Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Dark Souls III Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    From Software

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Όλα κάποτε τελειώνουν - και αρχίζουν ξανά. Από το απέραντο σκοτάδι κάποια στιγμή ξεπηδά μια σπίθα, και καθώς χορεύει άναρχα, ξαφνικά φουντώνει και γίνεται μια τεράστια φλόγα που καίει και φωτίζει τα πάντα γύρω της. Μέχρι και αυτή σιγά σιγά να σβήσει και να ξαναδώσει τη θέση της στο σκότος. Από την αρχή του χρόνου, τα πάντα ξεκινούν, φτάνουν στο απόγειό τους – και κάποια στιγμή στο αναπόφευκτο τέλος τους. Αν και η παραπάνω διαπίστωση ανέκαθεν αποτελούσε τον πυλώνα της θεματολογίας της σειράς Souls, δε θα μπορούσε να υπάρξει πιο ταιριαστό υπόβαθρο για τον τελευταίο τίτλο της σειράς, όπως την ξέρουμε. Και ενώ πράγματι τα Souls πάντα πραγματευόταν τον κύκλο του θανάτου και της αναγέννησης, το Dark Souls III εστιάζει σε αυτές τις τελευταίες στιγμές που μία κατάσταση διατηρεί αυτήν την ομορφιά που τη χαρακτηρίζει, με τα σημάδια της παρακμής να είναι ολοένα και περισσότερο εμφανή. Η αρχή της πτώσης, αν θέλετε, οπότε κανείς μπορεί να διακρίνει αυτό που ήταν, αλλά και αυτό που περιμένει να πάρει τη θέση του, καρτερικά, αλλά με απόλυτη σιγουριά.


Την επιστροφή τους κάνουν, ασφαλώς, τα bonfires, προσφέροντας μια πολυπόθητη ανάσα και τη δυνατότητα μεταφοράς σε οποιοδήποτε σημείο, ή το κεντρικό hub.

Παραμένοντας πιστό στη φιλοσοφία του ονόματος που φέρει, το Dark Souls III διαθέτει ένα σεναριακό υπόβαθρο, το οποίο και θέτει το σκηνικό της περιπέτειας. Η ερμηνεία της ιστορίας, όμως, αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια των παικτών και τη θέλησή τους να εξερευνήσουν, αλλά και να μελετήσουν οτιδήποτε βρεθεί στο δρόμο τους. Aπό τις περιγραφές των αντικειμένων και το μέρος στο οποίο αυτά βρίσκονται, μέχρι τον τρόπο που οι NPCs προσεύχονται και η κατεύθυνση προς την οποία κοιτάζουν, τα πάντα στο Dark Souls 3 έχουν τη δική τους ιστορία να αφηγηθούν και είναι καθαρά στο χέρι του ταξιδιώτη το αν θα «ακούσει» - και, κυρίως, αν θα καταλάβει τι είναι αυτό που έχουν να του πουν. Για αυτούς που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζουν, η εισαγωγή φροντίζει να θέσει τη σκηνή, όπου και ουσιαστικά αποκαλύπτεται ότι ο κόσμος, ο ίδιος κόσμος που γνωρίσαμε από τον πρώτο τίτλο της σειράς, βρίσκεται στο τέλος της εποχής της φωτιάς, με τις τελευταίες σπίθες σιγά σιγά να σβήνουν.
Το Dark Souls III εστιάζει σε αυτές τις τελευταίες στιγμές που μία κατάσταση διατηρεί αυτήν την ομορφιά που τη χαρακτηρίζει, με τα σημάδια της παρακμής να είναι ολοένα και περισσότερο εμφανή.
Με το χώρο και το χρόνο να είναι έννοιες ρευστές, η φλόγα διατηρείται ζωντανή από τους Lords of Cinder, τους φύλακες της φωτιάς που μαζί με τον Gwyn αναλαμβάνουν την ένωση και τη συνέχισή της. Οι Lords έχουν ξαναγεννηθεί, με τους θρόνους τους όμως να είναι άδειοι, αφού εγκατέλειψαν το καθήκον τους, κάτι που σηματοδοτεί την άνοδο των unkindled. Μεταξύ αυτών των καταραμένων undead είναι και ο πρωταγωνιστής, ο οποίος και αναλαμβάνει να επαναφέρει τους Lords of Cinder στους θρόνους τους - και η απάντηση στο «πως» είναι κάτι παραπάνω από προφανής. Ενώ πράγματι η ερμηνεία της ιστορίας αφήνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στους παίκτες, θα πρέπει να σημειωθεί πως η ομάδα του Miyazaki έχει κάνει πολύ καλή δουλειά όχι μόνο ως προς τον τρόπο με τον οποίο η πλοκή εκτυλίσσεται, αλλά και ως προς το πώς αυτό «περνάει» στους παίκτες. Κανείς θα μπορούσε να πει πως σε αυτό το κομμάτι η From Software κάνει πράξη τα μαθήματα που έμαθε και δανείζεται στοιχεία από το Bloodborne - και όχι άδικα. Η αλληλεπίδραση με τους NPCs που βρίσκονται στο δρόμο του πρωταγωνιστή είναι πιο ουσιαστική και στην πορεία αποκαλύπτεται μια βαθύτερη σχέση που δημιουργείται τόσο μεταξύ αυτών και του πρωταγωνιστή, όσο και μεταξύ των ίδιων.


Τα bosses δε θα μπορούσαν να απουσιάζουν, αν και στο μεγαλύτερο μέρος της περιπέτειας, αυτά δε θα αποτελέσουν κάποια ιδιαίτερη πρόκληση στους βετεράνους της σειράς.

Δεν είναι όμως μόνο αυτό το κομμάτι που ο Miyazaki και η ομάδα του δανείζονται από το Bloodborne. Λίγες μόνο ώρες μέσα στον κόσμο του Dark Souls III, και γρήγορα συνειδητοποιεί κανείς πως η From Software παίρνει ουσιαστικά μια σειρά στοιχείων και χαρακτηριστικών από όλους τους τίτλους της σειράς “Soulsborne” και τα ενώνει με μαεστρία, δημιουργώντας ένα σύνολο στο οποίο, ενώ τα επιμέρους συστατικά αναγνωρίζονται με ευκολία, όλα έχουν υφανθεί μεταξύ τους με τέτοιο αριστοτεχνικό τρόπο που είναι σαν να ήταν ανέκαθεν ένα αναπόσπαστο κομμάτι. Και είναι ένας από τους λόγους που η γνωστή συνταγή μπορεί να παραμένει οικεία στους βετεράνους της σειράς, αλλά ακόμα και στην πέμπτη υλοποίησή της καταφέρνει να διατηρείται φρέσκια.
Λίγες μόνο ώρες μέσα στον κόσμο του Dark Souls III, και γρήγορα συνειδητοποιεί κανείς πως η From Software παίρνει ουσιαστικά μια σειρά στοιχείων και χαρακτηριστικών από όλους τους τίτλους της σειράς “Soulsborne” και τα ενώνει με μαεστρία.
Οι επικρίσεις ως προς τα ατοπήματα του Dark Souls II μπορεί να ισχύουν ακόμα (παρά το γεγονός ότι το Scholar of the First Sin έκανε εξαιρετική δουλειά στο να ξαναδώσει ζωή στο sequel), αυτό όμως δεν εμπόδισε τον Miyazaki να δανειστεί τα στοιχεία που το έκαναν να διαφοροποιηθεί - και γιατί όχι, να βελτιώσει τη φόρμουλα της σειράς μέχρι εκείνο το σημείο. Όπως για παράδειγμα την ελεύθερη μετακίνηση ανάμεσα στα bonfires, τα οποία μπορεί μεν για ακόμη μια φορά να δίνουν την απαραίτητη ανάσα αναπλήρωσης των estus flasks, με το κόστος όμως της επανεμφάνισης των εχθρών. Ή για παράδειγμα η πιο ανοιχτή προσέγγιση και τα διαφορετικά μονοπάτια που μπορεί να πάρει κανείς για να συνεχίσει το ταξίδι του στον κόσμο του Lothric, σε αντίθεση με την πιο γραμμική πορεία του Bloodborne, με τα shortcuts όμως παρόντα για άλλη μια φορά και τα επίπεδα να «αναδιπλώνονται» με αριστοτεχνικό τρόπο, προσφέροντας πολύτιμη βοήθεια και εξοικονόμηση χρόνου για την επόμενη προσπάθεια.


Το Dark Souls 3 παίρνει όλα τα στοιχεία που έκαναν την σειρά Souls τόσο δημοφιλή, και τα ενώνει με αριστοτεχνικό τρόπο - τόσο στο gameplay, όσο και στην αισθητική.

Και θα υπάρξει σίγουρα επόμενη προσπάθεια, αφού η δυσκολία είναι σήμα κατατεθέν της σειράς. Φυσικά, όσοι έχουν ασχοληθεί με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς θα βρουν το επίπεδο της πρόκλησης που προσφέρεται σαφώς χαμηλότερο απ’ ότι στο παρελθόν, αλλά σε αυτό θα πρέπει κανείς να συνυπολογίσει και την εξοικείωση, η οποία φέρει και την ανάλογη εμπειρία ως προς την «ανάγνωση» των εχθρών, των κινήσεων και των μοτίβων επιθέσεών τους. Σε αυτό βέβαια ο τίτλος έχει απαντήσεις, και με το πέρασμα του χρόνου οι απαντήσεις αυτές είναι ολοένα και πιο συχνές, αφού ο τίτλος δίνει την ευκαιρία στους παίκτες να τροποποιήσουν μόνοι τους το επίπεδο πρόκλησης και δυσκολίας, μέσω των διαφορετικών δοκιμασιών που οι ίδιοι μπορούν να θέσουν στον εαυτό τους. Όπως για παράδειγμα ένα run με ελάχιστη προφύλαξη, ή χωρίς upgrades, ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Γενικότερα μιλώντας όμως, ανεξαρτήτως εμπειρίας, αυτό που θα μπορούσε σίγουρα να ειπωθεί, είναι ότι η From Software δείχνει μεγαλύτερη ελαστικότητα ως προς τα bosses, τουλάχιστον στο πρώτο μισό της περιπέτειας. Μια τέτοια απόφαση είναι σε ένα βαθμό δικαιολογημένη, δεδομένου ότι προσπαθεί να «ανοίξει» τον τίτλο σε ένα μεγαλύτερο κοινό, οι θιασώτες της σειράς όμως δε χρειάζεται να ανησυχούν, αφού φροντίζει να τους αποζημιώσει και με το παραπάνω τόσο σε κάποια boss-fights (και δη προαιρετικά), όσο και με κάποια mobs και mini-bosses που κάνουν τη ζωή τους κάτι παραπάνω από δύσκολη. Με αυτόν τον τρόπο η δυσκολία ουσιαστικά έχει καλύτερη διαβάθμιση, αν και ορισμένες φορές η κλιμάκωση φτάνει σε απότομο τέλος όταν έρχεται η ώρα της αναμέτρησης με το boss που (σίγουρα) περιμένει στο τέλος του δρόμου.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Scott_Pilgrim
    • Ωραία όσα διάβασα. Φαίνεται πως έχει αρκετές φρέσκες ιδέες στο gameplay και δεν είναι κακό. Η αλήθεια είναι πως δεν με χαλάει καθόλου ότι έγινε πιο fast paced όπως και το bloodborne. 8 μερούλες ακόμα και θα ξεκινήσω και εγώ το ταξίδι..

    • Tim of Heavens
    • Αν είσαι άντρας, δεν θα βάλεις βαθμό. ΧΑ trololo.

    • Geovra
    • Εξαιρετικο κειμενο για ενα εξαιρετικο παιχνιδι-σειρα (που ποτε δεν μπορεσα να τελειωσω). ΕΙναι στανταρ αγορα ...και ας μην το τελειωσω ποτε :)

    • mazos
    • Το μοναδικο game μαζι με Uncharted 4 που με ψηνουν για αγορα σε περιοδο τρελης αφραγκιας..

    • Altair
    • Πολύ καλό review,μια διόρθωση μόνο.Λες ότι είναι πολύ εύκολο.Η ίδια η FROM είπε πως με το που κυκλοφορήσει ο τίτλος θα υπάρχει ένα Day 1 patch το οποίο θα ανεβάζει τη δυσκολία στα κανονικά επίπεδα,και πως το αφήσανε έτσι στον review code ώστε να μπορέσουν να το προχωρήσουν οι reviewers. :)

    • PORTAL
    • Ενα πραγμα που με χαλαει είναι το ποσο μουντα ειναι τα χρωματα. Εννοω σε σχεση με τα δυο πρωτα DS. Δεν ξερω αν οφειλεται στη μηχανη γραφικων που ειναι η ιδια με το Bloodborne, ή ειναι καθαρα απο επιλογη της From για να ταιριαζει με το lore, αλλα δεν μου φαινεται ωραιο. Δεν λεω οτι θα επρεπε να εχει ιδια παλετα χρωματων με το Super Mario Sunshine, αλλα νομιζω το παρακανανε λιγο με τη μαυριλα. Κατα τα αλλα ειμαι σιγουρος οτι το παιχνιδι θα εχει την γνωστη ποιοτητα της σειρας.

    • Connie GR
    • Σας ευχαριστώ πολύ guys!

      @Altair
      Δεν λέω πως είναι πολύ εύκολο το game, έτσι όπως το λες δηλαδή. Πάντως, έπαιξα και το version 1.01. :)

    • Scott_Pilgrim
    • Αλήθεια Κωνσταντίνε, σαν τελευταίος τίτλος Souls όπως λέει και o Miyazaki, κλείνει σωστά; Δίνει στο παίκτη τον αποχαιρετισμό που έπρεπε να δώσει μετά από τρεις ή μαζί με το Bloodborne τέσσερις, τίτλους;

    • Connie GR
    • @Scott_Pilgrim
      Πιστεύω πως ναι. Πάντα, βέβαια με τον "ιδιαίτερο" τρόπο της σειράς. Είναι όλα αυτά τα στοιχεία που έκαναν τον τίτλο τόσο αγαπητό, μαζί. Για να μην κάνω spoil, όταν το τερματίσεις, μπορούμε να συζητήσουμε σε pm! :)

    • raiden5
    • Οποτε το Reviw βασίζεται κυρίως στην έκδοση χωρίς το patch? Σαν διαρκεια ειναι αρκετά μικρότερο απο τα προηγούμενα souls παιχνιδια?

    • yaponvezos
    • @raiden5

      Είχαμε κανονικά πρόσβαση στο patch. Τα Day One patches εμφανίζονται σε PSN και Xbox Live πριν το λανσάρισμα, ακριβώς για να είναι σίγουρα διαθέσιμα όταν ξεκινά η εμπορική διάθεση του τίτλου. Πολύ, πολύ σπάνιο να συμβεί κάτι άλλο.

    • Scott_Pilgrim
    • @ConnieGR τότε θα περιμένει πολύ χαχαχα αλλά με αυτά που μου είπε πιστεύω θα ικανοποιήσει ακόμα και τον πιο σκληροπυρηνικό φαν.

      Πάντως δεν ξέρω για διάρκεια, αλλά διάβαζα σήμερα για κάτι speedruns σε 90 λεπτά και φυσικά από Ιάπωνες.

    • Georgebor
    • Ωραίο review!!Εγώ που δεν έχω παίξει τα προηγούμενα θα τα βρώ μπαστούνια;;Εχω παίξει ελάχιστα το 2 σε pc... Η αλήθεια είναι οτι το θέλω σαν τρελός αλλά μετα το uncharted λόγω έλλειψης χρημάτων!

    • Connie GR
    • @Georgebor

      Σε ευχαριστώ πολύ! Η αλήθεια είναι πως μια σχετική δυσκολία θα την αντιμετωπίσεις, αλλά αφού είσαι εξοικειωμένος με τους βασικούς μηχανισμούς, τότε δε θα έχεις πρόβλημα. Απλά να οπλιστείς με υπομονή και πολύ σύντομα θα δεις ότι είναι θέμα σωστής τοποθέτησης και επιλογής του πότε θα κάνεις την κίνησή σου. Είναι ένας τίτλος που έχει πολλά να σου προσφέρει. Αξίζει να ασχοληθείς μαζί του. :)

    • stefoukos
    • δυνατος τιτλος αλλα εφαγα τα λεφτακια μου για το Dirt απο δεκεμβρη και αν μιας ερχεται Gears 4

    • Vopold
    • Kratietai akoma to Hardcore Gaming na doumai ti allo tha doumai apo auth thn etairia

    • peterf76
    • απίστευτη παιχνιδιάρα ερε παλι θα τσακώνομαι με το γιο μου για το ποιος θα παιξει πρώτος

    • Hippy2014
    • δεν εχω παιξει κανενα dark souls.νομιζω ηρθε η ωρα να ξεκινησω!!

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!