Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Days Gone Remastered Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Sony Bend

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Days Gone Remastered ήρθε σε μια εποχή που το κοινό περίμενε ένα sequel, για να καλύψει, άραγε, ποιο κενό; Στο review του Νικήτα Καβουκλή θα μπορέσετε να διαβάσετε τους λόγους για να το προτιμήσετε ή να το αφήσετε στην άκρη.

Αν και οι fans ορθά περίμεναν ένα sequel, αντ’ αυτού η Sony προτίμησε να κυκλοφορήσει το Days Gone Remastered, σε μια προσπάθεια να του δώσει ακόμα περισσότερο κύρος, καθώς θεωρήθηκε ότι δεν έτυχε της αποδοχής που άξιζε όταν κυκλοφόρησε για το PS4 το 2019. Η νέα έκδοση αξιοποιεί τις δυνατότητες της τρέχουσας γενιάς hardware, προσφέροντας μια τεχνικά άρτια και συνολικά βελτιωμένη εμπειρία, διατηρώντας το ύφος, τον χαρακτήρα και τη μοναδικότητα που χαρακτηρίζει το Days Gone. 




Για όσους ως τώρα δεν είχαν καμία επαφή μαζί του, πρόκειται για  ένα open world survival game, με πρωταγωνιστή τον Deacon St. John, έναν πρώην μηχανόβιο που ζει σε έναν μετά- αποκαλυπτικό κόσμο, μετά την εξάπλωση ενός ιού που μετατρέπει τους ανθρώπους σε "Freakers" – ένα είδος μεταλλαγμένων, γρήγορων και εξαιρετικά επιθετικών πλασμάτων. Αν και στο πρώτο άκουσμα μοιάζει με το κλασικό μοτίβο «άνθρωποι εναντίον ζόμπι», το Days Gone καταφέρνει να διαφοροποιηθεί μέσω της θεματολογίας, του συναισθηματικού του πυρήνα και της έμφασης στην ανθρώπινη επιβίωση, τις σχέσεις και την οδύνη που συνοδεύει την απώλεια.



Η ιστορία ξεκινάει άκρως συναισθηματικά, με μια σκηνή που θα σημαδέψει όχι μόνο τον πρωταγωνιστή αλλά και τους παίκτες. Πρόκειται για πλάνα που πιθανό να έχουν περάσει από το μυαλό πολλών και σίγουρα δεν θα ήθελαν να ζήσουν κάτι παρόμοιο. Η συνέχεια θα βρει τον Deacon να κυνηγάει ένα όνειρο, που θα ήθελε να φέρει στον κόσμο της πραγματικότητας, αλλά και να επιβιώσει σε έναν βάναυσο κόσμο, που δεν συγχωράει ακόμα και το παραμικρό σφάλμα. Παρά το γεγονός ότι η αφήγηση εξελίσσεται αργά, ενισχύεται σταδιακά με αποκαλύψεις, ανατροπές και ακόμα πιο συναισθηματικές σκηνές, με τα παραπάνω να χαλυβδώνουν, ας μας επιτραπεί η λέξη, τη σύνδεση του παίκτη με τον πρωταγωνιστή. 



Βασικό στοιχείο της όλης εμπειρίας είναι η ατμόσφαιρα. Η ομάδα ανάπτυξης έχει καταφέρει με αριστοτεχνικό τρόπο να μεταφέρει στην οθόνη τόσο τη ζωντάνια, όσο και την επικινδυνότητας αλλά και την ομορφιά της υπαίθρου του Όρεγκον. Είτε βρίσκεστε σε πυκνά δάση, είτε σε χιονισμένα βουνά, ερειπωμένα χωριά ή οτιδήποτε άλλο, κάθε τοποθεσία έχει κάτι να προσφέρει. Είτε πρόκειται για loot, είτε για απρόβλεπτες συγκρούσεις με Freakers ή άλλους επιζώντες. Το Days Gone χαρακτηρίζεται από ένα πλούσιο θα λέγαμε gameplay, που συνδυάζει μάχες, εξερεύνηση, μηχανισμούς stealth, διαχείριση αποθεμάτων και οδήγηση. Η μοτοσυκλέτα του Deacon δεν είναι απλά ένα μέσο μεταφοράς, αλλά και πολλά περισσότερα, όπως θα έχετε την ευκαιρία να ανακαλύψετε όσο προχωράει η περιπέτεια. Μεταξύ άλλων, αποτελεί τμήμα της στρατηγικής όσον αφορά το πως κινείται ο Deacon στον χάρτη και απαιτεί συντήρηση, αναβαθμίσεις αλλά και καύσιμα. Ειδικά στην αρχή, που το ρεζερβουάρ της είναι πολύ μικρό, οι μετακινήσεις μπορεί να μετατραπούν σε βάσανο και ο πρωταγωνιστής θα βρεθεί σε κινδύνους, ειδικά αν πρέπει να διανύσει με τα πόδια μεγάλες αποστάσεις για να βρει βενζίνη. 



Οι μάχες με Freakers είναι ενίοτε χαοτικές και σε πολλές περιπτώσεις θα πρέπει να βάλετε το μυαλό σας να δουλέψει. Ειδικά πρέπει να αντιμετωπίσετε ορδές δεκάδων ή και εκατοντάδων πεινασμένων Freakers, η αδρεναλίνη και η ένταση ανεβαίνουν απότομα, σε ύψος που ορισμένοι ίσως δεν αντέξουν. Εκεί είναι που το gameplay αναδεικνύει όλη τη χάρη του. Τότε είναι που ο παίκτης οφείλει στον εαυτό του, αν θέλει να επιβιώσει, να χρησιμοποιήσει υπέρ του ακόμα και αυτό που θα θεωρήσει ως το πιο ασήμαντο στοιχείο του περιβάλλοντος, να αυτοσχεδιάσει και να στήσει παγίδες. Από πλευράς επιδόσεων, η εμπειρία όχι απλά χαρακτηρίζεται, αλλά είναι ομαλή, με το ρυθμό ανανέωσης να είναι κλειδωμένος στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο, ενώ η ανάλυση των 4Κ προσθέτει τις δικές της, μαγικές πινελιές, σε έναν κόσμο που- σημειώνεται με έντονα γράμματα- ήταν πανέμορφος και στην original έκδοση. Επίσης, οι ταχύτεροι χρόνοι φόρτωσης έχουν ως αποτέλεσμα μικρότερες διακοπές στη δράση, ενώ το HUD είναι οπτικά αναβαθμισμένο και πολύ καλύτερη η απόκριση στις εντολές χειρισμού, με το τελευταίο να δίνει νέα διάσταση στις μάχες με παντός είδους οντότητες.



Προφανώς, η δομή του gameplay δεν έχει αλλάξει και συνοδεύεται από κάποια μειονεκτήματα του original, όπως κάποιες επαναλαμβανόμενες αποστολές, το AI των εχθρών το οποίο δεν στέκεται πάντοτε στο ύψος των περιστάσεων και παράλληλα δεν λείπουν οι επαναλήψεις σε διαλόγους. Οι προσθήκες, γιατί κάπως πρέπει να δικαιολογηθούν και η επανακυκλοφορία/ τιμή ας πούμε ότι δίνουν μια επιπλέον νότα, βεβαίως δευτερεύουσας σημασίας για τους περισσότερους. Στο Horde Mode θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε όλο και μεγαλύτερες ομάδες εχθρών και η επιβίωση εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από το πόσο θα εκμεταλλευτείτε τις ικανότητές σας, πάντοτε με σπιρτάδα. Στο Permadeath Mode, γίνεται το προφανές. Είναι η μεγαλύτερη πρόκληση, καθώς θα πρέπει να δείτε τους τίτλους του τέλους δίχως να αντικρύσετε την οθόνη του Game Over.  Εννοείται πως ακόμα και το πιο ασήμαντο θεωρητικά λάθος είναι δυνατό να αποβεί μοιραίο. Τέλος, υπάρχει και το Speedrun Mode, για τους λάτρεις της ταχύτητας, με το ρολόι να προστίθεται στον κατάλογο των αντιπάλων.



Κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτες είναι και οι επιλογές προσβασιμότητας. Η υψηλή αντίθεση, η φωνητική περιγραφή του UI, τα ηχητικά αποσπάσματα για τα συλλεκτικά αντικείμενα η τροποποίηση της ταχύτητας του gameplay, είναι ορισμένα από τα στοιχεία που κάνουν το Days Gone κατάλληλο για ακόμα μεγαλύτερο κοινό, δίνουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν όλοι, ισότιμα την εμπειρία. Η μουσική ναι μεν είναι διακριτική αλλά προσθέτει πόντους στην ατμόσφαιρα, με εναλλαγές που συνοδεύουν με ιδανικό τρόπο την ένταση κάθε στιγμής. Οι ερμηνείες, κυρίως αυτή του Sam Witwer που υποδύεται τον Deacon είναι γεμάτες συναίσθημα και ρεαλισμό. Οι διάλογοι όμως, θα μπορούσαν να έχουν επιμεληθεί καλύτερα, με τις υπερβολές και τις επαναλήψεις να κάνουν αισθητή την παρουσία τους. 



Κατά τη γνώμη μας, το Days Gone Remastered δεν είναι μια «απαραίτητη» κυκλοφορία. Ναι μεν δίνεται μια δεύτερη ευκαιρία σε ένα video game αξιοπρεπούς ποιότητας, όμως σίγουρα δεν ήταν κάτι που ζητήθηκε από το κοινό. Ούτε και η διαφορά ποιότητας είναι τέτοια που να δικαιολογεί την ύπαρξη του remaster. Ακόμα, δημιουργούνται έντονα ερωτηματικά όσον αφορά τη μελέτη που, λογικά, είχε προηγηθεί σχετικά με τις πιθανότητες να βάλει αυτό το εγχείρημα χρήματα στα ταμεία της Sony. 



Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή είναι δική σας. Σίγουρα, αξίζει να ασχοληθείτε με το Days Gone Remastered εφόσον δεν το είχατε «ακουμπήσει» στο παρελθόν. Τέλος, πολύ θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε εντυπώσεις από το πως «τρέχει» στο PS5 Pro αλλά δεν έχουμε πρόσβαση σε αυτό το μοντέλο.

Μέχρι και ο σωσίας του Solid Snake στο Death Stranding 2 νόμιζε ότι έπαιζε χαρακτήρα του MGS, ο Kojima τον… προσγείωσε!

 

7.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Βελτιώσεις στην ποιότητα της εικόνας και τις επιδόσεις
  • Επιλογές προσβασιμότητας
  • Έντονα συναισθήματα/ ρεαλισμός/ ατμόσφαιρα που καθηλώνει
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Δευτερεύουσας σημασίας προσθήκες στο gameplay
  • Επαναλήψεις σε διαλόγους και αποστολές
  • Το AI δεν έχει βελτιωθεί στον βαθμό που θα πρόσθετε πόντους στην εμπειρία
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*