Final Fantasy XV Review

Μάνος Βέζος Μάνος Βέζος Enternity.gr Editor In Chief 
27/01/2017 | 12:30


Τα παραπάνω αποσιωπητικά συμπυκνώνουν μάλλον ιδανικά αυτό που μένει στον παίκτη ύστερα από επένδυση δεκάδων και δεκάδων ωρών στο Final Fantasy XV. Και δύσκολα θα βρούμε αλλού τρεις τελείες που να απαιτούν τόση εξήγηση. 10 χρόνια χρειάστηκε η Square Enix για να φτάσουμε να δούμε το Final Fantasy XV να τρέχει σε κονσόλα, αφού άλλαξε όνομα, director, πλατφόρμες και ό,τι άλλο. Ποτέ δεν είναι καλό σημάδι τέτοια βάσανα και όλα διακρίνονται στην πράξη. Όπως και ότι η Square Enix πήρε πατριωτικά την ολοκλήρωση του παιχνιδιού, ακόμη και όταν μάλλον έπρεπε να δεχτεί ότι είναι προτιμότερο απλά να ξεκινήσει από την αρχή. Όλα ξεκινούν με το review guide που αναφέρει ξεκάθαρα ότι για να κατανοηθούν οι περιστάσεις γύρω από τις οποίες διαδραματίζονται τα πρώτα συμβάντα του παιχνιδιού, πρέπει να δούμε το Kingsglaive: Final Fantasy XV, μια κινηματογραφική παραγωγή CGI που το μόνο θετικό που έχει να προτάξει είναι πως έχει λίγο νόημα παραπάνω, αλλά όχι και φινέτσα, από το τρομακτικό Final Fantasy VII: Advent Children. Αναφέρεται άλλωστε σε γεγονότα στα οποία παραπέμπει γρήγορα το ίδιο το παιχνίδι και δίνουν βαρύτητα στην υποχρέωση του πρωταγωνιστή που δεν αντιλαμβάνεται καθόλου ο παίκτης αν δεν έχει δει την ταινία. Αντίστοιχα προτείνεται η παρακολούθηση συνοδευτικού anime, που διατίθεται δωρεάν τουλάχιστον, για καλύτερη κατανόηση των φιλικών δεσμών που συνδέουν τους τέσσερις χαρακτήρες που συνθέτουν, από την αρχή μέχρι το τέλος ουσιαστικά, το party που χειρίζεται ο παίκτης. Και όντως προσφέρει πολύτιμες ματιές που απλά λείπουν από το παιχνίδι.


Για πρώτη φορά συναντούμε ανοιχτό κόσμο σε τίτλο Final Fantasy, ο οποίος πρωταγωνιστεί στα δύο τρίτα του παιχνιδιού.

Όσοι δεν κάνουν τον επιπλέον αυτόν κόπο ξεκινούν αντιλαμβανόμενοι την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού ως πιο ανάλαφρη από ότι όντως είναι, αφού σίγουρα αγνοούν μερική από την τραγικότητα που διαπερνά τον εικονικό κόσμο. Ο Noctis και τρεις φίλοι (Gladiolus, Prompto, Ignis) είναι στο δρόμο με το αυτοκίνητό τους (ονόματι Regalia). Στόχος η συνάντηση με την πριγκίπισσα Lunafreya για γάμο που είναι υποχρεωτικός ύστερα από συνθηκολόγηση εκεχειρίας. Το τελευταίο δεν εξηγείται βέβαια στον παίκτη (εξηγείται από την ταινία), ούτε και το ότι δεν είναι σίγουρο ότι έχει νόημα η διαδρομή που έχει υπολογιστεί. Το αυτοκίνητο μένει από βενζίνη, οι τέσσερις φίλοι κατεβαίνουν και ξεκινά το σπρώξιμο. Το πλάνο ανοίγει και το μάτι γεμίζει με την όμορφη θέα του ανοιχτού κόσμου του παιχνιδιού, ενώ προσγειώνονται οι πρώτες νότες από το Stand By Me, όπως διασκευάστηκε από Florence And The Machine. Ιδανικός ο συνδυασμός και…ξαφνικά, οι χαρακτήρες, με το κομμάτι να παίζει, αρχίζουν και ανταλλάσσουν κρύα αστεία, διαλύοντας την αίσθηση που δημιουργεί το τραγούδι. Το Final Fantasy XV είναι γεμάτο από σκηνοθετικά ατοπήματα, τα οποία καταφέρνει να διαπράττει ακόμη και σε στιγμές που σχεδιάστηκαν για να αναδεικνύουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του παιχνιδιού και του κόσμου. Έρχεται η πρώτη μάχη και η πρώτη νίκη. Ο Prompto ξεκινά να μουρμουρίζει το κλασικό victory theme της σειράς και πριν προλάβει να τελειώσει το μέτρο, η μελωδία κόβεται. Όχι από ό,τι κι ό,τι, αλλά από προκαθορισμένο μα ανούσιο cut-scene. Ακόμη και στους διαλόγους που προσφέρουν κάποιες εναλλακτικές επιλογές, μεσολαβεί άχαρη καθυστέρηση μεταξύ της επιλογής απάντησης και της προβολής της επί της οθόνης.



Στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού δε η ανάπτυξη των χαρακτήρων είναι ισχνή, οι χαρακτήρες που συναντά η ομάδα σχεδόν πάντα αδιάφορες καρικατούρες (διπλά ζημιογόνο φαινόμενο στους “κακούς”), ενώ η βασική ιστορία είναι σίγουρα σε ρόλο κομπάρσου. Ποιος μαθαίνει ότι ο πατέρας του είναι νεκρός, η πρωτεύουσα του βασιλείου του έγινε στάχτη και πνίγει τον πόνο του στο ψάρεμα και σε fetch quests; Από ότι φαίνεται, ο Noctis. Για να επανέλθει μια κάποια λογική, μπορούν να αγνοηθούν τα side quests.
10 χρόνια χρειάστηκε η Square Enix για να φτάσουμε να δούμε το Final Fantasy XV να τρέχει σε κονσόλα, αφού άλλαξε όνομα, director, πλατφόρμες και ό,τι άλλο.
Η σκέψη μας ήταν πως ίσως κάπως έτσι σκέφτηκε η Square Enix, ότι έχει προτεραιότητα το main quest δηλαδή και μετά βλέπουμε. Η θεωρία αυτή υποστηρίζεται από την ευκολία με την οποία οι παράπλευρες ασχολίες καταλήγουν με το party σε level πολύ υψηλότερο από το απαιτούμενο για το επόμενο βήμα του main quest. Η θεωρία αυτή κατέρρευσε όταν η Square Enix αναγνώρισε πως αυτό είναι πρόβλημα και πως θα εφαρμόσει level cap με patch. Παραδείγματα σαν τα παραπάνω θα μπορούσαν να κλέψουν την προσοχή της Square Enix, κι ας μην είχαμε τελικά τη δυνατότητα να αγοράσουμε μουσικά θέματα από παλιούς τίτλους για να ακούμε στο ηχοσύστημα του αυτοκινήτου.



Ναι, το πήραμε από τα μούτρα το παιχνίδι, αλλά πάει και γυρεύοντας. Ωστόσο κάνει όντως και βήματα ώστε να απομακρυνθεί από αρκετές νόρμες της σειράς και να εκσυγχρονιστεί. Κατόρθωμα που φαίνεται ακόμη μεγαλύτερο όταν θυμόμαστε πότε ξεκίνησε η ανάπτυξη και από πόσα εμπόδια πέρασε για να φτάσει στα χέρια μας το παιχνίδι.
Final Fantasy XV Review - Σελίδα 2

Copyright © 2011-2017. All rights reserved.

powered by 9

Γίνε μέλος στο Enternity.gr

Είστε ήδη μέλος στο Enternity.gr? Login

close

Επιλέξτε σωστά. Το username δεν μπορεί να αλλάξει.

Γυναίκα Άντρας
click refresh to show captcha code reload code

Δέχομαι να λαμβάνω το Newsletter του Enternity.gr

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης του Enternity.gr

Σύνδεση στο Enternity.gr close login

Αυτόματη είσοδος

*Πατήστε εδώ εάν ξεχάσατε τον κωδικό σας

Υπενθύμιση κωδικού Enternity.gr close remind password
click refresh to show captcha code reload code
*
Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity