Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

How Nintendo was won and where it got us…

*
* Ο τίτλος του blog αποτελεί παράφραση του τραγουδιού των REM “How the West was won and where it got us”.

Τούτο το blog πέρασε από χίλιους σκοπέλους. Αφενός η δυσκολία να αναφερθώ με αντικειμενικούς όρους στην λυτρωτική αποφόρτιση από κάτι που ασφυκτιούσε εδώ και τρία χρόνια μέσα μου και αφετέρου τα δυσάρεστα νέα από την Nortec που μας στέρησαν την ευκαιρία της συνέντευξης με τον Κώστα Καμπάκη, στον οποίο και μέσα από αυτή τη στήλη του απευθύνω το καλό κατευόδιο, έβαλαν αυτό το άρθρο στον πάγο. Αναγκαστικά λοιπόν πάλι από το συναίσθημα θα ξεκινήσουμε σαν οδηγό σημείο για να μπορέσουμε να εξάγουμε κάποια συμπεράσματα από την παρουσία της Nintendo σε αυτή την E3.

Τα συναισθήματα χαράς, ενθουσιασμού και ανακούφισης, ακόμα και από σκληρούς κριτές της εταιρείας, ήταν έκδηλα και αυτό το έβλεπες είτε στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις είτε και στο διαδικτυακό χωριό. Δύο μέτριες E3 press conferences και ένα Direct, το οποίο δεν προσπαθούσε ούτε στο ελάχιστο να διαφοροποιηθεί από τα γνωστά, δεν αρκούσαν για να αποθαρρύνουν την Nintendo, η οποία δεν υπαναχώρησε, αλλά αντίθετα συνέχισε απτόητη το δικό της δρόμο. Περιέβαλλε εαυτόν με άπειρες δόσεις αυτοσαρκασμού, άντλησε δύναμη από τις τρομακτικές Κασσάνδρες που άπλωναν σχέδια αφανισμού σε κάθε της βήμα και έκανε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα. Να παράγει δηλαδή μοναδικά, διασκεδαστικά και αγνής χαράς παιχνίδια. Απλώς αυτή τη φορά πέτυχε και το  αδιανόητο για πολλούς. Κατάφερε να τα κοινωνήσει και εξίσου αποτελεσματικά.

Με έναν χειμαρρώδη ρυθμό ανακοίνωσε νέα παιχνίδια, έδειξε συναρπαστικό  gameplay υλικό από ήδη ανακοινωθέντα projects  και ουχί cgi προπετάσματα καπνού και όλα αυτά με το βλέμμα στραμμένο, έστω και μετά από χρόνια, στις επιταγές της σύγχρονης εποχής. Κατήργησε το διαχωριστικό και συχνά παραμορφωτικό φακό των δημοσιογράφων-δημοσιοσχετιστών και προσέφερε σε εμάς άμεσα έναν βυθό για να καταδυθούμε μέσα του και να μείνουμε εκεί. Το «Treehouse event» χαιρετίστηκε από πάρα πολλούς σαν το επιστέγασμα της άμεσης και περιεκτικής ενημέρωσης για ένα παιχνίδι, δημιουργώντας ένα άνευ προηγούμενου απαραίτητο συστατικό για τις μελλοντικές ανάλογες εκδηλώσεις. Νίκησε όμως σε αυτή την E3 η Nintendo για να κάνουμε και την σύνδεση με τον τίτλο; Αλήθεια τι σημαίνει «νίκη σε μια E3»; Είναι ή δεν είναι έωλο αυτό το διακύβευμα; Να σημαίνει άραγε χείμαρρους θετικών σχολίων και ανταποκρίσεων; Nα σημαίνει εκτόξευση σε αστρονομικά επίπεδα των πωλήσεων ή μήπως να σημαίνει αυτόματη λύση των προβλημάτων της εκάστοτε εταιρίας διαμέσου της αφοπλιστικής μεσολάβησης ενός από μηχανής θεού;  Εγώ θέλω να πιστεύω ότι αυτή η νίκη ήταν σε ένα επίπεδο βαθύτερο, σε ένα επίπεδο πάλι συναισθημάτων, γιατί με τη φετινή της παρουσία η Nintendo νίκησε τον Φόβο, κυρίως όσον αφορά το Wii U.

Ας είμαστε ρεαλιστές, η επιστροφή στα νούμερα του Wii είναι κάτι απροσπέλαστο και ουτοπικό, το ίδιο και η θετική αντιμετώπιση από μερίδα του ειδικού Τύπου, ο οποίος προσπαθεί σε κάθε ευτυχές νέο να προσδώσει τη δική του αρνητική, σχεδόν εκδικητική χροιά (Google: Polygon Mario Kart). Μπόρεσε όμως η Nintendo με αυτό το τόσο πλούσιο roster τίτλων για το 2015 να μας πείσει πως αν το Wii U είναι να πέσει, θα πέσει με έναν τρόπο ηρωικό, μαχόμενο με ποιοτικές και ποσοτικές επιλογές, στην προσπάθεια του να διευρύνει όσο περισσότερο μπορεί το οπλοστάσιο του. Παράλληλα, είδαμε και μια Nintendo που δείχνει να ακούει και να πορεύεται βάσει των θέλω των οπαδών της. Από την εμφάνιση τίτλων σαν το Captain Toad:Treasure Tracker, το οποίο ξεκίνησε σαν project από την σχεδόν καθολική αποδοχή που είχαν τα ειδικά stage του Captain Toad στο Super Mario 3D World, την αναβίωση του Star Fox μέχρι και  την ανάληψη, μετά το Bayonetta 2, ενός ακόμη project σε αβέβαιη φάση, όπως είναι το Devil’s Third, το οποίο μάλιστα απέχει παρασάγγας από την στερεοτύπη εικόνα που έχουμε για τα παιχνίδια της Nintendo, είναι φανερό πως η Nintendo ουσιαστικά όντας μόνη, με λίγες θαυμαστές εξαιρέσεις, θα δώσει ότι έχει και δεν έχει όχι μόνο για να δικαιολογήσει τον λόγο ύπαρξης του Wii U, αλλά και να σταθεί επάξια δίπλα σε όσους τίμησαν την κονσόλα με την αγορά της. Κοινώς, παρά τα θρυλούμενα, η Nintendo ούτε εγκαταλείπει το Wii U ούτε και η QOL (Quality of Life) άγνωστη πρόταση της θα την απομακρύνει από την πρόσφατη ιστορία της.

Αλλά δεν της αρκεί αυτό. Ακούγοντας τα πάγια αιτήματα λυκόφιλων και μη, προχωρά στη δημιουργία νέων IP, τα οποία αφενός δεν καταχωνιάζονται σε παγερές γωνιές των press releases, αφετέρου απολαμβάνουν της προσοχής που τους αξίζει, χωρίς μάλιστα να βασίζονται στο Mario και τους λογής φίλους του. Το Splatoon έκλεψε τις εντυπώσεις με την πολύχρωμη αισθητική του και τους καλαμαροδειδείς χαρακτήρες, μαζί με την γενναία πρόθεση της Nintendo να μπει σε ένα πεδίο άγνωστο για αυτήν, όπως είναι το πεδίο των online shooters, με το στόχο μάλιστα να δημιουργήσει το ανάλογο του Mario Kart για αυτήν την κατηγορία. Το Code Name S.T.E.A.M εκπλήσσει με την steam punk αισθητική του, τις κομικ καταβολές του και την τιμή που περιποιεί στον μέγιστο H.P Lovecraft,  το δε Mario Maker συνεχίζει τα δειλά βήματα της εταιρίας στην D.I.Y προσέγγιση.

Έχω την αίσθηση πως οι καιροί προβλέπονται συναρπαστικοί. Το πρόγραμμα κυκλοφοριών, παρά την ένδεια προτάσεων από τις τρίτες εταιρίες, είναι πλήρες και χορταστικό. Η επανεκλογή του Iwata και η αύξηση του ποσοστού αποδοχής του από τους μετόχους δείχνει πως τα σχέδια του για την πρώτη κερδοφορία μετά από τρία συναπτά έτη φαίνεται να αντηχούν θετικά στο σύνολο τους και αυτό μόνο σταθερότητα μπορεί να προσδώσει στην εταιρία. Και σαν επιστέγασμα, ανακοινώθηκαν σχέδια για το Metroid, τόσο σε 2D όσο και σε 3D μορφή. Τι άλλο να ζητάγαμε στην τελική από την φετινή E3;


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
24 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Scott_Pilgrim
    • Θα σμυφωνήσω σου μαζί σου(!) για πρώτη φορά Βασίλη. Η Nintendo με όλα αυτά που έγιναν στην Ε3 αρχικά ταπείνωσε τους άλλους δύο και εκτός αυτού έδωσε στους αφγοραστές του WiiU αλλά και σοτ ευρύ κοινό, πολλούς λόγος ώστε να προτιμήσουν μόνο WiiU. Η αλήθεια είναι ότι περίμενα αυτές τις εβδομάδες που ακολούθησαν μετά την Ε3 να διαβάσω, για εκτόξευση πωλήσεων του WiiU ή κάτι τέλος πάντων που να δίχνει ότι το κοινό γούσταρε όσα είδε. Δυστυχώς βγήκαν λάθος και με κάνει να αγχώνομαι για το την κονσόλα καθώς πλησιάζει όλο και περισσότερο ο καιρός που θα βγει ξανά μια μεγάλη κυκλοφορία(Bayonetta 2) και ακόμα δεν βλέπουμε κάποιο σημάδι.

      Το 2015 σαφώς και θα είναι καλύτερη χρονιά για το U αλλά θέλω να δω το πόσο καλύτερη. Δεν θα φτάσει ποτέ του Wii αλλά τουλάχιστον θα μπορέσει να κονταροχτυπηθεί στα ίσα με τους άλλους δύο; Τα 1st party exclusives της είναι αρκετά δυνατά...

    • nkav64
    • Συμφωνώ με αυτά που γραφεις Βασίλη. Πράγματι η φετινή παρουσία της Nintendo στη Ε3 ήταν μια όαση δροσιάς για τους fans και κόλαση φωτιάς για τους επαγγελματίες επικριτές της.
      Μετά το direct πολλά φτυάρια κρύφτηκαν, πολλά στεφάνια μαράθηκαν, πολλά γραφεία τελετών έκλαψαν γιατί ο υποψήφιος πελάτης δεν κλώτσησε τον κουβά αλλά δήλωσε δυναμικό παρόν εκεί που κανείς δεν τον περίμενε. Πολλοί καφέδες παράβρασαν και χύθηκαν, πολλά κονιάκ ξεθύμαναν και ακόμα περισσότερα παξιμαδάκια ξεράθηκαν μεχρι που έγιναν πέτρες.
      Θυμάμαι την ώρα που ξεδιπλωνόταν το οπλοστάσιο της Ν ήμουν με τα υπόλοιπα παιδιά και γράφαμε τα νέα και η χαρά μου ήταν απερίγραπτη. Σε τόσο λίγη ώρα παρουσιάστηκαν τόσα πολλά πράγματα που οι οθόνες ξεχείλισαν από gaming, όχι από καλοστημένα tech demos και παιχνίδια τα οποία αλλιώς παρουσιάζονται και αλλιώς θα φτασουν στα ράφια των καταστημάτων.
      Το πρόγραμμα των κυκλοφοριών είναι επίσης πολύ καλά μελετημένο πιστεύω και το ότι το Wii U θα στηριχθεί σχεδόν αποκλειστικά στα 1st party, εμένα τουλάχιστον δεν με αποθαρρύνει. Έρχονται πολλά καλά το επόμενο διάστημα. Αυτό όμως που περιμένω να αυξηθεί είναι η κριτική από κάποιους οι οποίοι δεν έχουν δει την κονσόλα ούτε εξ' αποστάσεως. Βεβαίως στο ντουλάπι υπάρχει πάντα μια φιάλι οξικό οξύ.

    • alex4444
    • Διαβαζοντας το αρθρο σου, διαπιστωνω οτι πολλα απο αυτα τα νεα ισως δε λενε τιποτα σε μια κατηγορια gamers. Δηλαδη, αλλου ειδους ανακοινωσεις θα θεωρουνταν βαρυγδουπες για εναν κατοχο xboxone πχ. Αυτο ομως δεν πρεπει να αφαιρει τη σημαντικοτητα τους και την πολυ καλή εντυπωση που αφησε η Νιντεντο στην Ε3.

      Νομιζω πως αν παρουμε ολοι αποφαση οτι η Νιντυ μια ζωη θα κινειται σε εναν διαφορετικο κοσμο απο τον ανταγωνισμο, τοτε θα μπορουμε να κρινουμε καλυτερα. Εγω το εχω παρει απιφαση αυτο απο εποχες ps1/n64, και θεωρω πως υπαρχει χωρος για τα εγχειρηματα της.

    • alex4444
    • Οσο για τη γενικοτερη παρουσια της στην Ε3 τα εχω πει πολλες φορες σε διαφορα αρθρα. Απλα ΜΑΓΚΙΑ της. Θελει κοτσια και σιγουρια για να πας κοντρα σε ολους, ειδικα απο τη στιγμη που εισαι σε μια δυσκολη συγκυρια και οι ασφαλεις επιλογες ειναι συνηθως οι πιο συντηρητικες.

      Τo treehouse ηταν ο,τι πιο ουσιαστικο εχει να δειξει η ε3 απο πλευρας εμβαθυνσης σε επερχομενες κυκλοφοριες. Οχι αλλοι κουστουμαρισμενοι και τροφαντοι managers με κρυαδες και tech demos να προσπαθουν επι 15 ατελειωτα λεπτα να μας εξηγησουν με λογια το ποσο τα σπαει ο (αδιαφορος καποιες φορες)τιτλος που προωθουν.

      Η βασικη παρουσιαση χωρις να κανει κοιλια, τα ειπε ολα σε 45 λεπτα κι αφησε το live streaming gameplay απευθειας απο τους developers (μαζι με σχολιασμο) να μπει σε λεπτομερειες τις επομενες ημερες. Και τι streaming! Απο 20-40 λεπτα για καθε παιχνιδι.

    • alex4444
    • @raysod
      1) Για τα παιχνιδια και την ελλειψη τιτλων συμφωνω. Η Νιντεντο εχει προβλημα στο να σε κραταει ζεστο καθ'ολη τη διαρκεια ζως των κονσολων της. Εγω προσωπικα δυσκολα θα ζητησω απο την κονσολα μου πανω απο 20 τιτλους ανα γενια, ειδικα σε συνδυασμο με pc/smartphones κλπ. Οι οποιοι 20 ποιοτικοι τιτλοι, ακομη και στα n64/gc καταφεραν να βγουν.

      Αν αγορασω τωρα ενα wiiu, θα εχω να αγοραζω τιτλους απο τους ηδη υπαρχοντες για κανα χρονο σιγουρα. Βαλε μεσα και την virtual console(η οποια επισκιαζει το 99% των Indie κυκλοφοριων) και θα δεις οτι ο μεσος gamer δεν θα εχει σοβαρο προβλημα ποσοτητας, αλλα ποικιλιας.

      2) Αν δεις τα direct γενικοτερα, αλλα και το treehouse, θα καταλαβεις οτι η Νιντεντο δινει πολυ χρονο στους συνεργατες της σε καθε βιντεο. Οσο μεγαλοι η μικροι ειναι αυτοι, αν πιστεψει σε εναν τιτλο, θα τους φερει σε επικοινωνια με τον καταναλωτη.

      Στην παρουσιαση τωρα, επειδη την ε3 ο πιο πολυς κοσμος την βλεπει διαδικτυακα, η Νιντεντο ηταν αυτη με την πιο πληθωρικη ονλαιν παρουσια και δε νομιζω να υπαρχει αμφιβολια. Αλλα και για τους παρευρισκομενους, θα ειδες απο το βιντεο που ανεβασαν τα παιδια στο enternity οτι εδωσε μεγαλη εμφαση στα περιπτερα της κι ειχε πολλη ανταποκριση, ισως την περισσοτερη απο ολους.

      Σιγουρα δεν εριξε την βομβα μεγατονων, αλλα σε μια ε3 που δεν ειχε και πολλα ετοιμα πραγματα να δειξει, καταφερε να εχει δυνατη παρουσια. Του χρονου που θα εχει ετοιμους τιτλους θα δουμε ακομη καλυτερα πραγματα.

      Τελος για τις πωλησεις του wiiu αν και οχι ιδιαιτερα καλες, εχουν σταθεροποιηθει στα 50-60 χιλιαδες κομματια ανα εβδομαδα. Το 3ds ειναι σταθερα πρωτο εδω και χρονια, σταθερα πανω κι απο το ps4. Δε θα σου πω οτι ειναι ολα καλα γιατι θα ηταν ψεμμα, αλλα τραγικα δε τα λες.

      3) Η Νιντεντο ειναι η μονη που ειχε τοσα Streams στο twitch στην ε3. Επισης, καθε direct ειναι ενα ιντερνετικο event και μια φορα το μηνα η εστω ανα δυο μηνες βλεπεις τα σαιτ να γεμιζουν με τις ανακοινωσεις του τελευταιου direct.

      Επετρεψε μου λοιπον να διαφωνησω. Τιποτε απο ολα αυτα δε θυμιζει παλαια προτυπα προωθησης. Οι μπηχτες της Σονυ στους κατοχους κονσολων microsoft σχετικα με το Gta5 (χωρις καν να ναι αποκλειστικο), μπροστα σε χειροκροτητες, ειναι πιο κοντα σε αυτο.

      4) Επειδη οι Ιαπωνες εχουν βαθυτατες διαφορες σαν πολιτισμος απο εμας, ειναι μυστηριοι στη διοικηση επιχειρησεων. Κι αυτο δεν ειναι μυστικο, το γιαπωνεζικο management διδασκεται σε καθε σχολη που ασχολειται με management. Μιλαμε για μια τακτικες οι οποιες ανεστησα μια κατεστραμμενη χωρα μετα τον Β' ΠΠ και σε 2-3 δεκαετιες την ανεδειξαν σε κυριαρχη δυναμη της συγχρονης οικονομιας.

      Δε θα τους καταλαβουμε ποτε, αλλα ο Iwata και ο καθε μετοχος μπορει να ειναι πιο αποδοτικοι οταν νοιωθουν πως ειναι στρατιωτες για ενα σκοπο που τους υπερβαινει. Εδω να σημειωσω οτι οι πιο πολλες επιχειρησεις τεχνολογιας που καναν παγκοσμιο ανοιγμα, οπως η Σονυ, εχουν υιοθετησει δυτικο management και γι αυτο η Νιντεντο φανταζει τοσο περιεργη ωρες ωρες.

    • BigDaddy
    • Και γω δεν θα μπω στη διαδικασια flamewar στο αν ειναι νικητης η οχι πιος και γιατι ολα αυτα ειναι προσωπικα-υποκειμενικα θεματα.
      και Εγω εχω φριτεζα της delonghi και πιστευω οτι μπορω να πω οτι ειναι νικητης οχι μονο απλα επειδη μου αρεσει αλλα επειδη ψηνει και με λιγοτερο λαδι :P περα απο τη πλακα

      για το αρθρο θα εστοιασω σε αυτο που ειπε ο raysod
      Οτι πιο πολυ τονιζονται τα αποκλειστικα του παιχνιδια για αλλη μια φορα τα οποια οσο καλα και να ειναι δυστηχως δεν ειναι αρκετα για πιο απαιτητικους gamers που θα θελουν να καλυψουν ενα κενο ενασχολησης των 7-8 μηνων.
      Απο κει και περα εκτος των αυτονοητων σκοπων ειτε ειναι μια press conference Ε3 ειτε ενα digital event (direct) δεν παυουν να ειναι σοου που σημερα τα θυμασαι και αυριο το ξεχνας.
      Ο κοσμος ειναι που θα βγαλει με υψηλα νουμερα πωλησεων πραγματικους νικητες και με χαμηλες πωλησεις τους πραγματικους χαμενους.

    • gamelover
    • +1 για τη φριτέζα του bigDaddy η οποία ψήνει και με λιγότερο λάδι! χαχα!
      Εγώ πάλι θα συμφωνήσω με τον Βασίλη,θα ομολογήσω ότι βέβαια δεν παρακολούθησα κάποιo e3 event των εταιρείων πέρα απο τις λίγες ματιές που έχω ρίξει σε άρθρα,βιντεάκια(όπως αυτό του eterntity) κλπ θα πω όμως ότι όντως η νιντεντο έκανε κάτι το διαφορετικό.Εδωσε έναν άλλο τρόπο προσέγγισης προς τον καταναλωτή και για μένα αυτό είναι επιτυχία.Μπορεί να μην είναι η τεράστια επιτυχία,να μην παραμιλάει ο κόσμος,να μην έχουν ανέβει τρελά οι πωλήσεις και οι μετοχές της νιντεντο αλλά με άριστα το 10 στο βαθμό επικοινωνίας θα της έβαζα ένα 8 με 8.5 όταν οι άλλες θα έπαιρναν ένα 7.
      @Bigdaddy Ετσι εξηγούνται τα διάφορα μεζεδάκια που μας φτιάχνεις κάθε φορά με τα τσιπουράκια όταν έχουμε flameable άρθρα....
      Τηγανίζεις λοιπόν μεγάλες ποσότητες φαγήτου με ελάχιστο λάδι!Και οικονομικά αλλά και υγεινά!!!

    • AnimaPura
    • Εγώ το Direct το είχα παρακολουθήσει ολόκληρο. Δεν μου έκανε κακή εντύπωση που δεν ήταν σαν τις άλλες τέσσερις παρουσιάσεις. Αργότερα όταν διάβασα κάποια σχόλια κατάλαβα ότι θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερη δουλειά.
      Πιο on-topic τώρα, θα συμφωνήσω ότι η Nintendo κέρδισε, αλλά κέρδισε τους ήδη πελάτες της που έχουν ήδη το WiiU. Δεν νομίζω ότι είχε το αποτέλεσμα που ήθελε, δηλαδή να πουν πολλοί "Πωπω, πάμε για WiiU". Σίγουρα ένας σεβαστός αριθμός θα αγοράσει ένα για να παίξει αυτά που θα βγουν στο προσεχές μέλλον, αλλά το πρόβλημα της απουσίας των περισσότερων third-party τίτλων υπάρχει ακόμα. Δεν λείπουν τα ποιοτικά παιχνίδια από το WiiU, απλά αυτά είναι μόνο exclusives. Νομίζω ότι χωρίς third-party υποστήριξη, το WiiU είναι λίιιιιγο ακριβό.

    • alex4444
    • @BigDaddy Συμφωνω σε ολα. Αν και ξερω καλυτερες φριτεζες :p

      @AnimaPura Η πιο καλη παρουσιαση της φετινης Ε3 που εψηνε για αγορα κονσολας καποιον που δεν ξερει και πολλα ηταν της microsoft.

      Η Νιντεντο κερδισε κυριως το κοινο της και τον σεβασμο οσων την ειχαν ξεγραψει, αλλα ηταν κατι που ειχε αναγκη να κανει. Θα χρειαστουν πιο πολλοι ετοιμοι τιτλοι και πιο βαρυγδουπες ανακοινωσεις για να δημιουργηθει hype. Ισως στην επομενη Ε3.

    • Amiga500
    • H Νintendo "κερδισε" "μονο" μεσα στο μυαλο και τον μικροκοσμο της......

      Δυστυχως δεν βαζει μυαλο και αν δεν κανει αμεσα κινηση για νεα κονσολα.....προβλεπω το WiiU να συνεχιζει να πηγαινει απατο.

      Ολοι οι 3rd party της εχουν γυρισει την πλατη και αυτη τον χαβα της.......καλα κρασια......

    • diver_gr
    • Το ποιος κέρδισε η όχι όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε θα κριθεί από τα νούμερα των πωλήσεων .Για να θεωρηθεί κάτι πετυχημένο πρέπει να στηριχτεί και από τις ανάλογες πωλήσεις .Το να λέμε ότι κέρδισε αλλά να έχει τις χαμηλότερες πωλήσεις κουβέντα να γίνεται ?

      Τα νούμερα πάντως λίγες εβδομάδες μετά την Ε3 δείχνουν , μείωση πωλήσεων PS4 , άνοδο πωλήσεων ΧΒΟΧ ΟΝΕ και μεγάλη πτώση των πωλήσεων του WiiU λίγες εβδομάδες μετά το μπάμ που έκανε με το Mario Kart και καταλαμβάνει ξανά την 3η θέση .

      Αυτό προσωπικά σε εμένα δείχνη ότι δεν έπεισε με το Direct .Αλλιώς δεν δικαιολογείται 1 μήνα μετά τη κυκλοφορία του μεγαλύτερου τίτλου της για φέτος και με την παρουσιάσει της στο Direct να ξαναπέφτει τόσο γρήγορα σε πωλήσεις .

      Άμα δεν μπόρεσε και το Mario Kart να κρατήσει momentum πωλήσεων ποιο παιχνίδι θα τα καταφέρει ?Το παράδοξο της υπόθεσεις είναι πως το Wiiu από first party έχει παιχνιδάρες αλλά δεν πουλάει?μήπως αυτό δείχνη ότι μόνο τα first party δεν είναι αρκετά για να τραβήξουν κόσμο στο WiiU? τη παραπάνω πρέπει δλδ να συμβεί για να το καταλάβει αυτό όχι μόνο η Ninyt αλλά και το hardcore κοινό της που δείχνη να πιστεύει ότι όλα είναι μια χαρά .

    • alex4444
    • @raysod Δεν ειδαμε τιποτα απο καθαρους 3rd parties γιατι απλα δεν υπηρχε κατι σημαντικο. Στις direct παντως εχουν διαφημισει κατα καιρους αλλους developers.

    • ShrinkShady
    • Να ευχαριστήσω για τις αναγνώσεις και τα σχόλια.Συγγνώμη που δεν έχω προλάβει να απαντήσω αλλά το Δαφνί αποδεικνύεται απαιτητικότατο..Θα απαντήσω όμως εν ευθέτω χρόνω
      Να αφήσω αυτό εδώ, για την κουβέντα, για μια δημοσκόπηση που έγινε από το ign και σε αντίθεση με το blog μου, βάζει στην εξίσωση και τις τρεις παρουσίες...Να πω ποιά κερδίζει?
      http://www.youtube.com/watch?v=qgXexrUl2co&feature=youtu.be

    • diver_gr
    • Το ότι ο κόσμος ψήφισε σε Online δημοσκόπηση μέχρι το τη θα αγοράσει τελικά απέχει πολύ το ένα με το άλλο .

      Άρα αφού το μεγαλύτερο ποσοστό ψηφίζει Nintendo γιατί δεν πουλάει ?αφού στις δημοσκοπήσεις είναι πρώτο αλλά στη πωλήσεις ξανά τελευταίο κάτι παίζει ?Και εγώ από αυτά που είδα στην Ε3 καλύτερα παιχνίδια θεωρώ το The witcher 3 και το νέο Zelda δεν έχω όμως Wiiu προς το παρόν και επειδή το ψήφισα στο IGN και βγήκε πρώτο αυτό δεν σημαίνει τίποτα .

      Το θέμα είναι να το αγοράσει ο κόσμος το μηχάνημα και όχι να το ψηφίζει . Και για τη Sega όλος ο κόσμος λέει ότι το dreamcast είναι μια από τις ποιο αδικημένες κονσόλες όλων των εποχών ? και τη έγινε ?που ήταν όλος αυτός ο κόσμος να το αγοράσει όταν έπρεπε??????

    • diver_gr
    • @Συγγνώμη που δεν έχω προλάβει να απαντήσω αλλά το Δαφνί αποδεικνύεται απαιτητικότατο



      Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω τη θες να πεις με το παραπάνω , για κάνε ένα κόπο να μας το εξηγήσεις λιγάκι .

    • Chased
    • Diver_gr,

      το θέμα μας είναι ποιος κέρδισε την Ε3. Δεν θα μετακινούμε κάθε φορά τα goalposts! Όπως στο ποδόσφαιρο αυτός που κερδίζει τις εντυπώσεις δεν είναι πάντα αυτός που κερδίζει τον αγώνα, έτσι και στο gaming, αυτός που κέρδισε τις εντυπώσεις δεν είναι αυτός που θα βγει πρώτος, απαραίτητα!

      Είτε το θέλετε είτε όχι, η Nintendo κέρδισε, τουλάχιστον, τις εντυπώσεις! Οι μεν αναλώθηκαν σε πολύ λίγα παιχνίδια και οι δε σε CGI, exclusive FEATURES και fan letters, ενώ οι άλλοι είχαν ασταμάτητη ροή από exclusive τίτλους και gameplay. Επιπροσθέτως, είχαν ανακοινώσεις για 3 μέρες, όχι ένα δίωρο. Υπενθυμίζω ότι παιχνίδια όπως το Devil's Third αποκαλύφθηκαν στο άλλο event.

      Οπότε, σταματήστε να ψάχνετε δικαιολογίες για να γυρίσετε το κλίμα όπου σας αρέσει (το λέω σε όλους, όχι σε εσένα), δεν πειράζει που χάσατε μια χρονιά!

    • Chased
    • Και όχι, σε καμία μα καμία περίπτωση δεν θα κριθεί το ποιος κέρδισε την Ε3 με βάση τις πωλήσεις! Πού ακούστηκε τέτοιο πράγμα? Και γιατί δεν λέγαμε το ίδιο με το Wii...

      Ξέχασα...γιατί....γιατί....goalposts!

    • Chased
    • Όχι, ούτε καν. Και εξήγησα το γιατί και πιο πάνω! Δεν θα επανέρχομαι στα ίδια.

      Επίσης, οι απόψεις κάποιων κάνουν κύκλους...Όταν έτρεχε η γενιά των PS360Wii, οι πωλήσεις δεν μέτραγαν. Τώρα, οι πωλήσεις μετράνε και όχι τα υπόλοιπα.

      Δεν σας βρίσκει κανείς πουθενά! Όπου βολεύεται ο καθένας κάθεται...Μια στις πωλήσεις, μια στο HD, μια στον αριθμό παιχνιδιών, μια στην ποιότητα, μια στα exclusives, μια στο πόσο pwnage έπεσε (Sony E3 2013 conference) κλπ...

      Ό,τι βολεύει για να εξυψώσουμε την εταιρεία που αγαπάμε!

      Αντικειμενικότητα μηδέν!

    • Chased
    • Όχι, δεν πάει καθόλου έτσι!

      Ο μόνος λόγος και τρόπος να μετρηθεί ποιος κέρδισε την Ε3 ή/και τις εντυπώσεις, είναι τα σχόλια, ο «θόρυβος» γύρω από τις εταιρείες και τα παιχνίδια και απολύτως τίποτε άλλο!

      Με τη λογική σου, η Nintendo κέρδιζε όλες τις Ε3 από το 2006, μέχρι το 2013, μιας και είχε τις περισσότερες πωλήσεις! Αλλά ούτε αυτό το είπε κανένας...Άρα τί? Άλλα μέτρα και άλλα σταθμά? Επίσης, με τη λογική σου, η Sony θα κερδίζει τις εντυπώσεις των Ε3 όσο το μηχάνημα έχει πιο πολλούς χρήστες! Αν είναι ποτέ δυνατόν! Οι πωλήσεις δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τις εντυπώσεις και το show.

      Και όσο για το γιατί δεν αγοράζουν, εκτός του ότι είναι άσχετο με το θέμα μας, έχει και πολλούς λόγους, όπως το ότι τα παιχνίδια αυτά δεν κυκλοφόρησαν.

      Και όπως είπες και εσύ ο ίδιος, «Στα εμπορικά προϊόντα η μονάδα μέτρησης επιτυχίας (η αποτυχίας) είναι οι πωλήσεις και τα κέρδη...».
      Ακριβώς! Στα εμπορικά προϊόντα! Οι εντυπώσεις ενός show δεν είναι εμπορικό προϊόν. Άρα δεν μετριέται με τις πωλήσεις των παιχνιδιών ή των συστημάτων! Αλλά πες ότι το κάνουμε εμπορικό προϊόν, νοητά. Πώς θα μετριόταν? Από το πόσοι ασχολούνται μαζί του, σωστά? Με τί ασχολήθηκαν πιο πολύ όλοι? Ακριβώς.
      Όπως και να έχει, η ποιότητα και οι εντυπώσεις δεν συμβαδίζουν με τις πωλήσεις. Αν το έκαναν, τότε το Resident Evil 6 δεν θα πούλαγε περισσότερο από τα παλιά RE.

      Απλά πράγματα είναι. Τα είπα και πιο πάνω, μη με κάνεις να επανέρχομαι! Και αν θες να επανέρθω, τότε να σχολιάσεις αυτό που είπα για το ποδόσφαιρο! Γιατί πολλές φορές αυτός που κερδίζει τις εντυπώσεις δεν είναι αυτός που κερδίζει τον αγώνα?


      Υ.Γ.: Γιατί απαντάται μόνο σε ότι σας βολεύει και όχι σε όλα?

    • ShrinkShady
    • Λοιπόν, πολλές οι συνιστώσες..

      Καταρχή, diver το σχόλιο δεν είχε κρυμμένες απειλές!:)Σε μένα πήγαινε, γιατί συνεχίζω την Ψυχιατρική ειδικότητα στο Δαφνί και τα είχα βρει λίγο περίεργα τις πρώτες μέρες..

      Θα συμφωνήσω με τον Chased και τα διαφορετικά μέτρα και σταθμά. Καταρχήν, με την έλευση του Μάριο Κάρτ αυξήθηκαν οι πωλήσεις http://www.joystiq.com/2014/06/15/mario-kart-8-quadrupled-wii-u-weekly-sales-says-fils-aime/, παραμένει το Μάριο σε υψηλές θέσεις στα chart, ενώ αποσπασματικές αναφορές πχ από τα fnac γαλλίας λένες για υψηλές πωλήσεις. Δεν θα πουλήσει εκατομμύρια σε μία μέρα, αλλά θα αυξήσει την ελάχιστη εβδομαδιαία αγορά. Άλλωστε, ο στόχος της Νιντέντο και αυτός θα καθορίσει την επιτυχία ή την αποτυχία είναι ένας και μοναδικός. 3.5 εκατομμύρια κονσόλες για το τρέχον έτος, οπότε έστω και ένα μισαδάκι πάνω από τον ουδό θα είναι επιτυχία....

      Τώρα στο blog εγώ ούτε στο ελάχιστο--άντε με την εξαίρεση της αναφοράς στα cgi trailer---- δεν αναφέρθηκα στις άλλες εταιρίες. Το γιατί, νομίζω το εξηγώ καλά. Δεν καταλαβαίνω την αγωνία σας να βγάλετε έναν νικήτη ή μάλλον καταλαβαίνω την αγωνία σας να ΜΗΝ ανακυρηχθεί νικητής η Νιντέντο, το οποίο το θεωρώ αμετροεπές..

      Η Νιντέντο είχε μια απίστευτη παρουσία, η οποία σε γενικές γραμμές χαιρετίστηκε από το σύνολο του τύπου και των οπαδών και κατάφερε να συγκινήσει και τον κόσμο στα σπίτια του http://mynintendonews.com/2014/07/03/nintendo-says-their-e3-2014-digital-conference-was-viewed-around-4-to-5-million-times/
      Κανείς δεν θα αφαιρέσει την πρωτοκαθεδρία από την Sony, κανείς δεν θα έρθει γονατιστός μπροστά στην Νιντέντο, αλλά για εμάς που αγοράσαμε το WIIu την πρώτη μέρα και για όποιον άλλο το αγοράσει, ξέρει ότι θα δει ποσοτικά επαρκές και ποιοτικά υψηλότατο software από την Νιντέντο, μαζί με εκπλήξεις σαν το Bayonetta ή το Devils Third και βέβαια την παρουσία των Indies. Αυτό νομίζω είναι το διακύβευμα...

      Kαι μιας και αναφερθήκαμε στους Indies, raysod( αν μου επιτρέπεις, είναι λόγω και ουχί λόγο..) μάλλον δεν τα προσέχεις τα νέα. Στο Treehouse event υπήρχαν indie παιχνίδια και μάλιστα exclusive όπως είναι το Affordable Space Adventures, το Stealth Inc 2 ή το πολυαναμενόμενο Shovel Knight, ενώ την πρώτη μέρα της έκθεσης είχαμε trailer για τα indie παιχνίδια.http://www.youtube.com/watch?v=_ykvHgT-fQM

      Ο αέρας είναι θετικός, παιχνίδια και παιχνιδάρες έρχονται, ίσως έρθουν και πωλήσεις (περιμένω με αγωνία τα νούμερα της Νpd για τον Ιούνιο), ενώ το πάντα ιδιαίτερο Kotaku άλλαξε την γνώμη του για το WiiU σε Yes από το Not Yet...γιατί να μην χαρούμε με το κλίμα αλλαγής που πλανάται?Θα ήταν άδικο προς τους εαυτούς και μας μόνο, γιατί όπως προείπα το WiiU δεν απειλεί και δεν ενοχλεί κανέναν. Απλώς θέλει να τραβήξει τον δικό του ανηφορικό μα τόσο γοητευτικό δρόμο..

    • diver_gr
    • @ShrinkShady

      Δεν μπορούσα να ξέρω ότι δουλεύεις όντως στο Δαφνί , πάντως καταλαβαίνεις πως η φράση για το Δαφνί χτυπάει άσχημα σε κάποιον που δεν γνωρίζει ! No hard Feelings :)

*