Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ ENTERNITY    
        

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

ELEX II Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Piranha Bytes

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    THQ Nordic

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Enarxis

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το ELEX II είναι το sequel του ELEX, ενός open world RPG που λανσαρίστηκε το 2017. Ασχολούμενοι με το παιχνίδι, η απορία που μας δημιουργήθηκε είναι "γιατί;". Βλέπετε, το πρώτο μέρος της σειράς κυκλοφόρησε δημιουργώντας μια εντύπωση προχειρότητας στο development και design, αλλά διατηρούσε μια γοητεία για τους πολύ hardcore RPG fans. Το ELEX II, όχι απλά δεν βελτιώνει την φόρμουλα του προκατόχου του, αλλά την κάνει σημαντικά χειρότερη. Είναι γεμάτο τεχνικά προβλήματα, κακά animations, αδιάφορο combat system, προβλέψιμο progression system και απαίσια σχεδίαση χαρακτήρων. Είναι πραγματικά δύσκολο να προσδιορίσει κανείς τα καλά στοιχεία του νέου τίτλου της THQ Nordic, καθώς εκεί που πάει να λάμψει βάζει τρικλοποδιά στον εαυτό του και κάνει την ζωή του παίκτη αχρείαστα δύσκολη. Το ELEX II είναι ένα παιχνίδι που σας προειδοποιεί κάθε λεπτό να σταματήσετε να ασχολείστε μαζί του.



Βρισκόμαστε στον πλανήτη Magalan, όπου 166 χρόνια πριν έπεσε ένας κομήτης, αφανίζοντας το μεγαλύτερο μέρος της ζωής και φέρνοντας μαζί του ένα νέο στοιχείο, το Elex. Οι άνθρωποι έχουν χωριστεί σε φυλές και προσπαθούν ως επί το πλείστον να επιβιώσουν. Λίγα χρόνια αργότερα από τα γεγονότα του πρώτου τίτλου, ο Jax έχει απομακρυνθεί από τους ανθρώπους και ανακαλύπτει πως μια νέα απειλή έρχεται στον πλανήτη. O τίτλος από την εισαγωγή του σας κάνει ξεκάθαρο πως είστε υποχρεωμένοι να γνωρίζετε τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού, αναφέροντάς σας απλά την παρούσα κατάσταση. Στα πρώτα δευτερόλεπτα του παιχνιδιού λοιπόν, βρίσκεστε σε έναν πλανήτη για τον οποίο δεν θα γνωρίζετε και δεν θα καταλαβαίνετε απολύτως τίποτα, αν δεν έχετε παίξει το πρώτο κομμάτι της σειράς, ή δεν κάνετε μια εκτενή αναζήτηση στο internet.



Στο πρώτο cutscene βλέπουμε έναν εξωγήινο να επιτίθεται στο σπίτι του πρωταγωνιστή. Ο Jax προσπαθεί να ξεφύγει μέσα στο άγριο σκοτάδι και εκεί που τρέχει, το cinematic τελειώνει απότομα και ξαφνικά ο χαρακτήρας μας εμφανίζεται σε ένα εντελώς διαφορετικό μέρος από το video και μάλιστα είναι πρωί. Περνώντας μερικά λεπτά με ένα είδος tutorial που εξηγεί στον παίκτη πως να μαζεύει αντικείμενα, να χτυπάει και να κάνει dodge, ξαφνικά απότομα, το gameplay διακόπτεται με ένα νέο cinematic το οποίο είναι επίσης σε ένα εντελώς διαφορετικό μέρος από αυτό που βρισκόταν ο Jax. Είναι πλέον απόγευμα και τον βλέπουμε να τρέχει πανικόβλητος στην έρημο, ενώ δευτερόλεπτα πριν βρισκόμασταν σε ένα ηλιόλουστο δασάκι χωρίς ίχνος αντιπάλων. Αφού ο πρωταγωνιστής πέσει από έναν γκρεμό, το cutscene διακόπτεται και πάλι απότομα για να βρεθούμε σε ένα σπίτι, επίσης σε διαφορετική τοποθεσία και με εντελώς αλλαγμένο φωτισμό και καιρικές συνθήκες. Σε αυτό το σημείο, με μόλις πέντε λεπτά gameplay, είναι ξεκάθαρο πως το ELEX II δεν έχει καμία απολύτως διάθεση να μας καλωσορίσει στον κόσμο του, ούτε να μας αφηγηθεί μια ιστορία με κάποια στοιχειώδη ροή και λογική.



Ο κόσμος του Magalan σε καμία περίπτωση δεν εντυπωσιάζει οπτικά. Τα γραφικά του τίτλου θα σας ταξιδέψουν πίσω στον χρόνο, στην εποχή του PlayStation 3 και του Xbox 360. Αντικείμενα που είναι πιο μακριά φαίνονται πολύ πιο θολά σε σχέση με το κοντινό περιβάλλον του χαρακτήρα. Όσο κινείστε, θα δείτε πολλές φορές μπροστά σας να εμφανίζεται νέα βλάστηση ή να βελτιώνεται η ανάλυση των δέντρων, των κτιρίων και άλλων στοιχείων του περιβάλλοντος, με έναν πολύ απότομο και κακό τρόπο. Η εμφάνιση του Jax και των υπόλοιπων NPCs είναι σε ακόμη κατώτερο επίπεδο οπτικά. Παίζοντας στην έκδοση του PlayStation 5, αισθανθήκαμε πως προσπαθούμε να τρέξουμε έναν τίτλο στα low settings στον πολύ παλιό υπολογιστή μας. Τα προβλήματα με τους χαρακτήρες δεν σταματούν εδώ. Σε κάθε συνομιλία που θα πραγματοποιήσετε με NPC, οι ομιλούντες στέκονται ακίνητοι σαν κούτσουρα απλά ανοιγοκλείνοντας το στόμα τους λες και είναι ψάρια. Ο εξοπλισμός και τα μαλλιά τους συνεχώς εξαφανίζονται και επανεμφανίζονται, ενώ το lip syncing απουσιάζει εντελώς. Ένα από τα χειρότερα σημεία του τίτλου είναι πως ενώ τα γραφικά είναι σε σημαντικά χαμηλό επίπεδο, το framerate δεν είναι σταθερό. Υπάρχουν συνεχώς αυξομειώσεις ανάλογα με την κατεύθυνση που κοιτάτε την εκάστοτε στιγμή, δημιουργώντας μια κάκιστη εμπειρία. Τις περισσότερες στιγμές θα βρίσκεστε με το ζόρι στα 30-40 καρέ ανά δευτερόλεπτο, ενώ όταν κάνετε απότομες κινήσεις μπορεί η επίδοση να πέσει. Ταυτόχρονα, όταν κοιτάζετε χαμηλά ή βρίσκεστε σε έναν μικρό κλειστό χώρο, θα φτάσετε μέχρι τα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο.



Στον ηχητικό τομέα δεν υπάρχει κάτι αξιόλογο να αναφέρουμε. Υπάρχει μια βασική, επαναλαμβανόμενη μουσική που αλλάζει μερικές φορές όταν ξεκινάτε την μάχη. Οι ήχοι του περιβάλλοντος είναι ενοχλητικοί, καθώς πολλές φορές θα ακούσετε θορύβους που δεν ταιριάζουν με το γύρω περιβάλλον σας. Τα προβλήματα συνεχίζονται με την αφήγηση. Οι χαρακτήρες που συναντάτε φαίνεται να αναγνωρίζουν τον Jax και να ξέρουν την συμβολή του στην σωτηρία του κόσμου. Παρόλα αυτά, δεν σας επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν καταυλισμό με την πρόφαση έλλειψης εμπιστοσύνης. Τα πρώτα quests που καλείστε να κάνετε είναι για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των ανθρώπων. Μάλιστα, στον πρώτο καταυλισμό, ηγέτης είναι η ίδια σας η γυναίκα, αλλά και πάλι σας απαγορεύεται η είσοδος. Το άψυχο και δίχως κανένα συναίσθημα voice acting δεν βοηθάει καθόλου την κατάσταση. Είτε ακούσετε τον χαρακτήρα σας να μιλάει για την ασφάλεια του παιδιού του όταν αυτό αγνοείται, είτε τον ακούσετε να αστειεύεται και να χαριτολογεί, ο τόνος και η χροιά της φωνής δεν αλλάζει καθόλου. Οι συνομιλίες με τους NPCs του παιχνιδιού θυμίζουν κακόγουστες ατάκες σε video του YouTube. Το κερασάκι στην τούρτα είναι πως στο σύστημα διαλόγων υπάρχει ενσωματωμένο ένα χαρακτηριστικό το οποίο αλλάζει τις αντιδράσεις των χαρακτήρων ανάλογα με το τι επιλέγετε να απαντήσετε σε συγκεκριμένες ερωτήσεις τους. Οι ερωτήσεις αυτές δεν έχουν κάποια ένδειξη ότι πρόκειται να επηρεάσουν την σχέση σας με τον εκάστοτε χαρακτήρα. Καθώς συζητάτε, αν τύχει να επιλέξετε κάτι που θα αλλάξει την άποψη του χαρακτήρα για τον πρωταγωνιστή, θα εμφανιστεί μια ένδειξη στην οθόνη. Παρόλα αυτά, κατά την εμπειρία μας δεν αισθανθήκαμε ότι κάποιος χαρακτήρας άλλαξε ριζικά την στάση του απέναντί μας, δημιουργώντας το συναίσθημα ότι το σύστημα σχέσεων υπάρχει χωρίς κανέναν απολύτως λόγο.



Θα περίμενε κανείς πως τα πράγματα θα ήταν καλύτερα στο σύστημα μάχης του ELEX II, αλλά δυστυχώς αυτός ο τομέας είναι από τους πιο αδύναμους. Η μάχη στο παιχνίδι είναι κατά κόρον melee. Ο Jax έχει μόνο τρία διαφορετικά animations όταν χτυπάει με το όπλο του. Η ομάδα ανάπτυξης έχει υιοθετήσει ένα σύστημα με stamina, στο οποίο δεν υπάρχει καμία συνοχή. Αν έχετε τραβηγμένο το όπλο σας, είτε είστε σε μάχη είτε όχι, το τρέξιμο θα σας εξαντλήσει το stamina πάρα πολύ γρήγορα. Από την άλλη, αν κάνετε unequip το όπλο σας, το stamina τελειώνει βασανιστικά αργά. Κατά την διάρκεια της μάχης, τα τέρατα και οι άνθρωποι που καλείστε να αντιμετωπίσετε, "κλειδώνουν" την επίθεσή τους σε ένα μέρος και ακόμη και αν απομακρυνθείτε από αυτό, θα παρακολουθείτε τους εχθρούς σας να βαράνε στον αέρα. Τα hitboxes είναι κακοφτιαγμένα, καθώς μπορεί να πετύχετε έναν αντίπαλο από απόσταση που δεν θα έπρεπε, ενώ σε ένα φαινομενικά σίγουρο χτύπημα, υπάρχει περίπτωση να αστοχήσετε και να περάσετε μέσα από αυτό που προσπαθείτε να χτυπήσετε δημιουργώντας μια περίεργη κίνηση στην κάμερα (η οποία φυσικά συνοδεύεται με πτώσεις στο framerate).  Η απόκριση στις εντολές χειρισμού δεν είναι καλή και σε πολλές περιπτώσεις θα χρειαστεί να πατήσετε δύο και τρεις φορές το πλήκτρο του dodge για να αποφύγετε κάποιο χτύπημα. Αν πολεμάτε παραπάνω από έναν αντίπαλο, συχνά θα βρεθείτε να χάνετε από κάποιο χτύπημα από πίσω σας, ξαφνικά χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια προειδοποίηση ή κάποια ένδειξη. Το πρόβλημα με το voice acting υπάρχει και κατά την διάρκεια της μάχης, καθώς ο Jax βγάζει συνεχόμενα άσχετες κραυγές που δεν ταιριάζουν με την κίνηση του όπλου ή την στιγμή που δέχεται κάποιο χτύπημα.



Η μάχη δεν υποστηρίζεται καθόλου από το πολύ απλοϊκό σύστημα προόδου. Τα πέντε Attributes που διαθέτετε, ανεβάζουν ένα στοιχείο το καθένα. Το Strength ανεβάζει το Melee Damage, το Constitution ανεβάζει το Health, το Dexterity αυξάνει το Ranged Damage, το Intelligence το Magic Damage και το Cunning το Critical Damage. Η αύξηση δεν γίνεται καθόλου γρήγορα. Για να πάρετε έναν πόντο σε κάθε ένα από τα stats που αναφέρονται παραπάνω, πρέπει να ξοδέψετε πέντε points στο εκάστοτε attribute. Άρα για παράδειγμα το 10 Strength από το 14 Strength δεν έχει καμία απολύτως διαφορά. Στο 15 Strength θα πάρετε έναν πόντο στο Melee Damage σας, ο οποίος δεν είναι ούτε κατά προσέγγιση αρκετός για να αισθανθείτε κάποια ιδιαίτερη διαφορά στην μάχη. Ταυτόχρονα έχετε στην διάθεσή σας και τα abilities τα οποία σας βοηθούν στις εξής κατηγορίες: Combat, Survival, και Crafting είναι τέσσερις κατηγορίες που συναντούμε συχνά σε video games. Περιέχουν abilities που σας βοηθούν να κάνετε περισσότερο damage με ορισμένα χτυπήματα, καθώς και ικανότητες όπως charge, heal και βελτιστοποίηση του crafting που θα σας βοηθήσουν κατά την διάρκεια μιας μάχης. Δεδομένου του μέτριου προς αδιάφορου συστήματος crafting, δεν βρήκαμε τον λόγο για τον οποίο πρέπει να υπάρχει ξεχωριστό ability tree για να ενισχύσετε αυτή την δυνατότητα. Έπειτα υπάρχει η κατηγορία Personality που έχει να κάνει με το πως αντιδρούν οι NPCs στην παρουσία σας και κατά τις συζητήσεις μαζί τους. Υπάρχει πολύ μικρό  – έως και καθόλου - νόημα να επενδύσετε σε αυτή την κατηγορία, καθώς όπως προαναφέραμε οι διάλογοι με τους χαρακτήρες δεν προσφέρουν τίποτα το ιδιαίτερο στην εμπειρία σας.



Μετά, τα πράγματα μπερδεύονται ακόμη περισσότερο. Ακολουθούν οι κατηγορίες Berserker, Alb, Morkon, Outlaw, και Cleric. Αυτά τα talent trees έχουν τίτλους τους οποίους δεν πρόκειται να καταλάβετε αν δεν γνωρίζετε τα γεγονότα από το πρώτο παιχνίδι. Για παράδειγμα οι Albs είναι μια φυλή που συλλέγει το στοιχείο Elex και το ενσωματώνει στα σώματα των ανθρώπων δίνοντας τους υπερφυσικές δυνατότητες. Για να ανακαλύψετε τις δυνατότητες πρέπει να τις διαβάσετε μια μια, καθώς οι τίτλοι είναι παραπλανητικοί. Επιπλέον, πολλές από τις δυνατότητες που δίνονται σε αυτές τις κατηγορίες είναι παρόμοιες – και πιο δυνατές -  με δυνατότητες των τριών πρώτων κατηγοριών που αναφέραμε, δημιουργώντας την απορία του γιατί να επενδύσετε στα Combat, Survival και Crafting. Τέλος, υπάρχει η κατηγορία “Jetpack” την οποία αναλύουμε παρακάτω. Για να ενεργοποιήσετε abilities χρειάζεστε ability points, Elexit και μια απαραίτητη ποσότητα από κάποιο attribute, όπως για παράδειγμα το Strength. To Elexit είναι το currency του τίτλου. Τα περισσότερα abilities είναι απλά passive effects που αυξάνουν το damage ή το health σας, ενώ κάποια είναι βασικά spells που είτε σας κάνουν heal, είτε κάνουν άμεσο damage στον αντίπαλο είτε του προσθέτουν κάποιο debuff. Τα abilities δεν μπορείτε να τα μάθετε μόνοι σας. Πρέπει να βρείτε έναν trainer ο οποίος μπορεί να σας διδάξει το συγκεκριμένο ability. Αυτό καθιστά το σύστημα με τα abilities πολύ πιο μπερδεμένο απ΄ ότι χρειάζεται να είναι.



Εκτός από τα attributes και τα abilities, για να δυναμώσετε τον Jax μπορείτε να τον εξοπλίσετε με όπλο, ασπίδα, κράνος, πανοπλία, μπότες και γάντια. Ο περισσότερος εξοπλισμός υποστηρίζει αναβάθμιση μέσω crafting, αλλά σπάνια αξίζει τον κόπο καθώς είναι πιο γρήγορο να αναζητήσετε κάτι καλύτερο. Επιπλέον, το crafting προσθέτει πολύ μικρές βελτιώσεις στον εξοπλισμό σας, οπότε τις περισσότερες φορές είναι ασήμαντο να χαραμίσετε τον χρόνο σας με αυτό. Στο χάος που ονομάζεται ELEX II, υπάρχει και ένα θετικό στοιχείο. Πολύ σύντομα στην εισαγωγή του παιχνιδιού, ο Jax αποκτά το Jetpack. Αυτό είναι ένα εργαλείο το οποίο σας αφήνει να πετάξετε για να εξερευνήσετε τον κόσμο του τίτλου από ψηλά. Το Jetpack λειτουργεί με καύσιμο, το οποίο αναπληρώνεται πολύ γρήγορα όταν δεν το χρησιμοποιείτε, ακριβώς όπως το stamina. Πριν αποφασίσετε να επενδύσετε abilities στην κατηγορία Jetpack, το μόνο στοιχείο στο οποίο εξυπηρετεί είναι να μπορείτε να γλυτώνετε το damage όταν πέφτετε από ψηλά, καθώς το αρχικό καύσιμο είναι ελάχιστο για να μπορέσετε να πετάξετε ψηλά. Αν επενδύσετε σε αυτό, μπορείτε να φτάσετε στο σημείο να πετάτε κανονικά, ακόμη και να κάνετε εναέριες μάχες. Ενώ η ιδέα είναι διασκεδαστική, δυστυχώς αν πετάξετε πολύ ψηλά το framerate πέφτει αρκετά απαγορεύοντάς σας να απολαύσετε τον Maggalan από τον αέρα. Τα animations στην εναέρια μάχη επαναλαμβάνονται συνεχώς και τα προβλήματα με τα hitboxes και την ροή της μάχης που προαναφέρθηκαν είναι ακόμη πιο έντονα. Ταυτόχρονα, αν είστε ψηλά στον αέρα, η βλάστηση, τα κτίρια και το περιβάλλον πέφτουν πολύ σε ανάλυση μη αφήνοντας σας να απολαύσετε την ομορφιά του πλανήτη.



Όσον αφορά την έκδοση του PlayStation 5, δεν υπάρχει καμία αξιοποίηση κάποιου από τα χαρακτηριστικά της κονσόλας. Δεν θα νιώσετε απτική ανάδραση. Επίσης δεν υπάρχει 3D audio. Γίνεται χρήση της τεχνολογίας των adaptive triggers, μόνο στο πλήκτρο L2, το οποίο απλά έχει μια μικρή αντίσταση στην μέση ότι και να κάνετε, ακόμη και όταν αλλάζετε καρτέλες στο μενού του τίτλου. Εν κατακλείδι, το ELEX II αποτυγχάνει να λειτουργήσει ως βιντεοπαιχνίδι. Στα σημεία που πάει να προσφέρει κάτι φρέσκο, βάζει τρικλοποδιά στον εαυτό του από τον τεχνικό του τομέα. Είναι ένας τίτλος που πολύ περισσότερο θυμίζει πρόχειρη εργασία εξαμήνου, παρά video game σε σχεδόν full price. Ακόμη και αν δεν έχετε τίποτα καλύτερο να κάνετε, οφείλετε να αποφύγετε την Οδύσσεια που σας περιμένει αν επιχειρήσετε να ασχοληθείτε μαζί του. 

3

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Το Jetpack φαίνεται διασκεδαστική ιδέα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Καμία ροή στην αφήγηση
  • Απαιτείται πολύ καλή γνώση των γεγονότων του πρώτου τίτλου, η οποία δεν σας προσφέρεται
  • Αδιάφορο story
  • Δύο γενιές πίσω οπτικά
  • Κάκιστα animations
  • Βαρετοί διάλογοι με "άψυχο" voice acting
  • Βασικό combat system που περισσότερο τιμωρεί παρά επιβραβεύει
  • Τα abilities είναι περίπλοκα χωρίς λόγο
  • Υψηλή επένδυση σε ικανότητες με χαμηλή επιβράβευση
  • Τεχνικά προβλήματα στον ήχο
  • Τεράστια τεχνικά προβλήματα στο framerate
  • Καμία αξιοποίηση δυνατοτήτων του PlayStation 5
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!