Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το PS Vita στην Ε3 2014

Μετά το πέρας μίας ενδιαφέρουσας Ε3 και τις παρουσιάσεις όλων των εταιριών να έχουν επικεντρωθεί κυρίως στο περιεχόμενο -και όχι σε υπηρεσίες και περιφερειακά- και αρκετούς νέους τίτλους να κλέβουν την παράσταση όπως τα Batman: Arkham Knight και Rainbow Six: Siege, δε θα μπορούσαμε να αγνοήσουμε τον παραγκωνισμό του PlayStation Vita από πλευράς Sony. Μέσα από αυτό το blog λοιπόν θα ήθελα να εκφράσω την άποψη μου για την σημασία που έδωσε η εταιρία στο Vita και για το τι θα μπορούσε να κάνει προκειμένου να μην απογοητεύσει το εν λόγω κοινό.

Ξεκινώντας με την συνέντευξη Τύπου, το PS Vita ήρθε στο επίκεντρο της παρουσίασης μετά από περίπου μία ώρα με τα στατιστικά του PSN, την ανακοίνωση του YouTube app, τους Free to Play τίτλους και το PlayStation Now να έχουν προηγηθεί πριν από αυτό. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το ότι τα πρώτα λόγια που ακούστηκαν σχετικά με το Vita ήταν για το πως το PS4 άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο οι παίκτες χρησιμοποιούν τη συσκευή και το πως η νέα υπηρεσία PlayStation Now θα προσφέρει μία μεγάλη γκάμα παιχνιδιών σε αυτό. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν ονομαστικά τέσσερις τίτλοι, τα Child of Light, Tales of Hearts R, Tales from the Borderlands και Minecraft: PlayStation Vita Edition, ενώ σύμφωνα με τα λεγόμενα της εταιρείας, πάνω από 100 τίτλοι είναι υπό ανάπτυξη για την φορητή κονσόλα. Κάπου εδώ αρχίζουν τα ερωτηματικά και η αμφισβήτηση όσον αφορά τη σημασία που δόθηκε στο PS Vita, στο πλαίσιο της φετινής Ε3. Υποθέτοντας πως οι τέσσερις  -γνωστοί-  τίτλοι που κατονομάστηκαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης είναι τα δυνατά χαρτιά της πλατφόρμας για το εγγύς μέλλον, το μόνο που σκέφτηκα είναι πως επαληθεύεται η ανησυχία της περιθωριοποίησης της κονσόλας μιας και ο αριθμός των ανακοινώσεων ήταν πολύ μικρός, ενώ η πλειοψηφία αυτών κυκλοφορούν και στις υπόλοιπες κονσόλες PlayStation.

Σκεπτόμενοι πως οι 100 τίτλοι που αναφέρθηκαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης θα αποτελούν σε ένα μεγάλο ποσοστό indie παραγωγές, η Sony θα μπορούσε να ανακοινώσει έστω ορισμένα teaser από sequels που έκαναν το Vita γνωστό και κυκλοφόρησαν αποκλειστικά σε αυτό όπως τα Gravity Rush και Soul Sacrifice. Επίσης, διάσημες σειρές που έχει στη διάθεση της και δεν έχουν κάνει ακόμα την εμφάνιση τους όπως τα God of War, Gran Turismo, inFAMOUS και άλλα, προκειμένου να προωθήσουν την κονσόλα ως κάτι παραπάνω από… ένα περιφερειακό για το PS4. Σίγουρα, ορισμένοι θεωρούν πως η φετινή Ε3 έπρεπε να είναι αφιερωμένη στις οικιακές κονσόλες  νέας γενιάς, ωστόσο δεν είναι δυνατόν να γίνεται μια απλή αναφορά στο Vita. Έτσι, καταλήγω στο συμπέρασμα πως η Sony, με τις κινήσεις που έχει (ή μάλλον δεν έχει;) κάνει ουσιαστικά εγκαταλείπει την «κόντρα» με τα αντίστοιχα συστήματα του ανταγωνισμού (αν είχε ξεκινήσει ποτέ) και κατευθύνει την συσκευή σε ένα νέο και εντελώς διαφορετικό δρόμο από αυτόν που ξεκίνησε. Αυτόν μιας streaming συσκευής που θα αναπαράγει τίτλους των υπόλοιπων PlayStation συστημάτων μέσω του PlayStation Now. Αυτό, επειδή όπως βλέπουμε από τα διάφορα bundles τίτλοι του PSP «πλασάρονται» ανάμεσα σε αυτούς του Vita με τη συνοδεία μηνυμάτων του τύπου «Play PSP/PS4 games on PS Vita», τη στιγμή που η κονσόλα χρειάζεται «δικούς της» τίτλους ούτως ώστε να αναδειχθεί στη συνείδηση του κοινού ως κάτι παραπάνω.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
23 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • AnimaPura
    • Η κατάσταση θυμίζει τα τελευταία δυο χρόνια περίπου του 360 πριν την κυκλοφορία των νέων συστημάτων. Κρίμα.

      Επίσης, πρώτο blog Τριάντη, θα σέβεστε.

    • Connie GR
    • Γενικότερα η Sony μου δίνει την εντύπωση οτι με το Vita, ακόμη και τόσο καιρό μετά την κυκλοφορία του, ακόμα είναι σε μια φάση "αναζήτησης". Προσωπικά μου δίνει την αίσθηση περισσότερο μιας "companion" συσκευής. Από την άλλη βέβαια έχουμε τους δύο τίτλους κάθε μήνα με το PS Plus και την δυνατότητα cross-buy, που αν μη τι άλλο το καθιστούν μια δελεαστική πρόταση.

      Σίγουρα, η κυκλοφορία πολλών νέων τίτλων, αποκλειστικών για το PS Vita θα βοηθούσε τα μέγιστα για να αναδειχθεί σαν πλατφόρμα. Σϊγουρα θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τις κινήσεις της Sony σε Gamescom/TGS.

    • nkav64
    • Αγόρασα το PS Vita από τις πρώτες ημέρες της κυκλοφορίας του. Είχα εντυπωσιαστεί από το Uncharted Golden Abyss, τις προοπτικές για νέα παιχνίδια αλλά ήταν εμφανέστατη και η διαφορά με το PSP.

      Δυστυχώς το μέλλον που είχε επιφυλάξει η SONY για μια φορητή κονσόλα η οποία έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες δεν δικαίωσε σε καμία περίπτωση της προσδοκίες μου.

      Παντελής έλλειψη ΑΑΑ τίτλων οι οποίοι θα έκανα τη διαφορά και το PS Vita κατέληξε να τρώει την σκόνη του 3DS το οποίο να σημειωθεί ότι είναι αρκετά περιορισμένο όσον αφορά τα genres παιχνιδιών που προσφέρει.

      Το PSP είχε 2 God of War, είχε Gran Turismo, είχε Jak and Daxter, Ratchet and Clank, Syphon Filter, Pursuit Force, Dante's Inferno και πολλά άλλα για τα οποία χρειάζομαι πολλές σειρές για να αναφέρω. Αντίστοιχα το PS Vita τι έχει; Tα indies; Τα οποία καλά και άγια αλλά μια κονσόλα ως γνωστόν μένει στην ιστορία από τις ΑΑΑ αποκλειστικότητες που έχει.

      Ακόμα και με τις κάρτες μνήμης συνεχίζεται η λάθος πολιτική.

      Δεν ξέρω εάν η SONY προλαβαίνει για το καλό των κατόχων να αλλάξει την κατάσταση.

      Εγώ από αυτά που έως τώρα βλέπω και δυστυχώς η τελευταία Ε3 δεν διέψευσε τις απόψεις μου βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο το PS Vita να κυρίως περιφερειακό του PS4. €600 για remote play PS4- PS Vita δεν είναι και λίγα. Ειδικά αν κάποιος αναλογιστεί ότι για να το κάνει αυτό η SONY χρησιμοποιεί μια φορητή κονσόλα πολυ μεγάλων δυνατοτήτων η οποία θα μπορούσε να έχει πολλές περισσότερες χρήσεις και κυρίως να γίνει η απόλυτη φορητή παιχνιδομηχανή που μας είχαν υποσχεθεί.

      Δεν ελπίζω σε τίποτα για το PS Vita.

    • loukas1911
    • Το ps vita το έχω εδώ και ένα χρόνο, αλλά δεν περίμενα ότι αυτή η τόσο δυνατή συσκευή δεν θα στηριζόταν από τις εταιρίες με μερικά καλά παιχνίδια. Μετά από τόσο καιρό και με την Ε3 του 2014 περίμενα να το στηρίξουν με πολλά παιχνίδια,παρόλο που είδαμε κάποια καλά παιχνίδια όπως borderlands και minecraft.Θα περίμενα κάτι καλύτερο με πιο μεγάλο όνομα όπως ένα gta ή ένα call of duty.Γενικά πιστεύω πως η sony δεν έχει κάνει το μεγάλο βήμα ακόμα με το ps vita,ακόμα και αν το ps vita δέχεται την υποστήριξη του ps4 με το remote-play θα ήθελα να δω το ps vita να έχει δικά του καλά παιχνίδια ανεξάρτητα του remote-play.

    • alex4444
    • Δε γινεται να προδικαζουμε τη μοιρα του psvita, οταν τα στούντιο της σονυ δεν εχουν προλαβει ακομη να του δωσουν τιτλους. Κατι που ειναι δεδομενο οτι θα συμβει... Ειναι ξενερα βεβαι οτι μετα απο τετοια ξηρασια που περναει η κονσολα, στην ε3 να ναι αφαντο. Θα μου πεις μπορει να τα σκασουν ολα τα καλα νεα μαζι και το hype να χτυπησει κοκκινο.

    • Whitey
    • Το πρόβλημα είναι ότι στο PSP έκαναν μεγαλύτερες προσπάθειες όπως είπες ο Νικήτας και στο Vita τίποτα.
      Επιπλέον, σωστή ήταν και η αναφορά του Raysod μιας και Bioshock και inFamous ακούσαμε αλλά δε τα είδαμε ποτέ.

      Μην ξεχνάμε και το φαινόμενο που τίτλοι που βγαίνουν αποκλειστικά σε φορητές ή μόνο σε PS Vita (βλ. Origins Blackgate , RE Revelations και AC Liberation) έκαναν ιδιαίτερα γρήγορα την εμφάνιση τους και στις οικιακές κονσόλες μέσω των υπηρεσιών PSN και Xbox LIVE. Με αυτόν τον τρόπο πιστεύω πως σου δίνουν έναν λόγο λιγότερο να επενδύσεις σε μία φορητή κονσόλα.

      Τέλος, διαβάζω σε διάφορες κοινότητες για το πως περιμένουν τίτλους (όπως το Tearaway) να μπουν στο Plus. Γενικότερα υπάρχει αυτή η ιδεολογία και δε ξέρω σε ποιο ποσοστό επηρεάζει τις πωλήσεις, όχι μόνο στους τίτλους του Vita αλλά γενικότερα σε τίτλους που δεν γίνονται ιδιαίτερα γνωστοί, αλλά αυτό πάει σε άλλο θέμα.

    • nkav64
    • Φίλε alex4444 πότε περιμένουν όμως; Έχουν ήδη περάσει 2,5 χρόνια. Εδώ άλλες κονσόλες τις "κοπανάνε" για έλλειψη τίτλων από το πρώτο τρίμηνο.

    • nkav64
    • φίλε raysod, για ΑΑΑ τίτλους μιλάμε και μάλιστα αποκλειστικότητες, σημείο που το PS Vita δυστυχώς καταλαμβάνει μια μικρή κουκίδα σε ένα χάρτη 2x2.

      Όσον αφορά τα παιχνίδια που είναι γενικώς διαθέσιμα στο PS Vita εννοείται ότι υπάρχουν και διαμάντια. Πάρε για παράδειγμα το FEZ. Indie τίτλος, καταπληκτική ιδέα και υλοποίηση, εγώ όταν ασχολήθηκα μαζί του για χάρη του review εντυπωσιάστηκα στο μέγιστο βαθμό, όμως εχει κυκλοφορήσει νωρίτερα και σε άλλα formats και δεν ανήκει στους τίτλους- αφορμή για αγορά του PS Vita.

    • Whitey
    • Raysod, το πρόβλημα είναι ότι μετά τη φετινή Ε3, εγώ έλαβα ένα τίποτα ως κάτοχος Vita και μία προσπάθεια να το πουλήσουν ως την απόλυτη συσκευή για την υπηρεσία PlayStation Now. Αυτό. Τίποτα άλλο. Ούτε προσπάθησαν να προσελκύσουν νέο κοινό ούτε τίποτα. Πέρσι (εκτός αν ήταν στην παρουσίαση στις αρχές του έτους) πέταξαν ένα Borderlands 2 και πήγε αρκετά καλά.

      Από την άλλη, το Borderlands 2 είχε ήδη βγει και σκέφτομαι... Θα πουλούσε εξίσου καλά αν έβγαινε από την αρχή και στο Vita ή επειδή το ήξεραν από τις κονσόλες το αγόρασαν και εκεί αργότερα; Είναι και αυτό μια τακτική.

      Γενικά στην προσπάθεια να καταλάβω τις κινήσεις της Sony χάνομαι.

    • Whitey
    • Το πρόβλημα μου είναι ότι δε το προωθούν σαν κονσόλα. Αυτόνομη κονσόλα. Γιατί αυτή τη στιγμή στηρίζεται σε όλα τα άλλα.

    • alex4444
    • ΑΝ του φερθει η Σονυ οπως στο PSP, δε θα εχει προβλημα. Αλλα ποτε επιτελους θα δουμε exclusives που θα μπορουν να παιξουν το ρολο των system sellers? Δεν πιστευω οτι η Σονυ θα το παρατησει, αλλα λογω λαθος προγραμματισμου, εχει μεινει πολυ πισω.

      Νομιζω πως το προβλημα ειναι οτι τα πραγματα δεν πηγαν οπως περιμενε η Σονυ. Δηλαδη, ηλπιζε οτι με τα gadget χαρακτηριστικα του και τον συμπληρωματικο χαρακτηρα του στα μεγαλα αδερφια(ps3/ps4) θα εμπαινε γερα στην αγορα. ΚΑι μετα φυσικα το πρωτο κυμα ποιοτικων τιτλων θα ερχοντουσαν οι 3rd parties να δοκιμασουν την τυχη τους. Ελα ομως που δεν εγινε ετσι, για χιλιους λογους.

      Οποτε βρεθηκσε στη δυσκολη θεση να πρεπει να βγαλει η ιδια το φιδι απο την τρυπα, χωρις ομως να ειναι ακομη ετοιμη.

      Ειναι σημαντικο παντως να καταλαβει την ιδιαιτεροτητα της αγορας στα φορητα. ΚΑι το 3ds που πουλαει παρα πολυ καλα, δεν στηριζεται σε παιχνιδια που θα μπορουσες η θα ηλπιζες να δεις σε μια home κονσολα.

    • Whitey
    • Καλά το τι θεωρεί ο καθένας ΑΑΑ... Για εμένα από αυτά που έγραψες και το Borderlands είναι και το Soul Sacrifice. Με τα άλλα δεν έχω ασχοληθεί και δε μπορώ να τα κρίνω.

      Όσο για το Tearaway είναι κρίμα γιατί είναι ένα πάρα πολύ ωραίο platformer και χαντακώθηκε χωρίς λόγο.

      Περιμένω Gravity Rush 2 στην TGS. Αν δε δούμε ούτε αυτό...

    • alex4444
    • @raysod Συμφωνω πολυ με αυτο: "Εγώ το Vita δεν το αγόρασα για να παίζω pocket εκδόσεις των μεγάλων franchises της Sony on the go"

      Το θεμα ομως ειναι οχι το αν εσυ που το εχεις το ευχαριστιεσαι το βιτακι, αλλα πως θα πειστει ο υπολοιπος κοσμος για την αποκτηση του. Τα Indies και τα παιχνιδια που δεν ειναι αποκλειστικα, δε βοηθανε παντως, οσο ομορφα κι αν ειναι, οσο κι αν ταιριαζουν στην κονσολα.

      Χρειαζονται πιο πολλες κινησεις τυπου Gravity Rush/Soul Sacrifice. Και η Σονυ εχει και τα στουντιο και την εμπειρια για να τα καταφερει. Το PSP ηταν πληρες σε ολες τις αποψεις.

    • Scott_Pilgrim
    • Καταρχάς δεν είπαν ότι δεν θα βγάλει. Απλά θα βγάζουν ακόμα λιγότερους από τους λίγους που έβγαζαν. Δεν είναι οτι δεν έχει games το Vita. Απλά όταν από τα 15 games μόνο τα 2 είναι 1st party τότε κάτι πάει στραβά. Από 3rd parties μια χαρά υποστηρίζετε. Το κακό είναι πως τα καλά games μένουν Ιαπωνία. Έχουν κυκλοφορήσει πολλοί δυνατοί τίτλοι εκεί και αντί η SONY να τους κάνει τουλάχιστον localize κάθετε και λέει δεν θα βγάλουμε άλλους ΑΑΑ τίτλους στο Vita. Κρίμα για τις υποσχέσεις που είχαν δώσει σε όλους το adopters και κρίμα για όσους έσκασαν 200ρια να το πάρουν πρώτη μέρα.

    • xGodKilleRx
    • Και ποια είναι αυτά τα καλά παιχνίδια Scott που βγήκαν μόνο στην Ιαπωνία..; Και επιπλέον τι πωλήσεις θα είχαν εάν τα κάνανε localize;

    • alex4444
    • Μετα την τελευταια δηλωση της Σονυ, τελος το βιτα... Ας πουλησουν οσα τους μεινανε και ας επικεντρωθουν στο Ps4 λοιπον, αφου τα καναν ετσι.

    • Whitey
    • Τέλος όσον αφορά τα first party και το πόσο συχνά βγαίνουν. Από την άλλη δε πιστεύω πολλοί third party να ασχοληθούν μετά από αυτό όπως έγινε με τα Mortal Kombat, AC Liberation, Origins Blackgate και άλλους τίτλους εκτός αν είναι απλό ή/και οικονομικό να γίνουν port στο Vita. Μακάρι να βγω λάθος και να μη σταματήσει η γενική υποστήριξη και μείνει μόνο με τα indies.

      Πιστεύω θα φανεί μέσα στον επόμενο χρόνο και ΜΑΚΑΡΙ να έχουν έστω και έναν τίτλο Vita για τη Gamescom.

    • 3nws1th5
    • Σταματα ρε sony τα φορητα , αφου κυριως τα παιχνιδια που βγαζεις σε αυτα (και στο psp) ειναι remakes...

    • Whitey
    • Μη το λες. Στο PS Vita το Gravity Rush ήταν μία εξαιρετική προσπάθεια και στο PSP τα Loco Roco και Patapon κάτι έκαναν και ας μην τις χαρακτηρίζει κάποιος "σοβαρές" σειρές. Επίσης, εκτός από καινούργιες σειρές, οι τίτλοι που κυκλοφόρησαν στο PSP ήταν spin-off και όχι remake, (βλέπε God of War, Gran Turismo, Tekken και άλλα) Μην κοιτάς τώρα στο Vita που κάνουν port τις συλλογές από το PS3. Αν θέλουν μπορούν να κάνουν παπάδες.

    • terminator7ns
    • καταλαβατε..οσοι εχουν βιτα θα αρχισουν τις αυτοκτονιες..ειχε πολλα να δωσει η κονσολα και την κατεστρεξαν..κριμα

*