Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Ορυχείο: EA: Η ακτινογραφία μιας πάθησης

*
Το νέο κείμενο της στήλης «Ορυχείο» καταγράφει το γιατί η EA δείχνει να πάσχει -τουλάχιστον- από διπολική ταραχή.

Τις περισσότερες φορές η φήμη δεν συνάδει με την πραγματικότητα. O λαϊκισμός μάς παρασύρει, αυτά που πιστεύουν οι φίλοι και το internet μεθάνε μέσα μας και γίνονται ένας αχταρμάς, απλά γεγονότα μεταπηδούν σε μια κάλπικη υπόσταση για να ικανοποιήσουν τη σκοτεινή μας ανάγκη να κρύψουμε τις όποιες προσωπικές μας αδυναμίες. Γινόμαστε ένα με τον όχλο. Λίγη σκέψη όμως και αυτοκυριαρχία μπορούν να μας κάνουν να δούμε τα πράγματα πιο καθαρά και νηφάλια. Όχι, αυτό που έκανε ένας εκδότης δεν είναι τόσο άσχημο αν κοιτάξεις τα στοιχεία, ορισμένα λάθη στο gameplay δεν είναι το τέλος του κόσμου, οι χαμηλές πωλήσεις μπορεί απλά να είναι αποτέλεσμα ενός κακού ποιοτικά τίτλου και ένα χαμηλό ή υψηλό σκορ δεν υπονοεί ότι ο κριτικός τρώει και κοιμάται στο τσεπάκι της κάθε εταιρείας. Ποτέ τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο νομίζουμε την πρώτη φορά που τα συλλαμβάνουμε, γι’ αυτό στο «Ορυχείο» προσπαθώ πάντα να σκάβω, κάτι που προτείνω ανεπιφύλακτα σε όποιον θέλει όχι μόνο να απολαύσει τα videogames, όσο πιο ουσιαστικά μπορεί, αλλά και να τα αποδεχτεί ως δημιουργίες που δεν υπάρχουν για να ικανοποιήσουν τις προσωπικές του επιθυμίες αλλά να εκφράσουν αυτές των δημιουργών τους.

Βέβαια, όπως ξέρουμε, οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα και, κάποιες φορές, μετρημένες στα δάχτυλα, τα γεγονότα είναι τόσο εμφανή και οι επιλογές τόσο ξεκάθαρες που δεν απομένει ούτε ένα ελάχιστο ίχνος αμφισβήτησης. Ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος ήταν ένα τραγικό γεγονός. Η προσγείωση στη Σελήνη έγινε πραγματικά. Η Αυτοκρατορία στο Star Wars είναι διαβολική. Η γη ΔΕΝ είναι επίπεδη. Η βαρύτητα υπάρχει. Η Electronic Arts πάσχει τουλάχιστον από διπολική διαταραχή.

Δεν χρειάζεται σκάψιμο για να το βρούμε, είναι μπροστά στα μάτια μας.

Εκεί που οι εταιρείες αφανίζονται
Η Electronic Arts ιδρύθηκε το 1982 από τον Trip Hawkins και στον πυρήνα της ήταν η προώθηση όσων δημιουργούν videogames, διότι τα θεωρούσε μια νέα μορφή τέχνης. Δεν είναι αστείο. Ο Hawkins ήταν υπεύθυνος για τη μετάβαση από τους μοναχικούς προγραμματιστές στη μοντέρνα ιδέα της ομάδας ανάπτυξης, όπου η δημιουργία μπορεί να εκφραστεί και να εξελιχθεί μέσα από πολλές καλλιτεχνικές επιρροές και το συνδυασμό ενός μωσαϊκού από ταλέντα. Από τον προγραμματιστή στο σχεδιαστή και από τον υπεύθυνο μάρκετινγκ στο σκηνοθέτη, ο Hawkins θεωρείται από τους πρωτεργάτες της ενοποίησης όλων αυτών των ειδών τέχνης που βασίζονται σήμερα τα videogames.

Νομίζετε ότι το όνομα «Electronic Arts» ήταν τυχαίο;

Από τις πρώτες κυκλοφορίες της μέχρι τις αγορές ομάδων ανάπτυξης και την εξέλιξή της στη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία videogames σε τζίρο στη Δύση, η ΕΑ έχει καταφέρει να επιβιώσει από πολλά αλλά με μεγάλο τίμημα για τη βιομηχανία. Για κάθε ελπίδα με τις εξαγορές της ότι θα στηρίξει και θα εξαπλώσει τα videogames, το αποτέλεσμα μετέπειτα ήταν διπλά κακό λόγω κακοδιαχείρισης αλλά και λόγω μιας ολοένα αναπτυσσόμενης αγοράς. Η επιτυχία της εταιρείας να εδραιώσει και να αναπτύξει την κατηγορία των αθλητικών τίτλων είναι αδιαμφισβήτητη και πολυσήμαντη, ενώ η προσπάθειά της να συνδεθεί ξανά με το κοινό έχει όντως αποφέρει καρπούς, όπως π.χ., η κυκλοφορία του Populous, του The Sims, του Black & White, του Dead Space, του Mirror’s Edge κ.τ.λ. Η αδυναμία της όμως να εκμεταλλευτεί τις ίδιες της τις επιτυχίες δείχνουν μια εταιρεία με διπλή προσωπικότητα, με ξεσπάσματα και καταπτώσεις, με μανίες και καταθλίψεις. Έτσι, αυτή η σύγχυση έχει αποτρέψει σχεδόν οποιαδήποτε ευελιξία στην αγορά, καθιστώντας ένα μοτίβο οριζόντιας τακτικής στην αντιμετώπιση των προβλημάτων (απολύσεις και εξαγορές/συγχωνεύσεις), που δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας φαύλος κύκλος με εκτεταμένες συνέπειες για όλους μας.



To 2004 αποφασίζει να χρηματοδοτήσει ένα ολόκληρο τμήμα εκπαίδευσης και δημιουργίας videogames στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας. Δύο χρόνια μετά απολύει το 5% του προσωπικού της σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά μερικούς μήνες αργότερα αγοράζει την Mythic Entertainment. Συνολικά, τη δεκαετία του 2000 την περνάει χτίζοντας την αυτοκρατορία της, αλλά μόλις γνωρίζει ανταγωνισμό από την SEGA στο NFL αγοράζει τα αποκλειστικά δικαιώματα χρήσης και συνάπτει δεκαπενταετή (!) αποκλειστική συμφωνία με το ESPN, αποκλείοντας ουσιαστικά την SEGA από την αγορά. Στην πορεία συνεχίζει να κυκλοφορεί τις ετήσιες κυκλοφορίες της αλλά σύντομα ανακοινώνει ότι θέλει να αποφύγει να κουράσει το κοινό και ότι πρέπει να επικεντρωθεί στη δημιουργία νέων IP. Τοποθετεί τον John Riccitiello ως CEO το 2007 (αφού ήδη είχε θητεία ως Πρόεδρος και COO από το 1997 ως το 2004) και ξεκινάει έτσι η λεγόμενη «μοντέρνα περίοδος της ΕΑ».
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • dawnstar
    • Πολυ ωραιο κειμενο μπραβο αν και μεγαλο εχω την αισθηση οτι μπορουσες να γραψεις αλλα τοσα.

      • Talk Show Host
      • Ευχαριστώ. Σίγουρα μπορούσα παραπάνω αλλά δεν ξέρω αν θα είχε πολύ νόημα. Προηγούμενα Ορυχεία ήθελαν πολύ περισσότερο σκάψιμο, χεχε, αυτό είναι περισσότερο ως ανάλυση γιατί τα λάθη της ΕΑ είναι φανερα. Είναι σημαντικό όμως να λέμε τα πράγματα όπως πρέπει γιατί η ΕΑ δεν είναι μόνο τα άσχημα. Η εταιρεία είναι πολύ σημαντική για τα games γενικότερα και θέλουμε να είναι υγιής.

    • morakis-g
    • Πολύ ωραίο άρθρο.
      Εγώ επίσης πιστεύω ότι για να αλλάξει όντως κατι πρέπει να φύγει και CEO Andrew Wilson. Η επιτυχία του FIFA Ultimate Team που αυτός υποστήριξε και προώθησε από το 2009 αν δεν κανω λάθος και το οικονομικό μοντέλο των pay to win mechanics. Γι αυτό έγινε CEO της EA.
      Από τότε η EA θεώρησε ότι κάθε παιχνίδι πρέπει να βγάζει 500 με 600 εκατομμύρια αλλιώς δεν αξιζει το κόπο. Βλέπε το ακυρωμενο single player Starwars υπό την Amy Hennings και θα καταλάβεις. Δεν μπορούσαν να βάλουν lootboxes εκεί.
      Οπότε παιδιά όσο είναι ο συγκεκριμένος CEO στη θέση του δεν ξερω τι μπορεί να αλλάξει.
      Ίσως δούμε κάποια αλλαγή στην E3 2019.
      Τι πιστεύετε;
      Ευχαριστώ και σόρρυ για το μεγάλο μήνυμα.

      • Talk Show Host
      • Εξαιρετικό ποστ και καθόλου μεγάλο, μια χαρά (έχεις δει πόσο μεγάλα είναι τα Ορυχεία ππυ γράφω;). Έχεις δίκιο για τον Andrew Wilson και ήθελα να τον αναφέρω αλλά δεν νομίζω ότι έχει υπάρξει τόσο δυναμικός CEO, με την έννοια ότι δεν έχει φανεί τι είναι ικανός να κάνει σε γενικότερα προβλήματα. Τον έφεραν γιατί είχε μεγάλη επιτυχία με τα EA Sports και αυτό έχει ωφελήσει την εταιρεία. Δεν ξέρω κατά πόσο όμως είναι τόσο ερωτευμένος με τους αριθμούς όσο ο Kotick της Activision, πχ. Πάντως καταλαβαίνω την ανησυχία σου και σύμφωνω έτσι όπως το θέτεις διότι τα τελευταία χρόνια οι επιλογές του έχουν δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Πάντως τώρα φαίνεται ότι κάπως πάει να κάνει πίσω και πολλά θα εξαρτηθούν από το τι θα γίνει με τη BioWare. Τι πιστεύεις για την BioWare?

        • morakis-g
        • Για την Bioware?
          Γι αυτό σου είπα για την E32019. Δεν ξέρω πως θα ....πάει το Anthem και το κατά τη γνώμη μου αποτυχημένο πλέον μοντέλο των Games as a live services.
          Για εμένα αλλαγή θα ήταν να αφήσουν την Bioware να κάνει αυτό που έκανε καλύτερα απο κάθε άλλη εταιρία. Φοβερά story driven single player RPG όπως το DA Origins( το 2 ήταν κακο
          και το 3 κάτι μέτριο) , ME 1 και 2 ( οχι το ...3 χεχεχε ). Οσο για πιο παλιά τα έχετε γράψει και εσείς με Starwars KOTA και Baldur's Gate.
          Μόνο έτσι μπορεί να δω κάτι θετικό, αν ανακοινώσουν κάτι αντίστοιχο.
          Απλά φοβάμαι για την Bioware , οχι να γίνει σαν την Visceral αλλά μπορεί να της κόψουν απο εδω και απο εκεί όσων αναφορά στα νούμερα του προσωπικού. Πόσους απασχολεί η Bioware , 500 υπαλλήλους (δεν ξέρω ακριβές νούμερο).....Δύσκολα τα πράγματα.
          Εγώ το Anthem δεν θα το αγοράσω τώρα, έχω Ps4 και μετά τα νέα για CONSOLE BREAKING BUGS που μάλλον προκαλεί.....Παναγία μου!!!!
          Πραγματικά κρίμα γι' αυτήν την εταιρία.
          Επίσης πιστευω ότι αν γίνει κάτι...κακό στην Bioware το PR disaster θα ανέβει σε ύψη SW Battlefront 2 αν όχι μεγαλύτερο για την EA και ελπίζω .......άστο, απλά φοβάμαι. Η Bioware είναι ιδιοκτησία της EA και οχι όπως η BUNGIE που μπόρεσε και.....απαλλάχθηκε από την ACTIVISION Που είχαν απλά deal για publishing.
          Kottick , Wilson , Guillemot , Dixon της 2K είναι όλοι ίδιοι! Η Activision ανακοίνωσε ρεκόρ σε κέρδη και μετά 8% του προσωπικού απολύθηκε....Παναγία μου!!!
          To Apex Legends πάει τρομερά χωρίς κυριολεκτικά Marketing , χωρίς να βοηθήσει καθόλου η EA. Άφησαν την Respawn να κάνει την δουλειά της.Εξαιρετικα FPs game mechanics. ΑΦΗΣΤΕ ΤΗΝ BIOWARE ΕΛΕΎΘΕΡΗ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ.
          Ζητάμε πολλά.....;

    • mysterious
    • Εξαιρετικο κειμενο που δειχνει με απλη εξιστορηση γεγονοτων ποσο διχασμενη οντως ειναι η ΕΑ.Απο τη μια μαζευει οτι πιο ταλαντουχο και καινοτομο υπαρχει κι απο την αλλη δε δειχνει την παραμικρη επιεικεια μπροστα στο κερδος.Προωθει τη δημιουργικη ελευθερια των στουντιο της και την ιδια στιγμη την καταδικαζει.

      Με τα καλα και τα κακα της ομως θα συμφωνησω οτι ειναι υπεραπαραιτητη στη βιομηχανια.Προσωπικα εχω ευχαριστηθει απειρους τιτλους της και θα συνεχισω να το κανω αφου εχει εξαιρετικα μεγαλη γκαμα παιχνιδιων.Ειδικα το origin access το βρισκω σοκαριστικα value for money.2 παιχνιδια τερματιζεις,αλλα 5 προστιθενται στη βιβλιοθηκη!Απλα ειναι αδυνατον να ασχοληθεις με ολα.

      • Talk Show Host
      • Ευχαριστώ. Είναι σημαντικό ως gamers να μιλάμε για τέτοια θέματα γιατί έτσι γινόμαστε καλύτεροι καταναλωτές, άρα επωφελούνται και οι εταιρείες. Έχεις δίκιο ότι είναι πολύτιμη για τα γκειμς, σκέψου μόνο την εργασία που προσφέρει, τη διαφήμιση για τη βιομηχανία κτλ. Θα ήθελα κάποια στιγμή σύντομα όμως να κατασταλάξει σε ένα εταιρικό μοντέλο, πολλές από τις κινήσεις της δεν βγάζουν νόημα. Ίσως χρειάζεται έναν πιο δυναμικό CEO, να ωθήσει την εταιρεία σε ρίσκα. Χρειάζεται οπωσδήποτε κάποια single player IP να πιάσουν. Το online κομμάτι μόνο, τα micro transactions κτλ, είναι πολύ ασταθές κομμάτι να το χρησιμοποιείς εκτός sports ή battle royale. Ίσως το νέο Star Wars έχει επιτυχία και τη βοηθήσει να το καταλάβει αυτό. Τι λες;

        • mysterious
        • Πιστευω πως το μεγαλυτερο προβλημα της ΕΑ ειναι αυτο που ειπε ο PORTAL,της βγηκε το ονομα και ο κοσμος τη μισει πια απο συνηθεια.Και φοβαμαι πως οτι και να κανει δυσκολα θ'αλλαξει η γνωμη του κοσμου.Σιγουρα καινουρια IP,στοχευση στο single player και καλυτερη επικοινωνια(οπως εκανε η Microsoft με τον Phil Spencer)θα βοηθησουν αλλα δε ξερω σε ποσο βαθμο με την δυσπιστια που υπαρχει.Ναι δεν ειναι αγια αλλα οταν βλεπεις τοσο υπερβολικο αρνητισμο κατα της πως να εισαι αισιοδοξος οτι θα αλλαξει η κατασταση;αν και για να λεμε και του στραβου το δικιο,μια χαρα τιμανε τα παιχνιδια της αυτοι που κραζουν.Ειναι αυτο που λεμε κραζεις,θαυμαζεις! :Ρ

      • Talk Show Host
      • Ο υπερβολικός αρνητισμός είναι το πρόβλημα, ναι, αλλά αυτό το βλέπεις και για τα περισσότερα πράγματα στα videogames. Βασικά μεγάλοι υπεύθυνοι είναι και ο Τύπος γενικότερα που δεν προσφέρει συχνά ισορροπημένη ενημέρωση και ανάλυση.

    • PORTAL
    • Χωρις να εχω καμια ορεξη να κανω τον δικηγορο της ΕΑ, δεν ειναι η χειροτερη εταιρια. Απλα της εχει βγει κακο ονομα (δικαιως) και λατρευουμε να τη μισουμε. Εχει και καλη πλευρα η ΕΑ. Και το Οrigin μια χαρα πλατφορμα ειναι, και το Access μια χαρα υπηρεσια, και χρηματοδοτει καινουργια projects που βγαινουν διαμαντακια οπως το Unravel και το Mirror's Edge ενιοτε, και βγαζει και την παιχνιδαρα μεγατονων καθε δεκα χρονια (Battlefield 3, Apex Legends). Βεβαια, εαν η EA κινουταν δικαστικα τοσο συχνα και τοσο λυσσαλεα οσο μια αλλη εταιρια, ονοματα δε λεμε, και χρεωνε το Resi4 30 ευρω εν ετει 2019, θα πεφταν ολοι να την φανε παλι. Αλλα για τη μπεμπεκα των video games, μοκο. Τελος, η μεγαλυτερη κλεψια που εχω βιωσει σε video game λεγεται Destiny: The Taken King Legendary Edition, και στο κουτι εγραφε ACTIVISION.

      • Talk Show Host
      • Ναι, για αυτό ξεκινάω το άρθρο έτσι, ότι περισσότερες φορές η φήμη δεν συνάδει με την πραγματικότητα. Οι gamers γενικά το κάνουμε αυτό. Κάνει κάτι που δεν μας αρέσει μια εταιρεία και αμέσως να τη βγάλουμε άχρηστη. Στην περίπτωση της ΕΑ μπορούμε να πούμε ότι χωρίζεται σε δύο περιόδους, η πρώτη ήταν προ 2007, όπου προσπάθησε να κρατήσει μια ισορροπία μεταξύ εμπορικότητας και ρίσκου, ενώ δεύτερη ξεκινάει από την εποχή που ο Riccitiello αναλαμβάνει τα ηνιά. Έχει κάνει πολλά σφάλματα και έχει βλάχει τη βιομηχανία, αλλά έχει και καλά. Εγώ κάνω και πλάκα πολλές φορές και λέω, "ανάλογα με το πώς θα αντιδράσει κάποιος με την ΕΑ μπορώ να κρίνω αν είναι.. κάφρος ή αν μπορεί να κάνει συζήτηση". Τα καλά της ΕΑ ειναι αποδεκτά, αλλά τα τελευταία δύο χρόνια έχει κάνει μεγάλα λάθη. Ελπίζω να συνέλθει σύντομα, αρκεί να καταλάβει ότι οι gamers δεν ήμαστε απλώς καταναλωτές, μας αρέσει και το branding, το στυλ των εταιρειών, το όραμά τους.

    • blackmore
    • Η εταιρεία είναι χρόνια μπροστά, όσα παιχνίδια έπαιξα ήταν από γραφικά / ήχο / gameplay κορυφή, αν δεν είναι καλή εταιρεία όσο αφορά στα games, τότε τι να πούμε για bethesda / ubisoft κλπ.

      • Talk Show Host
      • Ενδιαφέρουσα προσέγγιση. Τη θεωρείς π.χ. πιο σημαντική από τη Ubisoft τα τελευταία 10 χρόνια, π.χ.; Η Bethesda είναι λίγο δύσκολο να συγκριθεί γιατί έχει στην ουσία μόνο δύο τρία franchises.

        • mysterious
        • Προσωπικα τη θεωρω κλασεις ανωτερη απο την Ubisoft.Συμφωνω κι επαυξανω με τον φιλο,η ΕΑ βγαζει παιχνιδαρες

        • blackmore
        • Τα μόνα παιχνίδια που άρεσαν από ubi, ήταν τo Mario & rabbits και το far cry 3 τα υπόλοιπα είναι ένα από τα ίδια, με τα assassin's creed να το έχουν ξεφτιλίσει τόσο που από την βιασύνη να βλέπουμε παιχνίδια που χρειάζονται τρέλα GB για να τα διορθώσουν. Από bethesda το wolfenstein the old blood άρεσε πολύ, και είναι το μόνο που τερμάτισα, τα Prey / Fallout 3 / Brink / Skyrim όπως τα αγόρασα, τα πούλησα. Το Skyrim πραγματικά δεν ξέρω στο τι βρίσκουν, από τα χειρότερα παιχνίδια που έπαιξα αν και αυτά τα παιχνίδια τα λατρεύω. Για την ea τι να πω, για το dead space 1 που όταν το έπαιξα πριν 2,5 χρόνια έμεινα με το στόμα ανοιχτό ή για τα : Kingdoms of Amalur / Battlefield 3 / Crysis 2 / Dante's Inferno / Star Wars Battlefront / Plants vs. Zombies: Garden Warfare και ποσά ακόμα... Παιχνίδια όλα το ένα καλύτερο από το άλλο.

      • Talk Show Host
      • Η Ubisoft δεν νομίζετε όμως ότι είναι πιο ποιοτική στα single player τουλάχιστον; Ισως αυτό βέβαια έχει να κάνει ότι δεν είναι τόσο μεγάλη εταιρεία όπως η ΕΑ.

        • mysterious
        • Χμμμ εξαρταται πως το εννοουμε το ποιοτικο single player οταν τα δυο main series της ειναι το assassins creed και το far cry με το ξεζουμισμα και την επαναληψη να χτυπαει κοκκινο.

      • Talk Show Host
      • Δεν έχεις άδικο, αλλά έχει βγάλει εξαιρετικά Assassin's και τα δύο τελευταία δεν είναι τόσο κακά και ανανεώθηκαν, κάπως. Για τα Far Cry δεν θα διαφωνήσω, αλλά μην ξεχνάς ότι βγάλει τα Prince of Persia, Rayman, Beyond Good & Evil, Rainbow Six, έχει καλό κατάλογο. Ίσως το θέμα δεν είναι ποια είναι πιο ποιοτική αλλά ποια έχει περισσότερα single player, και η ΕΑ έχει έλλειψη σε αυτό, για αυτό προσωπικά περιμένω πως και πως το νέο Star Wars, μήπως επιτέλους αλλάξει πορεία σε αυτό το κομμάτι.

        • mysterious
        • Δε διαφωνω οτι αυτο που κανει το κανει καλα αλλα θεωρω οτι η ποικιλια των τιτλων της πλεον ειναι μικρη.Δηλαδη τα rayman θεικα αλλα εδω και χρονια ουτε φωνη ουτε ακροαση,το ιδιο για το Prince of Persia,σχεδον το ιδιο για το Beyond good and evil μιας και ανελπιστα θα δουμε τη συνεχεια μετα απο τοσο καιρο.Και το child of light αριστο αλλα πιο πολυ ολα αυτα μοιαζουν με σφηνες αναμεσα στις κεντρικες κυκλοφοριες.Για να μη πω για το αγαπημενο μου Heroes of might and magic που το εκαναν σαν τα μουτρα τους.Και το rainbow six παντως πολυ καλο κι ας μην ειναι του γουστου μου.

          Οποτε με λιγα λογια στο να πει καλα μια ιστορια η Ubisoft ναι,υπερτερει της ΕΑ αλλα τα production values της δευτερης...ειναι στον Θεο.Κι επειδη αυτο που μας μενει παντα ειναι το gameplay,για μενα ειναι πολυ πιο διασκεδαστικο.Και δε μπανω καν στην διαδικασια να συγκρινω τιτλους.Τι να πεις αλλωστε για θρυλικα ονοματα οπως Battlefield,FIFA,Mass Effect,Dragon Age,Dead Space και ποσα αλλα,χανεις το μετρημα!

        • blackmore
        • Από τα τόσα assassin creed που έπαιξα, το μόνο που με έκανε να ασχοληθώ ήταν το black flag.

      • Talk Show Host
      • Ναι, νομίζω το έθεσες σωστά και θα συμφωνήσω έτσι. Η Ubisoft έχει γίνει εντελώς μονόχνωτη τα τελευταία χρόνια και έχει χάσει την ποικιλία της, είναι αλήθεια αυτό. Δεν ξέρω καν αν μπορεί να την βρει ξανά. Να σου πω όμως, η ΕΑ έκανε λάθη με το ME3 και με το Mass Effect Andromeda, ενώ και το Dragon Age Inquisition δεν ήταν ιδιαίτερα καλό, πόσο μάλλον όταν στην άλλη μεριά κυκλοφορεί ένα Witcher 3. Φαίνεται πάντως ότι η ΕΑ φοβάται να δώσει χρήματα για μεγάλες παραγωγές single player και πιστεύω ότι αυτό θα της στοιχίσει γιατί αν δεν έχει ποικιλία, οποιαδήποτε εταιρεία δλδ, θα είναι πολύ ευάλλωτη. Το λανσάρισμα του Anthem ήταν επίσης κακό, κι έτσι ανησυχώ για το που πάει. Φαίνεται πάντως ότι κάτι πάει να αλλάξει. Και θέλω επίσης πάρα πολύ να δούμε μια γερή εξέλιξη στο single player του FIFA.

        • blackmore
        • Επειδή διαβάζω από κάποιους πως και εμείς φταίμε, όταν τόσο επιτυχία με το fortnite πχ, γιατί κάποιος να ασχοληθεί με single player?

      • Talk Show Host
      • Ναι, το Black Flag ήταν η πρώτη καλή στροφή μετά το 2. Αυτό που θέλω για την ΕΑ είναι να πάρει όλη της τη δύναμη και να τη ρίξει σε ένα τέτους είδους single player. Χρειάζεται οπωσδήποτε μεγαλύτερη ποικιλία που ΔΕΝ βασίζεται στο online. Το ότι επανέφερε το NBA Live είναι επίσης καλό σημάδι. Εύχομαι να έχει υπομονή και να μη το θάψει γρήγορα γρήγορα.

        • blackmore
        • Πιστεύω πως από εδώ και πέρα, ολο και περισσότερο τα παιχνίδια θα είναι online, αφού ο κόσμο πλέον τέτοια παίζει.

      • equation
      • ubisoft ειναι επισης μια πολυ παρεξηγημενη εταιρεια!

        ΝΑΙ εχει πολυ κακα launch αλλα τα παιχνιδια τα εφτιαξε στον καλυτερο βαθμο post release με πολυ καλη υποστηριξη και γρηγορα fixes.

        ΝΑΙ εχει ξεζουμισει τα τοοπ franchises της αλλα ολα τα ac ηταν πολυ καλα και ανα 2-3 release εβαζε και κατι καινουργιο στο παιχνιδι η εκανε αρκετα tweaks ωστε να το κανει παλι φρεσκο

        Εχει βγαλει και αυτη επισης πολυ καλα παιχνιδια σε τελειως διαφορετικα genres ( μονο στο current gen εχουμε TRIALS, VALIANT HEARTS, CHILD OF LIGHT, SOUTHPARK, STEEP, FOR HONOR, RAYMAN)

        Ολα τα TOM CLANCYS ειναι παιχνιδαρες.

        Κατ εμε μονο κακο παιχνιδι της ubisoft ειναι το CREW 1 κ 2, μια και ρε μαγκες δεν γινεται να κανετε racing game με χειροτερα physics απο το GTA.


        Οσο για αυτη την θεοποιηση εταιρειων οπως From Software - Bethestha- CDProjectRed - κ.α, μιλαμε για εταιρειες που βγαζουν 2 παιχνιδια ανα γενια.. αυτο μας ελειπε να μην ειναι σε τοπ επιπεδο.

        • blackmore
        • Ναι το Valiant Hearts ήταν πολύ καλό παιχνίδι. Τα assassin creed όλα ίδια εμένα μου φαίνονται, το black flag με την θάλασσα / πλοία γινόταν λίγο περισσότερο ενδιαφέρων το παιχνίδι.

        • equation
        • ιδια δεν ειναι ολα.. 1-3 μοιαζουν αν και σε καθε παιχνιδι υπηρχαν πολλες βελτιωσεις και υπηρχε ακομα δυνατο σεναριο.
          το Black flag δεν ηταν assassins στο πυρηνα του... αλλα τρομερα διασκεδαστικο.. το Unity θα ειμαι αιρετικος μιας και το εχω στα αγαπημενα! Syndicate το θεωρω πισωγύρισμα σε σχεση με το Unity, αλλα επαιξε πολυ ρολο το κραξιμο που εφαγαν για το release του Unity, οποτε επαιξαν safe. Origins μου αρεσε πολυ οπως και το Odyssey αν και θεωρω οτι αν ειχαν αποκολληθει απο το universe του Αssassins και ηταν ξεχωριστα IP θα ηταν πολυ καλυτερα παιχνιδια! Αλλα ειναι λογικο γιατι το AC στον τιτλο προσφερει ενα τεραστιο established fanbase.

        • Talk Show Host
        • Ναι, η Ubisoft είναι επίσης αποδέκτης αρνητικής κριτικής χωρίς να το αξίζει πολλές φορές πάρα τα λάθη που έχει κάνει. Ετοιμάζω θέμα.

    • equation
    • πολυ καλο αρθρο! αλλα καμμια αναφορα στο battlefield, μια απο τις κολωνες της EA τοσα χρονια???

      • Talk Show Host
      • Ήθελα περισσότερο να δείξω τα λάθη της εταιρείας και τι καλό έχει κάνει επίσης, αλλά κυρίως να ξεδιαλύνω το πρόβλημα που έχει να αποφασίσει πώς να προχωρήσει. Δεν εστίασα ειδικά στο τι την έχει στηρίξει, μόνο γενικά. Όπως είδες δεν μίλησα ούτε για το FIFA συγκεκριμένα. Βασικό είναι να πούμε τι πρέπει να κάνει νομίζω, πως να προχωρήσει. Τι πιστεύεις; :)

    • RiderSoMysterious
    • Δεν περίμενα τόση αγάπη για την EA. Αν και οι περισσότεροι λόγοι-παιχνίδια είναι παλιές ιστορίες, πλέον, και πάντα σε σύγκριση με άλλους.

      Θα πρέπει να προσπαθήσουν πολύ για να τους φύγει η ρετσινιά και δε φαίνεται, τουλάχιστον μέχρι τώρα, να έχουν διάθεση να το κάνουν. Εγώ τους βλέπω να ζητούν από μόνοι τους να γίνουν μέρος των Microsoft Studios. Παρόμοιας νοοτροπίας είναι. :p

      Ποια single player εμπειρία έχουμε να περιμένουμε από την EA; Το Dragon Age;
      Εγώ είμαι με την THQ. :P

      υγ. Για να προλάβω οτιδήποτε μπορεί να στραβώσει, προφανώς τα παραπάνω είναι γραμμένα με χιουμοριστική διάθεση. :)

      • Talk Show Host
      • Χαχα, σε νιώθω, αλήθεια. Προσωπικά, μετά από τόσα χρόνια στο χώρο, έχω μια αρκετά ολιστική προσέγγιση. Γράφω στο άρθρο τα άσχημα που έχει κάνει, τα οποία είναι πολλά. Αλλά έχει κάνει και πολλά καλά, ενώ παραμένει σημαντική για τη βιομηχανία. Δεν μπορώ να πω ότι έχεις άδικο όμως γιατί το ότι είναι παλιές ιστορίες οι περισσότεροι καλοί, αλλά όχι όλοι. Apex Legends και single player Star Wars ίσως αλλάξουν λίγο το σκεπτικό της. Αλλιώς τα βλέπω δύσκολα τα πράγματα.

    • vorlon68
    • Κατ' εμε όσο και να μου άρεσουν τα Battlefiled που έχει βγάλει η ΕΑ μονο και μόνο οτι έκλεισαν την Westwood και εξαφάνισαν την σειρά C&C αποτελεί έγκλημα γιατί για μένα ήταν τα GAMES

      • Talk Show Host
      • Πρεπει προσέχουμε όμως να μη φτάνουμε στο άλλο άκρο. Η ΕΑ έχει προσπαθήσει να κυκλοφορήσει νέους τίτλους από εταιρείες που έκλεισε, δεν απέτυχαν έτσι απλά οι εταιρείες. Αλλά η μετέπειτα διαχείριση ήταν αυτή που έβγαλε τόσα προβλήματα και οι τίτλοι δεν πούλησαν. Είναι πολύπλοκο το θέμα, αν και οι περισσότερες κινήσεις της είναι δύσκολο να τις δικαιολογισεις.

        • vorlon68
        • Κακά τα ψέματα η σειρά C&C μεγάλωσε μια γενιά gamers το οποίο κατα την γνώμη μου η ΕΑ δεν το σεβάστηκε.Είναι ψέματα οτι τα παιχνίδια C&C μπορούν να σταθούν και σήμερα μετα απο 15+ χρόνια? Απλός την ΕΑ την ενδιαφέρουν τα κέρδη ανεξαρτήτος της ικανοποίησης του gamer. Κάτι αντίστοιχο είναι και η Activision με το WOW. Απο τότε που η Activision πήρε την Blizzard το WOW πάει απο το κακό στο χειρότερο.

      • Talk Show Host
      • Καταλαβαίνω το σκεπτικό σου και έχει βάση αλλά το παίρνω λίγο πιο αναλογικά εγω. Να σου πω την αλήθεια, το γεγονός ότι θα μπορούσαν να σταθούν σήμερα τα CC ως ένα βαθμό, λέει περισσότερα για το πόσο στάσιμο έχει μείνει το είδος πάρα για τη διαχρονική ποιότητα της σειράς. Η ΕΑ ευθύνεται για υο ότι δεν προσπάθησε να επεκτείνει την κατηγορία έχοντας στα χέρια της ενα καυτό IP, είναι αυτό που λέω περί αποφυγής ρίσκου. Όσο για την Activision συμφωνώ σε γενικές γραμμές αλλά δεν ξέρω αν το WoW είναι κατάλληλο παράδειγμα. Είναι πολύ λογικό ενα mmo να χειροτερεύει μετά από τόσα χρόνια. Σκέψου δηλαδή ότι κανένα mmo στην ιστορία, μετά από τόσα χρόνια, έχει ακόμα τόσους παίκτες. Και με 1εκ παίκτες να μείνει πλέον πάλι κέρδος θα είναι ουσιαστικά, αφού το κόστος υποστήριξης έχει πέσει πλέον τόσο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!