Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Nintendo

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Nortec Multimedia

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Σοκ. Είναι μάλλον το πρώτο συναίσθημα που θα νιώσει κανείς παίζοντας το The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D ή και τον προκάτοχό του το Ocarina Of Time 3D. Σοκ όχι τόσο για τη δεδομένη ποιότητα των κλασικών τίτλων, όσο για το γεγονός ότι σχεδόν τίποτα δεν έχει αλλάξει στη σειρά μετά από τόσα χρόνια. Όλοι οι βασικοί μηχανισμοί δημιουργήθηκαν και εδραιώθηκαν σχεδόν από το ξεκίνημα της σειράς στις 3 διαστάσεις του N64 και από τότε λίγα πράγματα άλλαξαν ουσιαστικά. Λίγο η ευελιξία της κάμερας, λίγο το επίπεδο δυσκολίας, άλλο τόσο η ροή των γεγονότων και η ευκολία με την οποία κανείς καταλαβαίνει τι πρέπει να κάνει, φυσικά ο τεχνικός τομέας, όμως ο πυρήνας παραμένει αμετάβλητος. Και αυτή η ακινησία, η πίστη στην αρχική σχεδίαση, βοηθά τη σειρά να διατηρήσει τον ιδιόμορφο χαρακτήρα της, να γεννήσει τη μαγεία που όλοι λατρέψαμε, το παραμύθι που τόσο λείπει από την καθημερινότητά μας. Θα ήταν παρόλα αυτά άδικο να πούμε ότι το Majora's Mask δεν προσπάθησε να διαφοροποιηθεί. Είναι ίσως το πιο ιδιόμορφο της σειράς, με πιο σκοτεινή ατμόσφαιρα και μηχανισμούς που τυλίγονται γύρω από το γνωστό πυρήνα, άλλοτε πνίγοντάς τον και άλλοτε αναδεικνύοντας τα χαρίσματά του.


Μέσα σε τρεις ημέρες που έχει στη διάθεσή του ο πρωταγωνιστής, καλείται να λύσει τα dungeons, αλλά και να ολοκληρώσει τα δεκάδες side quests που ανακαλύπτει στην πορεία.

15 χρόνια μετά, η Nintendo επιχειρεί να μας θυμίσει ξανά την ιδιαιτερότητα αυτού του τίτλου, ανανεώνοντας γραφικά και μηχανισμούς, ώστε να ταιριάζει σε ένα φορητό σύστημα και σε μια γενιά gamers που έχει μάθει να τα έχει όλα έτοιμα στο πιάτο. Το The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D διαφέρει σίγουρα από τον αυθεντικό τίτλο. Παρουσιάζεται πιο όμορφο, πιο ζωντανό, με καλύτερα textures, ειδικά εφέ και animation, αλλά και πιο βατό, δικαιολογώντας ίσως απόλυτα τον χαρακτηρισμό του ως remaster. Φυσικά όλα ξεκινούν λίγο μετά το Ocarina of Time, με τον Link να ταξιδεύει στη χώρα της Termina, μια χώρα που κινδυνεύει με απόλυτη καταστροφή. Η αιτία είναι η μάσκα του τίτλου και ο Skull Kid, ένας περίεργος τύπος που άθελά του απελευθέρωσε το κακό που έκρυβε μέσα της. Ο Link έχει στη διάθεσή του τρεις ημέρες για να σώσει τον κόσμο, απελευθερώνοντας τέσσερα μυθικά πλάσματα από ισάριθμα dungeons. Η βασική διαφορά του Majora's Mask είναι το παραπάνω χρονικό διάστημα.
Σε σχέση με την ποσότητα των side quest και των δραστηριοτήτων με τις οποίες μπορεί να ασχοληθεί ο παίκτης, ο βασικός πυρήνας του gameplay -τα dungeon- φαντάζουν λίγα και όχι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα.
Οι τρεις ημέρες που έχει στη διάθεσή του ο πρωταγωνιστής διαρκούν περίπου 1 ώρα πραγματικού χρόνου. Σε αυτό το διάστημα ο Link καλείται να λύσει τα dungeons, αλλά και να ολοκληρώσει τα δεκάδες side quests που ανακαλύπτει στην πορεία. Σύμμαχός του η διάσημη Ocarina Of Time που του επιτρέπει να ταξιδεύει στο χρόνο. Στην ουσία ο Link μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιστρέψει στην αρχή της πρώτης ημέρας, ενώ αργότερα αποκτά την ικανότητα να μεταφέρεται στο μέλλον, σε όποια ώρα της ημέρας θέλει (στον πρωτότυπο τίτλο μπορούσε να μεταφέρεται μόνο σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές) ή να καθυστερεί τη ροή του χρόνου. Το πρόβλημα είναι ότι κάθε φορά που επιστρέφει στην αρχή, όλη η εξέλιξη των side quest μηδενίζεται, τα χρήματα που είχε συγκεντρώσει χάνονται (εκτός και αν τα είχε καταθέσει στην τράπεζα της Clock Town) και μαζί του διάφορα αντικείμενα και πυρομαχικά. Φυσικά δεν χάνονται τυχόν όπλα που έχει αποκτήσει ή άλλα σημαντικά για την ιστορία αντικείμενα. Από αυτά γίνεται φανερό ότι η διαχείριση του χρόνου παίζει σημαντικό ρόλο για την εξέλιξη του παιχνιδιού. Χωρίς σωστή διαχείριση, ο παίκτης κινδυνεύει να χάσει σημαντικά τμήματα της εξέλιξης που έχει σημειώσει ή απλώς να μην προλάβει να ολοκληρώσει το όποιο dungeon.



Φυσικά η δυνατότητα μεταφοράς στο χρόνο, αλλά και στα διάφορα save points που ανακαλύπτει κατά τη διάρκεια της περιπέτειας, βοηθούν τον παίκτη να προχωρήσει. Παρόλα αυτά, το σύστημα του χρόνου δεν παύει να διχάζει ακόμα και σήμερα, καθώς από τη μία προσφέρει ένα αίσθημα πρόκλησης πρωτόγνωρο για τη σειρά, από την άλλη "καταστρέφει" τη δυνατότητα της άνετης εξερεύνησης, του χαζολογήματος που έχουμε συνηθίσει από έναν τίτλο Zelda. Εννοείται ότι όλα μπαίνουν σε ρυθμό, αργά ή γρήγορα, αλλά το αίσθημα του άγχους δεν παύει να αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για πολλούς. Τουλάχιστον η νέα έκδοση οργανώνει με πληρέστερο τρόπο τα γεγονότα και τα side quests, καθώς το αναβαθμισμένο Bomber's Notebook καταγράφει πλέον με κάθε λεπτομέρεια τις φήμες που μαθαίνει ο πρωταγωνιστής, αλλά και την επιμέρους εξέλιξη των διαφόρων αποστολών, επιτρέποντας μάλιστα τον ορισμό ειδοποιήσεων για γεγονότα που συμβαίνουν σε συγκεκριμένες ώρες της κάθε ημέρας.
15 χρόνια μετά, η Nintendo επιχειρεί να μας θυμίσει ξανά την ιδιαιτερότητα αυτού του τίτλου, ανανεώνοντας γραφικά και μηχανισμούς, ώστε να ταιριάζει σε ένα φορητό σύστημα και σε μια γενιά gamers που έχει μάθει να τα έχει όλα έτοιμα στο πιάτο.
Η ποσότητα των side quest, των χαρακτήρων, των ιστοριών, αλλά και η περιπλοκότητα του συστήματος του χρόνου, αναδεικνύουν αυτήν τη μικρή προσθήκη, σε πολύτιμο εργαλείο για το gameplay. Το ίδιο ισχύει και για την κάμερα, τουλάχιστον στην  περίπτωση που ο παίκτης έχει στη διάθεσή του το Circle Pad ή ένα από τα νέα 3DS με το δεύτερο αναλογικό μοχλό. Η απελευθέρωσή της βελτιώνει σημαντικά την περιήγηση στον κόσμο της Termina, μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό τους άσκοπους εκνευρισμούς. Σε σχέση με την ποσότητα των side quest και των δραστηριοτήτων με τις οποίες μπορεί να ασχοληθεί ο παίκτης, ο βασικός πυρήνας του gameplay -τα dungeon- φαντάζουν λίγα και όχι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα. Από τα τέσσερα, το ένα ξεχωρίζει με ιδιαίτερη ευκολία, ενώ τα υπόλοιπα κινούνται σε γνώριμους ρυθμούς, χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις. Η πίεση του χρόνου αυξάνει την πρόκληση σε όλα, καθώς δεν επιτρέπεται η πολύωρη σκέψη για την επίλυση των γρίφων, ενώ και τα bosses εμφανίζονται ελαφρώς αλλαγμένα, με λίγο καλύτερες ρουτίνες επίθεσης που βελτιώνουν τη ροή της μάχης.



Ίσως το βασικότερο πρόβλημά τους, που συνδέεται άμεσα με το σύστημα χρόνου, είναι το ότι απαιτείται εκ των προτέρων καλή γνώση των μηχανισμών της σειράς, ώστε ο παίκτης να μη σπαταλά άδικα το χρόνο του. Απαίτηση που μάλλον είναι υπερβολική στην περίπτωση παικτών που ασχολούνται για πρώτη φορά με τίτλο Zelda. Αναμενόμενα, βασικό ρόλο στα dungeon, αλλά και στο παιχνίδι γενικότερα, παίζουν και οι διάφορες μάσκες που ανακαλύπτει ο Link κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς του, με κάποιες από αυτές να είναι απαραίτητες για την είσοδο και τη λύση των dungeon, αλλά και την περιήγηση σε νέες περιοχές, και άλλες απλώς να προσφέρουν βοηθητικές ικανότητες που επιτρέπουν την ανακάλυψη μυστικών και επιπλέον θησαυρών. Δεν είναι όλες απαραίτητες για την ολοκλήρωση του τίτλου, αλλά η συλλογή τους προσφέρει μια σπάνια ικανοποίηση. Το The Legend of Zelda: Majora's Mask εξακολουθεί τελικά να αποτελεί μια αντίφαση για τη σειρά. Για μια σειρά που διστάζει να εξελιχθεί ακόμα και σήμερα, το sequel του θρυλικού Ocarina of Time εκφράζει την κρυφή επιθυμία για διαφορετικότητα.



Μπορεί οι βασικοί μηχανισμοί του να προκαλούν ασφυξία ορισμένες στιγμές, μην επιτρέποντας στον παίκτη να κινηθεί με τους δικούς του όρους παρά τις ευκολίες που του προσφέρει, όμως επιβάλλουν έναν πρωτόγνωρο ρυθμό που σίγουρα αξίζει κανείς να δοκιμάσει ακόμα και μετά από τόσα χρόνια. Οι φανατικοί του αυθεντικού θα γκρινιάξουν για τις πολλές  δευτερεύουσες αλλαγές που φέρνει η νέα έκδοση, ίσως φρίξουν με το μαλάκωμα της δυσκολίας του, όμως το γεγονός παραμένει. Το The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία να ζήσει κανείς το διαφορετικό Zelda που όλοι αναζητάμε στις σύγχρονες παραγωγές και το οποίο οι δημιουργοί τους διστάζουν αδίκως να προσφέρουν.
 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
ΘΕΤΙΚΑ
  • Σκοτεινή ατμόσφαιρα
  • Ενδιαφέροντες χαρακτήρες και ιστορίες
  • Το σύστημα του χρόνου
  • Διαφορετική προσέγγιση της σειράς
  • Σωστή προσαρμογή για τις ανάγκες ενός φορητού συστήματος
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Το σύστημα του χρόνου
  • Μικρός αριθμός dungeon, από τα οποία μόνο το ένα καταφέρνει να κάνει αίσθηση
  • Δύσκολο για αρχάριους παίκτες
  • Η κάμερα όταν δεν υπάρχει δεύτερος μοχλός
18 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Chased
    • Τί? 8? 8? ΟΧΤΩ? Σα δεν ντρέπεσαι! Δεν με νοιάζει καν το review! Ντροπή σου! Ακούς εκεί 8! Πού πάμε ρε?

    • alex4444
    • Απο οσα μου λενε οσοι το εχουν παιξει, ο μονος λόγος που δεν ξεπερασε την μαγεια του OoT ειναι η αγχωτικη εξερευνηση ελεω χρονου, κατι που αναφερεται και στο review. Παντα ηθελα να παιξω αυτο το διαφορετικο Ζελντα και ποτε δεν ειχα την ευκαιρια. Αυριο ανυπομονω επιτελους να το πιασω στα χερια μου!

    • winters
    • [fanboy]every game has a story, only one is a legend[/fanboy]

      Μοναδικό παιχνίδι, αν δεν έχετε παίξει άλλα Zelda, μην ξεκινήσετε με αυτό. Αν ναι, το έχετε πάρει χτες.

    • alex4444
    • @Chased για θετικη ψηφο πηγαινα, σορρυ!

      Ρε φερτε το Eurogamer να βαλει μια ταξη στις βαθμολογιες!!!!

    • Chased
    • Τί? Μου έβαλες ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΨΗΦΟ? ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΨΗΦΟ? Καλά ρε? Δεν ντρέπεσαι καθόλου? Ήθελα να ήξερα, κοιμάσαι ήσυχος τα βράδια? :Ρ
      Δεν πειράζει boy! Thanks για τη θετική ψήφο! ;)

      Στα υπόλοιπα θα συμφωνήσω με τον Winters. Αν δεν έχετε παίξει άλλα Zelda (βασικά, αν δεν έχετε παίξει άλλα 3D Zelda), μην το αγοράσετε αυτό πριν παίξετε τα υπόλοιπα! Αν παίξατε TP και ΟοΤ, τότε πάρτε το άφοβα! Ο χρόνος δεν είναι τόσο αγχωτικός όσο ακούγεται στην αρχή! Έτσι κι αλλιώς, μαθαίνετε τραγούδια που αλλάζουν τον χρόνο και πηγαίνετε όπου θέλετε...

    • iankysyrath
    • και μενα μου φαινεται το 8 επιπολαιο!δεν υπαρχει αλλη λεξη πιο ταιριαστη!ωραιο το κειμενο, αλλα πολυ επιπολαιο το 8 οχι τοσο για την υποκειμενικοτητα της άποψης αλλα για ολα αυτα που χαρακτηριστηκαν σαν μειονεκτηματα, χαρακτηριστικα τα οποια και διαφοροποιησαν ουσιαστικα το παιχνιδι απο τον προκατοχο!

    • winters
    • Η βαθμολογία είναι για το παιχνίδι αυτό καθεαυτό ή για το πόσο καλό remake είναι;

    • G3n3raL86
    • 8?!?!?!? Τα πηρατε από τον Gannon:)

      Θα ειναι η 1η φορα που θα παιξω το ΜΜ και με αυτό θα εχω παιξει όλα τα 3Δ Ζελντα που εχουν βγει μεχρι τωρα. Αγορα πολυ μετα ομως, προεχουν αλλα.

    • Alias
    • παιχτε το σε 3ds οι νεολαιοι, εμενα το review με εψησε να ξεθαψω το Ν64

    • Silverblade
    • Ο σωστός τίτλος για το comeback του Λεω!

    • 3nws1th5
    • Η βαθμολογια ειναι κατι υποκειμενικο αλλα πραγματικα εδω ειναι οτι να ναι... Αν ηταν κανενα remake της $ony σε καποιον αντιστοιχα ποιοτικο της τιτλο , θα χε παρει χαλαρα το λιγοτερο 9...Αλλα ειπαμε ειναι nintendo...

    • yaponvezos
    • @3nwa1th5

      Αυτή η σιγουριά όμως άλλο πράγμα.

    • bahamut zero
    • Παρέλαβα σήμερα απο nortec τη special edition και εχει πεσει λιωσιμο. Ο χρονος μπορει οντως να γινει αγχωτικος και να σε αναγκασει σε καποιες περιπτωσεις να κανεις τα ιδια πραγματα αλλα ειναι τμημα της μαγειας του τιτλου

    • Maxus
    • @Αlias αυτο σκεφτομουν και εγω χαχα!
      ps:Στο Ν64 ηταν σιγουρα Εssential... :P

    • Lonas
    • @Silverblade
      Τι comeback, δεν σταμάτησα ποτέ να γραφω:)

    • paixtis
    • Μάλλον εννοεί που ήρθες στο enternity ίσως!
      10/10 από μένα.Πρόκειται για το καλύτερο μου zelda καθώς ήταν το πρώτο που είχα παίξει στο n64 και ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της κονσόλας και όλων των εποχών σίγουρα.Το remake στο 3ds με ξένισε λόγω των noob friendly μηχανισμών του αλλά κατάλαβα απόλυτα γιατί το κάνανε.Θέλουν να προσεγγίσουν νέα κοινά και έτσι θα το μάθει και περισσότερος κόσμος που δεν μπόρεσε να το τελειώσει τότε.Πραγματικό διαμάντι!

    • 3nws1th5
    • @yaponvezos
      Και ομως ειμαι σιγουρος. Ριξε μια ματια σε reviews αλλων remake παιχνιδιων εδω και θα καταλαβεις απο που πηγαζει η σιγουρια φιλτατε...

    • blueshark
    • Γιατί σκαλώσατε τόσο πολύ στο 8; Μια χαρά βαθμός είναι. Η αλήθεια είναι ότι τα παιχνίδια με χρόνο με αγχώνουν λίγο έως πολύ, αλλά λογικά μόλις συνηθίσεις να πηγαίνεις μπρος πίσω τον χρόνο με τα τραγούδια δεν θα υπάρχει πρόβλημα πιστεύω. Αυτήν την περίοδο τερματίζω το Ocarina of Time και μόλις πιάσω λεφτά στα χέρια μου θα το τιμήσω και το Majora's Mask.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!