Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Κόψε-Ράψε: Και τώρα τι επιλέγουμε;

*
Στο σημερινό "Κόψε-Ράψε", ο Λεωνίδας Μαστέλλος προσπαθεί να επιλέξει μεταξύ ποιότητας και frame rate και αποτυγχάνει.

Ε δεν μπορώ να αποφασίσω. Το δίλημμα είναι δύσκολο. Πλήρης ποιότητα ή καλό frame rate; Γιατί πρέπει να επιλέξω; Δεν θέλω, τα θέλω όλα.


Η απόγνωσή μου γιγαντώθηκε παίζοντας το Ratchet & Clank: Rift Apart του PS5. Αγαπημένη σειρά, όμορφος και διασκεδαστικός τίτλος. Όμως σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού έπαιζα με τις επιλογές των γραφικών, μην μπορώντας να επιλέξω αν θέλω ray-tracing ή 60 fps.

Το πρώτο είναι καινούργιο κοσκινάκι στις κονσόλες, οπότε ήθελα να δω τη διαφορά. Καθόμουν και χάζευα κάθε επιφάνεια που αντανακλούσε κάτι από την πίστα, άλλαζα επιλογή και έβλεπα τη διαφορά. Από την άλλη, τα 60 fps προσφέρουν τόσο ομαλή κίνηση που πραγματικά ζαλίζει - αφήστε που πάντα είχα μια συμπάθεια σε αυτήν την επιλογή. Ειδικά αν δεις το παιχνίδι πρώτα στα 60, είναι πολύ δύσκολο να πέσεις στα 30. Να πω εδώ ότι δεν έχω ακόμη τηλεόραση 4K, οπότε η διαφορά της ανάλυσης δεν με επηρεάζει ιδιαίτερα. Και για αυτόν τον λόγο, η πρώτη επιλογή είναι πάντα το λεγόμενο performance mode. Όμως έρχονται τίτλοι όπως το Ratchet που σου λένε ότι το quality mode δεν προσφέρει μόνο ανάλυση. Γεμίζουν οι πίστες με περισσότερα αντικείμενα, έχουν καλύτερα textures κ.λπ. Ε εντάξει, δεν πρόκειται ποτέ να κατασταλάξω.

Άραγε θα φτάσουμε κάποια στιγμή μέσα σε αυτήν τη γενιά σε ένα σημείο που το παραπάνω δίλημμα θα εξαλειφθεί; Ξέρω φυσικά πώς όχι. Παρά τη δύναμη των νέων μηχανημάτων, οι απαιτήσεις των γραφικών αυξάνονται παράλληλα, οπότε είναι μάλλον απίθανο να φτάσουμε στο σημείο που θα παίζουμε με 60 fps, ray-tracing και 4Κ ταυτόχρονα. Εκτός και αν οι εταιρείες αποφασίσουν να προσφέρουν κονσόλες με τριπλάσια τιμή, κάτι που δεν νομίζω να θέλει κανείς μας.

Οπότε το δίλημμα ήρθε για να μείνει. Έχω μια μικρή ελπίδα ότι με τη βελτίωση των development tools και τη μεγαλύτερη πείρα των ομάδων ανάπτυξης θα καταφέρουμε να δούμε παιχνίδια στα οποία θα υπάρχει μεν το δίλημμα, αλλά θα έχουν μειωθεί οι απαιτούμενες θυσίες, οπότε η απόφαση θα είναι πιο εύκολη. Ίσως πάλι να βοηθήσουν και οι νέες τηλεοράσεις με τις εξελιγμένες λειτουργίες τους.

Εννοείται πως δεν είναι απλό το θέμα, αλλά η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία. Άλλωστε, έχω την εντύπωση ότι τα παιχνίδια που κυκλοφορούν ήδη στην αγορά δεν εκμεταλλεύονται πλήρως τα νέα μηχανήματα. Λίγο γιατί οι ελλείψεις στην αγορά δεν βοηθούν στη δημιουργία μιας γερής βάσης χρηστών, λίγο γιατί οι προγραμματιστές είναι αναγκασμένοι να υποστηρίζουν δύο γενιές μηχανημάτων, τα οποία μάλιστα διαφέρουν σε υπολογιστική ισχύ ακόμα και αν ανήκουν στην ίδια γενιά, είναι σίγουρα δύσκολο να ρίξει κανείς το βάρος του στο ένα ή το άλλο μηχάνημα. Η συμβατότητα μεταξύ των γενιών είναι σίγουρα χρήσιμη και αξιοθαύμαστη, όμως δεν μπορώ να μην σκεφτώ ότι ζημιώνεται λίγο η νέα γενιά. Ίσως η βελτίωση των εργαλείων που ανέφερα παραπάνω να διευκολύνει τη διαδικασία ανάπτυξης σε πολλές γενιές, οπότε οι ομάδες να μπορούν να «ρισκάρουν» περισσότερο και, άρα, να εκμεταλλευτούν καλύτερα την όποια πλατφόρμα.

Προς το παρόν, είμαστε αναγκασμένοι να τσακωνόμαστε με τις επιλογές του κάθε τίτλου. Να παίζουμε μεταξύ quality και performance και να προσπαθούμε να επιλέξουμε.

Εγώ δεν τα καταφέρνω πάντα, εσείς; 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*