Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Face-Off: Saints Row 4 Re-Elected

*
Το Saints Row 4 κυκλοφόρησε ξανά στα next gen συστήματα σαν ένα remaster χρησιμοποιώντας τον υπότιτλο Re-elected. Μια πρώτη επαφή που είχαμε πριν λίγο καιρό με τον κώδικα για το PS4 μάς άφησε ανάμεικτα συναισθήματα. Ενώ πράγματι η αύξηση της ανάλυσης στα 1080p και τα υψηλότερα frame-rates προσέφεραν μια καλύτερη εμπειρία από αυτές των εκδόσεων της προηγούμενης γενιάς, η μεγάλη αυξομείωση στις επιδόσεις σήμαινε ότι η μεταφορά δεν ήταν η καλύτερη εφικτή, με την ήδη υπάρχουσα έκδοση του PC να παραμένει ο καλύτερος τρόπος για κάποιον να απολαύσει τον τίτλο. Ωστόσο, θέλαμε να εξετάσουμε τον τελικό κώδικα σε βάθος, ενώ ταυτόχρονα να εκτιμήσουμε το πως η ομάδα ανάπτυξης θα διαχειριζόταν την έκδοση του Xbox One. Επιπρόσθετα, θέλαμε να ρίξουμε μια ματιά και στο standalone expansion του τίτλου, το Gat out of Hell.


Το Saints Row 4 κάνει render σε native 1080p χωρίς anti-aliasing και στις δύο κονσόλες. Ενώ το artwork μπορεί να κρύψει κάποιες προεξοχές, το shimmering και το pixel crawl είναι συχνά εμφανές, με την γενικότερη ποιότητα εικόνας να συμβαδίζει με τις προσδοκίες που θα μπορούσε να έχει κανείς από έναν τίτλο χωρίς κάποια τεχνολογία εξομάλυνσης ακμών.


Με τα πράγματα ως έχουν, στη τελική έκδοση του Saints Row 4 Re-Elected, το frame-rate εξακολουθεί να μην έχει όριο, ενώ η μη-λειτουργική επιλογή του v-sync που μας προβλημάτισε, συνεχίζει να υφίσταται και στον κώδικα που κυκλοφόρησε. Όλα τα παραπάνω ισχύουν και στην έκδοση του τίτλου για το Xbox One, πέραν του γεγονότος ότι το αντίκτυπο στις επιδόσεις είναι ακόμα μεγαλύτερο, δεδομένης τις πιο αδύναμης GPU. Στα θετικά, δεν υπάρχει μείωση στην ανάλυση, αφού τόσο το Re-Elected όσο και το Gat out of Hell τρέχουν σε native 1080p στο Xbox One, όπως και στο PS4. Αυτό είναι μια αρκετά σημαντική λεπτομέρεια, ιδιαίτερα αν λάβει κανείς υπ'όψιν τους συμβιβασμούς που έγιναν στις εκδόσεις της περασμένης γενιάς. Το μόνο μειονέκτημα είναι η παράξενη απουσία οποιασδήποτε μορφής anti-aliasing, κάτι που ισχύει τόσο στην έκδοση του PS4 όσο και του Xbox One. Κάτι τέτοιο δημιουργεί περισσότερα pixel-pop, τρεμόπαιγμα και "σπασίματα" από αυτό που θα περίμενε κανείς από μια κονσόλα της τρέχουσας γενιάς.


6/8 To Depth of Field λείπει τόσο στο PS4 όσο και στο Xbox One. Αυτό είναι ένα μάλλον αναπάντεχο downgrade από το PC και τις εκδόσεις τις προηγούμενης γενιάς, που όλα διαθέτουν το συγκεκριμένο εφέ.

Το γιατί η ομάδα ανάπτυξης αποφάσισε να ακολουθήσει αυτήν προσέγγιση είναι ασαφές, αφού η εικόνα θα μπορούσε να επωφεληθεί αρκετά από την χρήση μιας τεχνικής Antialiasing όπως το SMAA ή ακόμα και το FXAA, αφού θα ήταν καλύτερο από το τίποτα. Αυτό που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη είναι το γεγονός ότι στο Xbox 360 χρησιμοποιείται 2xMSAA, ενώ κάποια μέθοδος post-processing χρησιμοποιείται και στην PS3 έκδοση του τίτλου. Οι δύο εκδόσεις του τίτλου είναι όμοιες στους περισσότερους τομείς. Τα βασικά στοιχεία και εφέ είναι πανομοιότυπα, με την μεταφορά του τίτλου σε Xbox One και PS4 να είναι αντίστοιχες της έκδοσης του PC στα max settings. Για τα εφέ, από την άλλη, δεν ισχύει ακριβώς το ίδιο, αφού ορισμένα στοιχεία είναι καλύτερα στα PC - και το αντίστροφο.

Σύγκριση του Saints Row 4: Re-Elected σε PlayStation 4 και Xbox One. Μπορείτε να μεταβείτε σε προβολή πλήρους οθόνης και ανάλυση για 1080p για την καλύτερη εμπειρία.

Όταν συγκρίνουμε την έκδοση του PS4 με αυτές των PC και PS3, είναι προφανές ότι ορισμένα εφέ ανασχεδιάστηκαν στην νέα κονσόλα της Sony. Πιο συγκεκριμένα, ορισμένες εκρήξεις πλέον φέρουν διαφορετικά εφέ στις φλόγες, σε συνδυασμό με μικρά ογκομετρικά σύννεφα καπνού. Παραδόξως, αυτές οι αλλαγές δεν μεταφέρονται στην έκδοση του Xbox One, όπου βλέπουμε τα ίδια εφέ εκρήξεων με τα PC και τις εκδόσεις της προηγούμενης γενιάς. Οι άλλες διαφορές είναι ελάχιστες: Το ambient occlusion εμφανίζεται κατά πολύ ισχυρότερο στο Xbox One, αν και οι παρουσίαση είναι κάπως σκληρή και αφύσικη. Παραδόξως, αυτό το πρόβλημα φαίνεται να απουσιάζει από το Gat out of Hell, κάτι που υποδεικνύει μια μάλλον προβληματική ενσωμάτωση του εφέ στην κονσόλα της Microsoft.


Στην έκδοση του Xbox One παρατηρούνται κάποια θέματα με την απόδοση του μαύρου χρώματος, με την Microsoft να αναφέρει ότι η χρήση του limited-range TV mode στις ρυθμίσεις διορθώνει το πρόβλημα.

Πέραν από το διορθωμένο ambient occlusion του Gat out of Hell στο Xbox One, δεν υπάρχουν άλλες αξιοσημείωτες διαφορές στο ανάμεσα στο expansion και τον κύριο τίτλο. Και τα δύο χρησιμοποιούν την ίδια μηχανή, με τα τις ίδιες αλλαγές και βελτιώσεις στα γραφικά, αν και η αλλαγή στο σκηνικό σημαίνει ότι το περιβάλλον είναι τελείως διαφορετικό. Οι καθαροί δρόμοι του Steelport στο SR4 αντικαθίστανται στο Gat out of Hell από μια κατεστραμμένη πόλη, στην καρδία μιας ηφαιστειακής ερημιάς. Η αναπαράσταση της κόλασης ωστόσο φαίνεται να βασίζεται στο Steelport, αποδίδοντας μια παράξενη αίσθηση οικειότητας, με τις αλλαγές στο σκηνικό να επιτυγχάνονται μέσα από τα κατεστραμμένα κτήρια και τα βραχώδη νησάκια σε μια θάλασσα λάβας. Ταυτόχρονα, οι καιρικές συνθήκες αλλάζουν σε πραγματικό χρόνο, κάτι που προσθέτει ατμόσφαιρα στο δράμα.


Το χαμηλό επίπεδο texture filtering σε PS4 και Xbox One έχει ως αποτέλεσμα οι λεπτομέρειες στον δρόμο να φαίνονται θολές και αδιάκριτες εξ' αποστάσεως. Επίσης το φως από τις λάμπες δεν αντανακλάται στον δρόμο σε αυτήν την σκηνή στο Xbox One.

Καθώς οδηγείτε από το ηφαίστειο προς την πόλη, η στάχτη κατακάθεται και η ατμόσφαιρα γίνεται πιο σκοτεινή, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο την εντύπωση ενός περιβάλλοντος χτυπημένου από τις συγκρούσεις και τα στοιχεία. Οι υπόλοιπες βελτιώσεις είναι ίδιες ανάμεσα στις εκδόσεις της τρέχουσας γενιάς κονσολών. Η αύξηση της λεπτομέρειας στα textures, για παράδειγμα, σε πολλά σημεία του περιβάλλοντος, επιτρέπει την καλύτερη απεικόνιση γδαρσιμάτων στις επιφάνειες και μοτίβων στους τοίχους και το εσωτερικό των αεροσκαφών, ενώ ο φωτισμός σε μερικές σκηνές δίνει έμφαση στην χρήση του bloom εφέ. Αλλού, οι διαφορές είναι μικρές ως ανύπαρκτες. Περιστασιακά, το streaming είναι ελάχιστα ταχύτερο στο Xbox One, αλλά αυτό δεν μπορεί να παρατηρηθεί παρά μόνο σε σταθερές εικόνες και footage χαμηλότερης ταχύτητας. Τέλος, το ελαφρύ pop-in που λαμβάνει χώρα κατά την διάρκεια της μετάβασης από το gameplay στα cut-scenes παραμένει το ίδιο σε όλα τα format.


Το ambient occlusion στην Xbox One έκδοση έχει προβλήματα που προκαλούν πολύ σκοτεινά περιγράμματα φωτός στα σημεία που συναντώνται αντικείμενα. Παραδόξως, το πρόβλημα αυτό δεν υφίσταται στο Gat out of Hell.

Όσον αφορά τις επιδόσεις του PS4, έχουμε να κάνουμε με frame-rate χωρίς όριο, το οποίο συχνά καταλήγει στην περιοχή των 35-40 καρέ το δευτερόλεπτο στις "βαριές" σκηνές. Ο τίτλος ποτέ δεν παρουσιάζει tearing, αλλά η αυξομείωση των frames στην οθόνη σε συνδυασμό με τις αλλαγές στην ρευστότητα συνθέτουν μια ασυνεχή εμπειρία. Ενώ οι συνεχείς αυξομειώσεις δεν έχουν το ίδιο αντίκτυπο με τις εκδόσεις του Xbox 360 και PS3, εξακολουθούν να αποσπούν την προσοχή. Ο ασυνήθιστος χειρισμός των αυτοκινήτων σε συνδυασμό με τις αλλαγές στην ανταπόκριση του controller κάνει την οδήγηση στο Steelport πιο απαιτητική απ'όσο θα έπρεπε, ενώ και η ακριβής στόχευση κατά την διάρκεια των μαχών επηρεάζεται από τις αλλαγές στο latency από καρέ σε καρέ. Οι περιοχές με λιγότερες λεπτομέρειες, όπως το εσωτερικό των κτηρίων για παράδειγμα, φορτώνουν λιγότερο την μηχανή γραφικών και αυτό έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερα frame-rates που πλησιάζουν την ομαλή κίνηση και το gameplay που προσφέρουν τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο. Αυτές οι περιοχές δίνουν μια ιδέα του πόσο καλό θα μπορούσε να είναι ένα remaster του Saints Row στα 60fps, αλλά δυστυχώς αυτό συμβαίνει σπάνια.


Το PlayStation 4 διαθέτει ένα νέο εφέ για εκρήξεις, με έντονη χρήση volumetric καπνού. Η έκδοση για το Xbox One δεν διαθέτει κάτι αντίστοιχο, χρησιμοποιώντας το ίδιο εφέ με τις εκδόσεις του PC και της προηγούμενης γενιάς.

Η γενικότερη εμπειρία είναι η ίδια στο Xbox One, αν και τo frame-rate στο σύστημα της Microsoft δεν είναι το ίδιο ρευστά με το PS4 στα σημεία όπου η μηχανή γραφικών δέχεται μεγάλο φόρτο. Στις παρόμοιες περιπτώσεις παρατηρούμε ότι τo frame-rate επηρεάζεται περισσότερο, κάτι που προκαλεί μεγαλύτερο τρεμόπαιγμα και αποσπά ακόμα περισσότερο την προσοχή. Αυτό είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο κατά τη διάρκεια της πτήσης πάνω από το ηφαιστειακό περιβάλλον του Gat out of Hell, όπου τα το μεγάλο βάθος οπτικού πεδίου επηρεάζεται από την σπασμωδική κίνηση. Μερικές φορές οι επιδόσεις είναι αρκετά κοντά ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, αν και τις περισσότερες φορές παρατηρούμε ότι το PS4 τα πάει καλύτερα αμέσως μετά.


Το Saints Row 4 δεν θέτει όριο στο frame-rate, κάτι που επιτρέπει 60 καρέ το δευτερόλεπτο σε ελάχιστες περιπτώσεις και στις δύο κονσόλες, αλλά συνήθως αποτυγχάνει έχοντας ως αποτέλεσμα το σπαστή κίνηση και αυξομειώσεις στην απόκριση του controller. Το ξεκλείδωτο frame-rate σημαίνει ότι η μέση τιμή αυτού μπορεί πράγματι να χρησιμεύσει, έτσι συμπεριλαμβάνουμε τις τιμές του παρακάτω.

  Xbox One PlayStation 4
Ελάχιστο Frame-Rate 23 27
Μέσο Frame-Rate 38,7 43,2
Χαμένα frames (από σύνολο 19054) 6770 5332
Ποσοστό χαμένων 35,50% 28,00%

Το Gat out of Hell επίσης υποφέρει από τα ίδια προβλήματα αυξομειώσεων στην απόκριση του χειριστηρίου και στις δύο πλατφόρμες, αν και σε κάποιες περιπτώσεις οι επιδόσεις είναι λίγο καλύτερες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το σκοτεινό περιβάλλον της κόλασης περιλαμβάνει λιγότερες συγκεντρωμένες λεπτομέρειες, απελευθερώνοντας πόρους του συστήματος. Τα κατεδαφισμένα κτήρια και οι μεγάλες ηφαιστειακές περιοχές περιορίζουν τις λεπτομέρειες, αν και ακόμα και έτσι, το PS4 για ακόμα μια φορά διαθέτει το ξεκάθαρο πλεονέκτημα στις επιδόσεις, πλησιάζοντας περισσότερο τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο στις λιγότερο απαιτητικές σκηνές, αποφεύγοντας ταυτόχρονα τις πτώσεις κάτω από τα 30 που συμβαίνουν συχνότερα στο Xbox One.


Τα textures και το artwork είναι πανομοιότυπα. Ωστόσο, σε αυτή τη λήψη μπορούμε να δούμε πως το streaming είναι λίγο ταχύτερο στο Xbox One. Το μεταλλικό πλέγμα στο πάτωμα αναλύεται γρηγορότερα στο βάθος στην κονσόλα της Microsoft.

Λαμβάνοντας υπ'όψιν το πόσο πολύ μπορούν τα μεταβλητά frame-rates να επηρεάσουν την ροή του gameplay, δεν μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε γιατί δεν υιοθετήθηκε ένας περιορισμός στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο, έστω με την μορφή επιλογής από το κεντρικό μενού. Δεδομένου ότι και οι δύο πλατφόρμες συνήθως επιτυγχάνουν rendering πάνω από τα 30 καρέ, ένα κλείδωμα στο frame-rate θα ήταν εύκολο, με την συνεχή ροή ενός σταθερού ρυθμού ανανέωσης να προσφέρει μια γενικότερα ομαλότερη και πιο απολαυστική εμπειρία gameplay. Ως έχει όμως, η επιλογή αυτή δεν είναι διαθέσιμη. Όπως έχουν τα πράγματα, η επιλογή v-sync στο μενού παραμένει μυστήριο, αφού δεν φαίνεται να κάνει κάτι σε κάποια από τις δύο κονσόλες. Για την ακρίβεια, δεν είναι σαφές αν ήταν στις προθέσεις της ομάδας ανάπτυξης η έλλειψη περιορισμού με το v-sync απενεργοποιημένο στο gameplay, διατηρώντας τα cut-scenes v-synced και χωρίς tearing (ένα σενάριο που περιστασιακά συναντάται σε μια μικρή μειοψηφία τίτλων) ή αν αυτή η επιλογή θα λειτουργούσε ως περιορισμός στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο. Ας ελπίσουμε ότι η ομάδα ανάπτυξης θα αντιμετωπίσει αυτό το θέμα με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο σε ένα επερχόμενο update.


Τα cut-scenes μας επιτρέπουν να συγκρίνουμε τους δύο τίτλους σε πανομοιότυπες συνθήκες. Τα cinematics τρέχουν στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο και στις δύο κονσόλες, αλλά υποφέρουν από το judder που προκαλεί το ασυνεχές frame-rate. Τα cut-scenes που οδηγούν σε gameplay δεν έχουν περιορισμό σε frame-rate, όπου και το PS4 παρουσιάζει ένα αξιοπρόσεκτο προβάδισμα.

Η ετυμηγορία του Digital Foundry.

Το remaster θα μπορούσε να είναι η απόλυτη έκδοση ενός άκρως διασκεδαστικού παιχνιδιού, αλλά οι επιδόσεις απογοητεύουν. Εξ'αρχής απογοητευτικό είναι το οι προγραμματιστές δεν μπορούσαν να πλησιάσουν καν σε κλειδωμένα 1080p60, ενώ η έλλειψη περιορισμού στα 30 καρέ σημαίνει ότι το gameplay υποφέρει από μεγάλες αυξομειώσεις στο frame rate. Ταυτόχρονα, υπάρχει η αίσθηση ότι θα μπορούσε να γίνει καλύτερο βελτιστοποίηση, με την μυστηριώδη έλλειψη οποιασδήποτε μορφής anti-aliasing να προβληματίζει, ειδικά όταν όλες οι προηγούμενες εκδόσεις του τίτλου διέθεταν κάτι αντίστοιχο. Ακόμα και με αυτά τα προβλήματα, η εμπειρία είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με τις κυκλοφορίες των Xbox 360 και PlayStation 3. Η αύξηση στην ανάλυση είναι φυσικά ευπρόσδεκτη, και ενώ οι αυξομειώσεις στο frame-rate είναι ένα πρόβλημα, τουλάχιστον γλιτώσαμε από το συνεχές tearing των εκδόσεων της προηγούμενης γενιάς, για να μην αναφέρουμε τις χαμηλές, κάτω των 30 καρέ το δευτερόλεπτο επιδόσεις. Από τις δύο εκδόσεις αυτή του PS4 παίρνει το προβάδισμα, με καλύτερες επιδόσεις και μικρές βελτιώσεις στα εφέ. Ενώ υπάρχει η αυξομείωση στο frame-rate, αυτή δεν έχει το ίδιο αποτέλεσμα στο PS4, παρέχοντας μια μικρή βελτίωση. Με τα πράγματα ως έχουν, ενώ τα δύο αυτά remasters αξίζουν, οι συμβιβασμοί που έγιναν κατά την μετάβαση αναδεικνύουν την έκδοση του PC ως την καλύτερη διαθέσιμη.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
1 ΣΧΟΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Volition

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Deep Silver

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Enarxis

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Saints Row IV
    • 18+ pegi 18+
      • 7.3 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (38)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.saintsrow.com/ FOLLOWERS 2 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
*