Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

The Greek Way: Σπάζοντας ρεκόρ

Πριν από μερικές ημέρες κάναμε ποδαρικό για τη νέα σεζόν στα blogs με το πρώτο άρθρο της στήλης The Greek Way για το 2016. Σε αυτό το άρθρο γράψαμε για το…sold-out που έγινε σε επίπεδο hardware στα καταστήματα λιανικής της χώρας μας και το πόσο σημαντικό είναι αυτό που συνέβη, ειδικά με τα ιδιαίτερα επιβαρυμένα οικονομικά της πλειοψηφίας των καταναλωτών. Λίγες μέρες μετά τη δημοσίευση του άρθρου, δέχτηκα αρκετά τηλεφωνήματα και προσπάθησα να μαζέψω όλη τη σχετική πληροφορία, έχοντας αφήσει τη σκόνη να κάτσει και τους υπεύθυνους να βγάλουν πιο χρήσιμα συμπεράσματα από τα όσα καταγράφηκαν μέσα στις γιορτές.

Το εντυπωσιακό είναι πως η εκτίμηση που είχα κάνει για περί τα 10.000 πωληθέντα PS4 μέσα στο Δεκέμβριο ήταν λανθασμένη. Μάλιστα ήταν τόσο λανθασμένη που όταν κατάφερα να βγάλω το τελικό συμπέρασμα, ανακάλυψα ότι ο αριθμός κινήθηκε σχεδόν στα διπλάσια! Δηλαδή, περί τα 20.000 PlayStation 4 έφυγαν από τα ράφια των καταστημάτων και έφτασαν στα χέρια συμπολιτών μας που πλέον μετρώνται στην εγκατεστημένη βάση της κονσόλας.



Το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι πως όσοι εκπρόσωποι του λιανεμπορίου επικοινώνησαν μαζί μου, μου είπαν ότι το τελικό αποτέλεσμα ήταν πέραν πάσης πρόβλεψης και ως εκ τούτου αρκετά καταστήματα έμειναν κοντά στην Πρωτοχρονιά χωρίς στοκ. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες που εμπορεύονται videogames στη χώρα μας, μου ανέφερε πως πάνω από το 40% των συστημάτων PlayStation 4 που πούλησε το 2015, έφυγαν από τα ράφια της μέσα στον τελευταίο μήνα του 2015.

Η δυναμική που έχει καταγραφεί είναι σημαντική και το θετικό (για την αγορά μας) είναι πως μαζί με το PS4 έφυγαν και αρκετές κονσόλες Xbox One, διατηρώντας ωστόσο την αναλογία που κινείται (χοντρικά) από το 8:1 στο 10:1. Κάτι τέτοιο σημαίνει πως σε μια ελληνική αγορά που δείχνει σαφώς να είναι PlayStationοκρατούμενη και η νέα πρόταση της Microsoft έφτασε σε «φρέσκα» χέρια.

Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ευελπιστούμε να οδηγήσει και σε περισσότερες πωλήσεις software, μιας και πλέον οι προσφορές είναι αρκετές και μάλιστα καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς. Αναμένουμε δε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα νούμερα της GfK Hellas για το δίμηνο Δεκέμβριος-Ιανουάριος, έτσι ώστε να δούμε το κατά πόσο καλύφθηκαν οι νέοι κάτοχοι κονσολών από τα bundles ή έσπευσαν να προμηθευτούν games που είχαν εμφανιστεί στα ράφια μέσα στη χρονιά.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
12 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Scott_Pilgrim
    • Δεν μπορώ να πω πως μου κάνει εντύπωση αλλά κρίμα. Θα ήταν καλό να έπαιρνες και τηλεφωνήματα για περισσότερες πωλήσεις για το Xone. Τουλάχιστον βλέπουμε πως λεφτά υπάρχουν. :P

    • Sephiroth
    • Εξαιρετικές οι πωλήσεις για την εποχή που περνάει η αγορά και τρομακτικό το νούμερο των 20κ για το PS4... Απλά για το One φαίνεται ότι κινείται στην κλασική δυναμική που έχει χτίσει. Καλό (έστω) ότι κατάφερε να διατηρήσει αυτή την αναλογία και να κερδίσει από την καλή πορεία των γιορτών σε όλο το gaming hardware

    • SilentPoet
    • Εγώ να κάνω μια χαζή ερώτηση; Γιατί η Microsoft δεν βάζει ΠΟΥΘΕΝΑ μια διαφήμιση για το xbox1; Μόνο αποσπασματικά είδα στην τηλεόραση για λίγες μέρες ένα σποτ με τη Λάρα από τα Public αν δεν κάνω λάθος. Πως περιμένει να φτάσει σε κοινό που δεν έχει ή κοινό που σκέφτεται να αγοράσει κονσόλα; Παύλο, διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, η Lara δεν θα ήταν ένας καλός τρόπος να διαφημίσει την αποκλειστικότητά του το Xbox και να δείξει στους Έλληνες πως υπάρχει ως κονσόλα; Είναι δυνατόν δηλαδή να συζητάμε γατί δεν πούλησε το Xbox όταν πχ. μπαίνεις σε όλα τα εξειδικευμένα ελληνικά σάιτ και τα βλέπεις τίγκα στις διαφημίσεις του Play;

    • PocoB
    • Στην Ελληνική αγορά, το console gaming είναι άμεσα συνδεδεμένο με την Sony στα μυαλά των gamers. Αν παρατηρήσουμε και την προηγούμενη γενιά, θα δούμε πως το 360 πήρε momentum αφού το PS3 έχτισε μια τεράστια εγκατεστημένη βάση. Άρα οι χρήστες που είχαν ήδη PS3, μάλλον πήραν το 360 για να αποκτήσουν πρόσβαση στα exclusives του. Επίσης για να μην κρυβόμαστε και πίσω από τα δάχτυλο μας το 360 ανέβηκε πολύ από την ώρα που βγήκε το exploit που σου επέτρεπε να παίξεις κόπιες σε κάθε μορφή.
      Νομίζω πως και τώρα το One θα ανέβει σε πωλήσεις όταν αρχίσουν οι χρήστες του PS4 να to αγοράζουν ως δεύτερη κονσόλα. Κρίμα πάντως γιατί δεν υπολείπεται σε specs, παρέχει ευρύτερο functionality (πχ DLNA, Kinekt actions), έχει ωραία exclusives και τα free παιχνίδια που δίνει η MS μέσω της συνδρομής, είναι ποιοτικότερα από αυτά της Sony.
      Στο τέλος της ημέρας αγοράζουμε ό,τι παίζουν και οι φίλοι μας για να παίζουμε παρέα, μια που το σύνολο των gamers αναλώνεται σε multiplayer εμπειρίες. Η λογική των achievements, team talk, κλπ ακολουθεί την φρενίτιδα της εποχής για την συμμετοχή σε online communities, οπότε οι παρέες θα καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις διακυμάνσεις της αγοράς.

    • OSjohnFP7
    • Σίγουρα το playstation στην Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά,αλλά τα σημαντικό σε αυτήν την είδηση είναι ότι η αγορά των videogames στις γιορτές κινήθηκε εντυπωσιακά.ΜΑΚΑΡΙ να μπορούμε όλο και περισσότεροι να αγοράζουμε τις αγαπημένες μας κονσόλες (και παιχνίδια) σε αυτή την άθλια χώρα που ζούμε,γιατί τα οικονομικά μας έχουν πέσει στα τάρταρα!!

    • vonzuchter
    • @silent poet. γιατι δεν την ενδιαφερει η Ελληνικη αγορα ουτε εχει καποιο νοημα να πεταξει λεφτα σε διαφημηση. ο Ελληνας playstation θα παρει. PS και PRO δε θα πεθανουν ποτε στην Ελλαδα

    • lovesfool
    • @silent poet. Αν και το απάντησε αρκετά ικανοποιητικά ο vonzuchter, θα κάνω μία απόπειρα να στο απαντήσω από άλλη οπτική.

      Ο λόγος που δεν διαφημίζει η MS είναι επειδή δεν μπορεί να προσμένει σε ανταπόκριση της επένδυσής της. Το οικονομικό περιβάλλον της χώρας είναι εχθρικό. Η αγορά είναι σχετικά μικρή. Οι συνθήκες μη-ευνοϊκές.

      Επιπλέον, η παγκόσμια πορεία της κονσόλας είναι σε χαμηλά επίπεδα. Όπως και να το κάνουμε, η Ελλάδα είναι μέρος της ευρύτερης Ευρωπαϊκής αγοράς. Σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό ακολουθεί τις ίδιες τάσεις.

      Το κόστος της επένδυσης σε διαφήμιση που θα έπρεπε να κάνει η MS για να μπορέσει να χτυπήσει ανταγωνιστικό μερίδιο αγοράς απέναντι στο PS4, σε αυτή τη χρονική στιγμή του κύκλου ζωής των κονσολών, με την παρούσα βιβλιοθήκη και το παρόν πρόγραμμα κυκλοφοριών, είναι τόσο μεγάλο που δεν καλύπτεται από το κέρδος πώλησης 20-30.000 κονσολών / έτος, όπως προκύπτει ότι είναι οι πωλήσεις του PS4 το 2015 από αυτά που γράφει ο Παύλος.

      Τόσο απλά. Η επένδυση δεν έχει νόημα σε αυτή τη χρονική στιγμή και με αυτές τις συνθήκες.

      Πάντως, για να κρίνουμε πόσο εντυπωσιακό είναι το νούμερο ή όχι, θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε πόσες κονσόλες πουλήθηκαν συνολικά τον Νοέμβριο - Δεκέμβριο, πόσες είχαν πουληθεί αντίστοιχα τον Νοέμβριο - Δεκέμβριο του 2008 ή 2009 ή 2010, για παράδειγμα και πόσα PS3 είχαν πουληθεί τότε σε σχέση με το PS4 τώρα. Τα νούμερα είναι παραπάνω από θετικά για το PS4, αλλά μόνο υπό το πρίσμα "για τις εποχές που ζούμε", τόσο στη χώρα μας, όσο και σε ότι αφορά την πορεία της βιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

    • Axreios
    • Επίσης, για κάποιον που έιναι ήδη συνδρομητής στις online υπηρεσίες σε μία εκ των δύο εταιριών, είναι πιο προσιτό να μεταβεί στην αντίστοιχη next gen κονσόλα της εταιρίας που είναι εγγεγραμμένος καθώς ακόμα και σκέτη να την αγοράσει θα μπορεί να αποκτήσει κάποιους δωρεάν τίτλους. Με βάση λοιπόν τα νούμερα των προηγούμενων πωλήσεων του ps3 και θεωρώντας πως οι περισσότεροι χρησιμοποιούν το plus είναι σχεδόν αναμενόμενο ότι θα μεταβούν στο ps4. Φυσικά δεν αναφέρομαι σε χρήστες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν και τις 2 κονσόλες ή μπορούν να διαθέτουν χρήματα για αγορά αρκετών τίτλων σε ένα μήνα.

    • xGodKilleRx
    • @Axreios ο αριθμός των PS Plus μελών στην προηγούμενη γενιά ήταν μικρός σε παγκόσμιο επίπεδο, φαντάσου στην Ελλάδα πόσο πιο κάτω θα ήταν. Απλά το Playstation σαν brand είναι πιο δυνατό στη χώρα μας (κι όχι μόνο).

    • periklis
    • αν δεν αλλαξουν τακτικοι οι αμερικανάκηδες στα περι σχεδιασμού και design τοτε μη περιμενουν πολλά...
      Εχουν αυτη τη λογικη του ογκου....muscle cars, muscle design, γωνίες, κτλ......Συγκρινε ps4 με Χοne....η κομψοτητα κοντρα στην κλασικούρα.....

    • vagos1983
    • @lovesfool σιγα μην ειναι και εμπολεμη ζωνη η ελληνικη αγορα...τοσα χρονια τι εχει κανει στην ελληνικη gaming κοινοτητα να ανεβασει τις πωλησεις της?απλα δεν την νοιαζει...και 20000 μηχανακια να πουλησει τι να τα κανω αυτα ειναι πωλησεις μερας στο αμερικα.
      τις φαπες που εχει φαει η σονυ απο τις ζημιες αλλα προσπαθει ακομα και στην ελληνικη ταπεινη αγορα με προσθηκες τιτλων με ελληνικη μεταγλωτιση και ελληνικο μενου δεν ειναι αξιολογα?
      το one αξιολογο μηχανημα αλλα αμα δεν το προωθουν σωστα πως θα κανει πωλησεις?
      εδω βλεπεις ολα τα site κανουνε διαγωνισμους με απειρα promο ps4 παιχνιδια και τιγκα διαφημισεις οπως ειπε ο @silentpoet απο playstation.
      καποιος δεν κανει καλα την δουλεια του πολυ απλα και το marketing της μικρομαλακης ειδικα στην ελλαδα ειναι ανυπαρκτο.

*