Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

WWE 2K22 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Visual Concepts

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    2K Games

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • WWE 2K22
    • 16+ pegi 16+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://wwe.2k.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 7

    ENTERNITY SCORE
*
Μπορεί να υπάρχει ακόμα δρόμος που επιβάλλεται να διανυθεί, όμως αν θεωρήσουμε ότι το WWE 2K22 αποτελεί το πρώτο βήμα μιας νέας εποχής, τότε δεν έχουμε παρά να επικροτήσουμε την προσπάθεια της Visual Concepts.

Η με σπασμένα φρένα, κατηφορική πορεία που είχε πάρει η σειρά WWE 2K, έφτασε στο απροχώρητο με την κυκλοφορία του WWE 2K20. Ενός τίτλου που δεν θα έπρεπε να έχει φτάσει ποτέ στα ράφια των καταστημάτων, λόγω των δεκάδων bugs, του προβληματικού gameplay και των microtransactions, που συμπλήρωσαν με τον χειρότερο τρόπο ένα οικοδόμημα με σαθρά θεμέλια. Ευτυχώς, η 2Κ Games έλαβε σοβαρά υπόψη της όλα τα παράπονα παικτών και κριτικών και με τον φόβο της φημολογούμενης μεταφοράς του franchise στα χέρια της EA, στρώθηκε για τα καλά στη δουλειά. Το περασμένο έτος, η σειρά έκανε διάλειμμα. Το κενό καλύφθηκε κατά κάποιο τρόπο από το WWE 2K Battlegrounds, όμως ούτε αυτό μπόρεσε να ξεφύγει από τη μετριότητα  και οι περισσότεροι που έσπευσαν να το αποκτήσουν, είτε κλαίνε τα λεφτά που ξόδεψαν, είτε το έχουν πετάξει στην πιο σκοτεινή γωνιά της βιβλιοθήκης τους.




Με τη Visual Concepts να έχει αναλάβει την ευθύνη της ανάπτυξης, γίνεται από την πρώτη στιγμή φανερό ότι ο περισσότερος χρόνος που είχε στη διάθεσή της, χρησιμοποιήθηκε για να παραδοθεί στο κοινό ένα παιχνίδι που φιλοδοξεί να σταθεί αντάξιο των προσδοκιών. Το roster είναι μεγαλύτερο από κάθε άλλη φορά. Με περισσότερους από 200 μαχητές, που καλύπτουν αρκετές διαφορετικές γενιές του show, δίνεται η δυνατότητα αναβίωσης αναμετρήσεων που έμειναν στην ιστορία, αλλά και συγκρούσεων ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν του WWE. Ποιος δεν θα ήθελε να δει στο ring τον Ultimate Warrior εναντίον του Roman Reigns, τον Andre the Giant να παλεύει με τον Brawn Stawman ή τον Hulk Hogan να τα βάζει ξανά με τον Undertaker. Προς έκπληξή μας διαβάζουμε ότι είναι αρνητικό το γεγονός της συμπερίληψης στο roster μαχητών που είτε δεν έχουν ενεργό συμβόλαιο με το WWE, είτε δεν βρίσκονται πλέον στη ζωή. Απλά σε κουβέντα να βρίσκονται ορισμένοι. Λες και ο Maradona δεν θα έπρεπε να υπάρχει στο FIFA επειδή δεν βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας. Όσο για τα είδη των αγώνων, δεν λείπει τίποτα από όσα προσφέρει το brand, οπότε, από one vs one, έως steel cage matches, δραματικές αναμετρήσεις σε elimination chamber, falls count anywhere κλπ, υπάρχουν ως διαθέσιμες επιλογές στο μενού του παιχνιδιού.



Τεράστια βήματα προόδου έχουν πραγματοποιηθεί στο gameplay. Ο επανασχεδιασμός του συστήματος μάχης και η έμφαση που δόθηκε στο κομμάτι του arcade, σε σύγκριση με εκείνου της προσομοίωσης, ήταν όπως φαίνεται η απαιτούμενη κίνηση για να καθηλωθούν οι παίκτες μπροστά από τις οθόνες. Ναι μεν θα βιώσετε καταστάσεις όπου ο Rey Mysterio σηκώνει σαν πούπουλο στον αέρα τον Diesel ή οποιονδήποτε άλλο χαρακτήρα βαρέων βαρών, όμως δεν είναι κάτι που θα κάνει τον οποιονδήποτε να δυσανασχετήσει. Ούτως η άλλως πρόκειται για ένα παιχνίδι, έναν χώρο όπου μπορούν να εκπληρωθούν οι δημιουργίες της φαντασίας. Υπάρχουν επιθέσεις light, heavy αλλά και λαβές, η κάθε μία με το δικό της ξεχωριστό πλήκτρο και ο συνδυασμός τους μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα εντυπωσιακά χτυπήματα, πάντοτε με βάση και το παλμαρέ των κινήσεων του καθενός. Το μοντέλο χειρισμού παραμένει "φορτωμένο" αλλά με λίγη παραπάνω προπόνηση θα εξοικειωθείτε με όλες τις κινήσεις. Άλλωστε οι αγώνες είναι τόσο συναρπαστικοί που δεν θα θέλετε να τελειώσουν ή δεν θα καταλαβαίνετε ότι έχει περάσει μισή ώρα και ακόμα προσπαθείτε να κάνετε pin τον αντίπαλό σας. Στα παραπάνω βάζει το σημαντικότατο λιθαράκι της και η άμεση απόκριση του χειριστηρίου στις εντολές.



Ένα από τα βασικά αγκάθια του gameplay, εκείνο των reversals έχει διορθωθεί και αυτά είναι πλέον απεριόριστα. Με λίγη εξάσκηση θα βρείτε τον απαραίτητο συγχρονισμό και με λίγη τύχη θα μπορέσετε να "σπάσετε" την επίθεση του αντιπάλου. Ναι μεν ο παράγοντας των πιθανοτήτων εισέρχεται στην εξίσωση, όμως και πάλι, πρόκειται για ένα παιχνίδι. Κερδίζεις ή χάνεις. Μαντεύεις σωστά ή όχι. Μέσα σε όλες τις θετικές αλλαγές το γεγονός ότι δεν υπάρχουν πια "φτηνές" ήττες. Κανένας αντίπαλος δεν θα μπορέσει να σας νικήσει εκτός αν αποδείξει την αξία του στο ρινγκ αλλά και το αντίστροφο. Καταστάσεις όπου είχατε τσακίζει στο ξύλο κάποιον και τελικά έβρισκε τον τρόπο να φύγει νικητής, προς έκπληξη όλων θα πρέπει να τις ξεχάσετε, τουλάχιστον όσον αφορά την παρούσα κυκλοφορία. Ρόλο σε αυτό παίζει η απλοποίηση των mini games που σχετίζονται με τα pins και τα submissions.



Ένα πρόβλημα που διαπιστώσαμε είναι ότι δεν είναι δυνατό να χτυπηθεί ο αντίπαλος την ώρα που μπαίνει στο ρινγκ, λες και τη στιγμή εκείνη υψώνεται μπροστά του ένα αόρατο τείχος προστασίας. Όμως τα πραγματικά, τα μεγάλα προβλήματα κρύβονται σε αγώνες με τη συμμετοχή περισσότερων από δύο μαχητών. Εκεί που μπορεί όλα να κυλάνε ομαλά, το ΑΙ μπορεί να πάρει ανάποδες και ο καθένας να κάνει ό,τι του κατέβει στο κεφάλι. Από χαρακτήρες που περιφέρονται άσκοπα γύρω από την αρένα, μέχρι άλλους που απλά χτυπάνε στον αέρα, διαιτητές που δεν αντιλαμβάνονται ότι ο χαρακτήρας που ελέγχει ο παίκτης έχει μπει πλέον στο ring και τον χρεώνουν με ήττα σε count-out μετρώντας ως το πέντε και όχι ως το δέκα που ορίζουν οι κανονισμοί και πολλές αλλες τραγελαφικές καταστάσεις. Αυτά θα σας κάνουν να σβήσετε ένα μεγάλο μέρος από την θετική εικόνα που πιθανό να είχατε σχηματίσει ως τότε. Δικαίως δημιουργείται ο προβληματισμός, μήπως θα έπρεπε να αναβληθεί για ακόμα μερικούς μήνες το λανσάρισμα;



Αν ζηλέψατε τη δόξα του Vince McMahon, δεν έχετε παρά να ασχοληθείτε με το MyGM mode. Σε αυτό θα κληθείτε να επιλέξετε αν θα γίνετε γενικός διευθυντής του Smackdown, του Raw ή του NXT και στη συνέχεια, θα προσπαθήσετε να διαγράψετε μια λαμπρή καριέρα. Αυτό θα γίνει εφόσον κατορθώσετε να υπογράψετε συμβόλαια με αστέρες του χώρου, όπως ο Brock Lesnar και o John Cena, γεγονός που θα οδηγήσει σε γεμάτα στάδια, βεντέτες ανάμεσα στους αστέρες του χώρου και επιτυχημένες μεγάλες διοργανώσεις, όπως η Wrestlemania. Από την άλλη, το MyRise είναι ουσιαστικά το career mode. Δημιουργείτε τον χαρακτήρα σας και αποστολή σας είναι από άσημη προσωπικότητα να αναρριχηθείτε στην κορυφή του WWE. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στο γεγονός ότι το mode αυτό δεν είναι γραμμικό και έχετε την ευκαιρία να επιλέξετε μέσα από πολλαπλά μονοπάτια εξέλιξης. Δεν λείπει το WWE Universe, γεμάτο δράση και αγώνες από τα RAW, Smackdown και NXT, που είτε θα εμπλακείτε άμεσα, είτε θα προσομοιώσετε το αποτέλεσμά τους, έχοντας τη δυνατότητα επιλογής του νικητή. Προσπερνάμε το online, MyFactions όπου συλλέγετε κάρτες μαχητών για να δημιουργήσετε ένα όλο και πιο δυνατό roster και φτάνουμε στο πιο ενδιαφέρον, Showcase.



Το WWE 2K22 είναι αφιερωμένο στην καριέρα του Rey Mysterio, που παρά το μπόι του έχει σημειώσει τεράστιες επιτυχίες στην καριέρα του. Θα έχετε την ευκαιρία, μέσα από ένα συνδυασμό gameplay με cutscenes, να βιώσετε μερικές από τις πιο σημαντικές στιγμές του στα ρινγκ. Οι αγώνες που θα κληθεί να δώσει είναι δομημένοι με τη μορφή στόχων. Εκπληρώνοντας καθέναν από αυτούς, ξεκλειδώνει το αντίστοιχο cut scene. Ευτυχώς, δεν είναι απαραίτητο να εκπληρωθούν όλοι οι στόχοι για να μπορέσετε να ολοκληρώσετε έναν αγώνα, οπότε δεν θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο να σημειώσετε πρόοδο. Θα πρέπει όμως να σημειώσουμε ότι δεν έχουν περιληφθεί μερικές από τις πλέον σημαντικές στιγμές της καριέρα του. Επιπλέον, διαπιστώσαμε ότι σε αντίθεση με όσα αναφέραμε παραπάνω, είναι δυνατή η επίθεση σε αντίπαλο την ώρα που αυτός βρίσκεται στα σκοινιά και ετοιμάζεται να εισέλθει στην αρένα. Τέλος, αλγεινή εντύπωση προκαλεί το "σβήσιμο" των προσώπων των διαιτητών στα cut scenes, λες και δεν μπορούσαν να ξοδέψουν λίγα παραπάνω χρήματα για άδειες, λες και οι διαιτητές δεν είναι μέρος του show.



Η παρουσίαση είναι σε γενικές γραμμές πολύ καλή, εν εξαιρεθούν τα μενού που μοιάζουν με λίστα επιλογών σε κακόγουστη ιστοσελίδα. Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το παιχνίδι τόσο σε PS4, όσο και σε PS5 και διαπιστώσαμε ότι ακόμα και στην κονσόλα προηγούμενης γενιάς, τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι εξαιρετικά και τα πρόσωπα των περισσότερων πολύ κοντά στην πραγματικότητα. Η φυσικότητα των κινήσεων στα animations είναι εμφανής και αναδεικνύει την δουλειά που έγινε στον τομέα του motion capture. Από εκεί και πέρα θετικό το πρόσημο και για την ατμόσφαιρα, με τις εισόδους των μαχητών, τις κραυγές των θεατών και τις ατάκες των εκφωνητών να συνδυάζονται με τον καλύτερο τρόπο, δίνοντας σε αρκετές περιπτώσεις την εντύπωση ότι ο παίκτης παρακολουθεί το show δια ζώσης.



Μπορεί να υπάρχει ακόμα δρόμος που επιβάλλεται να διανυθεί, όμως αν θεωρήσουμε ότι το WWE 2K22 αποτελεί το πρώτο βήμα μιας νέας εποχής, τότε δεν έχουμε παρά να επικροτήσουμε την προσπάθεια της Visual Concepts. Ελπίζουμε η συνέχεια να είναι ανάλογη και του χρόνου τέτοια εποχή να μιλάμε για έναν τίτλο που θα σπάσει τα ταμεία. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Τεράστιο roster
  • Σημαντικές βελτιώσεις στο gameplay
  • Παρουσίαση και ατμόσφαιρα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Σοβαρά προβλήματα με το AI
  • Κακόγουστα μενού
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*