Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
Διαγωνισμός Just Cause 4 - Οι διαγωνισμοί με δώρα videogames συνεχίζονται στο Enternity και αυτή τη φορά χαρίζουμε 5 αντίτυπα PS4 και Xbox One για το Just Cause 4. >>
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Super Mario Maker 2 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Nintendo

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Θυμάστε πόσο καλή εντύπωση μας έκανε το πρώτο Super Mario Maker σχεδόν 4 χρόνια πριν; Σας έρχεται στη μνήμη πόσο σαλάτα τα έκανε το Super Mario Maker for Nintendo 3DS χωρίς κανέναν πραγματικό λόγο; Όποιες και αν ήταν οι απαντήσεις σας σε αυτές τις ερωτήσεις, χαιρόμαστε. Όχι γιατί μας φαίνονται ίδιες, αλλά γιατί το Super Mario Maker 2 θυμάται τα καλά και ξεχνάει όλα τα κακά. Αλλά δεν νοιάζεται αν εσείς τα θυμάστε. Και αυτό είναι για καλό. Το Super Mario Maker 2 είναι τυπικά ο τρίτος τίτλος της σειράς, αλλά με τόσες ομοιότητες ανάμεσα στις εκδόσεις για Wii U, 3DS, το «2» στην ονομασία του είναι σωστό μιας και είναι αρκετά διαφορετικό ώστε να στέκεται ως καθαρόαιμο sequel. Και πάλι η ουσία βρίσκεται στη δημιουργία, στο διαμοιρασμό αυτών των δημιουργημάτων, την έμπνευση από τον «ανταγωνισμό» και τελικά ένα ατελείωτο τσούρμο επιπέδων που μπορούν να προκαλέσουν ένα κάρο συναισθήματα στον παίκτη. Εκεί όμως που το πρώτο Super Mario Maker έμενε κάπως πιο στεγνό και πειραματικό, το Super Mario Maker 2 συμμαζεύει τα πράγματα και γίνεται λίγο πιο μεστό, χωρίς να αλλοιώνει την υγιή παλαβομάρα του.



Η αρχή γίνεται με την εισαγωγή Story Mode. Έχει μια πιο παραδοσιακή δομή σε σχέση με τον πρώτο τίτλο και έχει διπλό ρόλο. Από τη μια να μη στιγματιστεί ο τίτλος ως απλά ένα building game και από την άλλη να συστήσει στους εκκολαπτόμενους «Μπομπ-ο-μάστορες» πώς η ίδια η Nintendo δημιουργεί επίπεδα με τα εργαλεία που προσφέρει στον παίκτη. Βλέπετε, στο Story Mode, η νέα καστράρα του Mushroom Kingdom μόλις ολοκληρώθηκε. Αλλά και μόλις ξανακαταστράφηκε. Οπότε πάμε να τη χτίσουμε πάλι. Το χτίσιμο θέλει νομίσματα και σε κάθε παλαβό επίπεδο που ολοκληρώνει ο Mario, λαμβάνει συγκεκριμένη αμοιβή λόγω της ολοκλήρωσης, αλλά και όλα τα νομίσματα που συνέλεξε εντός του. Το ζητούμενο είναι να ολοκληρώσετε όλα τα επίπεδα ως έχουν και διαθέτετε πέντε ζωές για το κάθε ένα. Χάνοντας μερικές από αυτές ενεργοποιείται η ευκαιρία να παγώσετε τη δράση και να τοποθετήσετε ένα αντικείμενο (από μια προκαθορισμένη λίστα) σε όποιο σημείο του κάδρου θέλετε για να πάρετε μια μικρή βοήθεια. Χωρίς ποινές και τύψεις. Αν χάσετε όλες τις ζωές σας και φτάσετε σε Game Over, ο Luigi μπορεί να περάσει στον αυτόματο όλο το επίπεδο για εσάς. Δεν θα πάρετε όμως τα νομίσματα που μπορούσατε να εξασφαλίσετε κανονικά. Το Story Mode είναι πολύ απλό αλλά καλά στημένο ακόμα και αν θέλετε να το δείτε ως ξεχωριστό κομμάτι του συνόλου. Δεν χρειάζεται να το ολοκληρώσετε αν δεν θέλετε και μπορείτε ανά πάσα στιγμή να το αφήσετε πίσω σας για να πιάσετε όλα τα άλλα modes. Με εξαίρεση τα Endless Challenges, που σας πετούν άπειρα επίπεδα χρηστών το ένα μετά το άλλο για να δουν πόσο μακριά μπορείτε να φτάσετε, πάντα με διαχωρισμό σε βαθμό δυσκολίας, με ό,τι άλλο και αν καταπιαστείτε στόχος είναι να δημιουργήσετε. Και αν πήρατε μια καλή γεύση από το Story Mode για το πως μοιάζει ένα καλό επίπεδο του Super Mario Maker 2, το νέο ενισχυμένο και καλοταϊσμένο tutorial κάνει απρόσμενα καλή δουλειά για να σας μάθει και να το φτιάνετε.



Το tutorial διαθέτει πολλά σύντομα μαθήματα. Ξεκινάει με τα πολύ βασικά και, παραδόξως, δεν κάνει νιανιά τη χρήση κάθε εργαλείου ξεχωριστά. Θεωρεί τον παίκτη απόλυτα νέο στον κόσμο του Super Mario Maker και έστω ελάχιστα γνώστη μηχανισμών των τίτλων Super Mario. Αφού ξεμπερδέψετε με τα πολύ βασικά, δείχνει εμπιστοσύνη στον παίκτη φροντίζοντας να τον τροφοδοτήσει περισσότερο με ιδέες για τεχνικές και συμβουλές για το τι σημαίνει γενικά το καλό design ενός επιπέδου, πώς να το κρατήσει ισορροπημένο κ.ο.κ. Κάτι που μας άφησε πολύ θετική εντύπωση, και γιατί αποφεύγεται η περπατημένη, αλλά και γιατί αυτή η λίγο διαφορετική οδός λειτουργεί σωστά χωρίς να κάνει τον παίκτη να βαρεθεί. Πετυχαίνει δηλαδή ό,τι κάθε σχολείο πρέπει να πετύχει. Ενδιαφέρουσα και αποτελεσματική εκπαίδευση. Έστω και σε ένα μόνο τομέα. Αυτό είναι εμφανές στο design επιπέδων που είδαμε και από την ίδια την Nintendo και από όσους άλλους παίκτες πετύχαμε κατά τη διάρκεια του review. Η αίσθηση πιο ακατέργαστων, πειραματικών και περίεργων επιπέδων έχει πάει πλέον στην άκρη και κάθε δημιούργημα είναι πολύ πιο συμπαγές και μεστό. Και αυτό δεν είναι ζήτημα του editor (που θα αναλύσουμε αμέσως παρακάτω), αλλά του πώς επιλέγει η Nintendo να προωθήσει τα εργαλεία αυτού. Τα πιο απλά επίπεδα δεν χωρούν μεγαλύτερης ανάλυσης. Τα πιο πολύπλοκα όμως αποκτούν πλέον συγκεκριμένη ταυτότητα και πάνε συχνά κοντά στη λογική μικρών γρίφων. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει νέος μηχανισμός που σας επιτρέπει να ορίζετε συγκεκριμένους στόχους για να ολοκληρωθεί μια διαδρομή (π.χ. να σκοτώσετε ορισμένο αριθμό αντιπάλων, να συλλέξετε Χ αριθμό νομισμάτων, να μην ακουμπήσετε καθόλου στο έδαφος κ.ο.κ.). Μάλιστα ο editor προτείνει τέτοιους στόχους με βάση στοιχεία που έχετε ήδη χρησιμοποιήσει στη δημιουργία του επιπέδου, για να σας οδηγήσει λίγο πιο εύκολα εκεί που θέλετε. Ειδικά τώρα που μπορείτε να παίξετε πολλά επίπεδα με ως και άλλους τρεις παίκτες ταυτόχρονα, είτε συνεργατικά είναι ανταγωνιστικά, τοπικά και online, η όλη διαδικασία αποκτά νέο ενδιαφέρον.



Δεν υπάρχει τρόπος να σας αναλύσουμε όλα τα εργαλεία του editor χωρίς να γράψουμε 12 πανωσέντονα και 2 μαξιλαροθήκες κείμενο. Η ουσία είναι πως ο editor είναι όπως τον θυμάστε από τους προηγούμενους τίτλους. Απλός, υπερπλήρης, εύκολος στη χρήση, γεμάτος μικρές πινελιές που κάνουν τη χρήση του πιο ευχάριστη και με άμεσες εναλλαγές ανάμεσα σε χτίσιμο και δοκιμή. Πλέον όλα τα εργαλεία και αντικείμενα είναι διαθέσιμα εξ αρχής (πλην δύο μικρών εξαιρέσεων), με πολλές προσθήκες σε αντιπάλους, αντικείμενα, παγίδες αξεσουάρ, μουσικές, τεχνικές, ηχητικά εφέ αλλά και art style, μιας και μπορείτε να δημιουργήσετε και με κάδρο το εικαστικό του Super Mario 3D World αυτήν τη δόση. Κάθε ένα από τα εικαστικά «πακέτα» (Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, Super Mario World, New Super Mario Bros. U, Super Mario 3D World) δεν μπορεί να συνδυαστεί με κάποιο από τα άλλα, οπότε κάθε σας δημιουργία πρέπει να βασίζεται σε ένα μόνο εξ αυτών. Κάθε εικαστικό φέρει αποκλειστικά αντικείμενα και αντιπάλους και, παρόλο που κάποια αντικείμενα έχουν επανασχεδιαστεί από τη Nintendo για να τα χρησιμοποιήσετε σε όποιο εικαστικό στυλ και αν επιλέξετε, η διαθεσιμότητα των πάντων σε όλα τα art styles θα επέτρεπε ακόμα και εναλλαγή από ένα εικαστικό σε ένα άλλο εντός του ίδιου επιπέδου. Αυτή τη στιγμή αυτό δεν είναι δυνατό και είναι από τα ελάχιστα παράπονα που μας αφήνει ο editor.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!