Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Bloodborne Hands-On Preview

*
Ελάχιστοι τίτλοι καταφέρνουν να εμπνεύσουν την διαίσθηση των παικτών και την δημιουργία συναισθημάτων όπως η σειρά Souls της From Software. Με έναν τρόπο σχεδόν αφαιρετικό και με την απουσία «συμβατικών» δομών σύμφωνα με τα σύγχρονα standards, η τίτλοι της σειράς Souls κατάφεραν να δημιουργήσουν μια νέα σχολή, επιστρέφοντας σε έναν τρόπο σκέψης και αιχμαλωτίζοντας το πνεύμα μιας άλλης εποχής. Βασισμένο σε αυτήν ακριβώς την προσέγγιση παρουσιάζεται και το Bloodborne, κάνοντας τολμηρά βήματα εμπρός.



Η alpha έκδοση του τίτλου θέτει τους παίκτες χωρίς κάποια εισαγωγή στo Yharnam, μια πόλη με αισθητική που συνδυάζει το steampunk με την Βικτωριανή εποχή και την αίσθηση της σήψης και της παρακμής να κυριαρχεί. Η ίδια η ατμόσφαιρα κρατάει τις αισθήσεις σε μια αδιάκοπη ισορροπία ανάμεσα στην απειλή και την ανάγκη για εξερεύνηση. Σε αυτό βοηθάει και ο ηχητικός τομέας, με τους ambient ήχους να παίζουν τον ρόλο τους σε αυτήν την συνεχή αίσθηση κινδύνου. Για την ακρίβεια, ο ήχος ενός τσεκουριού που «σέρνεται» στο πλακόστρωτο έδαφος είναι αρκετός για να θέσει τους επίδοξους κυνηγούς σε εγρήγορση, αλλά εν προκειμένω ωχριά μπροστά σε μια από τις πιο τολμηρές επιλογές της ομάδας ανάπτυξης. Αυτή δεν είναι άλλη από την έλλειψη δυνατότητας block, μια κίνηση που από μόνη της απορρίπτει μια σειρά «έγκυρων» τακτικών του παρελθόντος και έρχεται σε πλήρη αρμονία με τον νέο θεμελιώδη μηχανισμό gameplay που εισάγεται, το Regain System. Με το Regain System, μετά από κάθε χτύπημα του αντιπάλου που βρίσκει τον στόχο του, οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να ανακτήσουν την χαμένη ενέργεια με μια γρήγορη αντεπίθεση (σε οποιονδήποτε εχθρό). Με αυτόν τον τρόπο ευνοούνται όχι μόνο τα γρήγορα χαρακτηριστικά, αλλά ουσιαστικά επιβραβεύεται ακόμα περισσότερο η αναμονή και η σωστή κρίση εκμετάλλευσης της κατάλληλης ευκαιρίας, όταν αυτή παρουσιάζεται.



Όπως γίνεται σαφές, η σχέση ρίσκου-ανταπόδοσης γίνεται ακόμα πιο έντονη και η αναζήτηση της ιδανικής ευκαιρίας για μια «all out» επίθεση είναι συνεχής. Φυσικά, το rolling και η αποφυγή αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο του συστήματος μάχης, αυτή τη φορά πιο σημαντικό από ποτέ, αφού πλέον καθορίζει την λεπτή γραμμή ανάμεσα στην επικράτηση και την απόλυτη συντριβή. Με την απουσία της ασπίδας, το Bloodborne δίνει την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο διαφορετικά weapon modes, η αλλαγή των οποίων μπορεί να γίνει ακόμα και εν τω μέσω των combos, ανοίγοντας με αυτόν τον τρόπο ένα νέο σετ κινήσεων που μπορεί να χρησιμεύσει σε διαφορετικές περιστάσεις. Ένα από αυτά είναι τα Warped Blades που προσφέρουν γρήγορες επιθέσεις με μικρότερο damage και μπορούν να ενωθούν σε ένα, ισχυρότερο ξίφος. Το Kirkhammer, όπως μαρτυρά το όνομα του είναι ένα σφυρί, το οποίο με την κατάλληλη εντολή απελευθερώνει τη λαβή και φανερώνει ένα ξίφος, για πιο γρήγορες επιθέσεις. Με τον ίδιο τρόπο συνεχίζουν και οι υπόλοιπες δύο κλάσεις, με ένα τσεκούρι που μετατρέπεται σε halberd και ένα «πτυσσόμενο» ξίφος. Κάθε χαρακτήρας της alpha έκδοσης διέθετε και ένα πυροβόλο όπλο, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί επιλογή κύριου όπλου, παρά λειτουργεί ως ένα βοηθητικό εργαλείο.



Η ισχύς των πυροβόλων όπλων μπορεί να μην είναι αρκετή για να εξασφαλίσει τον θάνατο των αντιπάλων, είναι όμως αποτελεσματική στην διαχείριση του πλήθους και σημαντικότερα, προσφέρει τη δυνατότητα ανακοπής των επιθέσεων των αντιπάλων. Επιπρόσθετα, μια καλοζυγισμένη βολή από κοντινή απόσταση καθιστά τους εχθρούς ευάλωτους και ανοιχτούς για ένα critical hit (το αντίστοιχο του backstab/riposte), με το damage να πολλαπλασιάζεται. Ο διαφορετικός χαρακτήρας όμως του Bloodborne δεν περιορίζεται εκεί. Το περιβάλλον πλέον παίζει σημαντικότερο ρόλο από ποτέ, καθορίζοντας την συμπεριφορά των αντιπάλων. Η αναμονή για το χτύπημα μιας καμπάνας, για παράδειγμα, μπορεί να «διαλύσει» την συγκέντρωση πολλών εχθρών, αναγκάζοντάς τους να εγκαταλείψουν τις θέσεις τους και να επιδοθούν σε περιπολίες, καθιστώντας την αντιμετώπισή τους ευκολότερη. Επιπρόσθετα, στα εργαλεία των παικτών πλέον υπάρχουν και ειδικές «πέτρες», οι οποίες θα δημιουργήσουν θόρυβο - και τον απαραίτητο αντιπερισπασμό για την ευκολότερη πλοήγηση στα «δύσκολα» σημεία. Τέλος, οι πυρσοί κάνουν την επιστροφή τους στο Bloodborne, αυτή τη φορά όμως χωρίς περιορισμό στην χρήση τους, αντικαθιστώντας (προσωρινά) το πυροβόλο όπλο.



Φυσικά δεν απουσιάζουν και τα boss fights, για πολλούς το σήμα κατατεθέν της σειράς Souls, με το Cleric Beast αναλαμβάνει αυτό το κομμάτι στην alpha έκδοση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η απουσία του block και η υλοποίηση των νέων μηχανισμών gameplay στα boss fights - και από τα πρώτα δείγματα της alpha όλα τα κομμάτια φαίνεται να μπαίνουν στην θέση τους αρμονικά. Όπως και στο παρελθόν, έτσι και εδώ τα bosses ακολουθούν ένα μοτίβο επιθέσεων το οποίο χρειάζεται την απαραίτητη εξοικείωση και προσαρμογή του τρόπου επίθεσης, με την διαφορά ότι πλέον τα όποια λάθη των παικτών πλέον μπορούν να «διορθωθούν» μέσα από το σύστημα Regain. Αν το παραπάνω ακούγεται… εύκολο, στην πράξη απέχει πολύ από αυτόν τον χαρακτηρισμό, αφού η κρίση και η εκμετάλλευση της ιδανικής ευκαιρίας είναι μια διαδικασία η «δυσκολία» της οποία στα boss fights πολλαπλασιάζεται και απαιτεί τον απόλυτο συντονισμό κινήσεων. Τα bosses (τουλάχιστον με δείγμα γραφής το Cleric Beast) διαθέτουν πανίσχυρες επιθέσεις και θα εκμεταλλευτούν την παραμικρή ευκαιρία που θα εμφανιστεί για να εξολοθρεύσουν τους παίκτες. Οι μάχες πολλές φορές φτάνουν στα όρια του σαδισμού - και μόνο μέσα από την επιμονή και την καθαρή σκέψη θα αναδυθεί ένα ξεκάθαρο μοτίβο και μια προσέγγιση που θα λειτουργήσει θετικά στην επίτευξη του στόχου.



Σε γενικές γραμμές μπορεί το Bloodborne να υιοθετεί αρκετά νέα στοιχεία και να κάνει τολμηρά βήματα μακριά από την καθιερωμένη φόρμουλα, ωστόσο παρά το γεγονός ότι το όνομα δεν μαρτυρά κάποια «συγγένεια», το DNA της σειράς Souls δίνει δυναμικά το παρόν στον πυρήνα του τίτλου και καθορίζει την εμπειρία μέσα από το «δόγμα» που καθιέρωσε. Ταυτόχρονα, γνώριμα στοιχεία κάνουν ξανά την εμφάνισή τους, όπως τα fog gates (εν προκειμένω nightmare gates) και τα μηνύματα τον συμπαικτών, ενώ για ακόμη μια φορά οι παίκτες έχουν την δυνατότητα να καλέσουν συμμάχους στο πλευρό τους, με την χρήση δύο διαφορετικών αντικειμένων (μιας μικρής και μιας μεγάλης καμπάνας) - και τους παράγοντες που καθορίζουν την δυνατότητα αυτή να παραμένουν (εκ πρώτης όψεως) οι ίδιοι. Άλλες αλλαγές όπως η ανάθεση ξεχωριστού slot για τα αντικείμενα που αναπληρώνουν την ενέργεια (και η μη ύπαρξη bonfires που αναπληρώνουν αυτά) μπορεί να υπάρχουν, ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι η καρδιά του Bloodborne χτυπάει στο ρυθμό της σειράς Souls.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
18 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    From Software

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Tim of Heavens
    • Αυτός είναι τίτλος (μαζί με ελάχιστους άλλους) που κάνει την διαφορά. Ξεχωρίζει σαν την μύγα μεσα στο γάλα.

    • BigDaddy
    • Eπαιξα τo aplha test και το παιχνιδι απλα τα σπαει.Οτι εχει πει ο Κωνσταντινος ισχυει.
      Ωστοσο η συνεργασια sony με from software αφηνει μεγαλη αγωνια οπως εχει δηλωσει ο yoshida στο οτι θα δουμε μια ωραια ιστορια στο παιχνιδι αυτο.Αναμενουμε λοιπον.

    • ZazzyJr13
    • δεν μου αρεσε η σειρα souls της from software αλλα παρακουλουθω τα βιντεο για αυτο το παιχνιδι...ειναι εκπληκτικα δεν λεω...αλλα μαλλον δεν ειναι για μενα..

    • gkarako
    • Tο ξανα ειπα, αλλα μεχρι να δω το bloodborne δεν ειχα κανενα ενδιαφερον για το ps4. Το gameplay, το κλιμα, τα γραφικα ολα σε αυτο το παιχνιδη φενονται εξαιρετικα.

    • Πάγος13
    • Αυτό και το Last of us είναι ο λόγος που πηρα PS4

      Το πληκτρο που κάνεις focus στον αντίπαλο το έχουν αφαιρέσει ??

    • paul_13
    • Αυτό το θέμα που περνάς πάνω από τα πτώματα και τα σέρνεις μαζί σου, υπάρχει και στο κανονικό παιχνίδι;

    • Bamagiotis
    • Μόνο και μόνο για την ατμόσφαιρα και την καλή κάμερα για το παιχνίδι είναι σίγουρο οτι θα το παίξω! Λέω έτσι γιατί δεν νομίζω οτι είναι το είδος που μου αρέσει αλλα έχει το πιο βασικό, darkίλα ;)

    • diver_gr
    • Το παιχνίδι δείχνη πολύ ενδιαφέρον μέχρι στιγμής . Εκπληκτικά γραφικά , ατμόσφαιρα ,Art design κλπ . Μου αρέσει γιατί μου δίνει την εντύπωση πως είναι ένα κλικ ευκολότερο από τα Demon/Dark souls .Πράγμα καθόλου άσχημο γιατί τα προηγούμενα ήταν κατά τη γνώμη μου εκνευριστικά δύσκολα .

      Μέχρι στιγμής δείχνη Must have!

    • raiden5
    • Πολυ καλα πραγματα διαβαζω, σαν φαν του dark souls ανυπομωνο. Τώρα σιγουρα αν ειναι ποιο ευκολο θα με ξενερωσει καπως εμενα καθος ενα απο τα χαρακτηρτισικα τον souls παιχνιδιων ειναι η ''δυσκολια'' τους οπου δεν τα θεωρο δυσκολα βεβαια, απλα σε αντιθεση με αλλα παιχνιδια που σε παιρνουν απο το χερακι εδω πρεπει να τα κανεις ολα μονος σου με την αξια σου κ να εισαι συνεχια σε επαγρύπνηση. Αλλα απ οσο καταλαβα την δουλεια της ασπιδας την κανει πλεον το regain system οποτε ειναι μια η αλλη.

      Μια ερωτηση, lvl system υπαρχει οπως στα souls παιχνιδια? κ οταν πεθαινεις αφου δεν υπαρχουν bonfire απο που ξεκινας?

    • zortam
    • Φοβερα γραφικα, και εντονη ατμοσφαιρα βικτωριανης εποχης, αλλα ρε παιδια τι ειναι αυτο το πραγμα οπως ειπε και ο φιλος απο πανω? Προχωρας πανω απο τα πτωματα και τα σερνεις μαζι σου η τα πετας απο δω και απο κει λες και ειναι χαρτοπετσετες. Με χαλασε τρελα αυτο, δεν ξερω αν ειναι θεμα απλα κακοφτιαγμενων Psysics των πτωματων η γενικα ολοκρηρου του παιχνιδιου. Οπως επισης και το combat system μου φαινεται λιγο..."απλο" καθως και η αντιδραση των AI εχθρων ειναι απο αργη και κακη εως και μηδαμινη. Τελος παντως δε ξερω, σε γενικες γραμμες φαινεται ωραιο παιχνιδακι αλλα θα δουμε

    • Solidarity
    • Παιδια εμενα δε με ενθουσιαζει και εξηγω :
      -Θυμιζει εντονα dark souls στην κινηση του ηρωα, την οποια θεωρω αφυσικη εντελως.
      -Το animation στις μαχες ειναι επισης κακο και ξυλινο
      -Παρα το πολυ ομορφο βικτωριανο σκηνικο, δεν παυει να ειναι ενα dark souls με αλλο skin.
      -Τα πτωματα που σερνονται σα να ειναι χαρτοπετσετες οπως ειπε ο zortam, ειναι κακο δειγμα physics.

      Δε διαφωνω οτι θα ειναι ενα πολυ καλο παιχνιδι. Δεν πιστευω ομως οτι θα ειναι αυτο που θα σε κανει να παρεις νεα κονσολα (οπως ενα uncharted 4 ας πουμε).

    • nikolios
    • Πρέπει οπωσδήποτε να φτιάξουν αυτό με τα πτώματα, είναι πασιφανές και χτυπάει άσχημα.
      Κατά τ' άλλα θα το τιμήσω.

*