Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ! ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR >>

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Tim Schafer

Χιούμορ: Η ικανότητα να αντιμετωπίζει κανείς την πραγματικότητα με εύθυμη διάθεση, παρουσιάζοντας τις διάφορες καταστάσεις με φαινομενική σοβαρότητα και αδιαφορία, κάτω από την οποία κρύβεται η σάτιρα και η άκακη ειρωνεία. Από τον ίδιο τον ορισμό της λέξης, αντιλαμβανόμαστε πως για να διαθέτει κάποιος ανεπτυγμένη αίσθηση του χιούμορ θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα οξυδερκής, να αντιλαμβάνεται την κάθε κατάσταση και να προσαρμόζεται σε αυτήν, γνωρίζοντας συνάμα τον τρόπο να περάσει το μήνυμα που θέλει στο κοινό. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ειπωθεί πως είναι ένα πολύ σημαντικό γνώρισμα για κάποιον που σχεδιάζει video games. Τι γίνεται όμως όταν η αίσθηση του χιούμορ ανταγωνίζεται την ευρηματικότητα και το ταλέντο στη δημιουργία; Το καλύτερο παράδειγμα είναι ο Tim Schafer, ένας από τους μεγαλύτερους δημιουργούς της εποχής μας και παράλληλα μια από τις πιο ιδιαίτερες μορφές στη βιομηχανία των video games την τελευταία εικοσαετία.



Ο Tim Schafer γεννήθηκε τον Ιούλιο του 1967 στην μικρή, ιστορική πόλη της Sonoma, στην California. Το ενδιαφέρον του στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές δεν άργησε να εμφανιστεί και έτσι αποφάσισε να σπουδάσει Computer Science στο Πανεπιστήμιο του Berkeley. Πριν ακόμα προλάβει να τελειώσει τις σπουδές του, προσελήφθη από την εταιρία παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών του George Lucas, Lucasfilm Games (η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε LucasArts). Κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής συνέντευξης για τη δουλειά ο Schafer δήλωσε πως είναι μεγάλος fan του Ballbaster, για να πληροφορηθεί από τον μελλοντικό εργοδότη του, David Fox, πως αυτό είναι πειρατική έκδοση του πρωτότυπου παιχνιδιού της Lucasfilm, Ballblazer. Μετά την -σχεδόν- καταστροφική του γκάφα, του επετράπη να στείλει το βιογραφικό του, πράγμα που έκανε εσωκλείοντας και ένα comic που είχε σχεδιάσει ο ίδιος, το οποίο απεικόνιζε τον εαυτό του να ζητάει δουλειά στην Lucasfilm Games και να τα καταφέρνει. Και όλα αυτά στη μορφή ενός text adventure!



Το comic... δούλεψε και ο Schafer προσελήφθη, πιάνοντας αμέσως δουλειά σαν play tester στο Indiana Jones and the Last Crusade: The Action Game, ενώ στη συνέχεια βοήθησε στην έκδοση του Maniac Mansion για το NES. Πολύ σύντομα, του ανατέθηκε ο ρόλος του συγγραφέα και προγραμματιστή σε ένα καινούριο παιχνίδι adventure, πειρατικής... θεματολογίας. Το The Secret of Monkey Island κυκλοφόρησε το 1991 και πραγματεύονταν τις περιπέτειες του Guybrush Threepwood, ενός γκαφατζή επίδοξου πειρατή, στη προσπάθειά του να γίνει ο φόβος και ο τρόμος των θαλασσών. Σύμφωνα με το δημιουργό της σειράς, Ron Gilbert, o Tim Schafer μαζί με τον Dave Grossman ήταν υπεύθυνοι για περισσότερο από τα δύο τρίτα των διαλόγων του παιχνιδιού. Ενώ στο αρχικό concept του τίτλου το ύφος του ήταν πολύ πιο σοβαρό, οι -έξυπνες- χιουμοριστικές ατάκες που είχαν γράψει ο Schafer με τον Grossman έπεισαν τον Gilbert να υιοθετήσει έναν πολύ πιο αστείο τόνο, μετατρέποντάς τον ουσιαστικά σε κωμωδία. Το The Secret of Monkey Island γνώρισε παγκόσμια αναγνώριση και έλαβε θετικές κριτικές οι οποίες επαινούσαν τον τεχνικό του τομέα, το έξυπνο χιούμορ, καθώς και τον εύκολο χειρισμό του.



Μαζί με την ίδια ομάδα δούλεψε πάνω στο sequel, Monkey Island 2: LeChuck's Revenge. Με γνώμονα την ευκολία και την προσβασιμότητα από πλευράς παικτών, συνέχισε στην ίδια συνταγή και προσέφερε μια όμορφη και άκρως χιουμοριστική point and click εμπειρία. Αξίζει να σημειωθεί πως το Monkey Island 2 ήταν ένα από τα ελάχιστα adventure παιχνίδια που επέτρεπαν στους παίκτες να διαλέξουν ανάμεσα σε διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας των γρίφων. Σε μερικές εκδόσεις του παιχνιδιού υπήρχε και η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στην “Regular Version” και στην “Monkey 2 Lite”, μια έκδοση που προσπερνούσε εντελώς κάποιους γρίφους και διευκόλυνε αρκετά τη ροή. Στο πίσω μέρος της συσκευασίας του παιχνιδιού αναγράφονταν -χιουμοριστικά- πως αυτό το mode προορίζονταν για τους reviewers.

Το πρώτο project στο οποίο ήταν ο ίδιος υπεύθυνος ήταν το Day of the Tentacle, το sequel του Maniac Mansion, στο οποίο οι παίκτες χειρίζονταν τρεις φίλους οι οποίο ταξιδεύουν στο χρόνο, προσπαθώντας να σταματήσουν ένα σατανικό μωβ... πλοκάμι(!) το οποίο θέλει να καταλάβει τον κόσμο. Ακολουθώντας την point and click φόρμουλα, η οποία είχε εγκαινιαστεί από τον προκάτοχό του, το Day of the Tentacle αναγνωρίστηκε ως ένα από τα πιο σημαντικά adventure games όλων των εποχών. Το ξεκαρδιστικό του χιούμορ και ο τεχνικός του τομέας συγκέντρωσαν θετικά σχόλια από το σύνολο του Τύπου, ενώ οι ελάχιστες ενστάσεις που υπήρχαν, αφορούσαν τον trial and error χαρακτήρα των γρίφων και την μικρή του διάρκεια. To Day of the Tentacle θεωρείται ακόμα και σήμερα μια από τις πιο λαμπρές στιγμές των adventure games, ενώ πολλά στοιχεία του έχουν ενσωματωθεί στην σύγχρονη pop κουλτούρα.



To 1995 κυκλοφόρησε Full Throttle, το πρώτο solo project του και ένα ακόμα point and click adventure. Το Full Throttle λαμβάνει χώρα στο μέλλον, όπου τα συμβατικά οχήματα δίνουν τη θέση τους σε hovercrafts. Οι παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο του Ben (του οποίου το πλήρες όνομα αναφέρεται μόνο στο manual του παιχνιδιού ως “Ben Whatsisname”), ενός σκληροτράχηλου αρχηγού μιας ομάδας μηχανόβιων, που αρνείται να ακολουθήσει τις επιταγές της τεχνολογίας. Ο τίτλος κυκλοφόρησε μόνο σε CD-ROM με πλήρες voice over από επαγγελματίες του χώρου, όπως ο Mark Hamill. Κοινό και κριτικοί εκθείασαν το Full Throttle (ενώ τα λιγοστά παράπονα αφορούσαν -και πάλι- τη μικρή του διάρκεια), χαρίζοντας του cult status και ένα σταθερό fanbase που ακολουθεί και προχωράει την ιστορία του μέχρι και σήμερα.



Τρία χρόνια μετά, το επόμενο παιχνίδι που θα έφερνε την υπογραφή του Tim Schafer θα ήταν και το τελευταίο που θα κυκλοφορούσε κάτω από το όνομα της LucasArts. Το Grim Fandango κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1998 και συνδύαζε στοιχεία της μυθολογίας των Αζτέκων για τη μεταθανάτια ζωή με την ατμόσφαιρα και το στυλ των film noire, όπως Το Γεράκι Της Μάλτας και Casablanca. Το παιχνίδι εξιστορούσε τις περιπέτειες του ταξιδιωτικού πράκτορα (για το... μεγάλο ταξίδι) Manny Calavera, καθώς προσπαθεί να ξεσκεπάσει μια συνωμοσία που αναγκάζει τις αγνές ψυχές να ακολουθήσουν το τετραετές ταξίδι των αμαρτωλών στον κάτω κόσμο, σύμφωνα με τις δοξασίες των Αζτέκων. Παραμένοντας στο adventure genre, αλλάζοντας όμως τακτική, το Grim Fandango απομακρύνθηκε από το point and click στιλ των προηγούμενων παιχνιδιών της Lucas Arts και έβαζε τους τρισδιάστατους χαρακτήρες να κινούνται μέσα σε pre-rendered backgrounds. Η ξεχωριστή αισθητική του (όπου οι χαρακτήρες απεικονίζονταν σαν calacas, σκελετοί σαν αυτούς που χρησιμοποιούνται στην Μέρα Των Νεκρών στο Μεξικό) και ο τεχνικός του τομέας απέσπασαν θετικά σχόλια, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε και το χιούμορ που χαρακτήριζε τον τίτλο, το οποίο είχε και αρκετές «μαύρες» πινελιές. Παρά τα πολυάριθμα βραβεία που απέσπασε, το Grim Fandango ήταν μια εμπορική αποτυχία, με τις πωλήσεις του να μην ξεπερνούν τα 500.000 αντίτυπα παγκοσμίως. Παρόλα αυτά, μέχρι και σήμερα εξακολουθεί να υπάρχει μια μεγάλη κοινότητα από fans που συνεχίζει να υποστηρίζει το παιχνίδι με ιστορίες και fan art.



To 2000 αποφάσισε να αποχωρήσει από την LucasArts και να ιδρύσει την δική του εταιρία, Double Fine Productions, το όνομα της οποίας εμπνεύστηκε από την γέφυρα Golden Gate του San Francisco, η οποία ήταν “double-fine zone” σε περίπτωση υπέρβασης ορίου ταχύτητας. Ο πρώτος τίτλος της νεοσυσταθείσας εταιρείας κυκλοφόρησε το 2005 και ήταν σε ένα ολότελα διαφορετικό genre για τον Schafer. Στο Psychonauts οι παίκτες χειρίζονταν τον Raz, ένα νεαρό αγόρι με «ψυχικές» ικανότητες που προσπαθεί να εκπαιδευτεί μέσα σε ένα summer camp μαζί με άλλους νέους με παρόμοια χαρίσματα. Το παιχνίδι συνδύαζε στοιχεία κλασσικών console platformers με το σενάριο, το χιούμορ και τους διαλόγους από τα adventure games. Ο ψυχεδελικός κόσμος του Psychonauts ήταν γεμάτος από εχθρούς και puzzles, ενώ ο Raz μπορούσε να αναβαθμίσει τις ικανότητές του και να αποκτήσει καινούριες, μέσα από ένα ιδιαίτερο σύστημα leveling. Η ξεχωριστή ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, οι χαρακτήρες και η δεμένη γραφή με το έξυπνο χιούμορ του χάρισαν διθυραμβικές κριτικές, όμως κάτι τέτοιο ποτέ δεν μεταφράστηκε -δυστυχώς- σε πωλήσεις. Αυτό απεδείχθη καταστροφικό για την εκδότρια εταιρία, Majesco και τα σχέδια περί sequel αναβλήθηκαν επ' αόριστον.

Στη συνέχεια ο Tim Schafer και η Double Fine προσπάθησαν να αντιστρέψουν το κλίμα με μια αισιόδοξη παραγωγή, εμπνευσμένη από τις ίδιες τις μουσικές εμπειρίες του Schafer. Μετά από νομικά και τεχνικά... μπερδέματα, το Brütal Legend κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2009 για το PlayStation 3 και το Xbox 360 με την Electronic Arts σαν εκδότρια εταιρία. Το παιχνίδι είχε στο ρόλο του πρωταγωνιστή τον Eddie Riggs (τον οποίο υποδύεται ο Jack Black), έναν roadie ο οποίος μεταφέρεται με μαγικό τρόπο σε έναν φανταστικό κόσμο, εμπνευσμένο από το artwork των δίσκων heavy metal. O Eddie θα γίνει ο σωτήρας του τόπου, με τη βοήθεια των Θεών του Heavy Metal, αναλαμβάνοντας να απελευθερώσει τους ανθρώπους από τη σκλαβιά του... Glam Metal και του Goth. Ο τίτλος συνδύαζε το action adventure genre για να προχωράει την πλοκή, με το real time strategy για την απεικόνιση των μαχών. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο ηχητικός τομέας του Brütal Legend ήταν παραπάνω από πλούσιος, με πάνω από εκατό metal κομμάτια στο soundtrack του και τις φωνές γνωστών τραγουδιστών όπως του Lemmy Kilmister, του Rob Halford και του Ozzy Osbourne να πλαισιώνουν τον Jack Black στο πλούσιο cast. Ο τίτλος έτυχε καλής υποδοχής από τους κριτικούς, οι οποίοι σχολίασαν πολύ θετικά τον εμπνευσμένο κόσμο του παιχνιδιού και το πολύ καλό cast, ωστόσο, η ενσωμάτωση του RTS στοιχείου στο gameplay και η υλοποίησή του στις κονσόλες αποθάρρυνε αρκετό κόσμο, χαρίζοντας στο Brütal Legend πωλήσεις της τάξης του 1.5 εκατομμυρίου αντιτύπων μέχρι σήμερα.



Ως αποτέλεσμα των μέτριων πωλήσεών του, η EA αποφάσισε να ακυρώσει την κυκλοφορία του sequel και έτσι ο Schafer ξεκίνησε να δημιουργεί μια σειρά από μικρότερα παιχνίδια, τα οποία προσέφερε μέσω της ψηφιακής διανομής. Το πρώτο από αυτά ήταν το Costume Quest, ένα adventure RPG το οποίο έχει ως πρωταγωνιστές μικρά παιδιά, τα οποία γυρίζουν τους δρόμους το βράδυ του Halloween, μαζεύοντας καραμέλες και ζαχαρωτά. Η μοναδική ιδέα του σκηνικού και των κοστουμιών (που μεταμορφώνονται κατά τη διάρκεια της μάχης) επαινέθηκε από κοινό και κριτικούς, ενώ το ελαφρώς μονότονο gameplay μονοπώλησε τα αρνητικά σχόλια. Σύντομα μετά από αυτό, κυκλοφόρησε το Stacking, ένα πρωτότυπο adventure παιχνίδι, το οποίο εισήγαγε τους παίκτες σε ένα κόσμο που κατοικείται από κούκλες matryoshka (οι γνωστές ρώσικες κούκλες). Με τους έξυπνους μηχανισμούς αλλά και τον casual χαρακτήρα του, το Stacking ήταν ένα ξεκούραστο παιχνίδι με όμορφα puzzles το οποίο μπορούσε να παίξει ο καθένας. Ο τελευταίος τίτλος αυτής της σειράς είναι το Trenched (Iron Brigade στην Ευρώπη), ένα μείγμα tower defense και action shooting, με πολύ προσεγμένο τεχνικό τομέα και φυσικά το ταλέντο του Schafer στην έξυπνη γραφή πάντα παρούσα.



Αναμφισβήτητα ένας από τους πιο ταλαντούχους ανθρώπους που έχουν περάσει από τον χώρο των video games, ο Tim Schafer πάντα καταφέρνει να παραδώσει στους gamers μια αξιομνημόνευτη εμπειρία. Το  εξαιρετικό του χιούμορ είναι το σήμα κατατεθέν του, ενώ η «δεμένη» γραφή του φροντίζει πάντα να δημιουργήσει μια εκπληκτική και γεμάτη ενδιαφέρον ατμόσφαιρα. Κάθε τίτλος που φέρει την υπογραφή του αποδεικνύει πως η ευρηματικότητά του δεν έχει όρια, ενώ αποτελεί ένα μοναδικό ταξίδι -το οποίο θα μας κάνει να χαμογελάμε (το λιγότερο) καθ΄όλη του τη διάρκεια. Οι εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας και οι ίδιοι οι δημιουργοί videogames χρησιμοποιούν την έκφραση “a Tim Schafer moment” όταν θέλουν να περιγράψουν μια στιγμή μεγάλης δημιουργικότητας ή ιδιοφυΐας. Κάτι ξέρουν περισσότερο…
 
5 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • chronix
    • Εξαιρετικό άρθρο για μία από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες της gaming βιομηχανίας.

      Έχω λατρέψει τα περισσότερα παιχνίδια στα οποία έχει συμμετάσχει, κυρίως στην δεκαετία του '90, όπως Monkey Island, Full Throttle και, το κορυφαίο για μένα adventure ακόμα και σήμερα, Grim Fandango. Η μετέπειτα πορεία του, ενώ χαρακτηρίζεται από το κλασικό Tim Schafer χιούμορ και δημιουργικότητα, δεν με εντυπωσίασε τόσο. Ίσως μου έλειψε που ξέφυγε από το adventure. Για το Brutal Legend δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σου, καθώς το RTS στοιχείο κατέστρεψε ολόκληρη την εμπειρία του παιχνιδιού.

      Επίσης είναι must follow στο Twitter, όπως πάντα απολαυστικός.

    • Helloween81
    • Συγχαρητηρια για το αρθρο

      Ενα RESPECT θα πω μονο στο ανθρωπο που μου χαρισε μερικα απο τα αγαπημενα μου παιχνιδια.

      Να προσθεσω οτι συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΑ και με τον συντακτη και με τον chronix οσον αφορα το BL. Το εχω στο xbox και το παρατησα στο δευτερο-τριτο RTS κομματι .. Μου ηταν αδυνατο να παιξω RTS με αυτο τον τροπο.. Κριμα γιατι ολα τα υπολοιπα

    • Sephiroth
    • Του χρόνου στην Ε3 θα αφιερώσω τουλάχιστον 2-3 ώρες να κάνω βόλτες να τον πετύχω. Θα έχω κουβαλήσει μαζί και ορισμένα games του να τα υπογράψει να τα φιλήσει να τα κάνει ότι θέλει τέλος πάντων! :P

    • Shepard
    • O άνθρωπος είναι ένας μύθος! Το χιούμορ του αλλά και ο τρόπος που παρουσίαζε κάποια πράματα είναι για σεμινάρια!

      Τα Monkey Island, Full Throttle και Grim Fantago πρέπει κάποια στιγμή να γίνουν ένα ωραίο πακετάκι σε HD Remake ώστε να τα απολαύσουν όλοι οι νέοι και να θυμηθούν όλοι οι παλιοί!

      Παύλο, να σου δώσω και εγώ μερικά!

    • armokratis
    • Κορυφαιος στο ειδος του με φθινουσα ομως πορεια τα τελευταια χρονια οπως και γενικοτερα του gentre των Adventure game δυστηχως....

      Ελπιζω να με διαψευσει με τον καινουργιο του τιτλο (Cave)

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!