Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Oculus VR @ E3 2015: Xbox photo bomb

Και έτσι απλά έπεσε η πρώτη μπαλοθιά για τη φετινή E3. Η παρουσίαση της Oculus VR για το Oculus Rift θεωρήθηκε εκ των προτέρων δεδομένο ότι θα αφορά πάνω από όλα το PC και ύστερα οποιονδήποτε άλλον. Το τελευταίο πράγμα που περίμενε κανείς είναι να γίνει τόσος λόγος για το Xbox One, έστω και εμμέσως.



Το τελικό headset και η υπόθεση “χειριστήριο”
Είδαμε το ένα πρωτότυπο πίσω από το άλλο τα τελευταία χρόνια, αλλά παρουσιάστηκε επιτέλους το τελικό ασύρματο headset που θα μπορέσουν να πιάσουν στα χέρια τους οι καταναλωτές. Η κεντρική ιδέα δεν αλλάζει φυσικά, ούτε η βασική αισθητική. Κατά την Oculus όμως το συγκεκριμένο μοντέλο είναι πιο ελαφρύ από κάθε προηγούμενο, έχει, ευτυχώς, ενσωματωμένα -αλλά αφαιρούμενα- ακουστικά (με το κλισέ του ψευδοπεριφερειακού ήχου φυσικά), επιτρέπει την προσαρμογή της απόστασης που χωρίζει του φακούς, όχι μόνο της απόστασης από τα μάτια του χρήστη. Προκειμένου να εξυπηρετηθούν καλύτερα όσοι φορούν γυαλιά, το εσωτερικό face plate θα είναι αφαιρούμενο ώστε να προκύψει ο απαραίτητος χώρος για τέτοιες περιπτώσεις. Για το κάτι παραπάνω το Oculus Rift θα έρχεται με υφασμάτινο φινίρισμα.



Κάθε Oculus Rift που θα βγει στην αγορά από το πρώτο τρίμηνο του 2016 θα έρχεται μαζί με χειριστήριο του Xbox One και τον απαραίτητο ασύρματο δέκτη ώστε να λειτουργήσει αυτό με Windows 10. Είναι δεδομένο ότι χρειαζόταν κάποιο χειριστήριο, εκείνο του Xbox One είναι αυτό με την καλύτερη υποστήριξη στο PC, εντός και εκτός Steam, άρα θα συνοδεύει τελικά το VR headset της Oculus. Ωστόσο η εταιρεία έχει διαφορετικά πλάνα για το μέλλον. Για αυτό και παρουσίασε το δικό της χειριστήριο, η προσωρινή ονομασία του οποίου είναι Half Moon και χρησιμοποιεί σύνολο τεχνολογιών που η εταιρεία ονομάζει Oculus Touch. Πρόκειται ουσιαστικό για διπλό χειριστήριο με motion sensors και ιδανικά ο παίκτης θα κρατά και από ένα μέρος σε κάθε χέρι. Η μορφή στην οποία παρουσιάστηκε λέγεται πως δεν είναι η τελική και το πιστεύουμε απόλυτα. Αν ήταν τόσο κοντά στην τελειοποίησή του η εταιρεία, τότε δεν θα χρειαζόταν καν να επιστρατευθεί το χειριστήριο του Xbox One.



Κάθε μέρος του χειριστηρίου έχει έναν αναλογικό μοχλό, δύο κανονικά πλήκτρα, αλλά και δύο αναλογικές σκανδάλες. Μία στο πίσω μέρος για το δείκτη και μία στη λαβή για τον παράμεσο. Το σύνολο συμπληρώνεται από “ημισέληνο” (εξ ου και η κωδική ονομασία “Half Moon” που χρησιμοποιείται εντός της εταιρείας) με επιπλέον αισθητήρες. Αυτοί επιτρέπουν στο σύστημα να παρακολουθεί τη θέση των χεριών στο χώρο, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που γίνεται και με το headset. Ωστόσο υποτίθεται ότι μπορεί να γίνεται αντιληπτή και η θέση (όχι όμως η κίνηση γενικότερα) των δακτύλων χάρη σε αισθητήρες στο εσωτερικό του χειριστηρίου. Το σύστημα θα είναι σε θέση να αναγνωρίσει απλές χειρονομίες που χρησιμοποιούν δείκτη και μέσο (προφανώς χάρη στις αντίστοιχες σκανδάλες). Υπάρχει και μηχανισμός ανάδρασης ώστε να αντιλαμβάνεται ο χρήστης ότι έρχεται σε επαφή με κάποιο εικονικό αντικείμενο.

Το Half Moon αποτελεί απόπειρα να “μπει” ακόμη περισσότερο ο παίκτης στον εικονικό κόσμο, αλλά και να σταθεί το ευρύτερο σύστημα της Oculus απέναντι σε εκείνο που ετοιμάζει η Valve σε συνεργασία με την HTC, δηλαδή το HTC Vive. Σε εκείνο το σύστημα ανιχνεύονται τα χέρια αλλά, στο μέτρο του δυνατού, η κίνηση του παίκτη στον πραγματικό χώρο. Το τελευταίο ειδικά φαίνεται να παραμένει προνόμια του HTC Vive.

Oculus Home
Το Oculus Home δεν είναι παρά το user interface (η διεπαφή χρήστη ελληνιστί) μέσω της οποίας θα χειρίζεται κανείς οτιδήποτε σχετικό με το σύστημα. Ενεργοποιείται με το που τοποθετείται η συσκευή στο κεφάλι του χρήστη. Από εδώ είναι δυνατή η επιλογή παιχνιδιού, η πρόσβαση στη λίστα των φίλων αλλά ακόμη και η δοκιμή τίτλων πριν την αγορά. Για πρακτικούς φυσικά λόγους η εταιρεία ετοιμάζει και 2D interface ώστε όλα αυτά να είναι δυνατά, με εξαίρεση τα VR demos προφανώς, από τον υπολογιστή, δηλαδή χωρίς το ίδιο το headset. Αλλιώς θα έπρεπε να το φοράμε κάθε φορά για να…χαζεύουμε τις βιτρίνες.



Software
Τίποτα δεν έχει νόημα (ή ελπίδα) χωρίς games όμως. Επόμενο ήταν να προβληθούν μικρές γεύσεις από τίτλους που ετοιμάζονται για το σύστημα, αλλά και να αναφερθούν επιπλέον developers που έχουν πράγματα στα σκαριά, έστω και αν δεν είναι ώρα να αποκαλυφθούν. Ξεκινώντας ανάποδα λοιπόν, το Oculus Rift έχει να λαβαίνει από:

• 4A Games
• Carbon Games
• CCP Games
• Climax
• Coatsink
• Glu
• Gunfire Games
• Harmonix
• High Voltage Games
• Insomniac Games
• Ozwe
• Playful
• Ready at Dawn
• Sanzaru Games
• Signal Studios
• Square Enix

Ενώ οι τίτλοι που προβλήθηκαν είναι οι εξής:

• EVE Valkyrie (CCP Games)
• Chronos (Gunfire Games)
• Edge of Nowhere (Insomniac Games, Oculus Rift-exclusive)
• Damaged Core
• VR Sports Challenge (Sanzaru Games)
• Lucky’s Tale (Playful)
• Esper (Coatsink)
• AirMech VR (Carbon Games)

Η έκπληξη ήταν φυσικά το Edge Of Nowhere που αναπτύσσεται από την Insomniac Games και χαρακτηρίζεται αποκλειστικότητα του Oculus Rift. Είναι 3rd person action adventure που λαμβάνει χώρα στην Ανταρκτική. Οι παίκτες καλούνται ουσιαστικά να εντοπίσουν μια ομάδα από αγνοούμενους εξερευνητές, για να καταλήξουν τελικά σε αχαρτογράφητες περιοχές, έναν παράξενο κόσμο που θα τους προκαλέσει και ψυχολογικά. Αυτός είναι ο στόχος τουλάχιστον. Αναρρίχηση σε βουνά, κατασκευή αυτοσχέδιων όπλων και άλλα είναι τα εργαλεία της επιβίωσης αλλά και της διατήρησης της…γνωστικότητας.


Το Chronos με τη σειρά του είναι RPG, ο πρωταγωνιστής του οποίου, η οποία έκπληξη, θέλει να σώσει την πατρίδα του από το κακό. Θα βρεθεί σε λαβύρινθο, ο οποίος κρύβεται όσα χρειάζεται για να το πετύχει. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι ο λαβύρινθος ανοίγει μια φορά το χρόνο και κάθε φορά που ο παίκτης αποτυγχάνει σε κάποια δοκιμασία, βγαίνει εκτός και περιμένει να έρθει ο νέος χρόνος.



Η Oculus VR υπόσχεται ότι θα στηρίξει developers με 10 εκατομμύρια δολάρια στο σύνολο. Αν πάλι δεν φτάνουν, φανταζόμαστε πως όλο και κάπως θα βοηθήσει η Facebook, στην οποία και ανήκει η εταιρεία στην οποία “κόβει” βόλτες ο John Carmack.

Και μετά ήρθε το Xbox
Είπαμε ήδη ότι το χειριστήριο του Xbox One θα συνοδεύει κάθε Oculus Rift, αλλά η εμπλοκή της Microsoft στα της Oculus αποδείχθηκε λίγο πιο έντονη, χωρίς να είναι απαραίτητα ξεχωριστή.



Η πιο παράξενη ανακοίνωση λοιπόν συνδύασε Xbox app, Windows 10 και game streaming από το Xbox One στο PC και από εκεί στο Oculus Rift. Άρα έχουμε να ανησυχούμε για latency από την κονσόλα προς το PC, ύστερα προσθέτουμε την ανησυχία για latency από το PC στο Oculus Rift και στο τέλος αναρωτιόμαστε ποιο είναι το κέρδος, ακόμη και αν το latency κατάφερνε να μηδενιστεί. Ποια θα είναι η εικονική πραγματικότητα του θέματος; Σε αυτήν την περίπτωση λοιπόν, ο χρήστης θα βλέπει ότι βρίσκεται σε εικονικό play room και τα του παιχνιδιού θα προβάλλονται στην εξίσου εικονική γιγαντοοθόνη. Οι λειτουργίες του Xbox Live θα λειτουργούν κανονικά, κάποιο προφανές κέρδος δεν αντιλαμβανόμαστε πέραν του αποκλεισμού από τον περιβάλλοντα χώρο, VR gaming δεν λέγεται αυτό το αποτέλεσμα. Οπότε ή μας λείπει κάποιο σημαντικό κομμάτι που θα αποκαλυφθεί αργότερα από την ίδια την Microsoft, ή η όλη κίνηση είναι η ιδέα κάποιου marketer για να μας πείσει ότι η έννοια VR είναι σχετική. Πάντως, το καλό της, μάλλον, της υπόθεσης αφορά περισσότερο τους χρήστες PC, αφού, αν δεν έχουν μεγάλη οθόνη εκτός PC και για το Xbox One, θα μπορούν να βασιστούν στην εντύπωση που θα δημιουργεί το Oculus Rift. Άρα το Oculus Rift θα τελεί χρέη personal viewer. Έστω και αν ο εικονικός χώρος είναι γεμάτος με Xbox Avatars.



Γίνεται της εικονικής πραγματικότητας
Η εμπλοκή του Xbox, σε αυτήν τη χρονική στιγμή πάντα, αφήνει περιθώρια για διάφορες ερμηνείες. Όπως ανέφερε και ο Kudo Tsunoda, το HoloLens είναι περίπτωση mixed reality, όχι virtual reality. Φέρνει εικονικά στοιχεία στον κόσμο του παίκτη, ενώ στη δεύτερη περίπτωση ο παίκτης μπαίνει μέσα σε έναν εικονικό κόσμο. Η συνεργασία αυτή, τρόπον τινά, ίσως καλύπτει, επικοινωνιακά έστω, ένα κενό. Η Microsoft δεν έχει πρόταση στην κατηγορία VR, δεν ξέρουμε αν προμηνύεται κάποια περίεργη (αλλά μάλλον τεχνικά ασύμφορη) υποστήριξη του Oculus Rift από το ίδιο το Xbox One, ταυτόχρονα δεν θέλει να φανεί ότι δεν κάνει και τίποτα για αυτό.

Στον ιδανικό κόσμο όπου το latency κατά το streaming σημάτων είναι μυθικό τέρας, η Microsoft θα μπορούσε να πει ότι “έχει” (η ποιητική αδεία είναι έντονη εδώ) πρόταση έναντι του Project Morpheus στο πεδίο των κονσολών και έναντι του Vive της Valve, στο πεδίο του PC. Αλλά δεν ζούμε σε αυτόν τον ιδανικό κόσμο. Για την ώρα η Microsoft κινείται για να κερδίσει εντυπώσεις. Μένει να κερδίσει και περισσότερη ουσία.

Για την Oculus τα πράγματα είναι κάπως πιο απλά. Η συμφωνία με την Microsoft όλο και κάποιο έσοδο θα φέρνει. Ειδικά δε η επιλογή του χειριστηρίου του Xbox One υποδηλώνει ότι θέλει να φτάσει όσο πιο νωρίς γίνεται στην αγορά το Oculus Rift, χωρίς να μένει χώρος να υπονοηθεί ότι δεν είναι “ολοκληρωμένη” πρόταση. Άλλωστε το Project Morpheus της Sony συνεργάζεται DualShock 4 και PS Move. Το HTC Vive συνεργάζεται με κλασικά και SteamVR controllers και τα Lighthouse (που ανιχνεύουν την κίνηση του παίκτη στο χώρο). Η Oculus έπρεπε να κάνει κάτι, φτάσαμε στο χειριστήριο του Xbox One όσο περιμένουμε για τα “Half Moon” και μετά βλέπουμε. Με αυτή τη μέση λύση το Oculus Rift είναι πιθανό να ριχτεί πρώτο στην αγορά, με το Morpheus της Sony να ακολουθεί, μάλλον, χρονικά και το HTC Vive, που σίγουρα θα είναι και ακριβότερο όλων, να έρχεται με κλασικούς ρυθμούς Valve. Δηλαδή όταν και όποτε είναι έτοιμο.

Το ζήτημα που αργά ή γρήγορα θα ταλανίσει όλον τον κλάδο της εικονικής πραγματικότητας, όσον αφορά στο gaming βέβαια, είναι πως η εκάστοτε ομάδα ανάπτυξης θα πρέπει πλέον να βλέπει πόσοι έχουν PC, πόσοι έχουν Oculus Rift ή/και HTC Vive και ποιοι έχουν ποια χειριστήρια. Και στο τέλος κάπως θα βγαίνει και η απόφαση ότι πρέπει να υποστηριχθεί ο ένας ή ο άλλος συνδυασμός. Ή όλοι ταυτόχρονα. Και ο λαός ξέρει τι λέει για τα καρπούζια και τις μασχάλες.

Πάντως αναρωτιόμαστε περισσότερο για το Edge Of Nowhere της Insomniac Games. Αν μη τι άλλο είναι ο πρώτος τίτλος VR της εταιρείας και, ταυτόχρονα, ο πρώτος "κανονικός" της αποκλειστικά για PC.

Κάτι τέτοιες μικρές εκπλήξεις κάνουν τη διαφορά.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
2 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Oculus VR

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Oculus VR

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Oculus VR

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Oculus Rift
      • 8.1 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (4)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.oculusvr.com/ FOLLOWERS 3 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • goalzila
    • Οπότε ή μας λείπει κάποιο σημαντικό κομμάτι που θα αποκαλυφθεί αργότερα από την ίδια την Microsoft, ή η όλη κίνηση είναι η ιδέα κάποιου marketer για να μας πείσει ότι η έννοια VR είναι σχετική. - Αν δεν ισχύει το πρώτο δε ξέρω τι να πω,έχει πέσει ήδη πολύ κράξιμο και δικαιολογημενα αφού δεν υπήρχε κανένα νόημα σε αυτό το πράγμα...

*