Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Heavy Rain Remaster Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Quantic Dream

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Αν το Beyond: Two Souls είναι ο χειρότερος τρόπος να γνωριστείτε με την Quantic Dream, το Heavy Rain είναι ο καλύτερος. Μακάρι το remaster να ήταν και η ιδανική πρώτη γνωριμία. Στην περίπτωση του Beyond: Two Souls δεν ήρθαν τα πάνω κάτω αλλά ήταν σαφές ότι έγινε δουλειά, με διαφορετικές παρεμβάσεις σε διαφορετικές σκηνές, με μεγάλες αλλαγές και βελτιώσεις στο φωτισμό και στην ποιότητα εικόνας. Είναι τουλάχιστον αναμενόμενο να συμβεί κάτι ανάλογο στη νεότερη έκδοση του Heavy Rain, ειδικά από τη στιγμή που οι δύο τίτλοι αντιμετωπίζονται ουσιαστικά ως πακέτο γνωριμίας με τα κατορθώματα της γαλλικής ομάδας κατά την εποχή του PS3, έστω και αν είναι εφικτή η μεμονωμένη αγορά τους.



Και όντως, η Quantic Dream προσέγγισε το συγκεκριμένο remaster με την ίδια λογική που είδαμε και στο Beyond. Τα textures είναι πιο καθαρά και λεπτομερή, όποια και είναι η γωνία λήψης, η ανάλυση ανέβηκε σε 1080p και εξαφανίστηκε το πάντα ενοχλητικό screen tearing. Δεν βλέπουμε άλμα στα 60fps, βλέπουμε όμως τα 30fps να αποδεικνύονται πολύ πιο σταθερός και εφικτός στόχος αυτήν τη φορά, σε αντίθεση με την πρώτη μας επαφή με το παιχνίδι στο PS3. Ο φωτισμός έχει αλλάξει, προς το καλύτερο, σε σημεία, οι σκιάσεις έχουν βελτιωθεί και το αποτέλεσμα είναι ακόμη γλυκύτερο, ακόμη και αν η διαφορά δεν είναι πάντα εμφανής χωρίς να προηγηθεί ένα φρεσκάρισμα της μνήμης σχετικά με το πρωτότυπο.
Αν το Beyond: Two Souls είναι ο χειρότερος τρόπος να γνωριστείτε με την Quantic Dream, το Heavy Rain είναι ο καλύτερος.
Με λίγα λόγια τα γραφικά είναι βελτιωμένα εδώ κι εκεί, με τα περισσότερα οφέλη να παρατηρούνται στη συνέπεια και την ποιότητα της εικόνας. Αν η νέα έκδοση ήταν ένα μάτσο από στατικές εικόνες, τότε η μεταφορά θα ήταν απόλυτη επιτυχία και θα σταματούσαμε εδώ. Εδώ όμως δεν έχουμε να κάνουμε με άλμπουμ γεμάτο φωτογραφίες. Το remaster του Heavy Rain προσθέτει νέα, αρκετά και εμφανή bugs που δεν υπήρχαν στην πρωτότυπη έκδοση. Όπου βλέπουμε pre-rendered cut scenes, παρά το ότι φαίνεται ότι έγινε και σε αυτά δουλειά, φαίνονται πιο συμπιεσμένα από πριν και, συγκριτικά, γεμάτα τεχνουργήματα. Παρά την άνοδο στην ανάλυσή τους, η ποιότητα εικόνας κάνει βουτιά όταν αυτά που εμφανίζονται επί της οθόνης βγαίνουν από τα “έτοιμα”. Αν εδώ οι αστοχίες είναι ποιοτικές, για video μιλάμε άλλωστε, εκείνες που παρατηρούνται στη ροή του gameplay είναι αυτονόητα πιο σημαντικές.


Τα textures είναι πιο καθαρά και λεπτομερή, όποια και είναι η γωνία λήψης, η ανάλυση ανέβηκε σε 1080p και εξαφανίστηκε το πάντα ενοχλητικό screen tearing.

Συναντήσαμε teleports χαρακτήρων στο λάθος σημείο με αποτέλεσμα να μπλοκάρει ολόκληρη σεκάνς και το κλείσιμο και τρέξιμο του παιχνιδιού να είναι κάποιες φορές μονόδρομος για να επανέλθουν τα πράγματα στη φυσιολογική ροή. Είδαμε clipping εκεί που δεν υπήρχε προηγουμένως, και άλλα περίεργα που, στην πορεία του παιχνιδιού, δεν αποδεικνύονται και τόσο περιστασιακά. Είναι γεγονός ότι όλα αυτά μπορούν να φτιαχτούν αν αφιερωθεί ο απαραίτητος χρόνος, σε αντίθεση με την ποιότητα του video που αναφέρθηκε προηγουμένως. Στην εκκίνηση όμως ισχύει πως τα πράγματα δεν είναι ιδανικά όταν “τρέχουν” οι εξελίξεις στο παιχνίδι. Ελπίζουμε να μην αφεθεί στη μοίρα της η έκδοση αυτή, ειδικά δε από τη στιγμή που το Heavy Rain είναι ξεκάθαρα καλύτερο του Beyond: Two Souls που, ως remaster, είχε σίγουρα καλύτερη παρουσία πέρυσι. Αν μη τι άλλο είναι η παραγωγή που δείχνει τι μπορούν να πλάσουν ικανά χέρια για χάρη του adventure, ενός είδους που όχι μόνο αντιμετωπίζεται ως νεκροζώντανο εδώ και πολλά χρόνια, αλλά που το όνομά του δεν κατάφερε να εντυπωθεί εκ νέου σε πολλούς που δοκίμασαν το δημιούργημα του David Cage και έφυγαν απογοητευμένοι για την έμφαση σε QTEs. Χωρίς εξωγήινους και άλλες εύκολες λύσεις η δύναμη του Heavy Rain εναπόκειται στο μελετημένο branching και στη συνείδηση ότι οι πρωταγωνιστές αναγκάζονται να υπομένουν τις συνέπειες των επιλογών του παίκτη, με το θάνατό τους να μην υπονοείται αλλά είναι μια από τις διαθέσιμες πιθανότητες που με τη σειρά τους επηρεάζουν την εξέλιξη της πλοκής και την κατάληξη του σεναρίου.



Περιλαμβάνει μερικές από τις πιο δυνατές εικόνες που έχει γράψει ο Cage, με ανεξίτηλο το άνοιγμα που χωρίς πολλά λόγια και λίγη μόνο αλληλεπίδραση κάνει τον παίκτη να υποκύψει στην παντοδυναμία της πατρικής απελπισίας και τύψης, μια ιδέα που σπάνια μπορούμε να συνδέσουμε με video games. Αρκετοί, όπως μαθαίνουμε, δοκίμασαν το Beyond: Two Souls, όχι όμως το Heavy Rain, για τους ίδιους λόγους που το Devil May Cry 2, παρότι άθλιο, πούλησε πολύ περισσότερο από το Devil May Cry. Προτείνουμε να διορθώσετε αυτό το λάθος, υπομένοντας τα bugs. Είναι τα μόνα που σας χωρίζουν από ένα από τα λαμπρότερα σημεία στην πορεία της βιομηχανίας.


 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Adventure που αναπόφευκτα στιγματίζει
  • Εξαιρετική γραφή
  • Μερικές από τις πιο καλώς εννοούμενες ευρωπαϊκές σεκάνς που είδατε ποτέ σε παιχνίδι
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Remaster που, στην εκκίνηση, ισοδυναμεί με αδικία στο ίδιο το έργο
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
46 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • mariodm22
    • Ειναι το παιχνιδι που πραγματικα ανυπομονεις να ερθει το βραδακι , να αραξεις στον καναπε , κλειστα τα φωτα και να απολαυσεις αυτο το καρπο της Quantic Dream . Ειναι ενας τιτλος που πραγματικα αξιζε να κυκλοφορησει και στο PS4 .

    • Lonas
    • @Blackstorm Πίστεψέ με δεν θες. Αν και σώζει ότι γνωρίζεις τι θα συμβεί... Εγώ δεν γνώριζα τότε

    • dexter1810
    • Αν καποιος με ρωτησει να του πω μια πενταδα παιχνιδιων που μου εχουν μεινει χαραγμενα στο μυαλο το Heavy Rain ειναι σιγουρα μεσα, χωρις δευτερη σκεψη. Δεν θελω να το ξαναπιασω ομως γιατι ειμαι και γω πατερας τωρα και θα αγχωθω περισσοτερο

    • Chased
    • [+]
    • yaponvezos
    • @Chased

      Στα point and click adventures θα παραπονιόσουν ότι σε αφήνουν να κάνεις μόνο αριστερό και δεξί κλικ;

      Εδώ μιλάμε για adventure εδώ και όχι για third person action adventure.

    • SilentPoet
    • Υπάρχει νόμος που ορίζει ότι "σκαρφαλώνεις με το τρίγωνο" Chased;
      Για τα υπόλοιπα, τι να πω... γούστα είναι αυτά.

    • Chased
    • @yaponvezos

      Τα point and click adventures έχουν γρίφους, έχουν ήδη gameplay. Το Heavy Rain το μόνο που έχει είναι γρίφους για το πού να πας και έναν random από το Minority Report. Ακόμα και σε αυτά, σου κρατάει το χέρι από την αρχή μέχρι το τέλος. Για άλλες ερωτήσεις, εξέτασε τις διαφορές μεταξύ Fahrenheit και Heavy Rain! Είναι εμφανέστατες οι διαφορές!


      @silentpoet

      Φυσικά και υπάρχει τέτοιος νόμος. Είναι ο ίδιος νόμος με αυτόν που σου επιβάλλει να κινείς μπροστά το μοχλό για να πας μπροστά κι όχι κάτι άλλο. Απλή λογική και videogame design 101...!

    • yaponvezos
    • @Chased

      "Οτι πατάς τον κύκλο για να σκαρφαλώσεις πάνω, αντί για το τρίγωνο? Οτι έχουν χάσει τόσο την επαφή με το τί είναι παιχνίδι που υα QTEs για το περπάτημα και την κίνηση των χαρακτήρων την έβαλαν στα face και shoulder buttons αντί στους μοχλούς που είναι το πιο φυσιολογικό?"

      Αυτό εδώ δεν είναι παράπονο για τους γρίφους.

    • hide
    • Το heavy rain βασίζεται στην ενστικτώδη αντίδραση και στο αποτελέσμα που αυτή μπορεί να φέρει, ενω ειναι πλαισιωμένο με ομορφα γραφικά και story.

      Είναι ενας ακόμη τρόπος για να παίξεις παιχνίδια. Οπως ήταν τα point and click games ενας νέος τρόπος οταν τα είδαμε πρώτη φορά ,όπως θα είναι και το VR μεθαύριο και ελπίζω ποτέ να μη βαλτώσουν στα ίδια και στα ιδια και να βλέπουμε πιό συχνά δοκιμές με καινουρια συστατικά και τρόπους στο gameplay.

      Πάντα υπάρχει gameplay οταν μιλάμε για gaming. Καιρός είναι να ξεκολλήσουμε κια να επιβραβέβουμε κάθε νεα προσπάθεια.

    • jack124
    • Πολύ καλό το review όπως φυσικά και το παιχνίδι 9 από εμένα ..
      Σε ένα πράγμα θα διαφωνήσω.. Εκεί που λέει ""Αν το Beyond: Two Souls είναι ο χειρότερος τρόπος να γνωριστείτε με την Quantic Dream, το Heavy Rain είναι ο καλύτερος."" Ναι όντως το heavy rain ήταν καλύτερο όμως προσωπικά αγάπησα πολύ το Beyond two souls

    • Chased
    • @yaponvezos

      Ακριβώς! Είναι για το ανύπαρκτο gameplay. Με χάλια gameplay και τίτλο που βασίζεται στην ιστορία αλλά αυτή έχει μαζικά προβλήματα, δεν υπάρχει τίποτα που να το σώζει! Επαναλαμβάνω, τα point and click είχανε gameplay, μέσω των γρίφων. Το Heavy Rain δεν έχει ούτε αυτό!
      Και μη μου το πας στο πόσα πλήκτρα πατάς σε κάθε παιχνίδι, αυτό δεν είναι gameplay. Όλα τα παιχνίδια δουλεύουν με περίπου 10 πλήκτρα. Άλλα πράγματα χαρακτηρίζουν το gameplay. Όπως για παράδειγμα, ότι δεν ανεβαίνεις πατώντας το δεξιά στα πλήκτρα! :P


      @hide

      Όχι, είσαι τελείως λάθος. Εκείνα ΕΧΟΥΝ gameplay, όχι απλώς περπάτημα και QTEs.
      Ακόμα και η λέξη "παιχνίδι" το προδίδει. Βγαίνει από τη λέξη "παίζω". Τα παιχνίδια τα παίζεις, δεν τα βλέπεις, δεν τα ζεις. Τουλάχιστον όχι κατά κύριο λόγο.Οπότε ένα παιχνίδι με ελάχιστο gameplay δεν είναι παιχνίδι ή, αν προτιμάς, είναι ελάχιστο παιχνίδι! Όσο και το gameplay του!

      Για άλλη μια φορά θα σας θυμίσω το Fahrenheit...

    • raiden5
    • @Chased

      Η ιδια η Quantic dream εχει πει οτι το Heavy rain ειναι interactive drama, σταματα να το συγκρινεις με τα συνηθισμένα παιχνιδια κ να λες συνεχεια για το gameplay, δεν στοχευει στο gameplay το συγκεκριμενο ''παιχνιδι'' Προφανώς κ δεν σου αρεσει το συγκεκριμενο στυλ ''παιχνιδιου''.

      Ειναι σαν να μπω εγω στο review του forza ενω δεν μου αρεσει ουτε το forza ουτε γενικα τα αγωνιστικά παιχνιδια κ να αρχισω να γραφω για το ποσο χαλια ειναι, γιατι το γκαζι ειναι στα πισω πληκτρα κ οχι στο Α, κ το ποσο χαλια ειναι τα racing παιχνιδια γενικα.

      Εγω ειμαι φαν του heavy rain οπως κ παααααρα πολυς κοσμος

      Οκ καταλαβαμε, δεν σου αρεσει το heavy rain οπως κ η συγκεκριμένη κατηγορία παιχνιδιών, δεκτο, τελος, βαλε τελεια, δεν χρειαζεται να προκαλείς με κουλά επιχειρήματα.

      Παμε αλλη μια τωρα για να το καταλαβεις καλα:

      Το HEAVY RAIN ειναι INTERCTIVE DRAMA οχι συνηθισμένο παιχνιδι!

    • yaponvezos
    • @Chased

      Δεν σου το πάω πουθενά. Μόνος σου έθεσες το θέμα των πλήκτρων. Το σχολίασα. Ύστερα απάντησες στο θέμα που μόνος σου έθεσες κάνοντας pivot προς τους γρίφους. Και κάνω call το pivot που έκανες και μου λες ότι το γυρίζω στα πλήκτρα, το οποίο θέμα, ξανά, το έθεσες μόνο εσύ στο όλο thread.

      Μόνος σου μπερδεύεσαι και στη διαδρομή φαντάζεσαι ότι λέω και πράγματα που δεν γράφω πουθενά. Διαφώνησε όσο θες. Αλλά να διαφωνήσεις με κάτι που είπα/έγραψα, όχι με κάτι που βγάζεις από τη φαντασία σου. Basic etiquette stuff.

      @jack124

      Δεν νομίζω ότι υπάρχει αντικείμενο διαφωνίας, ειδικά από τη στιγμή που συμφωνείς ότι το Heavy Rain είναι καλύτερο από το Beyond. Με την ποιοτική διαφορά ασχολείται εκ των πραγμάτων το review. Η αγάπη και το δέσιμο με ένα παιχνίδι είναι προσωπική υπόθεση. Κι εγώ έχω λατρεία για το Alpha Protocol, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι προβληματικό το παιχνίδι.

    • Chased
    • @raiden5

      Interactive Drama ήταν και το Fahrenheit! Συνουσιάζω την εταίρα μου, τί δεν καταλαβαίνετε? Γιατί ΠΑΝΤΑ αγνοείτε τα ΒΑΣΙΚΑ επιχειρήματα με κάποιον που διαφωνείτε? Πόσες φορές θα αναφέρω αυτό το παιχνίδι μπας και καταλάβετε τη διαφορά?

      @Blackstorm

      Και είσαι ελεύθερος να την πεις! Αλλά κι εσύ όπως και όλοι οι άλλοι, το side-stepping το έχετε πάει σε άλλο level! Δεν μιλάμε για το αν σου αρέσει το παιχνίδι ή όχι, αλλά για το αν είναι παιχνίδι και πως ανταποκρίνεται! Απλά ελληνικά!


      @yaponvezos

      Ή κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις ή έχεις πραγματικά θέμα στην κατανόηση κειμένων! Δεν κάνω κανένα pivot, εσύ κάνεις side-stepping. Όσα είπα είναι συμπληρωματικά το ένα με το άλλο, δεν είναι ένα επιχείρημα αντί του άλλου, όπως ισχυρίζεσαι εσύ ότι γράφω. Αν δεν το καταλαβαίνεις αυτό, έχουμε σοβαρότατο πρόβλημα...

    • Chased
    • Αντιλαμβάνομαι ότι βγήκε πολύ επιθετικό το σχόλιο το προηγούμενο... My bad!

      Πριν σας αφήσω δύο μικρά πραγματάκια.

      Να θυμίσω τη λέξη "παιχνίδι" από πού βγαίνει και τί σημαίνει. Κατόπιν, να ρωτήσω αν υπάρχει έστω κι ένας άνθρωπος στον κόσμο που θυμάται το Heavy Rain για το Gameplay του. Αυτά από εμένα, πάω να κάνω παρέα με τα εκατομμύρια άλλων ανθρώπων που έχουν "θάψει" τον Cage και τις επιλογές του κλπ...

    • hide
    • ''87% based on 107 Critics'' στο μετακτιριτικ δεν το λες και θαψιμο...
      ΑΑΑ τιτλο το λες.

      Οπως ειπα και πιο πανω τα παντα ειναι gameplay, απλα υπαρχουν καποιοι που τα βλεπουν οπως τους βολευει.

      ανελεητο επαναλαμβανομενο griding...gameplay.
      point and click...gameplay...
      αλλα heavy Rain...οχι gameplay.

      Εγω θα ελεγα να μη φιμωνουμε.την βιομηχανια, να την αφησουμε να εξελιχθει και να μεγαλωσει.
      Θα υπαρχουν και τα παιχνιδια που θες δεν θα στα παρει κανεις. Οποτε αν δεν σου αρεσει κατι απλα μη το επιλεγεις.

    • Chased
    • @hide

      Cutscenes με περιστασιακο button prompt που ακόμα και αν δεν το πατήσεις δεν τρέχει και τίποτα, ΔΕΝ είναι gameplay! Σε περίπτωση που δεν το ξέρεις, το Heavy Rain (και το Beyond 2 Souls) συνεχίζουν ακόμα κι αν δεν πατήσεις τίποτα (τουλάχιστον στο 95% των περιπτώσεων). Αν αυτό το λες gameplay...
      Επίσης, 7.7 user score. Μάλλον το ΑΑΑ σημαίνει AverageAverageAverage.


      @yaponvezos

      Πέραν του ότι η ετυμολογία των λέξεων και η προέλευσή τους κερδίζει κάθε σύνδεσμο στο wikipedia και γενικότερα, αυτό που δημοσίευσες είναι προς χάριν των όσων γράφω εγώ. In case you didn't notice.

    • Scott_Pilgrim
    • Έχω κουραστεί είναι η αλήθεια να κάθομαι και να κράζω τα remasters πραγματικά. Δεν ξέρω αν χρειαζόταν αυτό και το Beyond remasters αλλά σαν τίτλος το HR ήταν πολύ καλός. Είχε τα θεματάκια του βέβαια κυρίως στο gameplay αλλά πιστεύω η όλη εμπειρία ήταν πολύ καλή και χορταστική. Δεν έχω σκοπό να το παίξω ξανά σε remaster αλλά τουλάχιστον χαίρομαι που δεν ήταν ένα φθηνό port.

    • jack124
    • @yaponvezos
      Μάλλον δεν το έθεσα ακριβώς σωστά , βασικά αυτό που ήθελα να πω ήταν ότι μου φάνηκε λίγο βαριά η φράση "Ο χειρότερος τρόπος να ... "
      Λεπτομέρειες βέβαια είναι αυτά ..
      Πάντως πολύ ωραίο Review :)

    • hide
    • Chased
      το διπλα στο metacritic σπανια το κοιταζω για ευνοητους λογους(system wars) και 8 ειναι μαλλον τιμητικο...

      Kαι να συνεχιζει μονο του τι να λεει? μαλλον δεν εχεις καταλαβει για τι παιχνιδι μιλαμε.''Το heavy rain βασίζεται στην ενστικτώδη αντίδραση και στο αποτελέσμα που αυτή μπορεί να φέρει,''

      Εχεις φτιαξει εναν δικο σου ορισμο για το τι ειναι παιχνιδι , ο οποιος δεν εχει καμια απολυτος βαση και ειναι καρα biased.

      με την λογικη σου ακυρωνω τουλαχιστον 10 κατηγοριες παιχνιδιων με αναλογη επιχειρηματολογια...

    • Chased
    • @hide

      Αν έπαιζαν ρόλο τα system wars στο metacritic για το user score, τότε δεν θα ήταν τόσο ισορροπημένες οι βαθμολογίες! Κι εγώ, με την ίδια επιχειρηματολογία σου, καταστρέφω όλα τα "επίσημα" reviews λόγω των διαφημίσεων που τρέχουν σε κάθε σελίδα. Απλά πράγματα. Αν ο κόσμος είναι biased λόγω system wars, τότε οι σελίδες είναι biased λόγω διαφημίσεων και σχέσεων με τις εταιρείες.

      Καλά, πλάκα κάνεις? Τί ρόλο παίζει που το παιχνίδι δεν απαιτεί να το παίξεις για να συνεχίσει? Τώρα το γράφεις σοβαρά αυτό? Ο Θεός βοηθός, πραγματικά!

      Όχι, δεν είναι δικός μου ο ορισμός. Είναι ο ορισμός των παιχνιδιών! Αυτό σημαίνει παιχνίδι. Κάνεις πλήρη διαστρέβλωση της πραγματικότητας!

      Καλά, ό,τι πεις, αδερφέ! Άντε και σε Phillips CD-i του χρόνου!

    • yaponvezos
    • @Chased

      Δεν βλέπω να αντιπροτείνεις ορισμό ή να παραπέμπεις σε ετυμολογία που να στηρίζει τη θέση σου. Ούτε καν σε ετυμολογία που να υποσκάπτει τη θέση των άλλων. Απλά ισχυρίζεσαι κάτι και φαντάζεσαι ότι η υποστήριξη της θεωρίας σου από τη μεριά σου είναι προαιρετική και η αποδοχή της από τον άλλον υποχρεωτική άμα τη αναφορά της.

      Θα εξηγήσω εγώ τη θέση σου λοιπόν.

      Σε ακαδημαϊκό επίπεδο, όσον αφορά σε game design, υπάρχει η τάση να διαχωρίζει κάποιος τη θέση του ως ludologist ή narratologist. Οι πρώτοι βάζουν τα mechanics πάνω από όλα και θεωρούν ότι το σενάριο και η πλοκή αλλοιώνουν την έννοια "παιχνίδι". Οι δεύτεροι πιστεύουν ότι για να έχει πραγματικό λόγο ύπαρξης ένα παιχνίδι πρέπει να έχει κάτι να πει, χρησιμοποιώντας τα όποια εργαλεία έχει στη διάθεσή του.

      Το αστείο της υπόθεσης είναι πως ισχύει το ρητό "binary is a false god" και πως ο ίδιος ο Aarseth Espen που κατά βάση γέννησε τους όρους "ludology" και "narratology" έχει δηλώσει ρητά ότι δεν τους όρισε ως μη διασταυρούμενους ή με τη λογική ότι η μία πλευρά έχει δίκιο και η άλλη όχι. Μιλάμε για σχολές σκέψης που στην πραγματικότητα εξετάζουν διαφορετικές πτυχές χωρίς να ακυρώνει η μία την άλλη.

      Χαρακτηριστικά quotes στο link:

      http://memetechnology.org/2015/01/23/ludology-vs-narratology-revisited/

      Ως είθισται όμως, άπαξ και προκύψουν, έστω και στη θεωρία, δύο πλευρές, ενεργοποιείται ο οπαδισμός, ακόμη και σε ακαδημαϊκό επίπεδο και όλοι ψάχνονται να αποδείξουν ότι "οι από 'δώ είναι καλύτεροι από τους από 'κεί".

      Εσύ λοιπόν έχεις τάση προς ludology. ΟΚ, no prob. Άλλος έχει τάση προς narratology. ΟΚ. No prob. Παρότι βέβαια στο όλο debate μεταξύ των δύο, ο ορισμός ΚΑΙ των δύο που χρησιμοποιείται ως βάση για τη "μάχη" είναι λανθασμένος.

      Το πρόβλημα είναι πως έχεις για κάποιο λόγο ανάγκη να αποδείξεις ότι η μία μεριά έχει λόγο ύπαρξης και η άλλη όχι. Την ώρα που ο άνθρωπος που έκανε τον αρχικό διαχωρισμό θεωρεί ανούσια κάθε τέτοια προσπάθεια. Είναι σαν να θέλεις σώνει και καλά να βγει σκάρτη η ηθική φιλοσοφία επειδή είσαι fan της μεταφυσικής φιλοσοφίας.

      Γούστο σου και καπέλο σου στην τελική. Άλλα μην μπερδεύουμε το γούστο με την κριτική. Άλλοι οι κανόνες, άλλος ο ρόλος, άλλη η χρησιμότητα του καθενός. Και θα έπρεπε να δίνεις βάση στους κανόνες, γιατί σε αυτούς ακριβώς βασίζεται η θεωρία περί ludology.

    • raiden5
    • @Chased

      Το Fahrenheit ειναι αλλο πραγμα, ειναι παιχνιδι καταρχας, παμε αλλη μια για να το καταλαβεις.

      Το HEAVY RAIN ΕΙΝΑΙ INTERACTIVE DRAMA, EINAI MIA TAINIA ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ ΕΣΥ ΤΗΝ ΕΞΕΛΗΞΗ ΤΗΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΗΘΗΣΜΕΝΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ.

    • hide
    • @Chased λες:''Όχι, δεν είναι δικός μου ο ορισμός. Είναι ο ορισμός των παιχνιδιών! Αυτό σημαίνει παιχνίδι. Κάνεις πλήρη διαστρέβλωση της πραγματικότητας!''

      οπως βλεπεις μονος σου το παλευεις να πεισεις τον εαυτο σου στα σχολια εδω.
      δεν βλεπω...εκατομμυρια να σε ακολουθουν την αποψη σου...
      μαλλον σε Nintendo forums θα αναφεροσουν πριν.
      Εγω παντα θυμαμαι στο τοπ τεν του PS3 να βαζουν μεσα το Heavy rain οι περισσοτεροι.

      Δεν εχω σκοπο να κατσω να σου βγαλω τις παρωπιδες , ουτε εχει νοημα να χαλιεσαι, παιξε μονο μαριο εσυ,
      και ασε τους υπολοιπους να παιζουν τα αλλα ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.

    • hide
    • Οταν καποιοι υποστηριζουν και το πιστευουν οτι τα Nintendo games ειναι για παιδακια? πως αντιδρας? και ειναι παρα πολλοι αυτοι που υποστηριζουν κατι τετοιο.
      φανταζομαι αντιδρας....

      Σκεψου οτι οτι εχεις αναλογες αποψεις για το heavy Rain με αυτους...

      Ειστε μια απο τα ιδια σε φιλοσοφια..
      δεν θα το καταλαβεις αυτο που λεω γιατι εχεις κολλησει, οπως και αυτοι δεν καταλαβαινουν γιατι τα Nintendo games δεν ειναι μονο για παιδακια.

    • billbig
    • Για να βάλω το άχρηστο λιθαράκι μου στην κουβέντα, με ενοχλέι ταμάλα που μιλάτε υποτιμητικά για τον Mario.

      http://pre01.deviantart.net/7ba2/th/pre/f/2012/159/b/2/mario_is_really_angry__by_tux_prowess-d52ta9e.png

    • billbig
    • @Blackstorm

      Να δω όταν θα χρειαστείς υδραυλικό με περγαμηνές ποιόν θα φωνάξεις όμως.

      @mariodm22

      Best comeback in the history of forever! :D

    • Chased
    • @hide

      Αντιλαμβάνεσαι καθόλου ότι αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα? Μιλάω για παιχνίδια. Αν θες να το πεις Interactive Drama, καλώς. Δεν έχω πρόβλημα με αυτό (αν και ακούγεται απλώς σαν κατηγορία παιχνιδιού και όχι κατηγορία γενικώς προϊόντος διασκέδασης), το πρόβλημά μου είναι που τα χαρακτηρίζουμε παιχνίδια. Δεν είναι, είτε σας αρέσει είτε όχι.
      Έχοντας λύσει αυτό,πάμε και στα υπόλοιπα. Θεωρείς ότι έχει καλό gameplay, θεωρώ ότι δεν έχει καν. Θεωρείς ότι έχει καλή ιστορία, θεωρώ ότι είναι πολύ κλισέ, την έχουμε δει δεκάδες φορές και έχει και προβλήματα στην παρουσίαση. Απλό το θέμα. Κρίνεις ότι είναι καλό περιεχόμενο, κρίνω ότι είναι κακό. Όσο για το ποιος ακολουθεί, έννοια σου και υπήρχαν αρκετοί χρήστες εδώ μέσα που συμφωνούσαν, αλλά κάθε φορά έπεφταν άλλοι και τους τρώγανε λες και τους βρίσαμε τη μάνα! Με αυτά και μ' αυτά, έφυγαν ή δεν σχολιάζουν πλέον. Όσο για το ποιος ακολουθεί ποιον, είναι λογικό σε μία διαφωνία μεταξύ κάποιου αναγνωρίσιμου προσώπου και ενός απλού άλλου προσώπου, πολλοί να τάσσονται υπέρ του αναγνωρίσιμου και όσο διαφωνεί ο άλλος, τόσο πιο πολλοί να έρχονται εις βάρος του. Πάντα έτσι γινόταν και έτσι θα γίνεται. Δεν κερδίζεις σε διαμάχη/διαφωνία με συντάκτες/αρχισυντάκτες και γενικώς authority.

      The only thing that beats power is more power. Και όσο κι αν σου φαίνεται drama, έτσι λειτουργεί πάντα.


      @yaponvezos

      Α, μάλιστα! Αυτό κατάλαβες εσύ, δηλαδή! Τόσην ώρα είμαι αυτός που φωνάζει για το ότι υπάρχει ΜΟΝΟ το narrative στοιχείο και λείπει παντελώς το gameplay. Είμαι αυτός που φωνάζει γιατί τα θέλει όλα στο πακέτο, ενώ εσείς δικαιολογείτε την ύπαρξη μόνο του ενός.

      Θα μου πεις, εδώ δεν κατάλαβες τί σου έγραψα για τον ορισμό των παιχνιδιών και το link που έγραψες! Εγώ σου λέω "αυτό που έδωσες συμφωνεί με εμένα" κι εσύ μου γράφεις "δεν σε βλέπω να αντιπροτείνεις άλλον ορισμό". Από εκεί και πέρα τί να πω? Λυπάμαι βαθύτατα που το έζησα κι αυτό εδώ μέσα! Όπως και αυτά περί νόμων για το πως αντιστοιχούν τα πλήκτρα στην κίνηση και του ότι δεν έχει σημασία σε ένα παιχνίδι αν παίζεις ή αν απλώς το βλέπεις.
      Πραγματικά, λυπάμαι!


      @all

      Ώπα ρε μάγκες! Η ιστορία του παιχνιδιού είναι καταπληκτική και χωρίς προβλήματα με βάση τα όσα λέτε. Το ίδιο και το gameplay, αυτό λέτε! Άρα δεν έχει κανένα πρόβλημα το παιχνίδι! Μιλάμε για το άριστο!
      Ουάου! Αχαχαχαχαχαχα!

    • Chased
    • Δεν σε βλέπω να το γράφεις για τους άλλους που εξίσου επιμένουν και το παίζουν ειδήμονες,όμως! Πραγματικά ήμαρτον!

    • yaponvezos
    • @Chased

      Μιας και θέτεις θέμα κατανόησης. Έχω κατεβατό, με πηγή, και λέω ότι η ύπαρξη της μιας σχολής δεν γίνεται να ακυρώνει την άλλη. Πως πρόκειται για δυο πτυχές του ίδιου πράγματος. Και μου λες τώρα ότι στηρίζω μόνο την ύπαρξη της μίας. Αυτό κι αν είναι θέμα κατανόησης.

      Επιπλέον, στα του ορισμού, από την αρχή λες στον καθένα ότι δεν ξέρει τι είναι παιχνίδι ουσιαστικά. Χωρίς να αναλύεις ποτέ. Απλά ανακοινώνεις το πιστεύω σου. Παραθέτω ορισμό. Πιστεύεις ότι σε εξυπηρετεί. Και πάλι δεν εξηγείς γιατί σε εξυπηρετεί. Απλά ανακοινώνεις το πιστεύω σου ξερά και προσδοκάς αυτόματη αποδοχή.

      Ίσως να υποθέτεις ότι δεν έχεις την υποχρέωση να κάνεις παραπάνω προσπάθεια. Το μόνο πρόβλημα είναι πως την έχεις την υποχρέωση.

      Μιλάμε για 101 της διαλεκτικής.

      Πάνω από όλα όμως δεν έχεις αντιληφθεί για ποιο λόγο συμμετέχω ακόμη στη συζήτηση αυτή. Δεν πειράζει όμως. No worries. Feel free to do your thing.

    • Chased
    • @yaponvezos

      Μα δεν ασχολείσαι καν, από ό,τι φαίνεται!
      Πάμε ένα ένα να δούμε.

      Κατά πρώτον, μου ζητάς να κάνω κάτι που εσύ δεν κάνεις.Δεν μπήκες σχεδόν ποτέ στην προσπάθεια να εξηγήσεις και όταν το έκανες με το κατεβατό και την πηγή, δεν είπες πουθενά σε τί σε εξυπηρετεί εσένα!

      Πάμε παρακάτω. Σου έγραψα έμμεσα ότι στη θεωρία (κατεβατό) υποστηρίζεις την άποψης του "πακέτου", αλλά όσον αφορά στην πράξη (το παιχνίδι το συγκεκριμένο) υποστηρίζεις τη μία πλευρά. Αυτήν τις ιστορίας. Χαρακτηρίζεις παιχνίδι κάτι που παίζεται ελάχιστα και μπορεί να μην παιχθεί καν. Το αποδέχεσαι πλήρως ενώ δεν έχει το βασικότερο όλων σε ένα παιχνίδι, το gameplay. Κι αυτό το ελάχιστο gamelay που έχει, εκτός του ότι είναι κακό (υποκειμενική κρίση), μπορεί να παρακαμφθεί εντελώς (γεγονότα). Οπότε, στην πράξη, εσύ είσαι αυτός που υποστηρίζει μία πλευρά έναντι της άλλης.
      Αν το παιχνίδι είχε gameplay και υποχρεωτικό, τότε δεν θα τα συζητούσαμε αυτά καν! Θα έλεγα ότι δεν μου αρέσει και τέρμα.


      Να πάμε και στον ορισμό, αφού θες ανάλυση. quotes από τη σελίδα που έδωσες:

      "Κύριοι παράγοντες του παιχνιδιού είναι οι κανόνες, τα επιτεύγματα, η πρόκληση και η αλληλεπίδραση."

      "[...] ένα παιχνίδι προϋποθέτει αλληλεπίδραση δύο ή περισσότερων παικτών."

      "Οι κανόνες, γενικά," (ενός παιχνιδιού) "καθορίζουν τη σειρά, τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και τα επιτεύγματα του κάθε παίκτη."

      "Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ή αλλιώς βιντεοπαιχνίδια είναι προγράμματα υπολογιστικών συστημάτων, τα οποία χειρίζεται ο παίκτης [...]"

      "Τα προγράμματα αυτά δημιουργούν εικονικά εργαλεία, που επιτρέπουν στον παίκτη να παίξει [...]"

      Απαραίτητη προϋπόθεση το να παίζει ο παίκτης. Απαραίτητη! Και όταν μιλάμε για χειρισμό του παίκτη και επιτεύγματα παίκτη και αλληλεπίδραση, δεν μιλάμε για μια συλλογή ελάχιστων QTEs σε σχέση με το υπόλοιπο περιεχόμενο και που μάλιστα μπορείς να παρακάμψεις. Για άλλη μια φορά, θα επαναφέρω τα "παιχνίδια" του Phillips CD-i...

      Για πες μου τώρα για ποιο λόγο συνεχίζεις να ασχολείσαι? Γιατί κάτω έχω στο μυαλό μου...

    • yaponvezos
    • @Chased

      Μπορείς να έχεις στο μυαλό σου ό,τι θες. Έξω θα πέσεις either way.

      Επί της ουσίας.

      Το ότι δεν κάνω κόπο να εξηγηθώ είναι φανταστική διαπίστωση. Το ότι θεωρώ παιχνίδι το Heavy Rain δεν δείχνει σε κανένα επίπεδο ότι υποστηρίζω την ύπαρξη μόνο τέτοιων παιχνιδιών. Το ότι αυτό φαντάζεσαι ότι προκύπτει από την επιμονή μου ότι η μία πλευρά δεν ακυρώνει την άλλη αποτελεί απλό λογικό άλμα και τίποτα περισσότερο.

      Στη θεωρία δεν υποστηρίζω ούτε την άποψη του πακέτου, ούτε των άκρων, ούτε και οι δηλώσεις που παρέθεσα κινούνται προς τα εκεί. Αντιθέτως δείχνουν ότι στο gaming είναι αδύνατο να λείπει τελείως το ένα από το άλλο χωρίς το αποτέλεσμα να είναι η μεταμόρφωση σε άλλο μέσο. Και άπαξ και υπάρξει interaction, είναι αδύνατο να αποδειχθεί ότι αλλάξαμε μέσο διότι αυτό το interaction είναι η βασικότερη διαφορά στο gaming.

      Αφού είναι απαραίτητη προϋπόθεση να παίζει ο παίκτης, στο οποίο δεν νομίζω ότι διαφωνεί ποτέ κανείς, μένει να οριστεί ΑΚΡΙΒΩΣ τι σημαίνει "παίζει ο παίκτης". Διότι αν είναι το interaction η ειδοποιός διαφορά, τότε interaction υπάρχει και στο Heavy Rain. Και διαφοροποίηση της πλοκής με βάση τις επιλογές του παίκτη.

      Αν όμως το θέμα είναι ένα συγκεκριμένο και ελάχιστο επίπεδο interaction που πρέπει να θεωρηθεί αποδεκτό, χρειάζεται ακόμη πιο συγκεκριμένος ορισμός.

      Και επιστρέφω έτσι στα περί gameplay που στο μυαλό σου είναι κάτι απολύτως συγκεκριμένο.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Gameplay

      Πριν πεις πάλι κάτι για wikipedia, αξιολόγησε τα πράγματα με τις παρεχόμενες παραπομπές. Κάποιες είναι online articles, κάποιες δεν βολεύουν μιας και είναι βιβλία, αλλά, όπως και να έχει, θα πρέπει να κρίνεις την αξιοπιστία των πηγών.

      Εκτός του ότι θα δεις ότι γίνεται και αναφορά στη σύνδεση παίκτη και πλοκής ως παράδειγμα gameplay, θα διαπιστώσεις ότι είναι κοινώς αποδεκτό ότι δεν υπάρχει απολύτως συγκεκριμένος ορισμός για το gameplay. Πολλοί προσπάθησαν αλλά όλοι αποτυγχάνουν να καταλήξουν σε έναν καθολικό ορισμό.

      Αν λοιπόν το gameplay είναι κάτι που δεν ορίζεται ακριβώς αλλά είναι σίγουρο ότι βασίζεται σε interaction και κανόνες, είναι αδύνατο να μπουν κριτήρια για την ύπαρξή του που να είναι απολύτως συγκεκριμένα αντί για γενικά.

      Και μόλις φτάσεις στη συνειδητοποίηση αυτή, είναι θέμα χρόνου να διαπιστώσεις ότι όσο υπάρχει οποιουδήποτε είδους interactivity με έστω και έναν κανόνα/game mechanic, μπορείς να πεις χίλιες φορές ότι δεν σου αρέσει το gameplay, αλλά είναι αδύνατο να αποδείξεις ότι δεν είναι gameplay.

      Υποστηρίζοντας ότι είναι δυνατό να το αποδείξεις, δημιουργείται ανείπωτο βάρος για την πλευρά σου για να τεκμηριώσεις τον ισχυρισμό σου, ΑΚΡΙΒΩΣ επειδή υπάρχει ολόκληρη πανεπιστημιακή κοινότητα που ασχολείται με το ζήτημα, εκφράζεται δημοσίως και παρά τις συντονισμένες προσπάθειες ο καθολικός ορισμός του gameplay εξακολουθεί να διαφεύγει όπως ο ενιαίος φυσικός νόμος και ο ορισμός της Τέχνης.

      Με λίγα λόγια εκνευρίζεσαι για το ότι εκτός από σένα παίρνουμε στα σοβαρά και τους ειδικότερους των ειδικών.

    • Silverblade
    • Υπάρχουν αυτή τη στιγμή εκατομμύρια παίκτες που περνούν ώρες επί ωρών παίζοντας Call of Duty online ή κάποιο παρεμφερές FPS. Πολλοί από αυτούς, αν όχι η πλειοψηφία, δεν ενδιαφέρεται διόλου για το campaign (όταν και αν υπάρχει), όσο καλό ή κακό και αν είναι αυτό. Πολύ απλά δεν τους ενδιαφέρει καθόλου το story ή/και το A.I. Αυτή η λογική οδήγησε, άλλωστε, την ΕΑ στην ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη απόφαση να μην συμπεριλάβει story-based campaign στο Battlefront. Όλα αυτά, όμως, δεν μπορούν να υποβαθμίσουν τη θέση του σεναρίου ή του ίδιου του single player mode στα παιχνίδια, όσα εκατομμύρια και να αδιαφορούν για αυτά. Από την άλλη, πολλά εκατομμύρια ασχολούνται με παιχνίδια τύπου Farmville, τα οποία για εμάς τους hardcore δεν είναι καν παιχίδια. Ξεπερνάμε, λοιπόν, τα "εκατομμύρια" που δεν εκτιμούν το τάδε ή το δείνα.

      Για να αφήσουμε στην άκρη τις θεωρητικολογίες, όμως, το Heavy Rain είναι ένας εξαιρετικός τίτλος και το να τον απαξιώνει κανείς λέγοντας ότι "παίζει μόνος του" και ότι αποτελείται μόνο από περπάτημα και QTEs είναι λάθος γιατί αν έχει παίξει κανείς το HR γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν ισχύει κανένας από τους δύο ισχυρισμούς. Προφανώς και συνεχίζει το παιχνίδι αν δεν πατήσεις τίποτα, απλά αυτό συνήθως έχει κακό αποτέλεσμα για τον χαρακτήρα που ελέγχεις. Και οδηγεί την ιστορία σε διαφορετική κατάληξη. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι από όσους φίλους μου έπαιξαν το HR κανένας δεν είχε ακριβώς το ίδιο φινάλε. Το HR εκτός από εναλλακτικά φινάλε, χρησιμοποιεί διάφορους μηχανισμούς, συχνά με πολύ δημιουργικό τρόπο: QTE με διαφορετικές επιλογές, αναζήτηση και ανάλυση στοιχείων, αποφάσεις που έχουν αντίκτυπο στην πορεία της υπόθεσης, ακόμα και κλασικό shooting. Ο Cage αρνήθηκε να δεσμευτεί στην αφήγηση από τις επιταγές κάποιας συγκεκριμένης φόρμας gameplay και, αντίθετα, δόμησε το gameplay πάνω στην υπόθεση, επιλέγοντας σε κάθε περίπτωση τον πιο κατάλληλο μηχανισμό. Το HR λειτουργεί και λειτουργεί άψογα, κατά τη γνώμη μου. Το ότι μπορεί να μην αρέσει σε κάποιον είναι άσχετο με το αν, αντικειμενικά, αποτελεί έναν άρτιο τίτλο που χάραξε έναν νέο δρόμο στο game design.

    • Altair
    • Το R2 αντί για την κίνηση του μοχλού προς τα μπροστά,σκέψου το σαν το γκάζι στα racing games.Από κει και πέρα,με τον μοχλό αλλάζεις την κατεύθυνση,όπως και στα racing games.Αυτά έχει πει ο Cage btw πριν πολλά χρόνια.
      Τώρα το αν έχει gameplay ή όχι,εγώ θα πω το εξής.Αν θεωρείς πως το mouse clicking είναι gameplay στα pixel hunt games,strategy,adventures τότε ναι το gameplay του Heavy Rain είναι επίσης gameplay.Πατάς μονίμως ένα πλήκτρο για να κινείσαι,ένα μοχλό για την κατεύθυνση του χαρακτήρα,έναν για την χρήση της κάμερας κι ένα ακόμα για να αλληλεπιδράς με αντικείμενα.Σε όλα τα παραπάνω βάλε και τα qte,την εξαιρετική ιστορία,τα ωραία γραφικά,την καταπληκτική μουσική και την συναισθηματική εμπειρία που προσφέρει ο τίτλος κι έχουμε ένα μοναδικό ταξίδι.
      Αν λόγω των παρωπίδων σου,δεν μπόρεσες να το απολαύσεις,κρίμα για σένα.Εγώ,και πολύς κόσμος ακόμα,το απολαύσαμε το Παιχνίδι,για αυτό που είναι και όχι για αυτό που θα ήθελαν κάποιοι να είναι.

    • Geovra
    • Παιχνιδι ξε-παιχνιδι το Heavy Rain ηταν (ειναι) εμπειρια....οποιος δεν το εχει "παιξει" χανει απλα!

*