Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

High Notes: Tekken

*

Η σειρά αφιερωμάτων High Notes επιστρέφει με ένα αφιέρωμα στη μουσική του Tekken. Φορέστε ακουστικά και ετοιμαστείτε!

Η σειρά Tekken έχει μια ειδική σχέση με τη μουσική. Όχι επειδή είναι η μόνη σειρά από fighting games με μια κάποια μουσική ταυτότητα αλλά διότι έτυχε να υψώνει ανάστημα κατά την άνοδο του CD-ROM, σε μια εποχή που τα ίδια τα παιχνίδια έπιαναν τόσο λίγο χώρο στο δισκάκι που πολλές εταιρείες έβρισκαν ευκαιρία να αφιερώσουν τον υπόλοιπο στον ήχο, πολλές φορές απροκάλυπτα κιόλας. Στην εποχή του PSone, ειδικά τα πρώτα χρόνια που τα games δεν γέμιζαν όντως το CD-ROM, δεν ήταν και τόσο άκυρο να δοκιμάσει κανείς να βάλει τον ίδιο ακριβώς δίσκο σε Audio CD player για να δει τι θα γίνει. Πολλές φορές έπεφτε πάνω σε ολόκληρο το soundtrack, σε ασυμπίεστη μορφή, σε ποιότητα της προκοπής δηλαδή.

Τα fighting games της Bandai Namco (Namco τότε βέβαια) είχαν το περίεργο προνόμιο να χαρτογραφήσουν την αλλαγή αυτή, κάτι που αποτυπώνεται και στα soundtracks τους. Είναι εύκολο να φέρει κανείς στη σκέψη του το ύφος της ηλεκτρονικής μουσικής που περιμένει να ακούσει στη σειρά, αλλά, κατά πάσα πιθανότητα, αυτό που θυμάται (πιστεύω πως) προέρχεται από το Tekken 3, ενώ στην πραγματικότητα αποτελεί κυρίως γέννημα των Tekken Tag Tournament, Tekken 4 και Tekken 5. Σε σημαντικό δε βαθμό η εξέλιξη στη μουσική επένδυση της σειράς αποτυπώνεται στο μουσικό θέμα του Jin Kazama, στο οποίο είναι λογικό να επιστρέφει ανά τους καιρούς η Bandai Namco, καθώς το εναποθέτει στα χέρια διαφορετικών συνθετών.

Την πορεία αυτή μπορείτε να την ιχνηλατήσετε κι εσείς, μιας και το μενού περιλαμβάνει playlists με κομμάτια που ξεχωρίζουν, για κάθε τίτλο ξεχωριστά αλλά και για όλη τη σειρά, τα οποία και θα βρείτε τόσο σε Apple Music όσο και σε Spotify. Ενσωμάτωση στο παρόν γίνεται για τα playlists του franchise γενικά, αλλά ακριβώς από κάτω υπάρχουν και links για τους μεμονωμένους τίτλους και για τις δυο υπηρεσίες.

Εν τω μεταξύ, λίγα λόγια παραπάνω. Θα παρατηρήσετε ότι οι λίστες αγνοούν πλήρως το soundtrack του πρώτου Tekken, ενώ κρατούν μόνο ένα κομμάτι από το Tekken 2. Καθόλου τυχαίο δεν είναι αυτό, ενώ, χαρακτηριστικά, το ένα και μοναδικό κομμάτι του Tekken 2 (Landscape Under The Ghost - Kaminano) φαντάζει -ως σύνθεση κι εκτέλεση- πως έκανε ταξίδι πίσω στο χρόνο, από το μέλλον στο παρελθόν της σειράς, για να καταφέρει να «φυτρώσει» στο soundtrack του Tekken 2.

Μέχρι και το Tekken Tag Tournament πρώτα γραφόταν η μουσική για την έκδοση του παιχνιδιού που ετοιμαζόταν για arcades (που κυκλοφορούσε πριν την όποια έκδοση για κονσόλα έτσι κι αλλιώς) και ύστερα διαφορετικοί μουσικοί φρόντιζαν για διαφορετικές ενορχηστρώσεις για εκδόσεις κονσόλας. Τα επίσημα soundtracks των τίτλων αυτών περιλαμβάνουν κομμάτια και από τις δυο πλευρές, πολλές φορές τα «ίδια» κομμάτια, οπότε είναι εύκολο να διαπιστώσει κανείς ότι καθώς κάθε παιχνίδι έκανε άλμα προς οικιακό σύστημα, η μουσική επένδυση γινόταν λίγο πιο πλούσια, λίγο πιο περίπλοκη, λίγο καθαρότερη ηχητικά και ποιοτικά. Η επιπλέον δουλειά γινόταν ακριβώς για να πιάσει τόπο το CD-ROM. Σε arcades τα πράγματα ήταν κάπως πιο πιεσμένα μιας και τα δεδομένα δεν κατέληγαν σε τόσο φθηνό, ευρύχωρο και… αργό αποθηκευτικό μέσο, άρα έπρεπε να γίνονται και κάποιες θυσίες. Η πρώτη φορά που το soundtrack ήταν ίδιο και στις δυο πλευρές προέκυψε με το Tekken 4 και ως προς αυτό, όπως είναι λογικό, δεν έχει αλλάξει κάτι από τότε μέχρι σήμερα. Δεν συντρέχουν ούτε οι τεχνικοί ούτε οι εμπορικοί λόγοι.

Από την αρχή μέχρι και σήμερα όμως οι συνήθεις ύποπτοι στο κομμάτι της σύνθεσης και μουσικής διασκευής είναι αρκετά συγκεκριμένοι, ακόμη κι αν δεν συναντιούνται όλοι πάντα και σε κάθε τίτλο Tekken. Ο Shinji Hosoe ήταν στο πόστο του από την αρχή, έκανε όμως τεράστιο διάλειμμα μεταξύ Tekken 2 και Tekken 6. Από την αρχή είχαμε και τον Nobuyoshi Sano (γνωστό και ως sanodg) που απείχε όμως ύστερα από το Tekken Tag Tounamanent, πριν επανέλθει σε Tekken 6 και Tekken Tag Tournament 2. Ο Keiichi Okabe εμφανίστηκε στο Tekken 2, εξαφανίστηκε στα Tekken 4 και Tekken 5, επανήλθε σε Tekken 6 και Tekken Tag Tournament 2. Ο Go Shiina, από την άλλη, ήταν κυρίως περαστικός, αφού τον βρίσκουμε σε Tekken 6 και Tekken Tag Tournament 2. Εν τω μεταξύ ο Rio Hamamoto είναι σταθερός από το Tekken 5 κι έπειτα, αλλά μακράν πιο σταθερός αποδείχθηκε ο Akitaka Tohyama που από το Tekken Tag Tournament κι έπειτα δεν το έχει κουνήσει ρούπι. Δεν θα χρειαστεί να βγει τεφτέρι όμως για να φανεί πού πάει όλο αυτό.

Στα Tekken 2 και Tekken 3 συναντήθηκαν ουσιαστικά οι Sano και Okabe και συνέχισαν παρέα μέχρι και το Tekken Tag Tournament όπου τα «είπαν» με τον Tohyama, πριν μπουν στην ίδια παρέα οι Shiina και Hamamoto στο Tekken Tag Tournament 2. Ας πούμε ότι ο Shinji Hosoe έχει ρόλο δορυφόρου. Για να φανεί η σύνδεση όλων αυτών με την εξέλιξη του ήχου της σειράς, αξίζει να αναφερθούν κάποια άλλα χαρακτηριστικά έργα των συνθετών αυτών.

- Nobuyoshi Sano: Έχει ετοιμάσει κομμάτια για… όλα τα Ridge Racer.
- Keiichi Okabe: Nier και Nier Automata.
- Akitaka Tohyama: God Eater Burst
- Go Shiina: God Eater
- Rio Hamamoto: Super Smash Bros. Ultimate
- Shinji Hosoe: Tetris 99

Μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια στην ιστορία της σειράς ακούγεται να έχουν περισσότερα κοινά με το Kaminano του Tekken 2 όμως, το οποίο ξεχωρίζει τόσο που φαντάζει ξένο από το υπόλοιπο soundtrack. Μήπως είναι «παιδί» των Sano και Okabe που συνεργάστηκαν τότε; Αμ δε. Το συγκεκριμένο κομμάτι πέρασε από τα χέρια των Yoshie Arakawa, Yoshie Takayanagi που βγήκαν «εκτός» μετά το Tekken 2 και το Tekken 3 αντίστοιχα. Φαντάζει αδύνατο να μην καθόρισαν μια για πάντα το μουσικό ύφος της σειράς με εκείνο το κομμάτι που δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί σημείο καμπής. Φαντάζει επίσης αδύνατο να αγνοηθεί το επόμενο μπαμ σε Tekken 3 και Tekken Tag Tournament ή το ότι η μουσική του Tekken 5 αποκρυσταλλώνει πέρα από κάθε αμφιβολία πια το ύφος που έχτισαν οι προηγούμενοι, ύφος που έφυγε με τα πολλά από τα χέρια τους για να είναι… Tekken.

Το ύφος δηλαδή που αποτυπώνεται πια στο Opening Music του Tekken Tag Tournament και τις διασκευές του, το θέμα του Jin Kazama και τις παραλλαγές του, τα taiko και το samisen του Ka-En-No-Mai, το Dust Thins Out του Tekken 6 (που η Bandai Namco γράφει λανθασμένα ως «Dist Thins Out»), τα φωνητικά στο Abyss Of Time από το Tekken Tag Tournament 2. Το Tekken 7 μπορούμε να το πούμε και πειραματικό για τη σειρά που επίσης δεν είναι πρωτότυπο. Για χρόνια ήμασταν στο μουσικό κύμα του Tekken Tag Tournament. Αργά ή γρήγορα το ένα κύμα σπάει και ακολουθεί άλλο. Μέχρι να πάρει την τελική του μορφή κι αυτό καλή ακρόαση.

Series
Apple Music


Spotify

Tekken 2 (Apple Music | Spotify)
Tekken 3 (Apple Music | Spotify)
Tekken Tag Tournament (Apple Music | Spotify)
Tekken 4 (Apple Music | Spotify)
Tekken 5 (Apple Music | Spotify)
Tekken 5: Dark Resurrection (Apple Music | Spotify)
Tekken 6 (Apple Music | Spotify)
Tekken 6: Bloodline Rebellion (Apple Music | Spotify)
Tekken Tag Tournament 2 (Apple Music | Spotify)
Tekken 7 (Apple Music | Spotify)

 
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!