Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

John Romero

Αλήθεια, πως μπορεί κανείς να «μετρήσει» το βεληνεκές ενός developer; Μέσα από τους τίτλους που δημιούργησε; Το αντίκτυπο που άφησε στη gaming σκηνή; Ή μήπως την αναγνωρισιμότητα που του χάρισαν οι δημιουργίες του; Μια πολύ εύκολη απάντηση θα ήταν «Όλα αυτά μαζί». Σε αυτή τη περίπτωση ένας developer που σίγουρα πληροί τις παραπάνω... προϋποθέσεις είναι ο John Romero. Ο άνθρωπος που συνέδεσε το όνομά του με μια από τις πιο ένδοξες στιγμές του gaming και άφησε το στίγμα του σε ολόκληρη τη σκηνή. Ακόμη και αν η λάμψη της προσφοράς του έσβησε πολύ πιο γρήγορα απ' όσο θα περίμενε κανείς. Ο Alfonso John Romero γεννήθηκε στις 28 Οκτωβρίου του 1967 στο Colorado Springs του Colorado των Ηνωμένων Πολιτειών. Η αγάπη του για τη δημιουργία videogames δεν άργησε να εμφανιστεί και μόλις τον Ιούνιο του 1984 το inCider, ένα από τα πιο δημοφιλή περιοδικά για το Apple II, φιλοξένησε το πρώτο του επίσημο παιχνίδι με τίτλο Scout Search.



Στη συνέχεια δημιούργησε τη πρώτη του εταιρεία, Capitol Ideas Software, με την οποία κυκλοφόρησε μια σειρά τίτλων κερδίζοντας την αναγνώριση και την εκτίμηση της κοινότητας. Το περιοδικό Nibble, ένα ακόμη που είχε σαν κύριο ενδιαφέρον του το Apple II, φιλοξένησε τον John Romero στο τεύχος Δεκεμβρίου επί τρία συναπτά έτη, από το 1987 μέχρι το 1989, ενώ στο ενδιάμεσο ο ίδιος κέρδισε το βραβείο προγραμματισμού του από το περιοδικό A+ για το παιχνίδι του Carvern Crusader. Η πρώτη του δουλειά στη βιομηχανία των videogames ήταν το 1987 στην Origin Systems, με πρώτο του project το port του 2400 A.D. για το Commodore 64 - κάτι που ποτέ δεν έγινε εξαιτίας των χαμηλών πωλήσεων του αρχικού τίτλου για Apple II. Εν συνεχεία ασχολήθηκε με το Space Rogue του Paul Neurath, όπου και του ζητήθηκε η συμμετοχή του στην εταιρεία που ο Neurath ετοίμαζε, την Blue Sky Productions, η οποία μετονομάστηκε σε Looking Glass Technologies. O Romero πράγματι έφυγε από την Origins, αλλά για να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία, Inside Out Software, με πρώτο έργο του τη μεταφορά του Might & Magic II από το Apple II στο Commodore 64. Κατά τη μικρή διάρκεια ζωής της Inside Out, ο Romero επιμελήθηκε το artwork της Apple IIGS έκδοσης του Dark Castle.



Η ανησυχία του δεν του επέτρεπε να παραμείνει σε ένα μέρος και έτσι σύντομα μετακόμισε στο Shreveport της Louisiana τον Μάρτιο του 1989, όπου και εντάχθηκε στο δυναμικό της Softdisk σαν προγραμματιστής στον τομέα των Special Projects. Μετά από αρκετούς μήνες συμμετοχής του στο ψηφιακό περιοδικό Big Blue Disk, μεταφέρθηκε και επίσημα στην ομάδα του περιοδικού, όπου και ξεκίνησε μια ειδική έκδοση για το PC Gaming, με την ονομασία Gamer's Edge. Ένα από τα πρώτα πράγματα που έκανε είναι να προσλάβει τον John D. Carmack και να μεταφέρει τον Adrian Carmack (καμία συγγένεια ανάμεσα στους δύο) από το καλλιτεχνικό τμήμα της Softdisk. Οι τρεις τους ξεκίνησαν αμέσως τη δημιουργία videogames με τη βοήθεια του Tom Hall, τον οποίο ο Romero τελικά έπεισε να ενταχθεί στην ομάδα μετά από αρκετές συζητήσεις. Το Φεβρουάριο του 1991 οι τέσσερις τους εγκατέλειψαν την Softdisk, ουσιαστικά γράφοντας τη πρώτη σελίδα σε ένα από τα λαμπρότερα κεφάλαια του gaming, με τη δημιουργία της id Software.



Η γέννηση της id έδωσε το έναυσμα για έναν δημιουργικό οργασμό, με το highlight των πρώτων τίτλων να είναι τα έξι επεισόδια του Commander Keen. Στη συνέχεια η ομάδα είχε την ιδέα μιας πλήρους επανέκδοσης του Castle Wolfenstein ενός τίτλου που κυκλοφόρησε το 1981 από τη Muse Software για το Apple II. Από τη στιγμή που τα πνευματικά δικαιώματα είχαν εγκαταλειφθεί από την Muse, η ιδέα αυτή φάνταζε ολοένα και περισσότερο εφικτή, έτσι απευθύνθηκαν στον Scott Miller, ιδρυτή της Apogee Software, ο οποίος τους υποσχέθηκε 100.000 δολάρια αν δημιουργούσαν έναν shareware τίτλο.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • G3n3raL86
    • Αχά, ο κύριος που he's about to make us his bitches!!!

      Μεγάλη μορφή, αν σκεφτούμε ότι άνηκε στην id όπου στην ουσία μαζί με Carmack και λοιπούς δημιούργησαν το είδος των FPS:)

      Επίσης, πολύ ωραίο το άρθρο!

    • Shepard
    • Οντως, ουσιαστικά δημιουργησαν το genre όπου θα παίζεται για πάντα από τους περισσότερους gamers!

      Ασύχαστο πνέυμα ο κύριος, δεν καθόταν με τπτ στα αβγα του! Ισως επειδή ήταν τόσο ανησυχος και "εκκεντρικός" χαρακτήρας να έχουμε σήμερα αυτά τα διαμάντια που δημιουργησε με την ομάδα του!

      Ευχαριστούμε Johny!

    • batmarx
    • Ωραίο αφιέρωμα.Ακόμη θυμάμαι το κράξιμο που είχε φάει για το Daikatana.Πάντως ο τύπος έχει σοβαρό πρόβλημα με το ντύσιμο του...

    • Helloween81
    • John Romero. Κλασικη μεταλοφατσα 80's-90's που δημιουργησε παιχνιδια τα οποια στοιχειωνουν σχεδον ολους οσους ασχοληθηκαν σοβαρα με το gaming τελη δεκαετιας 80 μεχρι το τελος των 90s. Ο ιδιος, τρελος μεταλλας - ειναι γνωστο αλλωστε οτι στο DOOM εδωσε heavy metall δΚσκους απο Metallica, Pantera, Megadeth, Slayer κ.α στoν Βοbby Prince βασει των οποιων εγινε η μουσικη- δεν θα μπορουσε παρα να μου ειναι ιδιαιτερα συμπαθης ασχετα απο τα οποια λαθη εκανε στην προσωπικη του ζωη.
      O αγαπημενος μου game developer μαζι παντα με τον Sid Meier. Εχω παιjει σχεδον οτι εβγαλαν μεσα στα 90's. Τεραστια μορφη του χωρου και το ευχαριστω θα ηταν λιγο για τις στιγμες που μας χαρισε.

    • litanies
    • πάρα πολύ καλό άρθρο. Συγχαρητήρια στον συντάκτη.

    • Tobajaras
    • Νομίζω είναι το καλύτερο αφιέρωμα σε πρόσωπο που έχει μπει στο site. Πολύ ωραία και η φωτογραφία με το Spector και τον άλλο τον ψηλέα, μάλλον επί εποχής Ion Storm και Deus Ex, αλλά και η "παιδική" φωτογραφία με τον Κάρμακ.

      Σαν προσωπικότητα ήταν πέρα από την εποχή του με τη συμπεριφορά του, ήταν η πρώτη ντίβα developer σε μια εποχή που τα παιχνίδια μόλις είχαν αρχίσει να παίρνονται σοβαρά σα βιομηχανία. Τα περίφημα γραφεία στο Ντάλας είχαν χρηματοδοτηθεί με τεράστια ποσά μόνο με αέρα, χωρίς ο Ρομέρο να δείξει κάτι απτό. Το ωραίο ήταν μια τεράστια ηλιοροφή που, επειδή ο ήλιος έσκαγε στις οθόνες και δε μπορούσαν να δουλέψουν, αναγκάστηκαν να την καλύψουν.

    • G3n3raL86
    • Ένα πράγμα που μου είχε μείνει είναι ότι ο τελικός κακός του Dοοm II δεν ήταν άλλος από τον John Romero. Όποιος είναι καμμένος fan σαν και εμένα, θα καταλάβει αυτό που είπα:)

    • Shepard
    • Πασχάλη, εννοείς όταν πέρναγες μέσα από τον ανάγλυφο διάβολο; Που πετούσε στον αέρα η μάπα του, είχε και φωτιά από κάτω αν θυμάμαι καλά! :ΡΡ

    • G3n3raL86
    • Ναι, περνούσες μέσα και υπήρχε το κεφάλι του Romero παλουκομένο και μπορούσες να το πυροβολήσεις και να τελειώνεις πιο εύκολα!!
      Επίσης, όταν ξεκινάς να μάχεσαι εναντίον του Διαβόλου, ακούς ένα μήνυμα από αυτόν, κάτι σα σατανική γλώσσα. Το μήνυμα δεν είναι τπτ άλλο από τα λόγια του Romero: "To win the game, you must kill me, John Romero!" παιγμένο ανάποδα και σε παραμόρφωση της φωνής!

    • Connie GR
    • Σας ευχαριστώ πολύ!

      Πάντως, όσον αφορά τον Romero, θα πρέπει να παραδεχτώ πως είναι η προσωπική μου αδυναμία. Βέβαια, ήταν οι εποχές διαφορετικές - και οι ηλικίες... Το "κακό παιδί" του gaming είναι ένας από τους πιο χαρισματικούς δημιουργούς της βιομηχανίας και θέλω πραγματικά να δω ένα καινούριο FPS με την υπογραφή του Romero.

      Οι ιστορίες που είχαν δει το φως της δημοσιότητας την εποχή της Ion Storm είναι απλά απίστευτες! Το δε σκηνικό "To win the game you must kill me, John Romero" (και όλο το boss fight) έχει μείνει για πάντα στη μνήμη όσων έζησαν τη χρυσή εποχή του DOOM...

    • Shepard
    • Αυτη την λεπτομέρεια με τον ήχο, να πω την αλήθεια, δεν την ήξερα! Θεούλης ρεεε... :))

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!