Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
Διαγωνισμός Just Cause 4 - Οι διαγωνισμοί με δώρα videogames συνεχίζονται στο Enternity και αυτή τη φορά χαρίζουμε 5 αντίτυπα PS4 και Xbox One για το Just Cause 4. >>
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Sekiro: Shadows Die Twice Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    From Software

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Activision

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    IGE

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Το Sekiro: Shadows Die Twice ακροβατεί ανάμεσα στην κληρονομιά από τα Soulsborne, παλιότερους τίτλους όπως το Tenchu και κάτι καινούριο. Αξίζει όμως να μπει στη συλλογή σας; Η απάντηση στο review του Κωνσταντίνου Καλκάνη.

Αφήνοντας στην άκρη την οποιαδήποτε τετριμμένη εισαγωγή για τον Hidetaka Miyazaki και τα Soulsborne (ο φίλτατος Ηλίας Παππάς έχει κάνει εξαιρετική δουλειά σε αυτό), θα αρκεστούμε απλά, αντί εισαγωγής, στο να αναφερθούμε σε δύο πράγματα. Το πρώτο είναι το προφανές, ότι ο νέος τίτλος του Miyazaki και της ομάδας του είναι το Sekiro: Shadows Die Twice, ένας τίτλος που tease-αρίστηκε πρώτη φορά στα The Game Awards του 2017 και εν τέλει αποκαλύφθηκε, προκαλώντας συλλογική ανακούφιση σε όλους τους θιασώτες που έψαχναν απεγνωσμένα την επόμενη «δόση». Το δεύτερο είναι ότι τελικά δεν είναι ακριβώς αυτό που περίμεναν οι προαναφερθέντες, κάτι που βέβαια και ο ίδιος ο Miyazaki φρόντισε να αποσαφηνίσει στο διάστημα που μεσολάβησε μέχρι την κυκλοφορία του τίτλου.



Βάζουμε μια άνω τελεία εδώ, για να σταθούμε στην ιστορία και το σκηνικό της νέας περιπέτειας που μας παρουσιάζει η From Software. Όπως είναι εμφανές, παρατηρούμε πως τα μεσαιωνικά κάστρα και οι βικτοριανές πόλεις δίνουν τη θέση τους στην Ιαπωνία του 16ου αιώνα και πιο συγκεκριμένα στην εποχή Sengoku. Πρωταγωνιστής μας είναι ο Sekiro, ένας shinobi που έχει σκοπό του να προστατεύσει τον αφέντη του, το νεαρό Kuro, με την ίδια του τη ζωή. Ο Kuro είναι ο τελευταίος απόγονος της γενιάς του και το αίμα του, η κληρονομιά του Δράκου, κρατάει το μυστικό για την αθανασία. Τα πράγματα περιπλέκονται όταν ο Kuro απάγεται από την φατρία των Ashina, οι οποίοι θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν το μυστικό της κληρονομιάς του για να μπορέσουν να κερδίσουν έναν πόλεμο που όπως όλα δείχνουν χάνεται. Ο Sekiro έχει καθήκον να τον σώσει, κάτι που τον κάνει να βρεθεί με ένα χέρι…λιγότερο. Κάπου εκεί πρακτικά ξεκινάει η ιστορία μας, αφού ο shinobi αφήνεται στο πεδίο της μάχης για νεκρός, σώζεται από ένα μυστηριώδη γλύπτη και ξυπνά με ένα ξύλινο μηχανικό χέρι. Με την αποστολή του να παραμένει η ίδια, ο Sekiro χαράσσει ρότα για το κάστρο Ashina και τη διάσωση του Kuro. Σε σύγκριση με τους προηγούμενους τίτλους της From Software, για πρώτη φορά έχουμε μια ξεκάθαρη ιστορία, με ξεκάθαρη πλοκή και στόχο. Και ενώ δε διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, η περιπέτεια του Sekiro δεν θα κρατήσει σε κανένα σημείο του παίκτες στο σκοτάδι, με μισά λόγια, άγνωστους όρους και NPCs, εχθρούς και τοπία που δεν βγάζουν κανένα νόημα στην πρώτη τους εμφάνιση. Οι παίκτες θα ξέρουν ανά πάσα στιγμή γιατί βρίσκονται στο χώρο που βρίσκονται και ποιο πρέπει να είναι το επόμενό τους βήμα. Σε αυτό βέβαια βοηθούν και τα cut-scenes, τα οποία είναι περισσότερα απ’ όσα έχουμε συνηθίσει, με τους NPCs να είναι λαλίστατοι, αποκαλύπτοντας ένα μεγάλο κομμάτι του παρασκηνίου και της ιστορίας τους, αλλά και της ιστορίας του κόσμου. Όσοι έχουν διάθεση να ψάξουν δεν θα μείνουν παραπονεμένοι, αφού το γνωστό… κυνήγι του lore δεν απουσιάζει. Από τις περιγραφές των αντικειμένων και τα optional bosses και side quests, μέχρι τις λεπτομέρειες και τις σκηνές που εξιστορούνται από το ίδιο το περιβάλλον, όλα είναι διαθέσιμα σε αυτούς που έχουν το μεράκι και την υπομονή να κάνουν τις συνδέσεις.



Όλα μέχρι στιγμής ακούγονται οικεία και πράγματι είναι, αφού, κακά τα ψέματα, το DNA των Soulsborne είναι βαθιά χαραγμένο μέσα στο Sekiro. Οι ομοιότητες όμως σταματάνε κάπου εδώ, αφού σε όλες τις άλλες πτυχές του ο τίτλος κάνει μια διαφορετική στροφή και αναγκάζει όσους ασχοληθούν μαζί του να ξεχάσουν όλα όσα ήξεραν μέχρι τώρα, να δεχθούν αυτήν τη νέα εμπειρία σαν μια λευκή σελίδα. Ξεκινώντας από τα βασικά, δηλαδή το σύστημα μάχης που είναι και η καρδιά του τίτλου, παρατηρούμε πως απουσιάζουν στοιχεία του gameplay όπως το stamina ή τα διαφορετικά builds και όπλα. Ο Sekiro έχει την πανοπλία του, το katana του και αυτό είναι όλο. Πριν ακόμα από αυτό, δεν υπάρχει καν οθόνη δημιουργίας χαρακτήρα στην αρχή, αφού ο χαρακτήρας είναι ένας και δεν υπάρχουν διαφορετικά στατιστικά. Το πρώτο, σαφές μάθημα που διδάσκει το Sekiro είναι το εξής: περισσότερο από κάθε άλλη φορά, οι παίκτες πρέπει να βασιστούν στον εαυτό τους, πιο συγκεκριμένα, στα αντανακλαστικά τους και το κατά πόσο οι ίδιοι έχουν μάθει τους μηχανισμούς που τους παρουσιάζονται. Και στην προκειμένη αυτά που πρέπει να εντυπωθούν και να γίνουν κτήμα των παικτών από την αρχή είναι πολλά. Πρώτο, και ίσως κυριότερο, το γεγονός ότι ενώ όλοι οι χαρακτήρες έχουν heath bar/pool, το σημαντικότερο είναι το posture ή αλλιώς η «στάση» του σώματος. Κάθε επίθεση και άμυνα γεμίζει την μπάρα του posture και, όταν αυτή γεμίσει, ο χαρακτήρας χάνει την ισορροπία του και μένει εκτεθειμένος σε death blow. Τι σημαίνει αυτό; Ότι μπορεί στο health bar να απομένει π.χ. το 70%, ακριβώς όμως επειδή ο χαρακτήρας δέχθηκε death blow… πεθαίνει. Είναι τόσο απλό. Το αμέσως επόμενο μάθημα είναι για το πώς «αδειάζει» το posture bar και εδώ παίζει ρόλο το εναπομείναντα HP και το αν ο χαρακτήρας δέχεται χτυπήματα ή όχι. Πιο συγκεκριμένα, όσο πιο μεγάλο είναι το health bar και όσο δεν δεχόμαστε χτυπήματα, το posture bar επιστρέφει στο μηδέν με γρηγορότερο ρυθμό. Οι παίκτες πρέπει να είναι συνεχώς στην επίθεση (ανεξαρτήτως αν καταφέρνουν χτυπήματα ή όχι) και να μην αφήνουν στιγμή τον αντίπαλο να πάρει ανάσα.



Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να παίξει τον πιο σημαντικό ρόλο το deflect. Το deflect είναι ουσιαστικά το κλειδί σε κάθε αναμέτρηση, αφού επιτρέπει στον αμυνόμενο να «ακυρώνει» τα χτυπήματα του επιτιθέμενου, να μην ανεβάζει ο ίδιος posture, αλλά να το «επιστρέφει» στον αντίπαλο. Κοινώς, μπορεί να υπάρξει το σενάριο όπου δεν έχουμε κάνει ούτε ένα χτύπημα στον αντίπαλο, αλλά με μια σειρά επιτυχημένων deflect να του έχουμε γεμίσουμε το posture bar και να του καταφέρνουμε death blow, με το health bar του να είναι κυριολεκτικά γεμάτο. Ακούγεται έξυπνο και απλό -και είναι- με την εξής λεπτομέρεια όμως: για να επιτευχθεί το deflect, ο παίκτης πρέπει να πατήσει το πλήκτρο της άμυνας κυριολεκτικά κλάσματα δευτερολέπτου πριν ακουμπήσει η επίθεση τον χαρακτήρα. Αν τώρα σε αυτήν την εικόνα προσθέσουμε επιθέσεις που αποτελούνται από 3, 4, 5 ή και 6 διαδοχικά χτυπήματα, με διαφορετικό timing, τότε καταλαβαίνουμε πως κάθε άλλο παρά εύκολη υπόθεση είναι. Είναι πρακτικά ένα νέο σύστημα μάχης, διαφορετικό από ότι είχαμε συνηθίσει μέχρι πρότινος, με τους δικούς του κανόνες και το δικό του ρυθμό. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και ένα σύστημα stealth το οποίο, αν και ενσωματώνεται με αρκετά έξυπνο τρόπο στις περισσότερες των περιπτώσεων, δεν παύει να είναι αρκετά απλό, με τα δικά του προβλήματα, και κυριότερο αυτό του ΑΙ των αντιπάλων και της ασυνέπειας αυτού, αφού με ένα stealth kill από απόσταση αντιλαμβάνονται την παρουσία του πρωταγωνιστή οι εχθροί σε μια τεράστια ακτίνα (κάτι που υπό κανονικές συνθήκες δεν έπρεπε να συμβαίνει), ενώ σε περίπτωση που ο Sekiro απομακρυνθεί, τότε αυτοί τείνουν να ξεχνούν παντελώς την ύπαρξή του, επιστρέφοντας στις ρουτίνες τους. Ως κερασάκι στην τούρτα έχουμε το μηχανικό χέρι του πρωταγωνιστή, με τα διαφορετικά εξαρτήματα που σταδιακά γίνονται διαθέσιμα μέσω της εξερεύνησης και της ανακάλυψης, προσθέτοντας μια σειρά από νέες μεταβλητές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο στην μάχη, όσο και στην πλοήγηση στο χώρο και το stealth. Το πρώτο και σημαντικότερο είναι το grapple, που επιτρέπει την πρόσβαση σε δυσπρόσιτα σημεία και δίνει τεράστιο βαθμό verticality στο κάθε επίπεδο και την κάθε αναμέτρηση, που όμοιό του δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ στη σειρά (αλλά και πολύ δύσκολα συναντάμε γενικότερα). Από εκεί και μετά έχουμε από shuriken μέχρι βεγγαλικά, δόρατα και φλογοβόλα, όλα με τη δική τους χρήση και τη θέση τους σε κάθε είδος προσέγγισης, χωρίς κάποιο από αυτά να θεωρείται filler ή περιττό.



Έχοντας λοιπόν κάνει κτήμα μας το σύστημα μάχης, τον εξοπλισμό και το πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε όλα τα εργαλεία προς όφελός μας, ξεκινάμε ένα ταξίδι που σίγουρα διαφέρει από ό,τι έχουμε συνηθίσει. Με το στόχο μας σαφή, στην πορεία συναντάμε αντίπαλα mobs με σχετικά μικρή ποικιλία στον τύπο και την προσέγγιση, ενώ πολύ συχνά συναντούμε mini-bosses και bosses, κάποια από αυτά προαιρετικά, κάποια υποχρεωτικά. Και όταν λέμε mini-bosses, το συνθετικό «mini» δεν πρέπει να ξεγελάει, γιατί τα περισσότερα από αυτά θα φέρουν τις ικανότητες και την υπομονή των παικτών στα όριά τους. Γενικότερα, δεν θα ήταν υπερβολή να χαρακτηρίσει κανείς το Sekiro ως boss rush, αφού κάθε λίγα λεπτά προόδου κάποιο boss ή mini-boss (με το τελευταίο να είναι το πιο συνηθισμένο) βρίσκεται στο διάβα του πρωταγωνιστή και βάζει παύση στη ροή, μέχρι να υπερκεραστεί το εμπόδιο και να προχωρήσουμε παρακάτω.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • T_K_L_L_LUIGI
    • Ενα φανταστικό παιχνίδι, απο αυτά που εχω διαβάσει και ακούσει είναι σίγουρα απο τα καλύτερα της χρονιάς. Το οποίο εξάλλου αντικατοπτρίζεται και στην τέλεια βαθμολογία του πάντα δίκαιου Κ.Κ. 8/8 λοιπόν απο τον μετρ του είδους!

    • mazos
    • Επος το game ,αλλα και ύψιστος σαδισμος!

    • Solidarity
    • Εξαιρετικό το review. Έχοντας διαβάσει αρκετά για το Sekiro, θα απέχω μέχρι να πέσει η τιμή του. Έχω τελειώσει Dark Souls 3 και Bloodborne αλλά τα όσα αναφέρονται για την σαδιστική πλέον δυσκολία του τίτλου, θα με κάνουν να απέχω.

    • Geovra
    • Ολος ο πλανητης περιμενει την βαθμολογια που θα βαλει ο Καλκανης στο Dark souls 8 :) Εννοειται τρολαρω...εξαιρετικο κειμενο by the way... εννοειται το παιχνιδι δεν ειναι για μενα...αν και θα ηθελα να το ειχα στην συλλογη μου...για καποιο "περιεργο και αδιευκρινιστο" λογο

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!