Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Κόψε-Ράψε: Τιμή εναντίον διάρκειας

*
Πριν από λίγες ημέρες έκατσα και έγραψα το review του Moss, ενός πανέμορφου παιχνιδιού VR που κατάφερε να δείξει τι θα μπορούσε να καταφέρει το μέσο με τα πιο παραδοσιακά είδη. Η ομάδα ανάπτυξης κατάφερε να δημιουργήσει έναν εντυπωσιακό κόσμο, που εκμεταλλευόταν τις δυνατότητες του VR, και να φτιάξει ένα κλασικό puzzle/platformer με αρκετό ενδιαφέρον. Το πρόβλημα; Η διάρκειά του. Ήταν πολύ μικρό, τόσο που δεν πρόλαβε να αναπτύξει τις ιδέες του. Παράλληλα, η τιμή του (30 ευρώ το πήρε το μάτι μου) δημιουργεί ένα δίλημμα το οποίο με προβληματίζει χρόνια τώρα. Πόσο μικρό ή μεγάλο πρέπει να είναι ένα παιχνίδι, για να αξίζει τα λεφτά του;

Η αλήθεια είναι ότι ως gamers είμαστε καλομαθημένοι. Νομίζω είναι το μόνο μέσο που προσφέρει τόσες ώρες ψυχαγωγίας από έναν και μόνο τίτλο και παρόλα αυτά, όταν το εκάστοτε παιχνίδι δεν αγγίζει τις 15+ ώρες, όλοι νιώθουν «ριγμένοι». Φυσικά και δεν είναι όλοι οι τίτλοι το ίδιο. Άλλοι είναι πιο μικροί, άλλοι τεράστιοι, άλλοι κινούνται στα συνηθισμένα επίπεδα και όλα αυτά εξαρτώνται από το είδος και, εννοείται, το budget. Η τιμή σίγουρα δεν πρέπει να είναι απόλυτα συνυφασμένη με τη διάρκεια ενός παιχνιδιού. Υπάρχουν διαμάντια λίγων ωρών (π.χ. το The Journey) που ντροπιάζουν «επικούς» πολύωρους τίτλους και τεράστιοι τίτλοι που διαφημίζουν τις αμέτρητες ώρες gameplay, ξεχνώντας όμως να μας πουν πόσο κενές ή επαναλαμβανόμενες είναι αυτές οι ώρες.


Οπότε το δίλημμα δεν είναι και τόσο ξεκάθαρο. Στην περίπτωση του αρχικού παραδείγματος, το Moss χάνει επειδή η μικρή του διάρκεια επηρεάζει ξεκάθαρα την ιστορία του, τους μηχανισμούς, ακόμα και το φινάλε του. Το The Journey από την άλλη, με περίπου ίδια διάρκεια, καταφέρνει να προσφέρει μια ολοκληρωμένη και μοναδική εμπειρία. Όσο για το άλλο άκρο, τους τεράστιους τίτλους των εκατοντάδων ωρών, δεν μου έρχεται αυτήν τη στιγμή κάποιο παράδειγμα, αλλά είμαι σίγουρος ότι όλοι έχετε στο μυαλό σας κάποιον που ήταν τουλάχιστον βαρετός.

Η ισορροπία είναι φυσικά το ζητούμενο. Μπορούν οι ομάδες ανάπτυξης να προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία, ανεξαρτήτως διάρκειας; Και, το σημαντικότερο, μπορούν να την προσφέρουν σε λογική τιμή; Επιστρέφοντας στο Moss, σίγουρα καταλαβαίνω τους λόγους. Νέο format, περίεργο format, ξεκάθαρο πείραμα. Αλλά σαν τέτοιο, δεν θα έπρεπε η τιμή του να είναι πιο δελεαστική, ώστε να φτάσει σε περισσότερους gamers;

Ίσως και να φτάσει, δεν το ξέρουμε ακόμα. Αλλά ο προβληματισμός ισχύει. Πόσοι θα ρισκάρουν να πληρώσουν για έναν καλό μεν τίτλο, που όμως στο τέλος δείχνει μισοτελειωμένος; Μάλλον όχι και τόσο πολλοί. Και είναι κρίμα γιατί κάπως έτσι χάνονται ιδιαίτερες παραγωγές που σε άλλη περίπτωση θα τραβούσαν σίγουρα τα βλέμματα πάνω τους. Και επειδή χάνονται, σταματούν και οι προσπάθειες για νέες. Αυτό και αν είναι κρίμα. 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*