Πρόκειται για ταξιδιάρικο, ναυτικό τίτλο με μεγάλο βαθμό τυχαιότητας αλλά πολύ πιο ανοιχτό και πλούσιο gameplay από ότι συνήθως.
Το Sunless Sea δεν είναι σε καμία περίπτωση παιχνίδι τρόμου, αλλά και δεν είναι τίποτα χωρίς την υπαινικτική απειλή Αυτού που κρύβεται στο σκοτάδι, του φαντάσματος που περιφέρεται τη νύχτα, του παλιού μουχλιασμένου αρχοντικού, του σκοτεινού ωκεανού με τόσες ψυχές στα βάθη του. Το άλλο σκέλος είναι το υποδόριο, παλαιικό χιούμορ που διαπερνά τις περιγραφές και τα λεγόμενα των χαρακτήρων και υπογραμμίζεται από τα δισδιάστατα "χειροποίητα" γραφικά κόμικ αισθητικής. Είναι όσο ακριβώς χρειάζεται για να μην κάνει το παιχνίδι μουντό αλλά ούτε και παρωδία. Όλο αυτό το σκηνικό παρέχει χίλιες δυο ευκαιρίες για εξερεύνηση και άλλα τόσα μυστικά προς ανακάλυψη, είτε σχετικά με το υπόβαθρο του Fallen London είτε συνδεδεμένα με τυχαίες ανταμοιβές.Αντίστοιχα ποικίλουν και οι αποφάσεις του παίκτη. Θα ρισκάρει να στείλει ένα αιχμάλωτο πειρατικό στη βάση του με κίνδυνο να χάσει μέλη του πληρώματός του; Θα κρατήσει τα μυστικά που ανακάλυψε ή θα τα παραδώσει στο πανεπιστήμιο αποκτώντας κάτι νέο; Θα κρατήσει ένα πολύτιμο φυλαχτό που έπεσε τυχαία στα χέρια του μα μπορεί να είναι καταραμένο; Θα εξερευνήσει ένα αραιοκατοικημένο νησί; Και, κυρίως θα ρισκάρει τον τρόμο του άγνωστου για κέρδος; Ο μηχανισμός του τρόμου είναι βασικότατος και υπογραμμίζει κάθε κίνηση. Όσο το πλοίο βρίσκεται σε λιμάνι, κοντά σε ακτή ή σε φωτισμένα νερά (από φάρο, σημαδούρες ή άλγη) ο μετρητής του πόσο φοβισμένο είναι το πλήρωμα δεν ανεβαίνει. Όταν ο παίκτης κινηθεί σε σκοτεινά νερά μακριά από την ξηρά το πλήρωμα τρομοκρατείται όλο και περισσότερο, με πιο ανώδυνη συνέπεια το στασιασμό.
Όσο εύκολα ανεβαίνει ο συγκεκριμένος δείκτης, όμως, τόσο δύσκολα πέφτει, με αποτέλεσμα τα παρατεταμένα ταξίδια να έχουν μεγάλες συνέπειες στην πνευματική υγεία των ναυτών και των αξιωματικών. Στην ίδια λογική κινούνται και οι προμήθειες. Το πλοίο κινείται με καύσιμα - που χρησιμοποιούνται και στον πολύτιμο προβολέα - και κουβαλά τρόφιμα. Όταν εξαντληθούν τα πρώτα πολύ απλά το πλοίο μένει στη μέση του πουθενά, ενώ όταν τελειώσουν τα δεύτερα εμφανίζονται τάσεις κανιβαλισμού στο πλήρωμα και κυρίως στον καπετάνιο: το να θυσιαστεί κάποιος για να επιβιώσουν οι υπόλοιποι είναι πολύ πραγματική επιλογή αλλά και κάπως στενάχωρο στην εφαρμογή. Σε συνδυασμό με το καταθλιπτικό, γοτθικό περιβάλλον, οι προοπτικές και η διάθεση είναι γενικότερα δυσοίωνες. Συνεπώς, σε αντίθεση με άλλους τίτλους όπου ο στόχος ήταν το άπειρο κι ακόμα παραπέρα ή αμύθητα πλούτη, εδώ το ταξίδι είναι δεδομένο πως θα περιλαμβάνει πείνα, τρόμο και μεγάλες πιθανότητες αποτυχίας.
Και, όπως όλοι όσοι έχουν ασχοληθεί με κάτι παρόμοιο ξέρουν, η αποτυχία καραδοκεί παντού. Ανά πάσα στιγμή κάτι τυχαίο μπορεί να συμβεί ή να παρθεί μια φαινομενικά ακίνδυνη απόφαση και τα πάντα να αναποδογυρίσουν. Αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο στο Sunless Sea, τόσο λόγω της πλειάδας επιλογών και ανταμοιβών που προαναφέρθηκαν όσο και στην επίδραση των στατιστικών του παίκτη και των αξιωματικών στις πιθανότητες επιτυχίας ή αποτυχίας. Αυτό τονίζει ιδιαίτερα τον trial and error χαρακτήρα του τίτλου που δε συγχωρεί, ειδικά στις αρχές, και αυξάνει την ένταση.
Το επίπεδο λεπτομέρειας είναι αυτό που χρειάζεται για να παίρνει ο παίκτης όλες τις απαραίτητες πληροφορίες
Δε χρειάζεται κάποια ικανότητα στις μάχες ή στην πλοήγηση παρά μόνο υπομονή, οργάνωση και τύχη. Οι μάχες είναι βασισμένες σε χρονομετρημένες ενέργειες που βάζει σε ακολουθία ο παίκτης αλλά αξιοποιούν την έννοια του πόσο φωτισμένος είναι ο στόχος: το πλήρωμα μπορεί να ρίξει φωτοβολίδες ή να παρατηρήσει τη θάλασσα αυξάνοντας έτσι την ευστοχία αλλά και επιτρέποντας πιο ισχυρές επιθέσεις. Από την άλλη υπάρχει αρκετή ποικιλία στο gameplay, μοιρασμένη ανάμεσα σε εμπόριο, εξερεύνηση και αντιμετώπιση κινδύνων, που δεν κουράζει μα αντίθετα προδιαθέτει ακόμα περισσότερο.
Ανά πάσα στιγμή κάτι τυχαίο μπορεί να συμβεί ή να παρθεί μια φαινομενικά ακίνδυνη απόφαση και τα πάντα να αναποδογυρίσουν.
Εκεί που το παιχνίδι δεν αποδίδει τόσο καλά είναι στο θέμα του χειρισμού και της επεξήγησης. Ενώ τα δισδιάστατα γραφικά και ο ήχος κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους, τα μενού στις πόλεις (όπου διαδραματίζεται σημαντικό κομμάτι του τίτλου) είναι άβολα στη χρήση, πολύς χώρος καταλαμβάνεται από σκίτσα και η γραμματοσειρά του κειμένου είναι μικρή σε μέγεθος. Το πρόβλημα είναι καθαρά σχεδιαστικό και δίνει την αίσθηση browser game, μάλλον λόγω της προϊστορίας της ομάδας. Πρόκειται για την περίπτωση που οι πληροφορίες δεν είναι διαθέσιμες με μια ματιά μα ο παίκτης θα πρέπει να ασχολείται με pop up, scroll down και σειρά μενού χωρίς ιδιαίτερο λόγο, ενώ σε ορισμένα μενού οι ενέργειες είναι περισσότερο στοιβαγμένες παρά ταξινομημένες. Το άλλο, και σοβαρότερο πρόβλημα, είναι πως δεν παρέχεται επαρκής καθοδήγηση στην αρχή με αποτέλεσμα τα πρώτα βήματα να είναι εντελώς άχαρα και πειραματικά - ο παίκτης θα πρέπει να χάσει αρκετές φορές για να καταλάβει πώς ακριβώς λειτουργεί το Sunless Sea. Λόγω της φύσης του τίτλου αυτό είναι αναμενόμενο σε ένα βαθμό, μα οι developers δεν έχουν κάνει τα πράγματα πιο βατά.Καταλήγοντας, το Sunless Sea είναι μια ποιοτικότατη και ιδιαίτερη αισθητικά πρόταση που συνδυάζει απλό, κλασσικό gameplay με ένα ασυνήθιστο στήσιμο. Όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο (και τους άρεσαν) με τα Faster than Light και Sid Meier's Pirates! έχουν μια πολύ καλή εικόνα του τι θα συναντήσουν. Ένα πολύ μεγάλο ατού είναι ο πανέμορφος, ελκυστικός κόσμος του Fallen London που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα και προδιαθέτει για διαρκή ενασχόληση. Ο παίκτης δε θα μπει σε ένα καπηλειό που πίσω από τον πάγκο βρίσκεται ένας δαίμονας που χαμογελάει, αλλά θα έχει διαρκώς την αίσθηση μιας αλλόκοσμης παρουσίας μέσα στη θαλασσινή ομίχλη. Θα ξεκινήσει με το ναυτικό του τσιμπούκι στο στόμα να δαμάσει τις κρύες θάλασσες του Βορρά, μέχρι να νιώσει τον τρόμο να αυξάνεται και το πεινασμένο πλήρωμα να τον κοιτά περίεργα. Η αμφισημία, θεμελιώδες στοιχείο της γοτθικής και πρώιμης λογοτεχνίας τρόμου, διαπερνά τον τίτλο από άκρη σε άκρη. Υπάρχει ίσως κάποιο αστείο που δεν έγινε αντιληπτό; Οι φήμες για αλλόκοτα πλάσματα είναι αληθινές ή τις γέννησε η μοναξιά του φαροφύλακα; Να επιλεγεί το Α ή το Β; Είναι καλή στιγμή για ένα ρίσκο ή δεν αξίζει τον κόπο;
Το replay value του τίτλου είναι τεράστιο, καθώς και πάντα θα υπάρχουν νέα στοιχεία προς ανακάλυψη και νέοι στόχοι που τίθενται και από το παιχνίδι και από τον παίκτη, αλλά πάντα θα παραμένει ένα trial and error πανηγύρι που μπορεί να εξοργίσει και συχνότατα οδηγεί στην αποτυχία. Υπάρχει το περιθώριο τόσο σύντομης όσο και πιο εντατικής ενασχόλησης μα το σημαντικό είναι η ύπαρξη κινήτρου και η διαρκής ανανέωση. Όσοι έλκονται από το random generated content και οι φίλοι της κλασσικής λογοτεχνίας τρόμου αξίζει πραγματικά να ασχοληθούν με το Sunless Sea, γιατί πολύ δύσκολα θα βρουν κάτι παρόμοιο. Ή και καλύτερο.
Διαμαντάκι!!
Φαίνεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Επίσης, η μεταφορά της ατμόσφαιρας από το πραγματικά μεστό review είναι υποδειγματική.
Φαίνεται πολύ καλό αλλά όπως κατάλαβα είναι και δύσκολο. Δεν θέλω να μπαίνω και σε δύσκολες επιλογές.
Καλό φαίνεται μα λίγο για pc ξέρω γω.... σε android θα ήταν τέλειο!
καλο ειναι
το game ειναι ακομα σε early access. Και κανετε και κανονικο ριβιου απο πανω. Απλα ντροπη!!!!!
Braveman εκτός απο το να προσβάλεις τους συντάκτες (3/3 posts που έχεις κάνει), κάνεις κάτι καλύτερο γενικά στη ζωή σου?
Στο κείμενο αναφέρεται σαφώς πως το Sunless Sea έγινε greenlit στο Steam. Όσα παιχνίδια φτάνουν ένα επίπεδο ανάπτυξης μπαίνουν αυτόματα σε Steam Early Access.
Επίσης είναι ένα προϊόν πλήρως λειτουργικό (έμφαση και στις δύο λέξεις, σε αντιδιαστολή με άλλα early access) και που ζητά τα χρήματα του καταναλωτή. Είναι δουλειά ενός ενημερωτικού Μέσου να το καλύψει και να το αξιολογήσει.
1. Το οτι στο κειμενο δεν αναφερεται οτι ειναι early access τι ειναι ; (φτάνουν ένα επίπεδο ανάπτυξης μπαίνουν αυτόματα σε Steam Early Access. Οκ αυτο κανω πως δεν το ακουσα)
2.πλήρως λειτουργικό και που ζητά τα χρήματα του καταναλωτή. Είναι δουλειά ενός ενημερωτικού Μέσου να το καλύψει και να το αξιολογήσει.
Το να μου αξιολογης ενα γκεημ (με placeholders) και χωρις να ενημερωνεις την κατασταση του . Το θεωρω ακρως απαραδεκτο
@nfs_maniac: προσβολη θεωρεις εσυ να λες τα λαθοι τους ?
Ναι δεν παιζω lol και dotes