Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Project CARS Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Slightly Mad Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Όντας ένας εξομοιωτής οδήγησης ο οποίος σταδιακά έλαβε μορφή με τη συμβολή ενός μεγάλου community παικτών, το Project CARS είναι ίσως το μοναδικό παιχνίδι του είδους το οποίο επιχειρεί να απαντήσει σε ένα αιώνιο ερώτημα: μπορεί ένας racing sim στην ανάπτυξη του οποίου έχει συμμετάσχει τόσος πολύς κόσμος, να είναι πραγματικά καλός; Και αν ναι, μπορεί να ξεπεράσει τα αντίπαλα franchises, όπως το Gran Turismo και το Forza Motorsport; Η απάντηση είναι αντίστοιχα «ναι» και «όχι», καθώς οι βάσεις έχουν μπει, αλλά από ό,τι φαίνεται η Slightly Mad Studios μάλλον υπερεκτίμησε τον εαυτό της.


Το Multiplayer Mode επιτρέπει στον παίκτη να προπονηθεί μαζί με άλλους παίκτες, αλλά και να τους ανταγωνιστεί σε αγώνες Circuit ή Point to Point.

Πρώτα απ’ όλα, το βασικό mode του Project CARS είναι το αρκετά εκτενές Career Mode, στο οποίο ο παίκτης ουσιαστικά ξεκινάει από τις ταπεινές λίγκες των kart και αποσκοπεί στο να βρει τον εαυτό του κάποια στιγμή στο cockpit μιας Formula A. Αν και υπάρχουν οι ελευθερίες που βρίσκουμε και στα αντίστοιχα career modes άλλων τίτλων racing, όπως για παράδειγμα η δυνατότητα να μην προχωρήσετε γραμμικά, αλλά να διαλέξετε «με το καλημέρα» ένα από τα ανώτερα πρωταθλήματα, το Career Mode του Project CARS είναι καθόλη τη διάρκειά του αρκετά ανιαρό. Εντός του mode υπάρχει ένα εικονικό Twitter feed, όπου θαυμαστές και Μέσα Ενημέρωσης τουϊτάρουν ανάλογα με τις επιδόσεις σας, ενώ θα πρέπει συχνά να βάζετε τις υπογραφές για νέες ομάδες. Όμως όλα αυτά φαντάζουν ανούσια αφού δεν παρουσιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να κινούν το ενδιαφέρον του παίκτη. Παραμένουν απλές λέξεις και φωτογραφίες εντός του inbox του οδηγού σας και τελικώς αναλώνονται απλώς στο να αποτελούν διαπιστευτήριο για την πρόοδό σας στο εν λόγω mode. Τα συμβόλαια δεν συνδέονται με απολαβή κάποιου ποσού εικονικών χρημάτων, καθώς σε κάθε πρωτάθλημα τρέχετε με το αυτοκίνητο το οποίο σας προσφέρει η ομάδα σας. Επομένως δεν υπάρχει επιλογές ως προς το τι θα οδηγήσετε, πάντα εντός του ιδίου πρωταθλήματος. Το καλό εδώ είναι ότι το starting grid των απανταχού events καθορίζεται από qualifiers, επομένως μια καλή επίδοση στα προκριματικά βοηθά ιδιαιτέρως στην κατάκτηση μιας καλής θέσης στον αντίστοιχο αγώνα, ενώ παράλληλα συμβάλει στο ρεαλισμό και την εξοικείωση του παίκτη με κάποιο αυτοκίνητο ή κάποιο νέο setup.



Το Multiplayer Mode επιτρέπει στον παίκτη να προπονηθεί μαζί με άλλους παίκτες, αλλά και να τους ανταγωνιστεί σε αγώνες Circuit ή Point to Point, με τα αποτελέσματα να είναι ικανοποιητικά από πλευράς ποιότητας σύνδεσης. Τα αντίπαλα αυτοκίνητα κινούνται σταθερά στην πίστα και δεν υπάρχει ιδιαίτερο flickering, αλλά η ενδοεπικοινωνία με τους υπόλοιπους παίκτες εντός του lobby δεν τα πηγαίνει καθόλου καλά, αφού πότε δεν θα ακούγονται καν και πότε θα ακούγονται με ποιότητα αρκετά κακή ώστε να μην καταλαβαίνετε και πολλά. Επίσης, καλύτερη δουλειά θα μπορούσε να γίνει στο σχεδιασμό του lobby, καθώς είναι δύσκολο να βγει άκρη αν ο host δεν γνωρίζει τι πρέπει να κάνει. Πολλές ήταν οι φορές που απλά καθόμασταν στο lobby επειδή ο host δεν ήξερε ότι πρέπει να αρχίσει τον αγώνα ο ίδιος ή επειδή δεν ψήφιζαν αρκετοί συμμετέχοντες για να ξεκινήσει το event.
Το βασικό mode του Project CARS είναι το αρκετά εκτενές Career Mode, στο οποίο ο παίκτης ουσιαστικά ξεκινάει από τις ταπεινές λίγκες των kart και αποσκοπεί στο να βρει τον εαυτό του κάποια στιγμή στο cockpit μιας Formula A.
Επιπροσθέτως, τα Community Challenges αποσκοπούν στο να κάνουν τους παίκτες να επιστρέφουν ξανά και ξανά στο παιχνίδι για την ολοκλήρωση διαφόρων στόχων, όμως χωρίς κάποια ανταμοιβή δύσκολα θα επιτύχουν τον σκοπό τους, αν και κάποια “real-life rewards” είναι μεταξύ των υποσχέσεων της εταιρίας ανάπτυξης. Προχωρώντας στο Solo Mode, αυτό επιτρέπει στον παίκτη να στήνει τα δικά του Race Weekends, αλλά και να συμμετέχει στο Free Practice, όπου, όπως προδίδει ο τίτλος, μπορεί να προπονηθεί μόνος του στην πίστα χωρίς κάποιον ιδιαίτερο περιορισμό. Γενικότερα αυτό το mode είναι απολύτως «ανοικτό», υπό την έννοια ότι προσφέρει…απλόχερα όλες τις πίστες και όλα τα αυτοκίνητα στον παίκτη για να πραγματοποιήσει τις δοκιμές του. Δεδομένης της σχετικής αδιαφορίας του Career Mode, το Solo Mode αναδεικνύεται ως η αιχμή του δόρατος, ειδικά για όσους δεν έχουν χρόνο ή διάθεση να ασχοληθούν μακροπρόθεσμα με το παιχνίδι.



Μιλώντας για πίστες και αυτοκίνητα, το Project CARS απογοητεύει σημαντικά. Με περίπου 100 αυτοκίνητα, το παιχνίδι πολύ γρήγορα καταντά κουραστικό, αφού ακόμα και εντός του ίδιου αγώνα θα δείτε 6-7 φορές το ίδιο αυτοκίνητο με διαφορετικά αυτοκόλλητα ή διαφορετικό χρώμα, γεγονός στο οποίο συμβάλει ο περιοριστικός χαρακτήρας των πρωταθλημάτων, αφού όλα τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν πρέπει να τηρούν συγκεκριμένα κριτήρια. Από το roster λείπουν επίσης τρανταχτά ονόματα όπως το Nissan GTR, για να ονομάσουμε μόνο ένα από αυτά, ενώ τα αυτοκίνητα που κατάφεραν τελικά να συμπεριληφθούν δεν είναι σε κάθε περίπτωση ελκυστικά προς τον παίκτη. Σίγουρα θα μπορούσε όχι μόνο να γίνει καλύτερη δουλειά στην επιλογή τους ένα προς ένα, αλλά και σαν σύνολο για μεγαλύτερη ποικιλία. Το θετικό εδώ είναι ότι κάθε αυτοκίνητο έχει πλήρες εσωτερικό, ξεχωριστό ήχο και οδηγική συμπεριφορά. Οι διαθέσιμες πίστες κινούνται σε μέτρια επίπεδα, μιας και η δήλωση ότι «το παιχνίδι περιέχει πάνω από 60 πίστες» είναι αληθής, αλλά το Project CARS κάνει το κόλπο που προσπάθησε να κάνει και το Forza Motorsport 5, διαθέτοντας πολλά variations της ίδιας πίστας προκειμένου ο παίκτης να μην συνειδητοποιήσει ότι πάλι τρέχει στα ίδια σιρκουί καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού. Ακόμα και με αυτόν τον περιορισμό, η επιλογή των πιστών είναι πολύ καλή, περιέχοντας πολλά «στανταράκια» όπως Laguna Seca, Spa-Francorchamps, Monaco, Dubai, Hockenheim και άλλα διάσημα σιρκουί, η πιστότητα των οποίων είναι πραγματικά εντυπωσιακή, αν και υπάρχουν ορισμένες ανακρίβειες, όπως για παράδειγμα το chicane στην πίστα του Spa μετά την Eau Rouge, το οποίο δίνει την αίσθηση ότι είναι πιο «κλειστό» από ότι στην πραγματικότητα ή η πρώτη στροφή της Road Atlanta που σίγουρα δεν είναι τόσο στενή όσο αποτυπώνεται μέσα στο παιχνίδι.


Με περίπου 100 αυτοκίνητα, το παιχνίδι πολύ γρήγορα καταντά κουραστικό, αφού ακόμα και εντός του ίδιου αγώνα θα δείτε 6-7 φορές το ίδιο αυτοκίνητο με διαφορετικά αυτοκόλλητα.

Περνώντας στα του gameplay, το Project CARS είναι αναμφισβήτητα ένας ιδιαίτερα ρεαλιστικός εξομοιωτής οδήγησης. Αυτό φαίνεται όχι μόνο από τις πολύ εμφανείς διαφορές από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο, αλλά και από συγκεκριμένα φαινόμενα τα οποία η μηχανή φυσικής αναπαριστά με αριστοτεχνικό τρόπο. Ξεκινώντας από τα των ελαστικών και των αναρτήσεων, πρόκειται για στοιχεία που γίνεται κατανοητό ότι αποτέλεσαν σημείο μεγάλης προσοχής για την ομάδα ανάπτυξης. Τα kerbs δεν είναι φίλοι σας κάθε φορά που τα συναντάτε, αφού πολλές φορές, αν το παρακάνετε και τα «καβαλήσετε» παραπάνω από το πρέπον, το αυτοκίνητο χάνει την πρόσφυση και κατά πάσα πιθανότητα θα «κόψει» προς τη μεριά που ήταν το kerb, μιας και οι αναρτήσεις δεν προλαβαίνουν να ακουμπήσουν ξανά την άσφαλτο, ειδικά αν είχατε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα. Μάλιστα αν αυτό το λάθος γίνει σε πολύ μεγάλες ταχύτητες, καλύτερα να ετοιμαστείτε για Restart, αφού είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα βρεθείτε στο γρασίδι ή στην αμμοπαγίδα και αυτό αν είστε τυχεροί. Αν η θεά Τύχη δεν κοιτούσε τη στιγμή που κάνατε το μοιραίο λάθος, θα δείτε από πολύ κοντά τις μπαριέρες, οι οποίες, ανάλογα με τις επιλογές που έχετε κάνει, μπορούν να καταστρέψουν όλον τον αγώνα με τα μηχανολογικά προβλήματα που θα προκαλέσουν. Γενικότερα η προσήλωση της Slightly Mad στο να κάνει το εκάστοτε αυτοκίνητο να αντιδρά στις ελαφρές ανωμαλίες της πίστας είναι εμφανής σε πίστες όπως το Nurburgring, όπου υπάρχουν τομείς που το αυτοκίνητο πραγματικά τραμπαλίζεται συνέχεια και ο κίνδυνος του spin out παραμονεύει ανά πάσα στιγμή.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • bill123456
    • Πολυ ωραιο κειμενο,χωρις υπερβολες και ουαου.Οπως καταλαβα δεν αγγιζει την ποιοτητα του forza,gran turismo,αλλα κινειται προς την σωστη simulation αισθηση που με τα επομενα project cars θα απογειωθει.Ηταν παντως απο την αρχη δυσκολο να φτασει σε επιπεδο παιχνιδια και σειρες που ειναι χρονια στην κορυφη.Ακομη και σημερα για μενα το forza 4 δειχνει τον δρομο ενος ολοκληρωμενου racing παιχνιδιου με βαση τα τοτε τεχνολογικα δεδομενα.

    • Geovra
    • Ευγε για το review. Προβληματιζει αυτο που γραφεις οτι ειναι αρκετα δυσκολο να "παιξεις¨με το χειριστηριο αφου οι πιο πολλοι δεν εχουν καποια τιμονιερα. Κατα τ'αλλα φαινεται εξαιρετικο παιχνιδι ...με τα οποια ελαττωματα η απουσιες (πχ περισσοτερων αμαξιων).
      Αυτο που μου ειχε κανει εντυπωση στο stream του Ηλια ηταν ο ηχος. Ακουγοταν παρα πολυ καλος ηδη απο το stream, οποταν οταν εχεις το παιχνιδι και ακους απο ηχεια θα ειναι υπερβολικα καλυτερος

    • john-data
    • 7?
      Kάνεις παρέα με τον Καλκάνη ?
      Ωραίο review!

    • AnimaPura
    • Το παιχνίδι για να πεχτεί στο υψηλότερό του επίπεδο θέλει οπωσδήποτε τιμονιέρα. Βέβαια σχόλια παρόμοια με τα δικά μου επί του τομέα του χειρισμού δεν έχω δει πουθενά αλλού εκτός από 1-2 review σε σελίδες του εξωτερικού. Μάλλον στην Ελλάδα παίξαμε όλοι διαφορετικό παιχνίδι μεταξύ μας.

    • AnimaPura
    • *παιχτεί

      Υ.Γ.1: Ευχαριστώ bill και Βραχνό.
      Υ.Γ.2: @data: Κάθε μέρα!

    • Dimitris 1395
    • Ως sim racer είναι το καλύτερο που έχει βγει σε κονσόλες, εδώ και καιρό. Αλλά έχει κάποια (αρκετά έως πολλά) θεματάκια που το κατεβάζουν 1 και 2 επίπεδα.
      Πάντως είναι fun, fun, fun με τιμονιέρα
      Ωραίο review Παναγιώτη. :)

    • newlifegang
    • Ας κοιτάξουν εκεί στην Sony που σχεδον ολοι που είχαμε ps3 Κ gt πήραμε Logitech. Τιμονιερες...και να τις ενεργοποιήσει κ στο ps4....και όλα καλά...

    • bill123456
    • Θελω να κανω και ενα δευτερο γενικοτερο σχολιο.Πολλοι gamers και reviewers στεκονται στα γραφικα και το παρατηρησα και οτι εγινε και με το συγκεκριμενο παιχνιδι.Ωραια η βροχη,ωραια η εικονα,ωραιος ο ηλιος κτλ.Πιστευω οτι δεν πρεπει να μενουμε εκει καθως ειναι γεγονος οτι η νεα γενια ειναι δυνατη,αλλα αυτα τα γραφικα του project cars θα εχει και το forza 6 και τα υπολοιπα racings στο μελλον.Πολλοι ψαρωσαν(εκτος απο το παλικαρι που εκανε το review εδω)με τα γραφικα και το αξιολογησαν με 8,5 και 9 χωρις να σκεφτονται οτι εχουν μπρστα τους ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ και οχι hardware του 2005

    • liapis81
    • To παιχνιδι ειναι αρκετα καλο,πολυ καλα δουλεμενο στα physics,πολυ ομορφο αλλα ελλειπες,μαλλον επειδη δεν ειχαν αρκετο μπατζετ,πιστευω οτι το pc2 θα ειναι πολυ πιο ολοκληρωμενο!!Παντως εγω το εχω ευχαριστηθει.

    • Viper71
    • Παναγιωτη ΩΡΑΙΟ και αρκετα κατατοπιστικο Review.

      (Επιτελους και ενας ελληνας reviewer που αναφερθηκε στο θεμα-προβλημα χειρισμου με το Pad των κονσολων!!)

    • AnimaPura
    • Διαγραφή στο προηγούμενό μου σχόλιο (σόρρυ, λόγω κούρασης δεν βλέπω μπροστά μου)! :D

      @bill123456
      Και πάλι ευχαριστώ για τα θετικά σχόλια. Πιστεύω ότι όντως δεν πρέπει να αποτελεί σημείο εστίασης κανενός παιχνιδιού ο γραφικός τομέας, γιατί μετά από λίγο αυτά "φεύγουν" και ουσία δεν στο τέλος δεν υπάρχει.

      Αυτό που με προβλημάτισε είναι ότι εκτός από πολύ λίγα συγκεκριμένα Μέσα, ουδείς ενοχλήθηκε με το μοντέλο χειρισμού.

    • agilebeast
    • Ενδιαφέρον review κρίνοντας την ουσία. Επίσης θέλω να πω να μη κολλάτε βρε παιδιά στις βαθμολογίες αλλά στην ουσία και σε αυτά που γράφει.

    • chronix
    • Μπράβο Παναγιώτη. Ωραίο review!

      Πέρα από την οδηγική συμπεριφορά που είναι πράγματι απολαυστική, έχω αρκετά παράπονα, τα περισσότερα αναφέρονται και στο κείμενο. Δεν με ενόχλησε ο περιορισμένος αριθμός αυτοκινήτων, αλλά η κακή επιλογή αυτών (μία Ιταλίδα ρε παιδιά!). Χάλια menus, έλλειψη customization, αδιάφορο career. Όσον αφορά τα γραφικά δεν είναι κάτι το εντυπωσιακό που περίμενα, σίγουρα υποδεέστερα του Forza 5, αλλά ακόμα και του open-world Forza Horizon 2. Τον ακουστικό τομέα τον βρήκα μέτριο και έχει μία bugάρα, όπου εξαφανίζεται τελείως ο ήχος, πράγμα που συμβαίνει αρκετά συχνά.

    • AnimaPura
    • Ευχαριστώ Πολυχρόνη, τα γραφικά προσωπικά δεν τα εξισώνω με αυτά του Horizon 2, μιας και πιστεύω ότι το PCARS έχει καλύτερα γραφικά γενικότερα, αλλά το ανώτερο παιχνίδι ανάμεσα στα δυο είναι σίγουρα το FM2, πολύ πιο ολοκληρωμένο παιχνίδι.

    • Deathracer2009
    • Πραγματικα απαραδεκτο που δεν υπαρχει επεξηγηση οταν θελεις να πειραξεις τις ρυθμισεις. Δεν τολμαω καν να πειραξω κατι διοτι με βλεπω το αυτοκινητο να μην μπορει καν να ξεκινησει οταν παω για αγωνα.

      Τελος, το career δεν το εχω δοκιμασει ακομα αφου ασχολουμαι με αλλα παιχνιδια αυτη τη περιοδο.

    • Dimcar
    • Ντάκο, μια χαρά τα έγραψες! Ωραίο παιχνίδι, φτιαγμένο για λίγους με τους υπόλοιπους να μπορούν να το παίξουν αλλά δύσκολα να αντιληφθούν τι ακριβώς είναι...

    • 3nws1th5
    • Ωραιο κειμενο αλλα η βαθμολογια θα επρεπε να κειμενεται 8 με 9. Το εχω παιξει το παιχνιδι και δεν ειναι για εφταρι με τιποτα.

    • amonra
    • Ωραίο review. Σωστός κατ' εμε ο βαθμός και τα παράπονα περί μην επεξηγήσεων οπως επιςης και η ελεεινή χρήση του χειριστηριου καθοτι απλά θέλει τιμονιέρα. Δύσκολο παιχνίδι και να προσθέσω και εγω με τη σειρά μου την αμφιβολία περις σωστής ή μη υλοποίησης των μοντέλων φυσικής και χειρισμού οπως επιςης και το κατά πόσο και τί αλλάζουν οι εκάστοτε ρυθμίσεις. Αυτα θα μου πεις δε μπορεί να τα τσεκάρει κανεις-ποςοι Εχουν οδηγήσει τα Εν λογω μοντέλα πραγματικά- αλλά οφείλω να το αναφέρω. Γενικά πάντως φαίνεται αξιόλογο παιχνίδι αλλά θέλει ακομα δουλίτσα παντού. Τα γραφικά σαφώς δεν ειναι αυτα που διαφημίζανε με την καμία, το FM5 που παίζω αυτές τις μέρες ειναι σαφώς πολυ ανώτερο στον οπτικό τομέα. Όσον αφορά τα καιρικά φαινόμενα το Driveclub εξακολουθεί να ειναι το καλύτερο με διαφορά για εμένα.

    • fmoculfsojuz
    • Παναγιώτη, τι ρυθμίσεις τελικά είδες να δουλεύουν καλά με gamepad? Είμαι με χειριστήριο xbox 360 και παλεύω 2 μέρες να μπορέσω να κάνω ένα σωστό γύρο... Ειδικά στα kart το παιχνίδι δεν παίζεται. Πολύ ευαισθησία, άπειρη διόρθωση δεξιά-αριστερά ακόμα κ σε μικρές κινήσεις, σε δυνατά πισωκίνητα λίγο καλύτερα, κ σε μπροστοκίνητα (ελάχιστα) όπως Megane RS κάτι γίνεται αλλά πρέπει να έχεις απόλυτη ακρίβεια ακόμα κ σε εύκολες στροφες και φρεναρίσματα.

      Περιμένω κάποια πρόταση πριν πάω για Thrustmaster Ferrari TX Racing Wheel!

    • Blackstorm
    • Παναγιώτη πολύ ωραίος. Από εκεί και πέρα περιμένω να παίξω εντός ολίγων ημερών. Γιατί εμένα αυτά που λες μου έφεραν στο μυαλό Ride και Milestοne δεν ξέρω :-)

    • AnimaPura
    • Τα sliders που πρέπει να κοιτάξεις είναι τα:

      Steering Deadzone: 5
      Steering Sensitivity 10

      Αυτά δουλεύουν κάπως για εμένα. Προχώρα παρακάτω και γύρνα τα Advanced στο Off.

      Από εκεί και πέρα παίζεις με τις βοήθειες. Εγώ έχω ανοικτό μόνο το TCS.

    • fmoculfsojuz
    • Thanks, με kart δουλεύουν αρκετά καλά όντως, ελπίζω κ με κανονικά αυτοκίνητα, παίζω ακόμα το career.

      Ένα άλλο θέμα που έχω είναι ότι είτε σε 1920χ1080 είτε σε 1366χ768, ενώ ξεκινάει με ικανοποιητικά FPS μετά από μερικά restart υπάρχει αισθητή πτώση, πιο μεγάλη στα 1080 λιγότερη στα 768. Πολύ εκνευρισιτκό γιατί καταντάς να πρέπει να κάνεις restart το ίδιο το παινίδι για να επανέλθει. Παίζω σε λαπτοπ αν έχει να κάνει κάτι αυτό...

    • owsapd
    • Πολυ ωραιο το review και θα χρειαστει μιας και θελω να αγορασω το παιχνιδι αν και εχω την πολιτικη του να νοικιαζω πρωτα οσα μπορω και βρισκω :)

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!