Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Sony A7C II Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Sony

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Sony A7C II
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http:// FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 9

    ENTERNITY SCORE
*
Η νέα Sony A7C II έρχεται να προστεθεί στη γκάμα των full frame mirrorless μηχανών της Sony, όντας ο διάδοχος της αρκετά επιτυχημένες a7C.

Πριν από περίπου τρία χρόνια, η Sony παρουσίασε την a7C, εγκαινιάζοντας τη σειρά C όσον αφορά στις full frame φωτογραφικές μηχανές της. Βασισμένη στην άκρως επιτυχημένη A7 III, αλλά με μικρότερο σώμα και μικρές βελτιώσεις, έγινε γρήγορα μια αγαπημένη μηχανή για πολύ κόσμο είτε για φωτογραφία είτε για βίντεο. Αυτή άλλωστε είναι τρια χρόνια τώρα η βασική κάμερα που χρησιμοποιούμε στα βίντεό μας. Σήμερα, η Sony ανακοινώνει το διάδοχό της, την a7C II, η οποία –όπως αντίστοιχα και ο προκάτοχός της- βασίζεται στην εξαιρετική a7 IV, σε ένα μικρό σώμα και με μικρές βελτιώσεις όσον αφορά στις δυνατότητές της. Η μηχανή έρχεται να τοποθετηθεί πάνω από της ZV-E1 και κάτω από την a7 IV.




Η Sony a7C II λοιπόν έρχεται με τον αισθητήρα των 33MPixel που είδαμε στην a7IV,  χρησιμοποιεί τον επεξεργαστή BionZ XR που έχει και η A7R καθώς και το AI chip και όλα αυτά σε ένα μικρότερο σώμα, το οποίο θυμίζει αρκετά αυτό της a7C. Ουσιαστικά, η a7C II απευθύνεται σε όσους αναζητούσαν μια A7 IV, όντας όμως μικρότερη.



Σχεδιαστική η μηχανή σίγουρα μοιάζει με την a7C. Έρχεται με μεγάλη λαβή που κάνει ευκολότερο το κράτημα με το ένα χέρι, η οποία λαβή έχει σαγρέ επιφάνεια για να βοηθάει τα δάχτυλα ώστε αυτά να μην ιδρώνουν. Ένας από τους λόγους που η λαβή είναι μεγάλη είναι το γεγονός ότι στο εσωτερικό της βρίσκεται και η μπαταρία FZ100, η μεγάλη μπαταρία της Sony που χρησιμοποιούν οι full frame μηχανές της εταιρείας.



Στη πρόσοψη και προς τα πάνω της λαβής έχουμε το ρυθμιστικό που αφορά την αλλαγή της τιμής του διαφράγματος ενώ στο πάνω μέρος βρίσκεται το πλήκτρο για το κλείστρο παρέα με το διακόπτη on-off.



Στη πάνω πλευρά της μηχανής έχουμε περισσότερα πλήκτρα ελέγχου και ρυθμίσεων, όπως το μικρό κόκκινο για την έναρξη της εγγραφής βίντεο, τη ροδέλα ελέγχου της ταχύτητας κλείστρου και τη βασική ροδέλα επιλογής mode μεταξύ P/A/S/M/Auto καθώς και των 1/2/3 που είναι πλήρως προγραμματιζόμενα. Κάτω από τη ροδέλα αυτή υπάρχει ένα διακόπτης τριών θέσεων για να διαλέξουμε τι θα κάνει η μηχανή: φωτογραφία, βίντεο και slow motion βίντεο. Επίσης, στη πάνω πλευρά υπάρχει και το socket για τη τοποθέτηση εξωτερικών φλας (η μηχανή δεν έχει δικό της φλας) ή και μικροφώνων, υποστηρίζοντας και όλα τα πρόσφατα μικρόφωνα της Sony.



Στην αριστερή πλευρά έχουμε όλες τις θύρες επικοινωνίας της μηχανής πίσω από τρια πορτάκια. Το πάνω πορτάκι έχει ένα mini-jack για είσοδο μικροφώνου και τη Type-C USB για τη φόρτιση της μπαταρίας ή και τη σύνδεση με τον υπολογιστή. Μέσω της Type-C USB η Sony a7C II μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν web camera για τον υπολογιστή εφόσον ενεργοποιήσουμε τη σχετική επιλογή από το menu. Μάλιστα, συνδέοντάς τη μηχανή σε USB 3.0 θύρα του υπολογιστή, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ανάλυση έως 4K στα 30 fps, με τη μηχανή να εξακολουθεί να έχει ενεργά όλα τα ειδικά χαρακτηριστικά της στο τομέα της αυτόματης εστίασης. Συνεχίζοντας με την αριστερή πλευρά, έχουμε ακόμα μια θέση για τις κάρτες SD. Στο τρίτο πορτάκι έχουμε την έξοδο ακουστικών και την έξοδο HDMI σε micro μορφή με υποστήριξη ανάλυσης έως 4K60. Η a7CII ακόμα και όταν είναι συνδεδεμένη σε εξωτερική οθόνη/recorder συνεχίζει να λειτουργεί με όλες τις της δυνατότητες ενεργές όσον αφορά στην αυτόματη εστίαση, όμως για ακόμα μια φορά δε μπορούμε να βλέπουμε ταυτόχρονα στην οθόνη της κάμερας και στην εξωτερική το μενού.



Και καθώς μιλήσαμε για την οθόνη, αυτή βρίσκεται στη πλάτη της κάμερας έχει διαγώνιο 3’’ και είναι ανακλινόμενη και περιστρεφόμενη. Έχει καλή ανάλυση (1,03 εκατομμύρια dots) και υψηλή φωτεινότητα ενώ χάρη στο γεγονός ότι περιστρέφεται, επιτρέπει στο χρήστη να βλέπει όπως και να κρατάει τη κάμερα. Η οθόνη είναι αφής και ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δάχτυλά του για να μετακινηθεί στα μενού και να κάνει επιλογές, πέρα από το να διαλέγει σημεία εστίασης. Και το μενού της μηχανής είναι νέο και ίδιο με αυτό που έχουν όλες η τελευταίας γενιάς full frame φωτογραφικές μηχανές της Sony. Για παράδειγμα, όλα τα εικονίδια που υπάρχουν στην οθόνη μπορούμε να τα πατήσουμε με το δάχτυλο και να κάνουμε αλλαγές, ενώ με swipe από το κάτω μέρος της οθόνης και προς τα πάνω εμφανίζεται το υπομενού που σε παλιότερες κάμερες θα εμφανιζόταν πατώντας το Fn (κάτι που εξακολουθεί να γίνεται).  Οπότε συνολικά είναι ευκολότερο για το χρήστη να επιλέξει ρυθμίσεις και να πραγματοποιήσει αλλαγές.  



Φυσικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και τα πλήκτρα που βρίσκονται δίπλα στην οθόνη για να προβούμε σε ρυθμίσεις, τα οποία είναι τα συνηθισμένα που έχουμε δει και σε άλλες μηχανές της εταιρείες, έχοντας δυο προγραμματιζόμενα πλήκτρα, το C1 δίπλα στο menu και το C2 που βρίσκεται κάτω και δεξιά. Υπάρχει τέλος και ένα τρίτο dial για αλλαγή επιλογών.



Πάνω από την οθόνη και προς τα αριστερά έχουμε το ηλεκτρονικό viewfinder το οποίο προσφέρει εξαιρετική ανάλυση (2.36 εκατ. dots, 0,7x μεγέθυνση και δυνατότητα απεικόνισης στα 60 ή 120Hz) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί με άνεση. Συνολικά, από πλευράς εργονομίας, η κάμερα παίρνει άριστα όντας μικρή και ελαφριά αλλά ταυτόχρονα προσφέρει καλό κράτημα, ευκολία στο να βλέπουμε τι θέλουμε τόσο από το view finder όσο και από την οθόνη και πολλούς διαφορετικούς τρόπου για πρόσβαση στις ρυθμίσεις.



Πηγαίνοντας τώρα στα ενδότερα, η Sony έχει χρησιμοποιήσει ένα νέο αισθητήρα και συγκεκριμένα τον ίδιο που φοράει η α7IV, ένας full frame αισθητήρας ανάλυσης 33MP με ενσωματωμένο IBIS το οποίο είναι νέο με 7 step σταθεροποίηση. Το inbody image stabilization λειτουργεί τόσο σε φωτογραφίες όσο και σε βίντεο, προσφέροντας επιπλέον σταθεροποίηση, η οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη όταν ο φακός που χρησιμοποιείται δεν έχει οπτική σταθεροποίηση. Κατά τις δοκιμές μας φαίνεται να είναι καλύτερο από αυτό της a7c καρίως στη φωτογραφίες, ενώ η μηχανή χάρη στο νέο επεξεργαστή και αισθητήρα, διαθέτει και επιπλέον ηλεκτρονική σταθεροποίηση (στο βίντεο) που ονομάζει Active Stabilization, με επιπλέον crop της τάξης του 10%. Αλλά για το βίντεο θα μιλήσουμε παρακάτω.



Ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά που προσφέρει η a7C II σε σχέση με την a7C είναι το ανανεωμένο σύστημα εστίασης. Ουσιαστικά έχουμε ένα phase detect σύστημα εστίασης με 759 σημεία το οποίο επιπλέον μπορεί να αναγνωρίσει πραγματικά πολλά διαφορετικά αντικείμενα. Έχει ανθρώπου, ζώα, πουλιά, έντομα, αυτοκίνητα, τρένα και αεροπλάνα. Για τους ανθρώπους συγκεκριμένα μπορεί να αναγνωρίσει το μάτι και να εστιάσει αυτόματα σε κάποιο από τα δυο (ή σε αριστερό/δεξί κατ επιλογή), ενώ για πουλιά και ζώα μπορεί κανείς να διαλέξει αν η μηχανή θα εστιάζει αυτόματα σε μάτι/κεφάλι/σώμα ή σε κάποιο από αυτά. Φυσικά, υπάρχει δυνατότητα να πατήσουμε κάποιο αντικείμενο πάνω στην οθόνη και η μηχανή θα το κάνει tracking ώστε να είναι πάντα αυτό εστιασμένο, ενώ ακόμα και αν κρυφτεί για λίγο πίσω από κάτι άλλο και το χάσει η κάμερα, αυτό είναι προσωρινό καθώς με το που θα κάνει την εμφάνισή του, θα κλειδώσει πάλι σε αυτό.  Κάτι καινούριο που φέρνει στο τομέα της εστίασης είναι η δυνατότητα να αποθηκεύσουμε μέχρι 7 πρόσωπα, φωτογραφίζοντάς τα και η μηχανή αυτόματα θα προσπαθεί να εστιάσει σε αυτά όσα πρόσωπα και να βρίσκονται σε μια φωτογραφία, με ότι φακό και να έχουμε και ότι απόσταση να έχουν μεταξύ τους, κάτι πολύ χρήσιμο πχ για φωτογράφους (ή βιντεογράφους) σε γάμους ή γενικότερα κοινωνικές εκδηλώσεις. Όλες οι παραπάνω λειτουργίες είναι διαθέσιμες τόσο σε φωτογραφία όσο και σε βίντεο.



Ειδικά στο τομέα της φωτογραφίας, η εστίαση είναι συνεχής και σε μεγάλο βαθμό επιτυχημένη ακόμα και όταν έχουμε το burst mode ενεργό στη ρύθμιση high, με τη μηχανή να «πυροβολεί» ασταμάτητα και χωρίς να φαίνεται πως υπάρχει κάποιο θέμα με το buffer, με τη μηχανή να μπορεί να τραβήξει πάνω από 1000 καρέ μα 10fps με JPEG αρχεία στο X-Fine. Γυρνώντας σε RAW, είχαμε πάλι την ίδια ταχύτητα, αλλά η μηχανή μετά από περίπου 44 λήψεις άρχισε να καθυστερεί καθώς γέμισε το buffer. Όμως κατά τη διάρκεια του burst mode, η εστίαση παρέμεινε στο αντικείμενο που θέλαμε (πχ αυτοκίνητο). Όσον αφορά τώρα στην απόδοση στα υψηλά ISO, τα πράγματα είναι εξαιρετικά, με τη μέγιστη τιμή να μπορεί να φτάσει στα 204800. Οι πραγματικά χρήσιμες τιμές προφανώς είναι αρκετά χαμηλότερες, ωστόσο κάποιος ξέρει ότι μπορεί έστω να τραβήξει μια φωτό σε πραγματικά πολύ χαμηλό φωτισμό. Να σημειώσουμε επίσης ότι η μηχανή μπορεί να αποθηκεύσει φωτογραφίες και στο HEIF φορμάτ (είτε με 4:2:0 είτε με 4:2:2 χρώμα) ενώ υπάρχει και lossless RAW δυνατότητα αποθήκευσης.



Στα του βίντεο τώρα, η μηχανή της Sony κάνει πραγματικά πάρα πολλά πράγματα. Φυσικά, υποστηρίζεται πλήρως χειροκίνητη ρύθμιση, ενώ υπάρχουν και σημαντικά βοηθήματα όπως η εμφάνισης zebras για να μπορεί να καταλάβει κανείς ευκολότερα τα επίπεδα έκθεσης, αλλά και το focus peak για την ευκολότερη χειροκίνητη εστίαση. Κάτι νέο που διαθέτει η μηχανή όσον αφορά στον έλεγχο της εστίασης είναι το FocusMap, το οποίο όταν ενεργοποιούμε «γεμίζει» την οθόνη με χρώματα δείχνοντάς μας τι είναι εστιασμένο (τα σημεία που δεν έχουν χρώμα) και τι όχι (με μπλε και κόκκινο). Μια άλλη λειτουργία είναι αυτή του Antiflicker την οποία όταν ενεργοποιήσουμε, μας δίνει τη δυνατότητα για ρύθμιση της ταχύτητας κλείστρου σε πολύ μικρά βήματα (πχ αντί για 1/120, 1/120.6, 1/121,3 κτλ), ώστε να εξαλειφτούν τα «νερά» που κάνουν κυρίως τα LED φώτα. Μια άλλη λειτουργία που υπάρχει αλλά έρχεται από την ZV-E1 και χρησιμοποιεί την AI, είναι το auto framing. Όταν αυτό ενεργοποιηθεί και ρυθμιστεί κατάλληλα, αυτό που κάνει είναι να λειτουργεί σαν ένας… κάμερα μαν. Αντιλαμβάνεται πχ τον άνθρωπο που θέλουμε να έχουμε στο πλάνο μας και κάνοντας crop, ο αισθητήρας ακολουθεί τον άνθρωπο. Παρόλο που αυτό γίνεται με crop και μετακίνηση του cropped παραθύρου παράλληλα με τον άνθρωπο, η ποιότητα σε 4K είναι εξαιρετική. Μάλιστα, μέσα από το μενού επιλογών έχουμε την δυνατότητα να διαλέξουμε αν η κάμερα θα γράφει πλήρη εικόνα ή την cropped και αντίστοιχα αν η έξοδος HDMI θα δείχνει πλήρη εικόνα ή cropped, οπότε ο χρήστης μπορεί να γράψει και τη πλήρη εικόνα και αυτή που παράγει η λειτουργία Auto Framing.



Από εκεί και πέρα τώρα, έχουμε δυνατότητες για εγγραφή σε ανάλυση 1080p μέχρι 120fps και 4K μέχρι 60fps. Ωστόσο, το 4K60 είναι με crop 1,5x (Super35).Το καλύτερο mode για εγγραφή βίντεο είναι το XAVCS-I το οποίο πάει μέχρι 4K60 (μόνο 10bit, 4:2:2, 600Mbps bitrate), όμως απαιτείται κάρτα SD τεχνολογίας V90. Από εκεί και πέρα μπορούμε να γράψουμε έως 4K60 με XAVC S τόσο σε 8bit (4:2:0, 150Mbps) όσο και σε 10bit (4:2:2, 200Mbps)  αλλά και με XAVC HS (δηλαδή h265, δύσκολος codec για edit) με τις ίδιες ρυθμίσεις. Πάνω σε αυτά μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει τόσο τα picture profiles όσο και εγγραφή σε HLG και S-Log 2/3, για τους επαγγελματίες που θέλουν στη συνέχεια να κάνουν σωστό color correction. Μάλιστα, το μενού επιτρέπει στο κάτοχο της μηχανής να ενεργοποιήσει άμεσα το Log Shooting χωρίς να χρειαστεί να πάει σε κάποιο PictureProfile (PP) έχοντας να διαλέξει μεταξύ S-Gamut3.Cine/S-Log3 και S-Gamut3 /S-Log3. Επιπλέον προσφέρεται η δυνατότητα να φορτώσουμε στη μηχανή μέσω της κάρτας και κάποιο LUT και να γράψουμε βίντεο απευθείας με αυτό εφόσον δεν υπάρχει χρόνος για editing στο post. Όσον αφορά τώρα σε θέματα overheating, η κάμερα δε φαίνεται να έχει κάποιο σημαντικό πρόβλημα για να γράψει ασταμάτητα στα 60fps. Τις δοκιμές μας τις κάναμε σε εσωτερικό χώρο χωρίς να κρατάμε τη μηχανή και με θερμοκρασία δωματίου περίπου στους 27 βαθμούς Κελσίου. Δοκιμάζοντας σε 4K60 (σε XAVC HS) η κάμερα έβγαλε μήνυμα υπερθέρμανσης περίπου στα 30 λεπτά αλλά έγραψε 50 λεπτά μέχρι που τελείωσε τόσο η μπαταρία (από 54%) όσο και η κάρτα με τη συνολική αυτονομία να αγγίζει τα 100 λεπτά. Πάντως, η μηχανή ήταν αρκετά ζεστή μετά το τέλος της εγγραφής βίντεο.



Η Sony Alpha a7C II είναι μια ενδιαφέρουσα μηχανή. Πρόκειται –από πλευράς δυνατοτήτων- μια μίξη της A7 IV και της ZV-E1 αλλά σε μικρότερο σώμα (ελαφρώς βαρύτερη από τη πρώτη A7C αλλά με τις ίδιες διαστάσεις πάνω κάτω). Το κόστος της είναι βέβαια υψηλό, αφού μόνο το σώμα θα κοστίζει γύρω στα €2400. Το αν θα τη διαλέξει κανείς μεταξύ των άλλων δυο είναι καθαρά το τι θέλει να κάνει κανείς, αλλά σίγουρα σε σχέση με την a7C, είναι σαφώς καλύτερη σε όλα τα επίπεδα. 

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
ΘΕΤΙΚΑ
  • Μικρό σώμα
  • Κορυφαίο auto focus
  • Εξαιρετικά γρήγορο burst με συνεχές autofocus χωρίς πρακτικά όριο λήψεων, σε jpg αρχεία
  • Μεγάλη αυτονομία
  • Λειτουργία web camera σε 4K30
  • Οι AI λειτουργίες όπως το auto framing και το face registration
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Με τιμή κοντά στα €2500, σίγουρα δεν είναι φθηνή
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*