Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ! ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR >>
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Kingdom Come: Deliverance Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Warhorse Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Deep Silver

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Enarxis

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα βασίλειο της Ανατολικής Ευρώπης, μια μικρή και άγνωστη, αλλά πολύ φιλόδοξη ομάδα ανάπτυξης βάλθηκε να δημιουργήσει ένα επικό, open world RPG. Αυτή θα μπορούσε να είναι η εισαγωγή του παραμυθιού της CD Projekt RED, αλλά εν προκειμένω το παραμύθι μας αφορά μια άλλη, νέα ομάδα ανάπτυξης, την Warhorse Studios και το πρώτο της παιχνίδι, με τίτλο Kingdom Come: Deliverance. Εξάλλου εδώ εξαντλούνται τα κοινά σημεία μεταξύ των δύο ομάδων. Η πολωνική CDPR χρειάστηκε να αναπτύξει δύο ολοκληρωμένους, πολύ καλούς τίτλους μέχρι να φθάσει σε ένα επίπεδο που θα της επέτρεπε να βγει στα ανοιχτά, βαθιά νερά ενός πραγματικού open world RPG. Η τσεχική Warhorse, από την άλλη, έκανε κατευθείαν «μακροβούτι».



Το Kingdom Come: Deliverance, σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειοψηφία των RPG, δεν εκτυλίσσεται σε κάποιο μυθικό μεσαιωνικό κόσμο, γεμάτο με μαγεία και τέρατα κάθε είδους, αλλά τοποθετείται στην Βοημία του 1403, όταν αυτή ήταν μέρος της μεγάλης Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, η οποία καταλάμβανε το μεγαλύτερο κομμάτι της Κεντρικής Ευρώπης. Αυτομάτως, λοιπόν, το KC:D ξεχωρίζει από το σωρό. Επιπλέον, το παιχνίδι της Warhorse, όπως και το The Witcher 3, δεν είναι δομημένο πάνω σε ένα sandbox με ψήγματα αφήγησης, αλλά βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο σενάριό του. Μας διηγείται την ιστορία του Henry, γιου ενός ταλαντούχου σιδηρουργού που άφησε πίσω του τη μεγάλη πόλη και ζει ειρηνικά με την οικογένειά του σε ένα μικρό χωριουδάκι της Βοημίας. Όλα αυτά ανατρέπονται βίαια όταν ο ετεροθαλής αδερφός του βασιλιά Wenceslaus IV, του λεγόμενου Οκνηρού, εισβάλει στη Βοημία με μια ορδή Κουμάνων μισθοφόρων καίγοντας τα πάντα στο πέρασμά του. Ο Henry χάνει τα πάντα εκτός από τη ζωή του και βρίσκεται σχεδόν από σύμπτωση στην υπηρεσία του Sir Radzig Kobyla, ενός ευγενή που είναι πιστός στο βασιλιά Wenceslaus.



Ο Henry έχει δύο σκοπούς: να ανακτήσει το σπαθί που είχε φτιάξει ο πατέρας του για τον Sir Radzig και να πάρει εκδίκηση. Στην πορεία θα περιπλανηθεί σε μια περιοχή 16 τετραγωνικών χιλιομέτρων, διάσπαρτη με μικρά και μεγαλύτερα χωριά, και θα μάθει (μαζί του και εμείς) ότι η ζωή στη μεσαιωνική Τσεχία είναι πολύ επικίνδυνη για έναν ταπεινό χωρικό με φιλοδοξίες. Έστω και αν αυτές εστιάζονται στην εκδίκηση. Πράγματι, το Kingdom Come δεν χαρίζεται στον παίκτη. Το σύστημα μάχης είναι ταυτόχρονα πολύ ενδιαφέρον αλλά και δύσκολο, απαιτώντας από τον παίκτη να σκέφτεται προτού επιτεθεί και να αποφύγει το button mashing, το οποίο θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στο θάνατο. Στο επίκεντρο του συστήματος αυτού βρίσκεται το Stamina, η αντοχή, η οποία χρησιμοποιείται για άμυνα και επίθεση και η οποία όταν μειωθεί αρκετά αφήνει τον Henry εκτεθειμένο σε τραυματισμούς. Η αντοχή αναπληρώνεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα αδράνειας, οπότε η μάχη γίνεται μια άσκηση ισορροπίας μεταξύ άμυνας, επίθεσης και παύσης, μέχρι να βρεθεί η κατάλληλη ευκαιρία, το άνοιγμα στην άμυνα του αντιπάλου ή ένα λάθος που πρέπει να εκμεταλλευτούμε. Ωστόσο, όσο πιο πολύ μειώνεται η ζωή του Henry, τόσο περιορίζεται και η μέγιστη αντοχή, πράγμα που κάνει τη μάχη πιο δύσκολη. Επιπλέον, ο ήρωάς μας δεν είναι απλώς ένα σακί με hit points και μπορεί να τραυματιστεί σοβαρά, με αποτέλεσμα να έχει μειονεκτήματα στη μάχη.



Το χειρότερο που μπορεί να του συμβεί είναι να αρχίσει να αιμορραγεί. Αν δεν έχει πάνω του αρκετούς επιδέσμους, αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο πολύ γρήγορα. Εξυπακούεται ότι κατά τη διάρκεια της μάχης δεν μπορεί κανείς ούτε να δέσει τις πληγές του, ούτε να πιει κάποιο φίλτρο για να σωθεί. Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο KC:D δεν είναι παιχνίδι hack 'n slash, αλλά απαιτεί προσοχή, τακτική και εξάσκηση στη μάχη. Ακόμα πιο δύσκολο στη χρήση είναι το τόξο: αν ο Henry αποφασίσει να κυνηγήσει, θα διαπιστώσει πως το να χτυπήσει κουνέλι με βέλος σε μια σεβαστή απόσταση είναι πολύ πιο δύσκολο απ΄ όσο φαντάζεται κανείς.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • RiderSoMysterious
    • Εφόσον διορθωθούν τα περισσότερα quest related bugs και περιοριστούν τα τεχνικά θέματα, θα ήταν κρίμα να φοβηθεί κάποιος τον τίτλο εξαιτίας του δύστροπου αρχικά lockpicking. Νομίζω η μεγαλύτερη ζημιά έγινε τις πρώτες μέρες, σε κάθε πρώτη προσπάθεια για lockpicking, μάχη και ακόμα χειρότερα pickpocketing που κατέληγε σε πλήρη αποτυχία. Το lockpicking, αφού προστέθηκαν πλέον τα δοντάκια σαν σημεία αναφοράς, είναι θέμα εξοικείωσης με τον μηχανισμό και εξάσκησης για να ανέβει το skill.
      Είναι πολύ σημαντικό να λιώσεις όλα τα tutorials πριν αρχίσεις τις μαγκιές.

      Το save ίσως ήταν πρόβλημα στην αρχή, αν και μια βραδιά σε κάποιο πανδοχείο είναι πάμφθηνη. Με το που αρχίσεις να βγάζεις καλά λεφτά - που γίνεται σχετικά εύκολα - δεν το σκέφτεσαι καν.

      Τα χειρότερα έχουν περάσει και τα περισσότερα από αυτά είθισται - κακώς - να συναντώνται σε κάθε είδους τίτλους, τους πρώτους 2 μήνες κυκλοφορίας. Καταλαβαίνω βέβαια ότι ακόμα και στην τωρινή κατάσταση, τα μειονεκτήματα μπορεί να αποτρέπουν κόσμο από αγορά.

      • Sephiroth
      • Επειδή σκεφτόμουν αν θα δοκιμάσω το game, διάβασα το review του Νίκου και δεν βλέπω να είναι αποτρεπτικό, οπότε μπορεί τις επόμενες εβδομάδες να ασχοληθώ περαιτέρω :D

    • mysterious
    • Oh...δεν το περίμενα αυτό το 6.Kι αυτό γιατί το παιχνίδι έδειχνε ως κάτι το πραγματικά επαναστατικό με πολύ υψηλές προσδοκίες.Και η πλάκα είναι ότι όλα αυτά ισχύουν,τα αυτογκόλ είναι που του στερούν βαθμούς.Ο επίλογος του review δε θα μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρος.Κρίμα να οραματίζεσαι κάτι το πραγματικά σπουδαίο και να κολλάς σε βασικά πράγματα!Ελπίζω με τον καιρό να διορθωθούν όλα αυτά για να μην αδικούν πάνω απ'όλα τους ίδιους τους,τους εαυτούς.

    • Silverblade
    • Θέλω να είμαι ξεκάθαρος, το παιχνίδι έχει σίγουρα δυνατότητες αλλά απαιτεί ΥΠΟΜΟΝΗ. Επειδή φρόντισα να μιλήσω και με φίλους που έπαιξαν σε PS4, ώστε να έχω πιο σφαιρική εικόνα, ξέρω ότι ένας το έβαλε στην άκρη μέχρι να βγει το επόμενο patch και ένας άλλος το παράτησε εντελώς. Άρα και με βάση τη δική μου εμπειρία με το KC:D δεν μπορώ να συστήσω ανεπιφύλακτα ένα παιχνίδι το οποίο στην τρέχουσα μορφή του μπορεί κάποιος να το πληρώσει και να το παρατήσει μετά από 10 ώρες.

      Δυστυχώς, ακόμα και μετά τα patch κάνοντας απλά save μπορεί να προκληθούν bugs στην άμεση περιοχή (σε μια περίπτωση σταμάτησε να λειτουργεί ένα chest, σε άλλη ο NPC που μιλούσα -main quest related- δεν σηκωνόταν από το τραπέζι). Αυτό με απέτρεψε από το να κάνω save συχνά. Το αποτέλεσμα ήταν ένα misclick να μου κοστίσει ένα πολύωρο session παιχνιδιού (πάτησα και κράτησα το Ε, οπότε αντί να μιλήσω με έναν μοναχό, του έκανα pickpocket).

      Το πρόβλημα με τα textures που φορτώνουν μετά από μισό λεπτό όταν τρέχεις με το άλογο παραμένει. Θα μπορούσα να βάλω και screens, αλλά το θεώρησα κρίμα για τον τίτλο. Το ηθικό δίδαγμα; Είναι πολύ δύσκολο να κάνεις open-world RPG για πρώτο τίτλο, έστω κι αν η ομάδα σου διαθέτει έμπειρους developers. Ούτε το Skyrim, ούτε το Witcher 3 έγιναν με την πρώτη. Προτιμώ, λοιπόν, να το πάρει κανείς και να με πει αυστηρό, παρά να με βρίζει κατόπιν εορτής για τα χρήματα που πέταξε.

      • mysterious
      • Σκεφτόμουν ότι θα μπορούσε να πάρει 6 για τους εντελώς αντίθετους λόγους και θα το προτιμούσα.Δηλαδή να ήταν λειτουργικό και πολύ πιο απλοποιημένο.Τώρα τι να το κάνεις αν σου προσφέρουν τον κόσμο όλο και το τίμημα είναι ο συνεχής πόλεμος νεύρων.Το θεωρώ ανεπίτρεπτο και με αυτή την λογική και το 6 πολύ του είναι.Πραγματικά κάποια πράγματα δε μπορώ να τα καταλάβω,να θέλεις να δημιουργήσεις κάτι το επικό απ'όλες τις πλευρές και να αποτυγχάνεις να το κάνεις να λειτουργήσει.Παλάτι χτισμένο σε άμμο.Επί της ευκαιρίας,πολύ ωραίο και δίκαιο review μιας και τα rpg's είναι η αγαπημένη μου κατηγορία.Μεγάλο και ευκολοανάγνωστο. .Κρίμα πάντως γιατί το παιχνίδι έχει μέσα εκπληκτικά στοιχεία που πάνε σε άλλο επίπεδο τον ρεαλισμό του.

    • T_K_L_L_LUIGI
    • Νομίζω οτι αξίζει να ασχοληθεί κάποιος με τον συγκεκριμένο τίτλο ίσως μετά από αρκετά patch και με λίγο χαμηλότερη τιμή.Η εταιρεία πάντως πήγε καλά από θέμα πωλήσεων. Νίκο κατα πόσο μέτρησε θετικά ή αρνητικά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα μικρό στούντιο στο review σου;Επίσης θα ήθελα να προσθέσετε αυτό που είχα προτείνει να γράφετε σε ποια πλατφόρμα έγινε το review.

      • Silverblade
      • Το έχασα το σχόλιό σου ομολογώ :( Το review έγινε σε PC. Όσο για το θέμα του μικρού studio ναι, το σκέφτηκα. Από την άλλη ο gamer που δίνει τον οβολό του και μάλιστα στην περίοδο που περνάμε νομίζω ότι δεν ενδιαφέρεται πολύ για το αν οι developers υπερεκτίμησαν τις δυνατότητές τους και θέλει ένα παιχνίδι που δεν θα του σπάει τα νεύρα κάθε λίγο. Αυτή είναι η άποψή μου, τουλάχιστον.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!