Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Κόψε-Ράψε: Ο βασιλιάς συγχωνεύθηκε. Ζήτω ο βασιλιάς!

Η αλήθεια είναι ότι η κίνηση της Activision Blizzard τάραξε τα κάπως στάσιμα νερά της βιομηχανίας των videogames. Και όχι άδικα, καθώς η αγορά της King, του…βασιλιά στα mobile games, δεν είναι μικρό πράγμα. Ούτε καν τα λεφτά που έδωσε η Activision για να την αποκτήσει. 5,9 δις δολάρια. Τεράστιο ποσό φαινομενικά, ακόμα και για μια τόσο μεγάλη εταιρεία. Διαβάζοντας αναλύσεις και νούμερα, καταλαβαίνει κανείς ότι, στην πραγματικότητα, το ποσό δεν είναι εξωφρενικό. Τα πλεονεκτήματα από μια τέτοια κίνηση είναι πολλά και για τις δύο πλευρές.

Από τη μία η King ωφελείται σίγουρα άμεσα. Όσοι την έχουν παρακολουθήσει κατά καιρούς γνωρίζουν ότι η δημιουργός του πολύ επιτυχημένου εμπορικά Candy Crash Saga (και των υπόλοιπων Saga τίτλων) μπορεί να τα πηγαίνει καλά, όμως η ένταξή της στο χρηματιστήριο δεν πήγε όπως θα ήθελε, με τη μετοχή της να έχει τιμολογηθεί κατά πολλούς λανθασμένα. Όμως το ζήτημα δεν είναι μόνο τα νούμερα. Η King φαίνεται να έχει εγκλωβιστεί στην επιτυχία της σειράς Saga και οι μετέπειτα προσπάθειές της δεν κατάφεραν να σημειώσουν ανάλογη πορεία. Πολλοί θέλουν την εταιρεία αδύναμη να επαναλάβει την επιτυχία της προαναφερθείσας σειράς και όπως δείχνουν τα πράγματα, μάλλον δεν έχουν άδικο. Η King λοιπόν είδε μια τεράστια ευκαιρία στην πρόταση της Activision Blizzard. Να αποκτήσει πρόσβαση στους αναρίθμητους πόρους της και να εκμεταλλευτεί (τα χρήματα φυσικά), την εμπειρία, το ταλέντο, αλλά και τα διάσημα franchise της. Με τη δύναμη της Activision πίσω της, η King ελπίζει σε μια ανάκαμψη και ίσως απεμπλοκή από την ευτυχή κατάρα της σειράς Saga.



Από την άλλη, η Activision έκανε μάλλον την πιο λογική κίνηση. Θέλησε να μπει στο χώρο του mobile gaming και ακολούθησε τον πιο σύντομο δρόμο. Αντί να προσπαθήσει να δημιουργήσει δικές της προτάσεις, αγόρασε έτοιμες και εξαιρετικά επιτυχημένες (τα στοιχεία για την King μιλούν για 500 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες το μήνα συνδυαστικά), δημιουργώντας παράλληλα μια από τις πιο μεγάλες εταιρείες ψυχαγωγίας στη Δύση και ενισχύοντας την ηγετική της θέση στην αγορά. Ταυτόχρονα, έχει την ευκαιρία να προσεγγίσει κοινό σε κάθε είδους συσκευή και οθόνη και, ίσως πιο σημαντικό, τις γυναίκες gamers. Ακόμα σημαντικότερο, μερίδιο των παικτών των δύο αυτών εταιρειών δεν έχει έρθει σε επαφή με τις παραγωγές της άλλης εταιρείας και η συγχώνευση αυτή αποτελεί ευκαιρία να κλείσει το όποιο κενό. Οι αντιδράσεις των μετόχων και η πορεία της μετοχής της Activision αντικατοπτρίζουν την αισιοδοξία για την επιτυχή έκβαση του όλου εγχειρήματος.

Οι hardcore gamers μπορεί να μην τρελαίνονται για την πορεία και την επιτυχία του mobile gaming, όμως ο χώρος, μέσα από τέτοιου είδους κινήσεις, δείχνει ότι μπορεί να αποτελέσει ένα είδος εργαλείου για την καθολική καθιέρωση των videogames ως μέσο ψυχαγωγίας. Η συγκέντρωση μικρότερων εταιρειών σε μεγάλους κολοσσούς φαντάζει και είναι τρομακτική, καθώς πολύ εύκολα μπορεί να αλλάξουν οι καταστάσεις, κυρίως για μικρότερους και indie developers, οι οποίοι θα πρέπει να δαπανούν περισσότερα για να τους ανταγωνιστούν και να γνωρίσουν την όποια επιτυχία. Μπορεί η τελευταία να έχει περισσότερες απολαβές έτσι, όμως η επίτευξή της φαντάζει πολύ πιο δύσκολη.

Το μέλλον διαγράφεται πάντως ενδιαφέρον. Θα δούμε τη συμφωνία να καταρρέει ή η επιτυχία της θα οδηγήσει και άλλες εταιρείες να πράξουν το ίδιο; Το σίγουρο είναι ότι το τοπίο της βιομηχανίας έχει αλλάξει για τα καλά και οι νέες τάσεις, όπως το mobile gaming, δείχνουν να μην είναι και τόσο παροδικές όσο θα ήθελαν κάποιοι. Αν συνδυάσουμε και την έλλειψη πρωτοκλασάτων hardcore τίτλων που χαρακτήρισε την περίοδο που διανύαμε έως τώρα, γίνεται φανερό ότι είναι αναγκαίο για τις εταιρείες να αναζητήσουν άλλους τρόπους για να φτάσουν στο επιθυμητό (εμπορικό/οικονομικό) αποτέλεσμα. Αν οι συγχωνεύσεις είναι ο σωστός τρόπος, μένει να το δούμε.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
8 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • vonzuchter
    • το μονο καλο που εχει το mobile "gaming" με τους εμετους παιχνιδια του , ειναι οτι μεσω αυτου ανακαλυψαν (επιτελους) οι Ελληνιδες το gaming (εστω και στη παρακμιακη αυτη μορφη) και κολλανε και αυτες και σταματησαν να μας πρηζουν τους ορχεις οταν παιζουμε ή αν δεν εγινε αυτο , εστω καταλαβαν ποσο μπορεις να κολλησεις... αυτο λεω στη γυναικα μου και την αποστομωνω. Αν εσυ κολλησες και περασαν 45 λεπτα με το αθλιο παιχνιδι με τα τραπουλοχαρτα που εχεις κολλησει στο ταμπλετ , εγω γιατι να μη κολλησω με τη καραπαιχνιδουραρα που παιζω στη τηλεορασαρα που εχει τα υπερδεκακιςτρισεκατοοκτακιςμυρια περισσοτερα ερεθισματα και περισσοτερο ενδιαφερον απο αυτο που παιζεις εσυ? και καπως κουμπωνεται και ψιλομετριαζει η γκρινια

    • evergrey
    • Οποτε διαβαζω τετοια νεα για το mobile gaming,νιωθω οτι ζω σε σπηλια σε προιστορικη εποχη!
      Ποτε δεν μου τα πηρα στα σοβαρα για να φαω κολλημα.
      Στα υπολοιπα καρα συμφωνω με τον @vonzuchter.

    • Blackstorm
    • Μην κράζετε το mobile gaming αδέρφια. Υπάρχουν ΜΜΜ και τουαλέτες. Εκεί βολεύει πολύ. :-). Συμπαθητικό το άρθρο του νεαρού συντάκτη

    • Pirederas
    • Αυτό το deal είναι σωτηρία για την King, γιατί όπως γράφει το άρθρο μετά το Candy Crash Saga δεν κάνανε άλλη επιτυχία και σύντομα θα ξεκινούσε η πτώση και θα καταντούσε σαν την Zynga.

      Η Activision για μένα έκανε λάθος και πέταξε λεφτά. Το σωστό είναι να φτιάξεις δικές σου προτάσεις, όχι να αγοράσεις το VIP εισητήριο. Κι εντάξει, σου λέει είμαστε άσχετοι και δεν ξέρουμε απ' αυτά, θα μπορούσε όμως να αγοράσει μια μικρότερη αλλά ανερχόμενη δύναμη στον χώρο του mobile gaming και μέσω αυτών να έμπαινε στο mobile gaming. Τέλος πάντων, ο Bobby Kotick ξέρει καλύτερα από μας, το αποδεικνύει με την πορεία του εδώ και 25 χρόνια ως CEO της εταιρίας.

    • lovesfool
    • Προσυπογράφω το κείμενο πλήρως. Συμφωνώ με κάθε λέξη, με κάθε κόμμα. Αποτυπώνει απόλυτα τις σκέψεις μου για την εν λόγω εξέλιξη.

      Πρώτη φορά που ταυτίζονται τόσο απόλυτα οι απόψεις και οι θεωρήσεις μας για κάτι Λεωνίδα. Κάποιος από τους δυο μας μάλλον πρέπει να πάει να το κοιτάξει σε κανένα ειδικό...

    • vonzuchter
    • @blackstorm για τουαλετα εχουμε DS... ή σερφαρισμα στο ιντερνετ.. η αν δεν υπαρχει κατι απο αυτα τα δυο διαβαζουμε τα συστατικα του σαμπουαν... παντως mpourda saga δε παιζουμε

    • Roronoa
    • Εχει πλακα παντως το πως γινονται επιτυχίες τα mobile games. Το candy crush ας πουμε ειναι λιγο πολυ αντιγραφη του bejeweled αλλα με "απειρα" επιπεδα και εξτρα δυσκολια γιατι πρεπει να απεγκλωβίσεις τα candy. Δεν ειναι κακο σαν puzzle game, σαν ιδεα, αλλα το εχουν κανει τοσο δυσκολο ωστε να σε αναγκασουν να αγορασεις τα bonus που καταντα αηδια.
      Πραγματικα για εμενα το candy crush δεν ειναι ιδιαιτερα ξεχωριστο, δεν εκανε κατι πραγματικα ριζοσπαστικο, τα special candy τα ειχε και το bejeweled, αλλα με το πρήξιμο με τα invited καταφερε να γινει γνωστο.
      Ειναι απολυτα λογικο η king να μην καταφερει να "ξεφυγει" απο το candy crush αφου ηταν απλα εκει στην σωστη στιγμη, εκανε 2-3 πραγματα σωστα και ετυχε να πετυχει.
      Αυτο συμβαινει και με πολλα αλλα games, γενικα απο οτι εχω διαβασει και εχω δει ειναι θεμα τυχης να πετυχεις στην Mobile σκηνη. Για καθε ενα πετυχημενο παιχνιδι υπαρχουν αλλοι 50 κλωνοι (η το πετυχημενο παιχνιδι ειναι κλωνος,π.χ το angry birds ειναι κοπια του crush the castle) που μπορει καποια πραγματα να τα κανουν καλυτερα αλλα μονο ενα πετυχενει γιατι αυτο εγινε γνωστο και αυτο καταφερε να εχει χρηματα για να διαφημιστεί.

*