιατι ειναι το καλυτερο παιχνιδι ολων των εποχων αλλα γιατι μετα απο μολις 5 λεπτα σε εχει βαλει στο δικο του κοσμο και σε παρασερνει συναισθηματικα....ειχα καιρο να ζησω παρομοια εμπειρια σε καποιο videogame....

    • velianitis
    • αυτή η μόδα με τους πεθαμένους που περπατούν θα τελειώσει ποτέ;

    • stegal
    • μα ποσο τελειο παιχνιδι...παω να βαλω να παιξω

    • zodiakos
    • Ενα από τα καλύτερα παιχνίδια που έχω παίξει. Μου θυμησε πολυ το Heavy Rain και σε έκανε να πιστεύεις πως είσαι μέσα στη σειρά. Συγκινητικό παιχνίδι που σε βάζει στο πετσι του ρόλου από την αρχή. από μένα 9.5

    • MrDododi
    • Από τα καλύτερα adventures που έπαιξα τελευταία. Ωραίο review και μπράβο στην Telltale για την εξαιρετική δουλειά!

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!