** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Torment: Tides of Numenera Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    InXile Entertainment

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Techland

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Enarxis

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Torment: Tides of Numenera Review
Υπάρχουν ορισμένα έργα τέχνης, κυρίως βιβλία, ταινίες ή μουσικά άλμπουμ, τα οποία περνούν σχεδόν απαρατήρητα όταν πρωτοκυκλοφορήσουν. Συνήθως αυτό συμβαίνει επειδή ξεφεύγουν τόσο από την πεπατημένη, ώστε να είναι δύσκολο για το κοινό να τα αξιολογήσει και να τα εκτιμήσει άμεσα. Ο κανόνας θέλει τα δημιουργήματα αυτά να περνούν από στόμα σε στόμα και να χτίζουν σιγά-σιγά το μύθο τους, μέχρι που κάποια στιγμή οι γνώστες να τα αναγνωρίζουν ως ορόσημα στο είδος τους, έστω κι αν στην εποχή τους προσπεράστηκαν χωρίς πολλά-πολλά. Μια τέτοια περίπτωση ήταν το περίφημο Planescape: Torment. Αν και εμπορικά αποτυχημένο σε σχέση με τα Baldur's Gate και Icewind Dale, το παιχνίδι αυτό ολοκληρώνει την "Αγία Τριάδα" της Infinity Engine και, παρόλο που η σύγκριση με το Baldur's Gate II είναι εξαιρετικά δύσκολη, πολλοί θα σας έλεγαν ότι είναι το κορυφαίο του είδους του, ίσως και το καλύτερο RPG όλων των εποχών.


Η αποτυχία όντως ενίοτε έχει ενδιαφέροντα αποτελέσματα, αλλά όχι τόσο «συχνά» όσο μας λένε.

Η είδηση, λοιπόν, ότι η Inxile ετοίμαζε τον πνευματικό διάδοχο του θρυλικού RPG, με τίτλο Torment: Tides of Numenera, προκάλεσε ταυτόχρονα ελπίδα και αμφιβολία σε όσους είχαν αγαπήσει το πρώτο, η οποία έπαιρνε τη διάσταση ενθουσιασμού και τρόμου για όσους το θεωρούν το Ιερό Δισκοπότηρο των RPG. Ακριβώς όπως η Black Isle χρόνια πριν δανείστηκε τη μηχανή που είχε αναπτύξει η BioWare για τα Baldur's Gate, την Infinity Engine, και μεγαλούργησε με το Planescape: Torment, έτσι και η InXile δανείστηκε τώρα τη μετατροπή της Unity Engine, που ανέπτυξε η Obsidian Entertainment, για τις ανάγκες του Pillars of Eternity. Θα μπορούσε η InXile να κάνει το αδιανόητο; Θα μπορούσε να σπάσει το καλούπι; Θα μπορούσε να αλλάξει, ξανά, τη φύση των RPG; Για να καταλάβουμε τι σημαίνει αυτό, θα πρέπει να κατανοήσουμε την ουσία που έκανε το Planescape: Torment ξεχωριστό.
Το interface της μάχης συχνά δυσκολεύει τα πράγματα. Pixel hunting 2017.
Ο τίτλος που δημιούργησε ο Chris Avellone το 1999 κυριολεκτικά έφερε τα πάνω κάτω στο είδος του. Ενώ, θεωρητικά, έμενε εντός των ορίων των κλασικών μηχανισμών των RPG (και συγκεκριμένα του AD&D), στην ουσία άλλαξε εντελώς τη σημασία τους. Τι σημασία έχουν τα hit points όταν ο πρωταγωνιστής είναι, ουσιαστικά, αθάνατος; Ενώ σχεδόν κάθε RPG ως τότε είχε ως κύριο συστατικό τη μάχη, το Torment τη χρησιμοποιούσε σαν ένα διάλειμμα, συχνά προαιρετικό, ανάμεσα στη θάλασσα από σελίδες που ήταν το σενάριό του. Το "game over" ήταν κάτι που μπορούσε να συμβεί λίγες φορές στο παιχνίδι, καθώς ο θάνατος του πρωταγωνιστή δεν ήταν τίποτα άλλο παρά ένα σεναριακό τέχνασμα, το οποίο άνοιγε κάθε φορά νέες πόρτες στη χαμένη του μνήμη. Τι κι αν το αφηγηματικό τέχνασμα του ήρωα με αμνησία έχει χρησιμοποιηθεί τόσες φορές στα videogames; Με κάποιον σχεδόν μυστικιστικό τρόπο το Torment έμοιαζε με πρόλογο του αριστουργηματικού Memento του Nolan, όπου ο πρωταγωνιστής σημαδεύει το σώμα του με αυτά που πιστεύει ότι έπρεπε να θυμάται.


Οι αναμνήσεις του Changing God συνθέτουν σταδιακά το παζλ της ιστορίας.

Και γιατί σας κουράζουμε με όλα αυτά; Επειδή το Tides of Numenera πατάει ευλαβικά πάνω σε όλους αυτούς τους πασσάλους που έμπηξε ο προκάτοχός του, ώστε να φαίνεται σαν να περπατά πάνω στο νερό, εκεί που άλλοι τίτλοι βούλιαζαν ή δεν τολμούσαν καν να μπουν. Μόνο που η πορεία αυτή είναι πια γνωστή και η InXile, στην προσπάθειά της να φερθεί με σεβασμό στο αυθεντικό, πολλές φορές γίνεται προβλέψιμη, έως και κουραστική. Θα ήταν άδικο, βέβαια, να ισχυριστούμε ότι το Τorment: ToN είναι ένα κακέκτυπο ή ότι δεν προσφέρει τίποτα νέο. Καταρχήν, το παιχνίδι εκτυλίσσεται στον κόσμο του Numenera, του pen and paper παιχνιδιού που σχεδίασε ο βετεράνος designer Monte Cook. Ο Ένατος Κόσμος, όπως τον αποκαλούν οι κάτοικοί του, δεν είναι άλλος από τη Γη ένα δισεκατομμύριο χρόνια στο μέλλον. Οι οκτώ (τουλάχιστον) κόσμοι που προηγήθηκαν ήταν πολιτισμοί οι οποίοι γεννήθηκαν, εξελίχθηκαν και έσβησαν, αφήνοντας πίσω τους numenera, κειμήλια υψηλής τεχνολογίας (συνήθως) τα οποία μοιάζουν μαγικά, καθώς οι κάτοικοι της Γης στο μέλλον αυτό δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να κατανοήσουν τη λειτουργία τους ή να δημιουργήσουν κάτι ανάλογο. Έτσι, ο κόσμος του παιχνιδιού είναι ένα ιδιότυπο πάντρεμα post-apocalyptic dystopia με fantasy: οι χαρακτήρες πολεμούν εναντίον μεταλλαγμένων πλασμάτων με όπλα μεσαιωνικού τύπου, χρησιμοποιώντας numenera που βασίζονται σε νανοτεχνολογία ή κβαντική φυσική. Κάθε τοποθεσία κρύβει αινιγματικά numenera, τα οποία κυμαίνονται από αξιοπερίεργα έως φονικά. Κάθε νέα ανακάλυψη μπορεί να δώσει στο χρήστη από ένα μπιχλιμπίδι που αξίζει λίγα shins, έως και να τον εξαϋλώσει απροειδοποίητα και ακαριαία. Αυτό φυσικά δεν μπορεί να τρομάξει έναν αθάνατο, όπως είναι ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού.


Ο σχεδιασμός των τοποθεσιών του παιχνιδιού είναι αισθητικά το δυνατό του σημείο.

Ο/H Last Castoff, όπως και ο Nameless One του πρώτου Torment, μπορεί να επανέλθει στη ζωή από σχεδόν οποιοδήποτε θανατηφόρο συμβάν, εκτός από το άγγιγμα του Sorrow, μιας ασταμάτητης σκοτεινής δύναμης που κυνηγά αυτόν και τους ομοίους του για να τους εξαφανίσει, άγνωστο γιατί. Οι castoffs είναι παιδιά ενός μεταλλασσόμενου θεού, ο οποίος μεταφέρει τη συνείδησή του από το ένα σώμα στο άλλο για αιώνες, ίσως και παραπάνω. Κάθε φορά που εγκαταλείπει ένα σώμα, αυτό αποκτά τη δική του υπόσταση και ένας ακόμα castoff γεννιέται. Σε αντίθεση με τον πνευματικό του "πατέρα", το TToN δεν εστιάζει στην ιστορία ενός μόνο αθανάτου, που προσπαθεί να ανακτήσει τη μνήμη του και να αντιμετωπίσει συνέπειες πράξεων που αγνοεί. Ο Last Castoff αντιμετωπίζει όχι μόνο τις μηχανορραφίες του Changing God, αλλά και όλων των προηγούμενων castoffs που φαίνεται ότι σκορπούν το χάος όπου πάνε, εκούσια ή ακούσια.
 
Torment: Tides of Numenera Review - Σελίδα 2

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity