Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

DOOM Closed Beta Preview

Όταν ανοίγεις κουβέντα, οποιουδήποτε είδους κουβέντα, για το DOOM, η πορεία που μπορεί αυτή να ακολουθήσει είναι κάτι σαν μπαλαντέρ. Ποτέ δεν ξέρεις πού μπορεί να σε βγάλει. Πολλές από αυτές ξεκίνησαν με την αποκάλυψη του reboot από την Bethesda, στην παρθενική της παρουσίαση σε E3, μόλις το περασμένο καλοκαίρι. Αρκετοί ήταν αυτοί που μετά το -επίσης reboot- του 2003, σκέφτηκαν πως το θρυλικό franchise της id Software δε θα δει ποτέ ξανά τις παλιές του δόξες, και η αποκάλυψη της φετινής Ε3 συνοδεύτηκε από αρκετή αμφισβήτηση, αλλά και συγκρατημένη αισιοδοξία παρόλα αυτά. Η αλήθεια είναι πως ένα όνομα σαν αυτό του DOOM δεν είναι και η «ευκολότερη» κληρονομιά που μπορεί να σε ακολουθεί, όταν σχεδιάζεις την επανεκκίνηση ενός εκ των σημαντικότερων τίτλων στην ιστορία όχι μόνο του είδους, αλλά και ολόκληρης της βιομηχανίας.


Με το gameplay να ακολουθεί την old-school προσέγγιση, ο κάθε παίκτης έχει δύο όπλα, ένα αντικείμενο (χειροβομβίδα ή teleporter, στην beta τουλάχιστον) και…αυτό είναι όλο.

Τα trailers, όσο χορταστικά και αν ήταν, μπορεί να έδωσαν μια πρώτη γεύση όσον αφορά στο τι μπορεί να περιμένει το κοινό, ωστόσο τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με το hands-on, και αυτό ακριβώς το κενό φρόντισε να καλύψει η Bethesda με την κυκλοφορία της alpha αλλά και της closed beta. Στην τελευταία ήταν που και το Enternity είχε τη δυνατότητα να δοκιμάσει τον τίτλο και να βγάλει τα συμπεράσματά του, σε ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο frags, respawns και άπειρο gore. Όπως ήταν εκ των προτέρων γνωστό, η closed beta κάλυπτε μόνο το multiplayer κομμάτι του τίτλου, και δη 2 από τα μέχρι στιγμής 6 επιβεβαιωμένα modes, τα Team Deathmatch και Warpath. Οι κανόνες είναι αρκετά απλοί, αφού οι παίκτες πρέπει να διαλέξουν ένα από τα τρία διαθέσιμα classes (ή να φτιάξουν το δικό τους, μετά από ελάχιστα matches), να μπουν στην αρένα και πολύ απλά να σκοτώσουν οτιδήποτε κινείται και δε φέρει το χρώμα της ομάδας τους.
Τα trailers, όσο χορταστικά και αν ήταν, μπορεί να έδωσαν μια πρώτη γεύση όσον αφορά στο τι μπορεί να περιμένει το κοινό, ωστόσο τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με το hands-on.
Και αν το Team Deathmatch λίγο-πολύ «αυτοεξηγείται», στο Warpath το ζητούμενο είναι η κατάληψη και υπεράσπιση ενός σημείου στο χάρτη…το οποίο κινείται. Το παραπάνω setting μπορεί να δημιουργήσει κάθε είδους χαοτικές καταστάσεις - και το DOOM φαίνεται πως αριστεύει σε αυτόν ακριβώς τον τομέα. Με το gameplay να ακολουθεί old-school προσέγγιση, ο κάθε παίκτης έχει δύο όπλα, ένα αντικείμενο (χειροβομβίδα ή teleporter, στην beta τουλάχιστον) και…αυτό είναι όλο. Δεν υπάρχει regeneration, ούτε άπειρες σφαίρες. Αν η μάχη αφήσει τα σημάδια της, τότε προτεραιότητα παίρνει η αναζήτηση healthpack ή armor shard(s) που επιτρέπουν την επιστροφή στη δράση (εκτός και αν αισθάνεστε έξτρα ριψοκίνδυνοι, κάτι που σύντομα θα ανακαλύψετε πως 99 στις 100 φορές οδηγεί σε κάτι παραπάνω από γρήγορο θάνατο στην επόμενη αναμέτρηση).


Όπως ήταν εκ των προτέρων γνωστό, η closed beta κάλυπτε μόνο το multiplayer κομμάτι του τίτλου, και δη 2 από τα μέχρι στιγμής 6 επιβεβαιωμένα modes, τα Team Deathmatch και Warpath.

Power-ups μπορεί πράγματι να υπάρχουν, και ενώ την εμφάνισή του κάνει και το Quad Damage, σε αντίθεση με το Quake, το μοναδικό όπλο που βρίσκεται διαθέσιμο προς pick-up στο χάρτη είναι το Gauss Cannon, ή αλλιώς το one-hit-wonder/sniper-railgun-charged rocket launcher που χαρίζει κάποια -χαρακτηριστικά εύκολα- kills. Ο άλλος εφιάλτης έρχεται λίγες φορές, και αυτός είναι ο ρούνος που «χαρίζει» Demon Possession, ή αλλιώς μετατρέπει τον παίκτη που θα προλάβει να το «σηκώσει» σε δαίμονα - και εν προκειμένω Revenant (αν και το Revenant δε θα είναι ο μοναδικός δαίμονας στην τελική κυκλοφορία). Εκεί, το match μετατρέπεται σε λουτρό αίματος, αφού με αυξημένη ενέργεια, jetpack και 2 rocket launchers, το Revenant εγγυάται πως οποιοσδήποτε μπορεί να στοχεύσει με μια σχετική επιτυχία, ισωπεδώνει οτιδήποτε βρεθεί στο διάβα του. Και όλα τα παραπάνω σε δύο χάρτες, με τις υψομετρικές διαφορές δίνουν νόημα στο jump pack και τα διπλά άλματα, με στενούς διαδρόμους που δίνουν χώρο στα super-shotguns να «λάμψουν».
Το πιο σημαντικό, βέβαια, είναι ότι παρά τους όποιους προβληματισμούς, το DOOM φαίνεται να είναι ένα εξαιρετικά διασκεδαστικό arena shooter.
Ή και στα rocket launchers. Ανάλογα με τις ορέξεις του καθενός. Αυτό βέβαια που θα πρέπει να σημειωθεί είναι ότι παρά την ταχύτητα και την old-school προσέγγιση, το DOOM (στο multiplayer τουλάχιστον) δεν αποπνέει αίσθηση…DOOM. Φτάνει πολύ κοντά όμως, αν και περισσότερο βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε Quake και Unreal Tournament, χωρίς όμως να έχει την ίδια αμεσότητα και το ίδιο «δεμένο» σύστημα χειρισμού με εκείνο των παλαιότερων τίτλων. Βέβαια, σε αυτήν την περίπτωση δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί κανείς αν πράγματι η δημιουργία ενός τέτοιου τίτλου είναι πλέον εφικτή, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για multiplatform κυκλοφορίες με υποστήριξη gamepad.


Στο Warpath το ζητούμενο είναι η κατάληψη και υπεράσπιση ενός σημείου στο χάρτη…το οποίο κινείται.

Το πιο σημαντικό, βέβαια, είναι ότι παρά τους όποιους προβληματισμούς, το DOOM φαίνεται να είναι ένα εξαιρετικά διασκεδαστικό arena shooter. Και η παραπάνω διαπίστωση δεν αργεί να προκύψει, αφού δε χρειάζεται παρά ελάχιστα δευτερόλεπτα για να δείξει ο τίτλος τι ακριβώς είναι σε θέση να προσφέρει. Δεν είναι πολύ συχνό θέαμα, εξάλλου, οι αναμετρήσεις με rocket launchers και super shotguns, σε φρενήρεις (για τα δεδομένα των περισσότερων online FPS) ταχύτητες, με άφθονο gore και ελάχιστα δευτερόλεπτα παύσης μέχρι την επόμενη μάχη. Ενστάσεις υπάρχουν, και δεν είναι λίγες. Από το σύστημα χειρισμού μέχρι το texture pop-in και τον μάλλον ενοχλητικό εκφωνητή, κανείς θα μπορούσε να βρει αρκετά πράγματα που θα τον έκαναν να ανησυχεί για την ποιότητα του τελικού προϊόντος, ιδίως όταν αυτή είναι μόλις λίγες εβδομάδες μακριά. Αυτό όμως που έχει σημασία είναι ότι το DOOM είναι πέρα για πέρα διασκεδαστικό. Και αυτό είναι κάτι που σπανίζει στα online FPS τα τελευταία χρόνια.




 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
8 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    id Software

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bethesda Softworks

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • DOOM
    • 18+ pegi 18+
      • 7.3 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (2)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.idsoftware.com/games/doom/ FOLLOWERS 8 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
*