Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Steel Battalion: Heavy Armor

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    From Software

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Capcom

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Οι παλιότεροι σίγουρα θα θυμούνται το Steel Battalion της Capcom, έναν από τους πλέον πρωτοποριακούς τίτλους της εποχής, ο οποίος απαιτούσε τη χρήση ενός ξεχωριστού controller με πετάλια, δύο joysticks και περίπου 40 πλήκτρα. Παρά τις δυσκολίες στον χειρισμό και την αυξημένη του δυσκολία, ο τίτλος κατάφερε να αποσπάσει θετικά σχόλια από κοινό και κριτικούς, κάτι αναμενόμενο άλλωστε, ωστόσο η υψηλή τιμή του controller, αλλά και η περιορισμένη ποσότητα των αντιτύπων που κυκλοφόρησαν κατέστησαν τον τίτλο γρήγορα συλλεκτικό αφού ελάχιστοι είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν την εμπειρία του Steel Battalion.

Steel Battalion: Heavy Armor Image 01

Με τον ερχομό του Kinect, όμως, η ανάγκη για περίπλοκα controllers είναι πλέον παρελθόν και έτσι όλοι θα μπορέσουν να μπουν στο cockpit ενός Vertical Tank, ή τουλάχιστον έτσι σκέφτηκε η Capcom και η From Software. Η ιδέα… έξυπνη, καθώς και η υπόσχεση μιας αυθεντικής core εμπειρίας μέσα από το περιφερειακό του Xbox 360. Έτσι λοιπόν, το Steel Battalion: Heavy Armor αναλαμβάνει ένα εγχείρημα αν μη τι άλλο, δύσκολο. Το κατά πόσο τα καταφέρνει βέβαια, είναι ένα τελείως διαφορετικό θέμα… Τα γεγονότα του τίτλου λαμβάνουν χώρα στο (όχι και τόσο) μακρινό μέλλον και πιο συγκεκριμένα το 2082, σε μια πραγματικότητα διαφορετική από αυτή που θα περίμενε κανείς. Από το 2020 η εξελιγμένη τεχνολογία αποτελεί παρελθόν για τον κόσμο, εξαιτίας ενός μικροβίου που τρέφεται με σιλικόνη (!), καταστρέφοντας όλους τους μικροεπεξεργαστές.

Steel Battalion: Heavy Armor Image 02

Το χάος δεν αργεί να επικρατήσει και οι υπερδυνάμεις γρήγορα επιδίδονται σε έναν αγώνα για τη παγκόσμια κυριαρχία, με τον πόλεμο φυσικά -σε παγκόσμια κλίμακα- να αποτελεί τον μοναδικό τρόπο. Τα Ενωμένα Έθνη είναι πλέον ενωμένα μόνο στην… ονομασία, αφού διοικούνται από Κορεάτες, ελέγχοντας τη πλειοψηφία των κρατών, με τις Ηνωμένες Πολιτείες να βρίσκονται ανάμεσα τους και τον εναπομείναντα Αμερικανικό στρατό να έχει υποχωρήσει στο Μεξικό. Όχι για πολύ όμως, αφού θα ξεκινήσει μια προσπάθεια ανακατάληψης της χώρας, με πρώτη στάση τη Νέα Υόρκη. Σε αυτή τη προσπάθεια η αιχμή του δόρατος θα είναι τα VT (Vertical Tanks), mechs ξεπερασμένης τεχνολογίας, ενώ οι παίκτες θα αναλάβουν το ρόλο του λοχία Powers, ενός βετεράνου πιλότου, προσπαθώντας να ηγηθεί της αντεπίθεσης. Το σενάριο μπορεί εκ πρώτης όψεως να ακούγεται τραβηγμένο, ωστόσο πολύ γρήγορα γίνεται αντιληπτό πως η From Software έχει κάνει μια πολύ προσεκτική δουλειά, με αρκετό βάθος και πολλούς χαρακτήρες, χωρίς να έχει γίνει καμία έκπτωση στις λεπτομέρειες.

Steel Battalion: Heavy Armor Image 03

Με το σκηνικό λοιπόν να έχει στηθεί, οι παίκτες καλούνται να αναλάβουν δράση, πιλοτάροντας το VT τους στο δρόμο προς την ελευθερία. Σε αντίθεση με τίτλους όπως το Mass Effect, όπου ο κύριος όγκος των εντολών δίνεται μέσω του gamepad και το Kinect λειτουργεί συμπληρωματικά, το SB: HA ακολουθεί την ακριβώς αντίθετη πορεία. Στο cockpit του VT, ο χειρισμός όλων των οργάνων/μοχλών γίνεται μέσω κινήσεων των χεριών, ενώ το gamepad χρειάζεται μόνο για ελάχιστες εντολές, όπως η κίνηση του άρματος και η στόχευση. Επίσης, αξίζει να αναφερθεί το γεγονός ότι οι παίκτες δε χρειάζεται να είναι όρθιοι, αλλά καθιστοί μπροστά στον αισθητήρα, όπως είναι λογικό άλλωστε.Η πρώτη επαφή το cockpit του mech γίνεται μέσω του tutorial, το οποίο αναλαμβάνει να εξηγήσει τις λειτουργίες όλων των οργάνων του άρματος και αρχικά η εμπειρία φαντάζει ιδιαίτερα ελκυστική. Δυστυχώς όμως, τα προβλήματα στο χειρισμό δεν αργούν να εμφανιστούν και πολύ γρήγορα γίνεται αντιληπτό πως το να πιλοτάρεις ένα VT δεν είναι και η πιο εύκολη υπόθεση.

Steel Battalion: Heavy Armor Image 04

Πολύ γρήγορα γίνεται εμφανές το γεγονός πως η αναγνώριση των κινήσεων από το Kinect είναι στη καλύτερη των περιπτώσεων κακή, με το περιφερειακό να καταχωρεί τελείως διαφορετικές εντολές από αυτές που δίνει ο παίκτης. Δεν είναι λίγες οι φορές που θα καλούμαστε να τραβήξουμε το μοχλό εξαερισμού της καμπίνας και θα ανοίγει ο πίνακας έκτακτης ανάγκης ή αντί της επιλογής διαφορετικού τύπου πυραύλων θα ανοίγει το ραντάρ. Αυτά τα προβλήματα μπορεί να μην προκαλούν εκνευρισμό στο tutorial, από τη πρώτη αποστολή όμως θα κάνουν αισθητή τη παρουσία τους, αφού σε συνδυασμό με την αυξημένη δυσκολία και την ανάγκη οι κινήσεις να γίνονται μέσα σε δευτερόλεπτα, καθιστούν την όλη εμπειρία από δυσάρεστη μέχρι παντελώς unplayable.
Η κακή ανταπόκριση του Kinect κρύβει και μια άλλη πτυχή του gameplay, η οποία δεν είναι άλλη από το φτωχό σχεδιασμό. H τεχνητή νοημοσύνη είναι στις περισσότερες των περιπτώσεων απογοητευτική, καθώς το εχθρικό πεζικό απλά κάθεται σε ένα σημείο και πυροβολεί προς το μέρος μας, περιμένοντας να το σκοτώσουμε, ενώ το ίδιο ισχύει και με τα αντίπαλα VTs, τα οποία εκτελούν ορισμένες απλές κινήσεις και απλά πυροβολούν, χωρίς να εκτελούν κάποια κίνηση αποφυγής πυρών. Ούτε οι ίδιες οι αποστολές δε μπορούν να δώσουν κάποιο ενδιαφέρον, αφού τις περισσότερες φορές δε διαρκούν πάνω από λίγα λεπτά και συνήθως δεν απαιτούν κάτι παραπάνω από την εξόντωση όλων των αντιπάλων. Τέλος, πρέπει να αναφερθεί πως ο τίτλος δίνει τη δυνατότητα co-op παιχνιδιού, σε συγκεκριμένες αποστολές όμως, κάτι που ελάχιστα πρόκειται να απασχολήσει όποιον αποφασίσει να ασχοληθεί με τον τίτλο, αφού δύσκολα κάποιος θα ενδιαφερθεί για το co-op, ενώ οι πιθανότητες κάποιος να βρει συμπαίκτη είναι απειροελάχιστες.

Steel Battalion: Heavy Armor Image 05

Η αλήθεια είναι πως καλές ιδέες υπάρχουν από πλευράς ομάδας ανάπτυξης. Όταν για παράδειγμα κάποιο μέλος του πληρώματος πεθάνει κατά τη διάρκεια της μάχης, οι ίδιοι οι παίκτες θα πρέπει να εκπληρώσουν τα καθήκοντά του (όπως για παράδειγμα η αλλαγή «ζώνης» στο πολυβόλο), ενώ στην επόμενη αποστολή θα αντικατασταθούν από κάποιο νέο στρατιώτη, ο οποίος και θα παραμείνει μέχρι το τέλος του campaign (εφόσον δεν έχει τη τύχη του προκατόχου του). Επιπρόσθετα, οι όποιες τρύπες μπορεί να δημιουργηθούν στο σασί του άρματος από τα βλήματα θα παραμείνουν και στις επόμενες αποστολές, δίνοντας την ευκαιρία στο εχθρικό πεζικό να σκαρφαλώσει στο VT και να προσπαθήσει να εξουδετερώσει το πλήρωμα πετώντας μια χειροβομβίδα ή πυροβολώντας αδιακρίτως στο κενό. Δυστυχώς βέβαια, όλες αυτές οι καλές ιδέες πηγαίνουν χαμένες, αφού κανείς δε πρόκειται να δει πέρα από την απογοητευτική ανταπόκριση του αισθητήρα στις κινήσεις των χεριών. Η κατάσταση μπορεί να διορθωθεί σε έναν (πολύ) μικρό βαθμό αν βρισκόμαστε σε καλά φωτισμένο χώρο, με μεγάλη απόσταση και χωρίς  κανένα απολύτως αντικείμενο ανάμεσα στο Kinect και τον παίκτη, αλλά και πάλι η διαφορά είναι από μικρή ως ανεπαίσθητη.

Steel Battalion: Heavy Armor Image 06

Από τεχνικής άποψης τα πράγματα δεν είναι και τόσο άσχημα. Η ομάδα ανάπτυξης φαίνεται να έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στην απεικόνιση του cockpit του VT, με όμορφο σχεδιασμό και λεπτομερέστατη απεικόνιση. Εξίσου καλή δουλειά έχει γίνει και στο περιβάλλον, με την καταστροφή του πολέμου να είναι παντού εμφανής, συμβάλλοντας τα μέγιστα στη δημιουργία της ανάλογης ατμόσφαιρας. Από την άλλη, το lip syncing, όπως και το facial animation των μελών του πληρώματος, θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερο. Ο ηχητικός τομέας ακολουθεί στα ίδια επίπεδα, με όμορφα εφέ και πολύ καλό voice acting (πλην του πρωταγωνιστή, ο οποίος παραμένει σιωπηλός σε όλη τη διάρκεια της περιπέτειας).



Η αλήθεια είναι πως όταν κάποιος εξετάζει το Steel Battalion: Heavy Armor δε μπορεί παρά να διαπιστώσει μια χαμένη ευκαιρία. Από πολλές απόψεις. Αφενός μια χαμένη ευκαιρία για έναν πραγματικά core τίτλο για το Kinect που θα μπορούσε να παραδώσει μια πραγματικά εντυπωσιακή εμπειρία, κάνοντας πολλούς να δουν το περιφερειακό του Xbox 360 με άλλο μάτι. Αφετέρου μια χαμένη ευκαιρία για τη FROM SOFTWARE να αναβιώσει ένα «δύσκολο» franchise και μάλιστα με τον πιο έξυπνο τρόπο. Οι έξυπνες ιδέες, η σωστή ατμόσφαιρα, όλα είναι εκεί. Ακόμα και οι άστοχες επιλογές στο σχεδιασμό από πλευράς ανάπτυξης θα μπορούσαν να παραβλεφθούν αν η ανταπόκριση του Kinect ήταν τόσο κακή. Δυστυχώς όμως όταν ένας τίτλος είναι παντελώς unplayable, όλα τα υπόλοιπα απλά έρχονται σε δεύτερη μοίρα.
 

3

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
7 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • mysterious
    • Παιχνίδι που βασίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στο kinect έχει ΚΑΚΙΣΤΗ ανταπόκριση.Άντε μετά να μην απορήσεις πως στο καλό βγήκε στην αγορά...

    • gamer 96
    • πηρε αυτο που του αξιζει γιατι 3 = assasins creed 3 !!!

    • nfs_maniac
    • Μισείς κάποιον? Κάνε του ένα δώρο....

    • Giounis
    • Popo to eskises telios.Vasika einai poli kako simfono apolitos

    • johnaras002
    • Άμα είχατε δει το video review του Angry Joe για αυτό το σκουπίδι θα είχατε αποφύγει μεγάλο κόπο.

    • Connie GR
    • Είναι πραγματικά κρίμα, γιατί υπήρχαν πολύ καλές ιδέες. Τα όποια ατοπήματα θα μπορούσαν να παραβλεθούν -εύκολα ή δύσκολα- αν δεν ήταν τόσο κακή η ανταπόκριση του Kinect. Αλλά εν προκειμένω είναι απλά χείριστη! Ο τίτλος είναι απλά unplayable...

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!