Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Ori and the Blind Forest Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Moon Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Microsoft Game Studios

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Microsoft Hellas

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
To Ori and the Blind Forest είναι σίγουρα ένα ασυνήθιστο παιχνίδι. Αποτελώντας από τους ελάχιστους αποκλειστικούς τίτλους για το Xbox One αυτή την περίοδο, το πόνημα της Moon έχει να σηκώσει μεγάλο βάρος, δεδομένου του ότι μιλάμε για ένα indie-like game. Το αποτέλεσμα σίγουρα εκπλήσσει, αφού πολλά είναι αυτά που αποκαλύπτονται όσο ο παίκτης επενδύει χρόνο στο παιχνίδι και κάνουν το Ori and the Blind Forrest ένα ιδιαίτερο platformer. Σαν παίκτης χειρίζεστε τον Ori, ένα χαριτωμένο, λευκό πλασματάκι το οποίο προέρχεται από το Spirit Tree, το δέντρο…κορμός ολόκληρου του Forest of Nibel. Όταν όμως ο Kuro, ένα κολοσσιαίο πτηνό, κλέψει την πηγή φωτός του Spirit Tree, ο Ori θα κληθεί να μαζέψει τρία στοιχεία της φύσης προκειμένου να επαναφέρει το φως στο δάσος. Μέχρι στιγμής η ιστορία του παιχνιδιού θυμίζει αρκετά ταινία κινουμένων σχεδίων της Pixar, κάτι που ενισχύεται και από την αναπάντεχα συγκινητική εισαγωγή του, η οποία έχει αρκετές πιθανότητες να σας κάνει να βουρκώσετε, λίγο αφού έχετε κάνει τα πρώτα σας βήματα. Η ιστορία του όμως δεν σημαίνει ότι το Ori and the Blind Forest είναι το ίδιο «παιδικό» όσον αφορά το gameplay του.

Ori and the Blind Forest Image 01
Αν και η κλιμάκωση των μηχανισμών κάνει καλή δουλειά ώστε να μην κουράζει τον παίκτη δίνοντάς του νέες ικανότητες πολύ γρήγορα, το Ori and the Blind Forest αποσκοπεί στο να περάσει την εντύπωση ότι ο Ori είναι ουσιαστικά πολύ ευαίσθητος και κάθε, μα κάθε εμπόδιο απαιτεί μεγάλη ακρίβεια
Αν και η κλιμάκωση των μηχανισμών κάνει καλή δουλειά ώστε να μην κουράζει τον παίκτη δίνοντάς του νέες ικανότητες πολύ γρήγορα, το Ori and the Blind Forest αποσκοπεί στο να περάσει την εντύπωση ότι ο Ori είναι ουσιαστικά πολύ ευαίσθητος και κάθε, μα κάθε εμπόδιο απαιτεί μεγάλη ακρίβεια

Πιο συγκεκριμένα, είναι εμφανές ότι οι άνθρωποι της Moon θέλησαν να δώσουν έναν ισορροπημένο τόνο στο platforming του παιχνιδιού, καθώς αμφιταλαντεύεται μεταξύ παραδοσιακού και μοντέρνου platformer. Παρά το story και την αρχική παρουσίαση του παιχνιδιού, εμφανίζεται σκληροπυρηνικό, θυμίζοντας αρκετά Metroid και Megaman. Κανένα άλμα ή ειδική κίνηση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως κάτι εύκολο, καθώς σχεδόν σε κάθε κίνηση υπάρχει κίνδυνος να τραυματιστείτε από τα δεκάδες εμπόδια που υπάρχουν διάσπαρτα στα επίπεδα. Αν και η κλιμάκωση των μηχανισμών κάνει καλή δουλειά ώστε να μην κουράζει τον παίκτη δίνοντάς του νέες ικανότητες πολύ γρήγορα, το Ori and the Blind Forest αποσκοπεί στο να περάσει την εντύπωση ότι ο Ori είναι ουσιαστικά πολύ ευαίσθητος και κάθε, μα κάθε εμπόδιο απαιτεί μεγάλη ακρίβεια. Το level design συμβάλει σε αυτή την αίσθηση, καθώς πολλά αγκάθια για παράδειγμα έχουν μήκος ακριβώς όσο το άλμα του Ori, ενώ κάποια set pieces συνοδεύονται από μεγάλο zoom out, με τον Ori να φαίνεται μικροσκοπικός μπροστά στην “Οδύσσεια” που έχει να υπομείνει μέχρι το επόμενο «χαλαρό» σημείο.

Ori and the Blind Forest Image 02

Αυτήν την παλαιάς σχολής λογική, έρχονται να εξισορροπήσουν τα πιο εκσυγχρονισμένα skills και abilities που ο παίκτης ξεκλειδώνει στην πορεία. Τα πρώτα αποτελούν βασικές κινήσεις, οι οποίες χρησιμοποιούνται για την προσπέλαση των επόμενων επιπέδων και την εξέλιξη της πλοκής, ενώ τα δεύτερα είναι αναβαθμίσεις των διαφόρων κινήσεων του Ori και ξεκλειδώνονται μέσω ενός skill tree χρησιμοποιώντας τα XP που μαζεύει ο παίκτης. Ο καθένας θα βρεθεί, αργά ή γρήγορα, μπροστά σε απροσπέλαστα, χωρίς το κατάλληλο skill, εμπόδια και περιοχές, σημάδι ότι η επιστροφή για περαιτέρω εξερεύνηση, με τα σωστά εργαλεία, είναι σίγουρη.

Ori and the Blind Forest Image 03
Παρατηρείται ακόμα μια ομοιότητα με το Metroid, καθώς ολόκληρος ο χάρτης του παιχνιδιού είναι ενιαίος, με διάφορες διαδρομές να είναι αποκλεισμένες μέχρι την εξασφάλιση ενός από τα προαναφερθέντα Skills
Παρατηρείται ακόμα μια ομοιότητα με το Metroid, καθώς ολόκληρος ο χάρτης του παιχνιδιού είναι ενιαίος, με διάφορες διαδρομές να είναι αποκλεισμένες μέχρι την εξασφάλιση ενός από τα προαναφερθέντα Skills

Το Ori and the Blind Forest δεν δίνει κανένα στοιχείο σχετικά με το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει ο Ori, κάτι που είναι σαφές ιδιαίτερα στα πρώτα στάδια του παιχνιδιού. Πολλές φορές βρεθήκαμε να πεθαίνουμε ξανά και ξανά προσπαθώντας να φτάσουμε κάποια πλατφόρμα, μόνο και μόνο για να προχωρήσουμε από άλλο δρόμο και να μάθουμε λίγο αργότερα ότι τελικά χρειαζόμασταν το skill που μάθαμε μόλις πριν 15 δευτερόλεπτα. Επομένως παρατηρείται ακόμα μια ομοιότητα με το Metroid, καθώς ολόκληρος ο χάρτης του παιχνιδιού είναι ενιαίος, με διάφορες διαδρομές να είναι αποκλεισμένες μέχρι την εξασφάλιση ενός από τα προαναφερθέντα Skills. Πέρα όμως από απαγορευτικά σημεία, ο κόσμος του παιχνιδιού βρίθει από collectibles, είτε αυτά έχουν να κάνουν με έξτρα XP, είτε με κάποιο map piece, το οποίο εμφανίζει κομμάτι του κόσμου στον χάρτη. Είναι κατανοητό επομένως ότι η άρνηση του παιχνιδιού να δίνει πληροφορίες με το τσουβάλι στον παίκτη, κάτι που κατά τα άλλα αποτελεί τυπική τακτική για σύγχρονα παιχνίδια του είδους, καθώς και το απαιτούμενο backtracking προκειμένου να φτάσετε το 100% ολοκλήρωσης σε κάθε περιοχή, είναι στοιχεία που θυμίζουν, και πάλι, άλλα παιχνίδια, όπως τα (Dark) Souls ή το Zelda.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • nkav64
    • Θυμίζουν λίγο από Rayman τα επίπεδα αλλά με λιγότερο "παιχνιδιάρικα" χρώματα.

      Κατά τα άλλα, πολύ καλή παρουσίαση για ένα υπέροχο παιχνίδι.

    • Sephiroth
    • Με έχει φάει ο Καρέτσος να το δω. Κοίτα να δεις που η Microsoft έβγαλε άσο από το μανίκι :)

    • Tobajaras
    • Το καλύτερο indie στο Steam αυτή τη στιγμή και από τα καλύτερα platform στο PC, απλά τρέξτε.

    • DevilSpawn
    • Καταπληκτικό παιχνίδι και δεν μετάνιωσα την αγορά του day1. Σε μια πτώση τιμής, αγορά με κλειστά μάτια, εκτός αν θέλουμε να ''βοηθήσουμε'' τέτοιες εταιρίες να δημιουργούν κάτι διαφορετικό μέσα στο χαμό από πιου πιου και μπαλίτσες. Μαζί με το Sunset οι κορυφαίοι τίτλοι για το One!

    • AnimaPura
    • @DevilSpawn
      Συμφωνώ απόλυτα. Ελπίζω ο κόσμος να στηρίξει γιατί δεν χωράνε πολλές "αβλεψιές".

    • spyrousman
    • Ωραίο review, σίγουρη αγορά από εμένα.

    • Deathracer2009
    • Ωραιο review για εναν εξαιρετικο τιτλο. Καταρχας ειμαι ατομο που οταν δει ενα παιχνιδι με τρομερο art direction, το αγοραζω με κλειστα ματια (Dust An Elysian Tale, Rayman Origins-Legends κλπ) και δεν εχει τυχει -ευτυχως- να κλαιω τα λεφτα μου. Το Ori ειναι στην wishlist και θα αγοραστει, αλλα θεωρω λιγο τσιμπημενη την τιμη στα 20 ευρω που κανει. Νομιζω πως στα 10-15 ευρω θα ειναι μια χαρα τιμη.

    • mysterious
    • Οπτικοακουστικό αριστούργημα....δε νοείται να λείπει από την βιβλιοθήκη κανενός.Κρίμα μόνο που στιγμές γίνεται υπερβολικά δύσκολο μιας και τέτοια παιχνίδια είναι ότι πρέπει για να χαλαρώνεις,απολαμβάνεις και βυθίζεσαι στον μαγευτικό,παραμυθένιο κόσμο τους.

    • Gkalas
    • Επος.Το τερματισα χθες.Απο τα κορυφαια της χρονιας.

    • Harkyn
    • Απίστευτο αισθητικά-εικαστικα, όμορφη ιστορία, και ευχάριστο gameplay.Πραγματικά κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και παιξτε αυτό το παιχνίδι. Τα 20€ τα αξίζει ο τίτλος αλλά ακόμα και αν είναι πολλα, με τη πρώτη πτωση τιμής τσιμπηστε το.
      Πολύ ωραίο review Πάνο. :)
      ΥΓ Δηλώνω οτι έχω τη πνευματική ιδιοκτησία του παραπάνω σχολίου και δεν το υπεκλεψα απο σχόλιο αλλου χρήστη σε άλλο site.Γιατί το έζησα και αυτό προχθες.

    • Whitey
    • Πραγματικά δεν μετάνιωσα με τίποτα τα 20 ευρώ που έδωσα Day One για τον τίτλο. Απλά εξαιρετικό και μακάρι να είχαμε πιο συχνά τέτοια διαμαντάκια.

    • john-data
    • Tριάντη με αυτό θα κάνω πρόταση στην κοπέλα μου...
      Που αλλού θα βρω έστω διαμαντάκι με 20 ευρώ!
      Ωραίο review Ντάκο αλλά στο video γιατι κάνεις την φωνή του Καρέτσο?
      Ισως να μην ακούω και καλά γιατι δεν έχω καλό σήμα όσο και να γυρίσω την κεραία...

    • G3n3raL86
    • Εδω αλλοι δωσαν 15€ για το Journey, το καλυτερο screensaver-walking simulation των 2 ωρων, στο Ορι που διαρκει και ενα 13ωρο θα κολλησουμε;

    • jupiter79
    • απο εχθες το εχω!!! το review αν και ειμαι πολυ νωρις,ειναι εγκυρο..
      το παιχνιδι,σε βαζει σε αλλα μονοπατια
      και αυτο γτ ,απο την μια το εξαιρετικο οπτικοακουστικο σε σχεση με τα δυσκολα απο νωρις, εχει μια αντιθεση μαγευτικη,
      εγω τρελαθηκα με τις στιγμες που ο ηχος-μουσικη αλλαζει τοσο εντονα την στιγμη που οι εχθροι εμφανιζονται..
      το προτεινω κ εγω με την σειρα μου,σε ολους, μιας κ δεν νομιζω να μπει σε offer συντομα,λοιπον τα αξιζει!!!

    • paul_13
    • Φοβερό παιχνίδι. Μαζί με τα δύο Trine ίσως τα καλύτερα παιχνίδια τέτοιου τύπου.

    • Thomas_Th
    • Για το συγκεκριμένο τίτλο θα χρησιμοποιήσω το σχήμα της "αντεστραμμένης πυραμίδας".

      - Πρόκειται για τον καλύτερο τίτλο του Xbox One.

      - Πρόκειται για έναν από τους καλύτερους τίτλους όχι μόνο των τελευταίων ετών, αλλά και γενικότερα στο χώρο της βιομηχανίας. Το μόνο που με εκπλήσσει είναι το γεγονός πως δεν είναι δημιούργημα της Nintendo.

      -Πρόκειται για το σημαντικότερο, ίσως, σύγχρονο επιχείρημα πως τα "video games" οφείλουν να πάρουν τη θέση που τους αναλογεί, υπολογιζόμενα ως την επόμενη "Καλή Τέχνη".

      Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψουν την ποιότητα αυτού του τίτλου σε όλα, ανεξαιρέτως, τα επίπεδα.
      Θα υιοθετήσω τη στάση του ελληνικού Gamepro, όταν κλήθηκε να αξιολογήσει το The Legend of Zelda: The Wind Waker για το NGC, όπου δεν αποδόθηκε αριθμητική τιμή-αξιολόγηση.

      Ο συγκεκριμένος τίτλος είναι πάνω και πέρα από οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης, γιατί αποτελεί από μόνος του ένα νέο πρότυπο, πάντα κατά τη γνώμη μου.

      * Προτείνω σε Όλους να τον τιμήσουν, γιατί έχουμε ανάγκη από τέτοια δείγματα στο μέλλον. Προτείνω, επίσης, την αγορά του εκπληκτικού ψηφιακού soundtrack του παιχνιδιού για τον ίδιο λόγο.

      Όταν η "Ψυχ-Αγωγία" αποκτά ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο νόημα, μια εξέλιξη που ανατρέπει τα δεδομένα.

    • AnimaPura
    • @Thomas_Th
      +1 για το soundtrack, επικούρα!

    • Raphael
    • Θέλω να σπάσω το pc σε αυτό το κωλοπαίχνιδο..... Έχω κολλήσει σε ένα σημείο 2 ώρες!!! Ρε έλεος δηλαδή ντάξει το έχουν κάνει υπερβολικά δύσκολο έχω ξενερώσει....

      :@

    • jimmyrock
    • Δυνατο παιχνιδακι. Το τερματισα στον υπολογιστη. Πανεμορφος οπτικος τομεας, ρευστος και αμεσος χειρισμος, η μοναδικη μου ενσταση το αρκετα αυξημενο επιπεδο δυσκολιας σε ορισμενα σημεια του παιχνιδιου. Αξιζει

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!