Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Fire Emblem Engage Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Intelligent Systems

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το πόσο πολύ θα αρέσει, λοιπόν, το Fire Emblem Engage εξαρτάται πλήρως από τον ίδιο τον χρήστη και στην φάση την οποία βρίσκεται την στιγμή που θα επιλέξει να ασχοληθεί μαζί του.

Tα παιχνίδια της σειράς Fire Emblem είχαν πάντα ένα δυναμικό κοινό να τα στηρίζει, ενώ η ποιότητά τους σαν tactical RPG games δεν αμφισβητήθηκε ποτέ. Παρ’ όλα αυτά, μιλάμε για μία σειρά μ’ ένα σχετικά μικρό fanbase σε σύγκριση με τους τιτάνες Super Mario, Zelda k.α., ενώ αρκετοί τα είχαν στο μυαλό τους ως τους εξωτικοί τίτλοι της Nintendo που γίνονται πανάκριβοι όσο περνούν τα χρόνια λόγω σπανιότητας.




Η επιτυχία του Nintendo Switch και η ανοδική πορεία των Fire Emblem ως παιχνίδια κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα διαφορετικό momentum γύρω από την σειρά και αυτό φάνηκε και στο εξαιρετικό Fire Emblem: Three Houses που έσπασε όλα τα ρεκόρ πωλήσεων της σειράς. H στροφή της σειράς σε μία όχι και τόσο αποκλειστική tactical RPG προσέγγιση, εστιάζοντας στις διαπροσωπικές σχέσεις, φάνηκε να κάνει κλικ σ’ ένα ακόμα μεγαλύτερο κοινό, επιβραβεύοντας ουσιαστικά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την Intelligent Systems. Αρκετά από αυτά ανήκουν όμως στο παρελθόν, αφού το Fire Emblem Engage αποτελεί μία προσπάθεια επιστροφής στις ρίζες της σειράς. Ο νέος τίτλος στρατηγικής του Nintendo Switch εστιάζει ξεκάθαρα περισσότερο σ’ ένα gameplay με καθαρόαιμους κανόνες του tactical turn-based genre και αφήνει λίγο στην άκρη το βαθύτερο σύστημα των σχέσεων μεταξύ των χαρακτήρων που γνωρίσαμε στον προηγούμενο τίτλο. Εννοείται ότι συνεχίζει και υπάρχει η επιλογή σύσφιξης σχέσεων μεταξύ των προσώπων με όμορφους διαλόγους, δώρα και μικρά events που δυναμώνουν την (αποκλειστικά) φιλική σχέση μεταξύ των ηρώων, απλώς έχουν αφαιρεθεί κάποια συστατικά που γνωρίσαμε στο Fire Emblem: Three Houses. Το αν αυτή η αλλαγή αρέσει ή δεν αρέσει στον εκάστοτε χρήστη θα φανεί μετά από αρκετές ώρες ενασχόλησης με τον τίτλο, γιατί πρόκειται για μία γκρίζα ζώνη που επηρεάζεται πάρα πολύ από το γενικότερο στήσιμο του τίτλου.



Η φιλοσοφία του Fire Emblem Engage βασίζεται στο σύστημα μάχης και το πώς θα εισχωρήσει ο τίτλος σε πιο tactical μηχανισμούς. Κάτι που σημαίνει ότι αρκετά side activities, όπως οι διάλογοι εκτός της βασικής ιστορίας, το ψάρεμα, η γυμναστική ή το φιλικό γεύμα στο hub world του παιχνιδιού χάνουν σε αξία και ουσία, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την σημασία των μαχών και των στρατηγικών που πρέπει να ακολουθηθούν. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν παίκτες που σίγουρα θα απογοητευτούν και άλλοι που θα ενθουσιαστούν με τις επιλογές των developers. Το γεγονός π.χ. ότι η δημιουργία μίας φάρμας, από την οποία συλλέγουμε τρόφιμα και αντικείμενα, δεν προσφέρει τελικά κάποια ουσιαστική χρήση μακροπρόθεσμα, ενδεχομένως να ξινίσει στον κόσμο που αφιέρωνε πάρα πολλές ώρες σε δευτερεύουσες συζητήσεις και ενέργειες στο Three Houses. Οι φίλοι όμως που αναζητούσαν τα τελευταία χρόνια ένα πιο συμπαγές σκηνικό στην σειρά Fire Emblem, χωρίς τόσες χρονοβόρες δευτερεύουσες αποστολές και διαδικασίες οι οποίες πρέπει να ολοκληρωθούν ντε και καλά, θα υποδεχθούν με μεγάλη χαρά την φετινή προσέγγιση του Fire Emblem Engage.



Ο λόγος είναι κυρίως το εξαιρετικό gameplay το οποίο προσφέρει την πλέον ικανοποιητική εμπειρία για τους λάτρεις των tactical RPGs. O χρήστης ελέγχει συγκεκριμένες μονάδες με διαφορετικά classes και όπλα, ενώ το παιχνίδι βασίζεται σε γύρους. Σε κάθε γύρο έχουμε την δυνατότητα να μετακινήσουμε τον εκάστοτε χαρακτήρα μέχρι ένα συγκεκριμένο σημείο και ενδεχομένως να επιτεθούμε σ’ έναν εχθρό. Το σύστημα είναι γρήγορο, το μενού βελτιώθηκε αρκετά σε σχέση με τον προηγούμενο τίτλο, ενώ η επιστροφή της λογικής “πέτρα-ψαλίδι-χαρτί” σχετικά με τα όπλα των ηρώων και των εχθρών κρίνεται ως η καλύτερη δυνατή. Με αυτές τις επιλογές έχουν καταφέρει να προσφέρουν μικρές δόσεις αμεσότητας σ’ ένα παιχνίδι που στηρίζεται σε γύρους και σε μπόλικη στρατηγική σκέψη, πράγματα που ουσιαστικά απαιτούν χρόνο. Με τον τρόπο όμως που εξελίσσονται οι μάχες, είτε είναι δύσκολες είτε εύκολες, κυριολεκτικά υπήρχαν μέρες που δεν καταλαβαίναμε πώς πέρασε ο χρόνος. Οι άνθρωποι της Intelligent Systems προσφέρουν πάρα πολλά quality of life στοιχεία μέσα στις μάχες αλλά και στην προετοιμασία, αφού για να αλλάξουμε το gear των ηρώων μας ή την σύνθεση της ομάδας ή ακόμα και κάποια στοιχεία σύσφιξης σχέσεων, δεν χρειάζεται να επιστρέψουμε απαραίτητα στο hub world. Αυτό φυσικά αφαιρεί λίγο από την ουσία της ύπαρξης του ίδιου του hub world, από την άλλη είναι τρομερά απολαυστικό να μπορούμε να αλλάξουμε την τελευταία στιγμή αρκετά πράγματα με περίσσια ευκολία.



Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι το Fire Emblem Engage έχει τρία επίπεδα δυσκολίας, ενώ η επιλογή του permadeath των χαρακτήρων συνεχίζει και υπάρχει για τους χρήστες που θέλουν να ακολουθήσουν τον αυθεντικό τρόπο του Fire Emblem. Παράλληλα, η Intelligent System εισήγαγε το Dragon Time Crystal το οποίο δίνει την δυνατότητα στον χρήστη να αναιρέσει όλες του τις κινήσεις, κάνοντας το παιχνίδι ουσιαστικά πολύ πιο εύκολο και θυμίζοντας εποχές Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia. Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι ειδικά αυτή η απόφαση πάρθηκε με το σκεπτικό να τραβήξει περισσότερο καινούργιο κοινό, αρχάριους παίκτες οι οποίοι ενδεχομένως να τα βρουν μπαστούνια σε κάποια σημεία του τίτλου. Θεωρούμε ότι από την στιγμή που ο τίτλος δίνει τη δυνατότητα πολλαπλών saves και διαφορετικών επιπέδων δυσκολίας, το να αναιρέσουμε όλες μας τις κινήσεις για να διορθώσουμε ένα λάθος αφαιρεί λίγο από την ουσία του παιχνιδιού, από την άλλη πρόκειται για μία καθαρά προαιρετική επιλογή που θα βοηθήσει σίγουρα νέο κόσμο και νεότερες ηλικίες ειδικά στην αρχή.



Ο μηχανισμός Engage είναι επίσης κάτι που εμφανίζεται στον φετινό τίτλο με ωραίο τρόπο, αφού μέσω των ισχυρών δαχτυλιδιών που μπορούν να φορούν οι χαρακτήρες καλούνται τα πνεύματα παλιών κλασικών ηρώων. O κεντρικός ήρωας (ή ηρωίδα) Alear έχει τη δύναμη να ξυπνήσει τα εμβλήματα που κατοικούν μέσα στα δαχτυλίδια, μεταμορφώνοντας τον εκάστοτε ring bearer σ’ έναν ισχυρό μαχητή με έξτρα δυνατότητες. Μάλιστα από τα highlight του hub world αποτελεί η αίθουσα των δαχτυλιδιών, στην οποία μπορούμε να αναβαθμίσουμε και να ξεκλειδώσουμε τις ειδικές ικανότητές των χαρακτήρων των δαχτυλιδιών με σκοπό να φέρουμε την ομάδα μας στα μέτρα μας. Τη διαδικασία αυτή και τις αναβαθμίσεις γενικότερα τις νιώσαμε πιο διασκεδαστικές και ανώτερες συγκριτικά με ανάλογα συστήματα του Three Houses, ενώ θεωρούμε ότι τα Engage Emblems των δαχτυλιδιών αποτελούν από τις κορυφαίες στιγμές του παιχνιδιού. Όχι μόνο επειδή προσφέρουν αυτά τα γλυκά vibes με την παρουσία των αγαπημένων παλιών ηρώων, αλλά επειδή κατάφεραν δύο σημαντικά πράγματα και στο σενάριο αλλά και στο gameplay. Έδεσαν με πανέμορφο τρόπο την παρουσία εμβληματικών ηρώων όπως π.χ. o Marth μέσα σε μία ιστορία με καινούργιους χαρακτήρες, ενώ η παρουσία των πνευμάτων αυτών αναβαθμίζει τους χαρακτήρες για τρεις γύρους με ουσιαστικό τρόπο, χωρίς όμως να μοιάζουν συνεχώς overpowered. Ναι, το Emblem του Sigurd μπορεί να προσφέρει ένα πολύ χρηστικό special attack, αλλά ο παίκτης  πρέπει να παραμένει προσεκτικός στις κινήσεις του και στις επιλογές του ακριβώς επειδή δεν πρόκειται για άτρωτους χαρακτήρες.



Όσο ενθουσιασμένος και αν νιώθει όμως ένας παλιός fan της σειράς που θα δει τα δίδυμα Ephraim και Eirika σ’ έναν νέο τίτλο του 2023, δεν αλλάζει το γεγονός ότι οι διάλογοι και η ιστορία του Fire Emblem: Engage χωλαίνουν. Δεν πρόκειται για μία κακή ιστορία ή για διαλόγους που ενοχλούν με αταίριαστες εκφράσεις ή cringe καταστάσεις, αλλά η θυσία που έγινε στο περιεχόμενο και την σημασία των διαλόγων έχει αφήσει προφανώς κάποια αρνητικά σημάδια. Η ιστορία του Divine Dragon βασίζεται στα κλασικά συστατικά, όπως π.χ. μεγάλες μάχες, αρχέγονο κακό, επικά σκηνικά και σκοτεινές απειλές, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι αργεί κάπως να πάρει μπρος. Από ένα σημείο και μετά τα πάντα ρολάρουν καλύτερα, το σενάριο παρουσιάζει όντως μία συμπαθητική ιστορία, αλλά σε γενικές γραμμές ομολογούμε ότι δεν δεθήκαμε με κανέναν χαρακτήρα όπως π.χ. στο Fire Emblem: Three Houses. Oι δυνατότητές πάντως υπήρχαν, αφού εμφανίζονται στιγμές όπου μία ανατροπή ή ο θάνατος ενός χαρακτήρα έχει αφηγηματικές επιπτώσεις που θα προκαλέσουν εντύπωση στον χρήστη. Αυτές οι στιγμές όμως είναι λίγες, γιατί αν και το παιχνίδι προσφέρει απλόχερα νέους και εντυπωσιακούς χαρακτήρες, δεν τους δίνει το απαραίτητο βάθος μέσω του σεναρίου ή των διαλόγων ώστε να το πάει το όλο θέμα ένα βήμα παρακάτω.



Αυτός είναι και ο λόγος που οι συνομιλίες μετά τις μάχες εξελίσσονται απλώς σε μία διαδικασία που πρέπει να προσπεράσουμε γρήγορα ώστε να συλλέξουμε τα bond fragments τα οποία τα χρειαζόμαστε για τις αναβαθμίσεις των δαχτυλιδιών. Σ’ έναν τίτλο που θέλει σίγουρα 50 ώρες για το main quest και πάνω από 100 για τα γύρω-γύρω, το να προσπερνάμε κάποιους διαλόγους δεν είναι περίεργο ή σπάνιο φαινόμενο. Όταν συμβαίνει όμως τόσο συχνά και τόσο νωρίς, εκεί νιώθουμε ότι υπάρχει ένα θέμα στην αφήγηση και στο στήσιμο των διαπροσωπικών σχέσεων. Το ότι υπάρχουν κάποιες ανισορροπίες σε αυτές τις πτυχές του τίτλου που χαλούν κάποια στοιχεία φαίνεται κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Ενώ τα διαφορετικά βασίλεια επηρεάζουν ως διαφορετικά περιβάλλοντα με διαφορετικούς τρόπους το οπτικό κομμάτι αλλά και το gameplay του τίτλου, τους λείπει ξεκάθαρα μία αφηγηματική ταυτότητα, κάτι που να τα κάνει να μοιάζουν πιο «γεμάτα» μέσα από το ίδιο το σενάριο και την δομή του παιχνιδιού.



O τεχνικός τομέας και το art style κινούνται σε πολύ καλά επίπεδα και σε σωστές βάσεις, ενώ δεν περιμέναμε ότι θα μας κάτσουν τόσο καλά κάποιες στιλιστικές αλλαγές της Mika Pikazo σε ό,τι αφορά τον καλλιτεχνικό σχεδιασμό των χαρακτήρων. Υπάρχει μία πιο anime και ανάλαφρη παρουσίαση των χαρακτήρων ως προς την εμφάνισή τους, τόσο ώστε να μην ενοχλεί εκείνους που αγάπησαν το πιο σοβαρό και μεσαιωνικό σχεδιασμό των ηρώων της σειράς. Αυτή η παρουσίαση συμβαδίζει εξαιρετικά με το πανέμορφο anime art-style των cutscenes, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά την αισθητική των anime με το επικό ύφος των Fire Emblem, χωρίς να χάνει όμως την ταυτότητά του. Σε συνδυασμό με τα ολοκληρωμένα voice overs, την αψεγάδιαστη τεχνική απόδοση και τα όμορφα γραφικά (με εξαίρεση κάποια low res περιβάλλοντα), οι παίκτες θα νιώσουν ότι παίζουν ένα triple-A τίτλο για τα δεδομένα του Nintendo Switch, είτε σε φορητή μορφή, είτε σε docked mode.



Που βρισκόμαστε εν τέλει με την κυκλοφορία του Fire Emblem Engage; Θα λέγαμε σε μία απόλυτη γκρίζα ζώνη, μιας και το πόσο πολύ θα αρέσουν ή δεν θα αρέσουν οι αλλαγές που έγιναν στην δομή του τίτλου εξαρτάται σε τεράστιο βαθμό από τις προσωπικές προτιμήσεις των παικτών. Όσο αντικειμενικοί και να θέλουμε να είμαστε περιγράφοντας τα λαμπρά σημεία και τα προβλήματα διαφορετικών τομέων του παιχνιδιού, στο τέλος πρέπει να επικεντρωθούμε σε αυτό που μας άφησε το Fire Emblem Engage σαν παιχνίδι, μετά από αρκετές ώρες ενασχόλησης μαζί του. Ενώ είχαμε τις επιφυλάξεις μας απέναντι στην επιλογή της Intelligent Systems να δώσει στα social elements έναν καθαρά δευτερεύοντα ρόλο, όσο προχωρούσε ο τίτλος τόσο λιγότερο μας ενοχλούσε αυτή η στροφή του Fire Emblem Engage. Oι μάχες ήταν απολαυστικές, τα εφέ εντυπωσιακά και από ένα σημείο και μετά βυθιστήκαμε στις κλασικές turn based σκέψεις τύπου “πώς θα μοιράσουμε τους χαρακτήρες στο πεδίο μάχης, ποια δαχτυλίδια να χρησιμοποιήσουμε, από πού θα επιτεθούμε με τον archer και τον healer” και πάει λέγοντας. Είναι μία ξεκάθαρη στροφή της εταιρείας ανάπτυξης για να επιστρέψει στις ρίζες της, δίνοντας στους χρήστες την ελευθερία να ασχοληθούν με τις δευτερεύουσες ενασχολήσεις και social bondings όσο θέλουν και άμα θέλουν.



Το πόσο πολύ θα αρέσει, λοιπόν, το Fire Emblem Engage εξαρτάται πλήρως από τον ίδιο τον χρήστη και στην φάση την οποία βρίσκεται την στιγμή που θα επιλέξει να ασχοληθεί μαζί του. Αν κάποιος θεωρεί ότι θέλει να εμβαθύνει περισσότερο σε έξτρα δραστηριότητες και να επενδύσει ουσιαστικά σε προσωπικά bondings μεταξύ των χαρακτήρων, το “Three Houses” συνεχίζει να υπερτερεί σε αυτόν τον τομέα. Αν όμως υπάρχουν παίκτες που θέλουν επικεντρωθούν στις μάχες και στο στρατηγικό σκέλος ενός πολύπλευρου turn based tactical RPG, τα συναισθήματα θα είναι άκρως θετικά και ενδεχομένως να το ευχαριστηθούν περισσότερο από τον προκάτοχό του. Το Fire Emblem Engage προσφέρει την πατροπαράδοτη εμπειρία της σειράς που είχαμε ξεχάσει ότι υπήρχε σε αυτή τη μορφή και που δεν ξέραμε ότι τελικά την χρειαζόμασταν τόσο πολύ στην καθημερινότητά μας. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εθιστικό και στιβαρό gameplay
  • Πανέμορφο art-style με φρέσκια αισθητική τύπου anime
  • Εξαιρετικός ο νέος μηχανισμός του Engage
  • H τεχνική απόδοση είναι άψογη (σε docked και portable)
  • Τίτλος που απευθύνεται σε έμπειρους αλλά και αρχάριους
  • Το συνολικό στήσιμο επιστρέφει σε μία κλασική συνταγή παλιών τίτλων
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Αδιάφοροι διάλογοι και μηχανισμοί bondings
  • Σενάριο που αργεί να πάρει μπρος
  • Διαπροσωπικές σχέσεις και δευτερεύουσες δραστηριότητες χάσανε αισθητά σε αξία
  • Κάποια στοιχεία που προσφέρουν υπερβολικές διευκολύνσεις σε παίκτες
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*