Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Life is Strange: Before the Storm Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Dontnod Studio

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Square Enix

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Life is Strange: Before the Storm Review
Στις αρχές του 2015, η Dontnod Entertainment μας επεφύλασσε μία απρόσμενη κι ευχάριστη έκπληξη με την κυκλοφορία του Life is Strange. Ένα graphic adventure χωρισμένο σε επεισόδια, με απλό gameplay και δυνατό σενάριο που πραγματικά αιχμαλώτιζε το ενδιαφέρον του παίκτη με ανατροπές και απρόσμενη εξέλιξη. Αυτό όμως που έκανε το Life is Strange να ξεχωρίσει ήταν η δυνατότητα της πρωταγωνίστριας, Max Caulfield, να γυρίζει το χρόνο πίσω και να επηρεάζει την έκβαση των γεγονότων. Κάθε απόφαση ή επιλογή είχε πάντα και τις αντίστοιχες συνέπειες, οι οποίες δεν έκαναν πάντοτε την εμφάνισή τους στην αρχή. Η ανάπτυξη των χαρακτήρων καθώς και το δέσιμο που γεννήθηκε στη σχέση μεταξύ της πρωταγωνίστριας και της κολλητής της φίλης, Chloe Price, ήταν η κινητήριος δύναμη για την εξέλιξη της ιστορίας. Το μοτίβο του gameplay έμοιαζε με ενδιαφέρουσα σύνθεση των Heavy Rain, Gone Home και The Walking Dead, χωρίς, ωστόσο, την αντίστοιχη δράση ή πρόκληση, με κυρίαρχη συντροφιά τις σκέψεις και τις συζητήσεις της Max, τη συνεχή αναζήτηση κι εξερεύνηση και, φυσικά, τις επιλογές που παρουσιάζονταν ως μέσο για την εξέλιξη της ιστορίας, η οποία ήταν ευμετάβλητη όπως άλλωστε και ο χρόνος στα «χέρια» της πρωταγωνίστριας.



Στο Before the Storm η ανάπτυξη πέρασε από τα χέρια της Dontnod στα χέρια της Deck Nine. Η κυκλοφορία αυτή λειτουργεί ως prequel του αρχικού τίτλου, είναι επίσης χωρισμένη σε επεισόδια (3 στο σύνολο αντί των 5 της αρχικής παραγωγής) και μας πηγαίνει 3 χρόνια πίσω, αλλά αυτήν τη φορά η πρωταγωνίστρια είναι η Chloe, η οποία είναι, εμφανισιακά τουλάχιστον, διαφορετική από ότι τη θυμόμασταν. Παλεύοντας να εγκλιματιστεί στη νέα της πραγματικότητα μετά από ένα πρόσφατο τραυματικό συμβάν (τις συνέπειες του οποίου γνώρισαν οι παίκτες και στο αρχικό Life is Strange), η Chloe ξετυλίγει ένα συνεσταλμένο αλλά έντονα τραυματισμένο χαρακτήρα. Οι κακές παρέες, το αλκοόλ και τα ναρκωτικά έχουν αρχίσει να επηρεάζουν τη ζωή της και να την απομακρύνουν από τις σχολικές δραστηριότητες, τους φίλους της και την οικογένειά της. Εκεί που η Max είχε καταφύγιο τη φωτογραφική της μηχανή, η Chloe θα προσπαθήσει να εκφράσει τα συναισθήματά της με ένα μαρκαδόρο και με, ευφάνταστα η αλήθεια είναι, graffiti. Πιο δυναμική και πιο εξωστρεφής, θα επηρεάσει με διαφορετικό τρόπο τον κόσμο γύρω της. Εκείνοι που γνώρισαν την Max στο πρώτο LIS θα αντιληφθούν αμέσως πόσο διαφορετικές είναι σα χαρακτήρες οι δύο φίλες, σε σημείο που η εμπειρία καταλήγει να είναι φρέσκια και όχι μία από τα ίδια.



Σίγουρα, η φιλία με την Max υφίσταται και αναφέρεται συχνά αλλά με την αλλαγή περιοχής και σχολείου έχουν απομακρυνθεί, με αποτέλεσμα να της λείπει και να τη φέρνει συχνά στο νου της, σε βαθμό όμως που αποφεύγεται κατάχρηση από τους σεναριογράφους. Εκεί που όλα δείχνουν να καταρρέουν, η γνωριμία με την Rachel Ambers θα της αλλάξει για πάντα τη ζωή. Η Rachel δεν είναι άγνωστη σε όσους έπαιξαν το πρώτο Life is Strange, αλλά καλύτερα να μη φανερώσουμε περισσότερα. Εν αντιθέσει με την Max και την υπερφυσική δυνατότητά της, η Chloe έχει ως «δύναμη» το θράσος, την αντίδραση, την προσβολή αλλά και την πειθώ, όπως αυτά καθρεφτίζονται στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται το λόγο της. Ως πρώτη εντύπωση, κάτι τέτοιο φαντάζει υπερβολικά απλό και δείχνει να επισκιάζεται από το σουρεαλιστικό στοιχείο της προηγούμενης κυκλοφορίας. Ωστόσο οι λογομαχίες στις οποίες συμμετέχει η Chloe προκειμένου να πάρει αυτό που θέλει ή να στρέψει εναντίον των άλλων τα λόγια που οι ίδιοι χρησιμοποιούν για να πετύχει ακριβώς το ίδιο, είναι ένα πιο φυσικό χάρισμα που έχει και το αντίστοιχο ενδιαφέρον.



Η έναρξη μιας τέτοιας στιχομυθίας ονομάζεται Backtalk και η έκβασή της θα καθοριστεί από τις επιλογές που θα κάνει ο παίκτης σε ένα ειδικά διαμορφωμένο επιλογέα multiple choice με το φειδωλό χρόνο να στέκεται ως Δαμόκλειος Σπάθη πάνω από το κεφάλι του παίκτη. Κι αυτό διότι το αρνητικό που παρουσιάζει ως μηχανισμός είναι ότι έχει μία κλεψύδρα, η οποία κυλάει τόσο γρήγορα που δεν προσφέρει καν το στοιχειώδη χρόνο για συνετή επιλογή, είτε με τη μορφή ερώτησης είτε ως απάντηση. Η κάθε επιλογή επηρεάζει το αποτέλεσμα είτε προς το καλύτερο είτε προς το χειρότερο για την Chloe. Ενώ όμως υπήρξαν φορές που χάθηκε η επιθυμητή έκβαση, το τίμημα δεν ήταν μεγάλο ώστε να επηρεάσει σημαντικά την εξέλιξη. Ίσως λειτουργεί περισσότερο σαν προσωπική πρόκληση παρά ως σκυτάλη για την εξέλιξη των γεγονότων.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity