Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

The Wolverine

  • ΗΛΙΚΙΕΣ

    12+

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

    James Mangold

  • ΗΘΟΠΟΙΟΙ

    Hugh Jackman, Tao Okamoto, Rila Fukushima

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • The Wolverine
      • 6.6 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (55)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.thewolverinemovie.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 5

    SCORE
Με το θάνατο της Τζιν Γκρέι (την οποία ο ίδιος σκότωσε για να λυτρώσει) να τον στοιχειώνει επίμονα, ο Λόγκαν ζει σαν αγρίμι στο δάσος. Όταν ένας παλιός του γνώριμος, ο κύριος Γιασίντα, τον καλεί στην Ιαπωνία για να τον αποχαιρετίσει, ο Λόγκαν έρχεται για πρώτη φορά αντιμέτωπος με τη θνητότητα και καλείται να επαναπροσδιορίσει / επανεκτιμήσει τον εαυτό του ως Γούλβεριν…

Άτυπο (αφού αφορά μόνο έναν από τους αρχετυπικούς ήρωες) sequel του τελευταίου και λιγότερο αξιοσημείωτου μέρους της πρωτότυπης τριλογίας, «X-Men: Η Τελική Αναμέτρηση», αλλά και prequel (όπως μαρτυρά η τελευταία, εμβόλιμη στους τίτλους τέλους, σκηνή του) του προσεχούς, πολυαναμενόμενου «X-Men: Days of Future Past», αυτό το, έκτο κατά σειρά στη μυθολογία των μεταλλαγμένων ανθρώπων, φιλμ αφήνει το προγονικό του, αναιμικό «X-Men Η Αρχή: Γούλβεριν» να φάει τη σκόνη του. Prequel εκείνο του πρώτου - εξαιρετικού, αλλά όχι σπουδαίου όσο το «X-Men 2» - μέρους της πρωτότυπης τριλογίας, «X-Men», αποκάλυπτε σαθρά, ανώδυνα, ανέμπνευστα και ελάχιστα συναρπαστικά πώς ο Λόγκαν απέκτησε τον από αδαμάντιο σκελετό του, αλλά έχασε τη μνήμη και τον εαυτό του, προτού τον ξαναβρεί ως μέλος της χαρισματικής ομάδας του ιδεολόγου ανθρωπιστή, Τσαρλς Εξέβιερ. Και sequel και prequel, αν και άνευ του προσδιοριστικού «X-Men» στον τίτλο του πια, αυτό το καινούργιο φιλμ ιχνηλατεί την αναμέτρηση του - πιο αυτόνομου από ποτέ - ήρωά του με τους δαίμονες της ενοχής και της ζωώδους πλευράς και την κατάρα της αθανασίας του, που τον έχουν οδηγήσει σε ένα ακόμα χάσιμο του εαυτού και σκοπού του. Αυτή τη φορά, όμως, η βούληση για λύτρωση δε γεννιέται μέσα στους ανακουφιστικούς κόλπους τής συντροφιάς των ομοίων του, αλλά σε έναν μακρινό, ξένο και εχθρικό τόπο, αλλότριας νοοτροπίας και κουλτούρας.

The Wolverine Image 01

Στη σύγχρονη, high-tech, αλλά ακόμα αγκιστρωμένη στους παραδοσιακούς, αυστηρούς κανόνες και κώδικες συμπεριφοράς, Ιαπωνία, ο Λόγκαν, ως ατίθασο, αγέρωχο, ανυπάκουο αγρίμι λειτουργεί ως ανεξέλεγκτο φυτίλι. Που ανάβει επικίνδυνες φωτιές και απειλεί να τινάξει στον αέρα τα καλά κρυμμένα, κάτω από το καθωσπρέπει φαίνεσθαι ανήθικα και αδίστακτα, μυστικά και συνωμοσίες. Ποντάροντας στη συγκίνηση και όχι στο χιούμορ, ο Μάνγκολντ επιχειρεί να φτιάξει ένα blockbuster, που δε σαγηνεύει μόνο το βλέμμα. Μέσα από τη διάδραση του Λόγκαν με το Γιασίντα, την εγγονή Μάρικο, τη θετή κόρη Γιούκιο, τη μυστηριώδη γιατρό, και τον παραγνωρισμένο γιο του τελευταίου, Σινγκέν, τεστάρονται εύστοχα τα όρια και η δύναμη της ανιδιοτέλειας και της εντιμότητας στις ανθρώπινες - φιλικές, ερωτικές, συγγενικές, επαγγελματικές – σχέσεις και ξεσκεπάζεται εύστοχα το ατελές γκρίζο τους σε όλο του το μεγαλείο. Ταυτόχρονα, η αντιπαραβολή του ετοιμοθάνατου, ευάλωτου στο σώμα, αλλά σφριγηλού στο πνεύμα Γιασίντα, με τον αθάνατο, άτρωτο στο σώμα, αλλά με το πνεύμα του τσακισμένο να ψυχορραγεί, Λόγκαν, πυροδοτεί έναν εν δυνάμει άπατο υπαρξιακό και φιλοσοφικό στοχασμό.

The Wolverine Image 02

Σύντομα, όμως, καθώς η ταινία εξελίσσεται, το σενάριο των Μαρκ Μπόμπακ, Σκοτ Φρανκ και Κρίστοφερ ΜακΚουόρι, αδυνατεί να διαχειριστεί ουσιαστικά, κινηματογραφικά, τα θέματα που εγείρει προδίδοντας τον Μάνγκολντ («Τελευταίο Τρένο για τη Γιούμα»). Αφενός οι υπαρξιακοί και φιλοσοφικοί προβληματισμοί του παύουν να δείχνονται υπαινικτικά και αρχίζουν απλά να γίνονται επιτηδευμένα, περιγραφικά… λιανά μέσω των διαλόγων. Αφετέρου οι σχέσεις μεταξύ των πρωταγωνιστών ευοδώνονται, ολοκληρώνονται ή ανατρέπονται τόσο προβλέψιμα ή αψυχολόγητα και αιφνίδια εύκολα, ώστε να χάνουν όλο το συγκινησιακό εκτόπισμά τους. Παράλληλα, η εξωφρενικά επιδερμική προσέγγιση δευτερευόντων και όμως καταλυτικών χαρακτήρων, όπως η μεταλλαγμένη Viper (με, ως το τέλος, απογοητευτικά θολές ορισμένες απ’ τις υπερ-δυνάμεις της) και ο τοξοβόλος Χαράντα (που, ακόμα χειρότερα, ποτέ δε μαθαίνουμε σαφώς αν τελικά είναι ή δεν είναι μεταλλαγμένος), συν κάποια άτσαλα, αφηγηματικά κενά και ασυνέχειες (όπως η ξαφνική, αδικαιολόγητα οριστική… εκπαραθύρωση από τα δρώμενα του διεφθαρμένου μνηστήρα της Μάρικο, Νομπούρο Μόρι), σε συνδυασμό με τη θεματικά ελάχιστα αναπάντεχη κλιμάκωση του φινάλε, πληγώνουν ανεπανόρθωτα το σασπένς, που χαίρει άκρας υγείας στο πρώτο μισό του φιλμ. Και όλα αυτά ενώ η σχεδόν παντελής έλλειψη χιούμορ ή κάποιου, οποιουδήποτε, comic relief στερεί πόντους διασκέδασης από το αποτέλεσμα, κάνοντάς το περιστασιακά βαρύγδουπο και κουραστικό. Μη σου πω βαρετό.

The Wolverine Image 03

Τελικά, αν και αντλεί έμπνευση από το γιαπωνέζικο saga τού δια χειρός Κρις Κλέρμοντ και Φρανκ Μίλερ comic «Wolverine» (1982) και - ανομολόγητα - από την «ακατάλληλη», τολμηρή - τίγκα στο σεξ, το αίμα και τη βία - εκδοχή του που σκαρφίστηκε ο αρχικός σεναριογράφος και σκηνοθέτης του, Ντάρεν Αρονόφσκι (με την οποία προφανώς φρούμαξε η FOX), αυτός ο «Γούλβεριν» διακρίνεται μόνο για τις καλές προθέσεις του. Που ποτέ δε γίνονται, ικανά, πράξεις. Και από αυτή την ανικανότητά του τον διασώζει εν μέρει ο - υποβλητικός ό,τι και αν κάνει, όπως και αν είναι - χαρισματικός από κάθε άποψη (και ουχί μόνο ως οφθαλμόλουτρο) πρωταγωνιστής του, Τζάκμαν, η ισότιμη, κάθε άλλο παρά διακοσμητική, μεταχείριση που επιφυλάσσει στους γυναικείους χαρακτήρες, για να εμπλέξει και συναισθηματικά το θηλυκό κοινό, και οι ουκ ολίγες… λυρικά εντυπωσιακές σκηνές δράσης που σκαρφίζεται ο Μάνγκολντ: από τις ακροβατικές μονομαχίες πάνω σε ένα εν κινήσει γρήγορο τρένο και την ταυτόχρονη αναμέτρηση του Λόγκαν με τη καρδιά του και της Γιούκιο με τον Σινγκέν πάνω και γύρω από ένα φουτουριστικό ιατρικό κρεβάτι, μέχρι τον καταβεβλημένο από αναρίθμητα στην πλάτη βέλη με σκοινιά – χαλινάρια, Γούλβεριν, πιασμένο, θαρρείς, στον μοιραία πανέμορφο ιστό μιας αράχνης…



ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;
Σου δίνουν Τζάκμαν και σου παίρνουν την ψυχή; Σπεύσε! Πίνεις νερό στο όνομα των μεταλλαγμένων του κόσμου τούτου; Επίσης. Έχε, όμως, υπόψη πως, αν και παρασάγγας καλύτερη από την προηγούμενη, αυτόνομη κινηματογραφική περιπέτεια του Γούλβεριν, αυτή η ταινία σαφώς υπολείπεται, λιγότερο ή περισσότερο, τόσο των δύο πρώτων, δια χειρός Μπράιαν Σίνγκερ, «X-Men» και «X-Men 2», όσο και του προπέρσινου sequel του Μάθιου Βον, «X-Men: Η Πρώτη Γενιά». Δεν αγαπάς ούτε το σινεμά φαντασίας, ούτε κάθε είδους blockbusterιές; Τα κουβαδάκια σου και σε άλλη παραλία!

Tης Ιωάννας Παπαγεωργίου, σε συνεργασία με το Freecinema.gr
Βρείτε το Freecinema.gr στο Facebook



Αλλάζει όνομα η COSMOTE TV, αυτό είναι το νέο

 
Πρόσθεσε το Enternity.gr στις προτεινόμενες πηγές σου στη Google
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
23 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • p0rn0b0sk0s7
    • ισως απο τα χειροτερα reviews ταινιων που εχω διαβασει σε αυτο το site. τις geek ταινιες πρεπει να τις κανουν review geeks που ξερουν τι γινεται στον κοσμο των x-men των comic και γενικα σε αυτα τα πραγματα. τι με ενδιαφερει εμενα η ψυχωσυνθεση του ηρωα και τα εσωτερικα του προβληματα που εχει να λυσει. ταινια wolverine ειναι, ξυλο θελω να δω. αμα βαλετε εμενα να κανω review to ημερολογιο τις ιδιες βλακειες θα σας πω. δεν θα καταλαβω τιποτα απο την ταινια.
      p.s. το μονο καλο ηταν που ειπε οτι εχει after credits scene και θα περιμενω μεχρι το τελος των τιτλων για να την δω.

    • sheik
    • Βρε μια χαρα τα λεει, απλως η γραφη ειναι λιγο "δυσπεπτη" για το ευρυ κοινο. Μου θυμιζει λιγο τις κριτικες του movies for the masses οπου ο τυπος ξεχνουσε να βαλει τελεια και διαβαζες το review με μια ανασα.

    • korko
    • αν και από αυτά που διάβασα δεν ενθουσιάστηκα δεν πρόκειται να την χάσω.ελπίζω να λέει το 3d μην το πληρώσω πάλι για 1-2 στιγμές...

    • Βibliolover
    • Είμαι πολυ κουλτουριάρης ( βλέπε Εχθρός του Λαου του Ίψεν , Ρινόκερος του Ιονέσκο) που και που βλέπω όμως τετοιες ταινίες. Ειναι όπως το φαει δεν μπορεις να τρως όλες τις μέρες ψάρι θα φας και τον γύρο σου .Αρκει να μην τρως συνέχεια γύρο.

      Λοιπόν

      Ο τύπος ( Jackman) να λέμε την αλήθεια το χει .
      Ειναι μαγεία να τον βλέπεις να κάνει τα κόλπα του επι της οθόνης .

      Λες και o χαρακτήρας του wolverine comic γράφτηκε ειδικά για αυτόν. Εχω δει όλα τα xmen .
      θα το δω και αυτό .

    • savvelis
    • Καταπληκτικό review! Βεβαίως όσο κακή και να είναι αυτή η ταινία, είναι γεγονός ότι θα τη δούμε 100%. Δεν είναι πάντως κακό να έχουμε και τέτοιες αναλύσεις στο enternity. Ας είναι και λίγο πιο βαριά. Κάνει τη διαφορά στη τελική.

    • torico
    • το θεμα ειναι οτι με ολα τα reviews ιδιως αυτα των ταινιων κ μουσικης προσωπικη αποψη λεω τα θεωρω απλα χασιμο χρονου,προσωπικα ολα αυτα τα blockbuster δεν ειναι του γουστου μου ουτε γενικα γουσταρω ταινιες με εφε,αρα περι γουστου ο καθενας βλεπει κ γραφει οτι θελει

    • Altair
    • Πραγματικά κακό άρθρο.Λυπάμαι,αλλά από τα σχόλια που κάνεις,είναι φανερό ότι δεν έχεις ιδέα για το τι παίζει.Προσοχή ακολουθούν σπόιλερς,όχι για την ταινία,αλλά για τα κόμικς.Φυσικά και είναι μεταλλαγμένος ο Harada.Δεν χρειάζεται καν να δω την ταινία για να το ξέρω αυτό.Όσοι έχουν ασχοληθεί με τον ήρωα σε βάθος δεν έχουν τέτοια ερωτήματα.Ο Harada αποτελεί έναν από τους πιο γνωστούς εχθρούς του Wolverine,τον Silver Samurai.Η Viper είναι η Madame Hydra (Captain America-Hail Hydra,θυμάστε όσοι είδατε την ταινία;Μιλάμε για την ίδια ακριβώς Hydra.) με την οποία μάλιστα κάποια στιγμή στα κόμικς παντρεύονται με τον Wolverine.
      Τέτοιες ταινίες καλό θα είναι να τις κρίνουν και να τις βαθμολογούν άτομα σχετικά με το αντικείμενο που να ξέρουν τι τους γίνεται.Τι εννοώ;Το συγκρίνεις με όλες τις υπόλοιπες ταινίες που είναι δουλειά διαφορετικών σκηνοθετών και δεν στέκεσαι στη σύνδεση με τα κόμικς και πόσο πιστό είναι σε αυτό.Καταλαβαίνω ότι το αντικείμενό σου είναι οι ταινίες και όσες κριτικές σου έχω διαβάσει φαίνεται ότι έχεις ταλέντο στο γράψιμο και είσαι καλή γενικά.Όμως εδώ,η κριτική σου είναι απλά εκτός τόπου και χρόνου.Επίσης δεν γίνεται να λες ότι είναι καλύτερο από την πρώτη ταινία και να βάζεις 5.Δηλαδή στην πρώτη πόσο έβαζες;

    • PetrifieD-
    • Μόλις το είδα. Συμφωνώ ότι είναι κάπως άστοχο το review. Σίγουρα θα έβγαινε καλύτερη αν την έκανε ο Aronofsky αλλά ήταν μια χαρά. Θεωρώ ότι ένα 7.5-8 θα ήταν πιο κατάλληλο. Τα περισσότερα σημεία που λες στο review ως αρνητικά είναι κάπως άτοπα. Βέβαια από την άλλη ίσως εκφράζεις την άποψη κάποιου που δεν έχει επίγνωση των κόμικ και του universe της marvel. Εκεί πάω πάσο. Από την άλλη λίγα τέτοια άτομα θα δούν την ταινία και θα την εκτιμίσουν. Είχε μερικά λάθη σε σχέση με τα κόμικ αλλά οι περισσότερες ταινίες από κόμικ έχουν. Από την άλλη έχει πολλά στοιχεία από τα κόμικ το οποίο είναι θετικό. Σίγουρα καλύτερη από την προηγούμενη (x-men origins) και γενικώς ήταν πολύ καλή και μου άρεσε που καταπιάστηκαν με τις περιπέτειες του wolverine στην ιαπωνία. Κατά τη γνώμη μου είναι τα πιο ενδιαφέροντα κόμικ αυτά. Ελπίζω να βγούν και συνέχειες της συγκεκριμένης.

    • PetrifieD-
    • Y.Γ. Η ταινία είχε αρκετές δώσεις χιούμορ. Δεν είχε όσες το Avengers για παράδειγμα αλλά δεν μπορείς να πείς ότι δεν είχε και καθόλου.

    • zortam
    • Σαν να διαβαζω ποιημα του Μπογδανου ηταν το συγκεκριμενο review. (βλ. Κοντοπιδη - οποιος καταλαβε, καταλαβε:P )

    • Dimvou
    • 'Αστοχο το Review.
      Να προσθέσω απλά ότι για πολλούς,όσο λιγότερα καραγιοζιλίκια("comic relief") έχουν οι ταινίες,τόσο το καλύτερο.
      Το Avengers που ήταν γεμάτο "comic reliefs" κατάντησε κωμωδία σε κάποια φάση.
      Για να συντομεύω,προσωπικά στην σειρά Χ-Men,μετά το X-men First Class k to 1o X-men,έρχεται αυτό.

    • Shepard
    • Με βαση αυτα που μου εχουν πει γνωστοι μου, δεν ειναι για 5, ισως ενα 7αρακι. Οπως και να εχει, θα την δω το συντομοτερο ξεροντας απο τωρα τι θελω να δω. Ελπιζω να μην με απογοητευσει.

    • DevilSpawn
    • Κρίμα το παιδί.Να τον υποστηρίξουμε βλέποντας 3 φορές την ταινία. Οοοοοοοχιιιιιιιιι ρεεεεεεεεεεεεεε.Τώρα κάποιος που ξέρει από ταινίες να θάψει ταινία geek όντως είναι κάπως.Ένα χόμπι έχουν κι αυτοί να φανούν αν τους το πάρεις χάθηκαν πάλι από το χάρτη όπως τόσα χρόνια!

    • zortam
    • την ειδα τελικα την ταινια, πολυ μετρια δυστυχως. Αδιαφοροι και ατονοι χαρακτηρες, αργη και χωρις την αναμενομενη δραση και ενταση για μια ταινια του ειδους της. φαινεται οτι προσπαθουν να βγαλουν απο την μυγα ξυγκι εκει στην Marvel ...

*