* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Divinity: Original Sin

*
To Baldurs Gate 3 κυκλοφόρησε! Απλά δεν έχει αυτό ακριβώς το όνομα ούτε δημιουργήθηκε από τη BioWare. Λέγεται Divinity: Original Sin, προέρχεται από τη γνωστή και αγαπητή Larian και είναι πολλά περισσότερα από ένα old school ισομετρικό RPG. Ναι, το παιχνίδι έχει πολλά skills, εντελώς ανοιχτό character building, party τεσσάρων ατόμων, μεγάλους χάρτες και όλα τα τυπικά γνωρίσματα της κατηγορίας του και τα κάνει όλα αυτά σωστά. Το σημαντικότερο όμως είναι πως οι developers δε μένουν στην αναπαραγωγή της συνταγής αλλά τη συμπληρώνει με στοιχεία που ήταν πάγιες απαιτήσεις των οπαδών αλλά ποτέ δεν υλοποιήθηκαν, ούτε καν στο "πολύ" Dragon Age: Origins. Το Original Sin έχει τον ίδιο ακριβώς ρυθμό και αίσθηση με το τότε: ο παίκτης θα ξεκινήσει στην πρώτη πόλη, θα περάσει άπειρες ώρες εξερευνώντας τη, μιλώντας με κόσμο, βρίσκοντας μυστικά, λύνοντας και μαζεύοντας αποστολές, κλέβοντας και μπλέκοντας σε μπελάδες, μέχρι να βγει έξω και να αρχίσει την περιπλάνηση στην άγρια φύση. Το γνήσιο αργό, μεθοδικό τέμπο, που ξεδιπλώνεται σιγά σιγά ένας κόσμος και όχι απλά ένας χάρτης, που το μαύρο που καλύπτει τις περιοχές εξαφανίζεται σταδιακά, που ο παίκτης κινείται σε μια ακαθόριστη ζώνη όλο και πιο μακριά από την αρχική πόλη, που η εξερεύνηση κάθε άλλο παρά γραμμική είναι μα έχει ζωή από μόνη της και οδηγεί τον παίκτη σε απρόσμενες κατευθύνσεις. Αντί οι περιοχές και τα quests να ολοκληρώνονται με συνοπτικές διαδικασίες συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο: οι τέσσερεις ήρωες θα βρεθούν εύκολα να κλωθογυρίζουν στην πόλη ή σε ένα μικρό κομμάτι του χάρτη όχι επειδή κόλλησαν ή κάτι πήγε στραβά αλλά επειδή υπάρχουν ακόμα περισσότερα πράγματα να κάνουν και, κυρίως, να ανακαλύψουν με βάση έμμεσες και όχι άμεσες πληροφορίες.

Divinity: Original Sin Image 01

Ναι λοιπόν, είναι καθαρά old school με την καλύτερη των εννοιών και μάλιστα με κανένα από τα ελαττώματά της. Δεν είναι απλά μια ολική επαναφορά για τους γεροντολάγνους αλλά ένα απολύτως σύγχρονο, εξελιγμένο παιχνίδι που γίνεται αντιληπτό πόσο έλειπε από τη σύγχρονη βιομηχανία (και σε πόσο διαφορετική κατεύθυνση κινείται) μόνο με την ενασχόληση. Οι συμβάσεις του σημερινού gaming έχουν εξαφανιστεί. Εδώ δεν υπάρχουν quest markers στη μέση του πουθενά, θαυμαστικά πάνω από κεφάλια, έτοιμες λύσεις στο journal του τύπου "πρέπει να κάνουμε αυτό", βολικές σημάνσεις και τα γνωστά streamlined πλαίσια. Το journal υπάρχει -και είναι εξαιρετικό- αλλά περιέχει μόνο ό,τι έχει ήδη βρεθεί και γίνει. Αν κάποιος πει στον παίκτη να ψάξει στο δάσος, αυτός πρέπει να ψάξει στο δάσος, ΤΕΛΕΙΑ! Σε αυτό συνεισφέρει και η εξέλιξη των κεντρικών αποστολών που δεν είναι γραμμική και κατά τη διάρκειά τους αλληλοεμπλέκονται και διάφορες δευτερεύουσες. Η ομάδα θα ασχοληθεί με μια κύρια αποστολή, θα φτάσει σε ένα σημείο που δε θα μπορεί να προχωρήσει, θα ασχοληθεί υποχρεωτικά με ένα άλλο τμήμα της όπου θα της αποκαλυφθούν στοιχεία για το προηγούμενο, σε ένα τρίτο τμήμα θα συνδυάσει τα παραπάνω κ.ο.κ.
Εναι καθαρά old school με την καλύτερη των εννοιών και μάλιστα με κανένα από τα ελαττώματά της.
Με πολύ απλά λόγια η Larian δεν προσφέρει απολύτως τίποτα στο πιάτο από πλευράς πλοκής, δεν εξηγεί τίποτα πρόωρα ούτε και υποβάλλει λύσεις, αφήνοντας τον παίκτη να προβληματιστεί και να συνδέσει τα κομμάτια. Φήμες, αναφορές σε βιβλία και χαρτιά, συζητήσεις με χαρακτήρες, οδηγούν έμμεσα σε κρυμμένα μυστικά και εναλλακτικές διαδρομές προς ανακάλυψη. Όχι μόνο υπάρχει δηλαδή ζωή εκτός journal, αλλά απαιτείται συνδυαστική ικανότητα, μνήμη και μπόλικο ψάξιμο γιατί δεν προσφέρονται στο πιάτο. Επιπλέον, αν ένας χαρακτήρας αναφέρει ένα μυστικό είναι αρκετά πιθανό αυτό να υπάρχει κάπου στο παιχνίδι, δίνοντας έτσι ζωντάνια στον κόσμο. Το σημαντικό είναι πως τα παραπάνω στοιχεία αξιοποιούνται με τρόπο που δεν είναι ούτε μηχανικός ούτε επαναλαμβανόμενος ενώ οι λύσεις είναι συχνά αντισυμβατικές, σα να προκαλούν τη χρήση exploits.

Divinity: Original Sin Image 02
Το journal υπάρχει -και είναι εξαιρετικό- αλλά περιέχει μόνο ό,τι έχει ήδη βρεθεί και γίνει.
Το journal υπάρχει -και είναι εξαιρετικό- αλλά περιέχει μόνο ό,τι έχει ήδη βρεθεί και γίνει.

Η όλη αίσθηση που αφήνει το Divinity: Original Sin είναι ξεκάθαρα αυτή των κλασσικών τίτλων με Infinity Engine χωρίς μάλιστα να υστερεί σε τίποτα απολύτως. Υπάρχει η ίδια ομορφιά στους χάρτες, η ίδια ζωντάνια, η ίδια αίσθηση ανακάλυψης και κυρίως επίτευξης. Το παιχνίδι δε βιάζεται να προχωρήσει ή να ανταμείψει τον παίκτη με skills, cutscenes ή νέα σκηνικά μα προχωρά βαθμιαία προκαλώντας τον να το απομυζήσει. Δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα βρεθούν τα πάντα με την πρώτη (αν βρεθούν), κάτι που αυξάνει και το replayability. Υπάρχουν ορισμένες αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στις αποστολές μα δεν είναι πολλές, ενώ και το σενάριο είναι γραμμικό. Σε γενικές γραμμές ο παίκτης θα δει αναφορές για πρόσωπα και πράγματα αλλά η έκβαση μιας αποστολής θα αφήσει ανεπηρέαστες τις υπόλοιπες (με κάποιες εξαιρέσεις). Αυτό που υπάρχει άφθονο είναι μεγάλη ποικιλία και μεγάλοι, ανοιχτοί χάρτες. Ο καθένας από αυτούς είναι ενιαίος με μικρά επιμέρους τμήματα (υπόγεια, σπηλιές κλπ) Αξίζει να σημειωθεί πως ο τίτλος δε χωρίζεται σε κεφάλαια και πως ο κόσμος δεν είναι ενιαίος.  Το μέγεθός των περιοχών πάντως είναι τέτοιο που, αν και όχι αχανές, αποδίδει την αίσθηση της περιπλάνησης πλήρως ικανοποιητικά και μάλιστα προοδευτικά αυξάνεται.

Divinity: Original Sin Image 03

Το σενάριο είναι αρκετά ξεκάθαρο και εξελίσσεται όμορφα, κρατώντας το ενδιαφέρον αλλά και χωρίς να είναι κάτι μεγαλειώδες. Δύο μέλη των Source Hunters, ενός τάγματος που ειδικεύεται στην εξόντωση μιας αρχαίας, επικίνδυνης και ιδιαίτερα απρόβλεπτης μορφής πρωτογενούς μαγείας (που όσοι την ασκούν λέγονται Sourcerers) βρίσκονται στην πόλη του Cyseal μετά από ένα φόνο που πιθανό να εμπλέκει έναν αποστάτη μάγο. Αναμενόμενα, πίσω από το φόνο βρίσκεται ένα μυστικό που όχι μόνο αφορά την καταστροφή του κόσμου αλλά και το ποιοί είναι στην πραγματικότητα οι δύο σύντροφοι.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Dimcar
    • τόσο παιχνιδάρα, που το καλοκαίρι δε φτάνει για να το παίξει κάποιος! έπος!

    • heart_collector_x
    • τωρα ξερουμε πως θα περασει ολο το υπολοιπο καλοκαιρακι...... :-) πολυ ομορφο review!!!!

    • Geovra
    • wishlist ηδη....αργει το steam summer sales

    • Dimcar
    • καλά, Summer sales πάμε next year, τα Χριστούγεννα όμως μπορεί και να το βρεις σε καλή τιμή

    • DamDamm
    • Και τώρα αν ψαχτεί κάποιος το steam key το βρίσκει στα 16.5 ευρώ(απίστευτο value for money).

    • mysterious
    • ΕΠΟΣ το review(ξεκοκάλισμα!)ΕΠΟΣ και το παιχνίδι.Και μόνο η ταμπέλα "Baldur's Gate 3" τα λέει όλα!Να βυθίζεσαι στον κόσμο του και να αρνείσαι πεισματικά να βγεις...όπως λέει και το παλικάρι από πάνω,με ελάχιστα χρήματα για την αξία του λιώνεις για τα καλά στον κόσμο του.Αν αγαπάς το είδος δεν γίνεται απλά να μην απολαύσεις αυτή την παιχνιδάρα.

    • mysterious
    • Υ.Γ. Raysod την ώρα που έγραφα το σχόλιο δεν είδα το δικό σου μιας και προηγήθηκε η ανάγνωση της τελευταίας σελίδας του review.Και το λέω αυτό επειδή έγραψες:

      "Και μόνο διαβάζοντας τον όρο Baldur’s Gate 3 φτάνει για να τα παρατήσω όλα και να χαθώ στον κόσμο του…"

      Ακριβώς το ίδιο έγραψα κι εγώ ρε φίλε. Έπιασες το feeling του παιχνιδιού 100%. ;)

    • Dimvou
    • Το παιχνίδι είναι αρκετά καλό,η ταμπέλα Baldur's Gate 3 είναι too much όμως.
      Όσοι από εδώ είναι αρκετά παλιοί και έχουν παίξει τα Baldur's Gate θα το καταλάβουν πιστεύω.
      Πάραυτα το Divinity Original Sin παραμένει ένα RPG από αυτά που "δεν βγαίνουν πλέον" AKA ένα από αυτά που πρέπει να χρησιμοποιείς το μυαλό σου....

    • NickTheGreek87
    • Παιχνιδάρα! Επιβάλλεται να το τιμήσει ο κάθε rpgακιας που σέβεται τον εαυτό του..

    • AnimaPura
    • Ακόμα ένα εξαιρετικό review από τον Γιάννη, σου δίνει το παιχνίδι στο πιάτο! Αν και έχω να ασχοληθώ με RPG χρόνια ολόκληρα, το γεγονός ότι βασίζεται σε oldschool και hardcore στοιχεία θα πρέπει να το κατατάσει στις επικούρες.

    • zaitsev
    • καιρό είχα να απολαύσω τέτοιο παιχνίδι, πραγματικά εκπληκτικό. Το γεγονός ότι το βρίσκεις στα 16 ευρώ είναι must buy game.
      Το ξεκίνησα 3 φορές μέχρι να φτιάξω του χαρακτήρες όπως ήθελα αφού κάθε φορά έβλεπα και κάτι δαιφορετικό.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity