Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Paper Mario: Color Splash Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Intelligent Systems

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η Nintendo μάλλον σκέφτεται το Wii U σαν κάποιου είδους καμβά και κάνει ό,τι μπορεί για να το γεμίσει χρώμα. Έτσι, μετά το Splatoon που μας κέρασε χρωματιστή μελάνη με την μπετονιέρα, έρχεται το Paper Mario Color Splash για να βάψει οτιδήποτε μπορεί να ξέφυγε των καλαμαριών με το σφυρί του. Αν δεν έχετε πάρει μυρωδιά από το τι συμβαίνει στο νέο Paper Mario, η προηγούμενη φράση θα σας φάνηκε ως κάτι ανάλογο του “κόβω τον πατσά με το ψαλίδι”. Σίγουρα πατσάς δεν υπάρχει στην νέα περιπέτεια του Mario. Υπάρχει όμως ψαλίδι. Και κάρτες. Και κάτι σχετικά συγγενές με τον πατσά. Για μια ακόμα φορά ο Bowser κάνει τα δικά του, απαγάγει την πριγκίπισσα και ο Mario πρέπει να μπλα. Το Paper Mario Color Splash συνεχίζει στα χνάρια του Paper Mario Sticker Star, μένοντας μακριά από τη λογική του RPG που έφεραν οι πρώτοι τίτλοι της σειράς και μετατρέπεται σιγά σιγά σε action adventure. Ή κάτι κοντά σε αυτό. Ξεχνάτε λοιπόν τον ενιαίο κόσμο και σκέφτεστε μεγάλο χάρτη με αυτοτελή επίπεδα που όμως δεν απαιτούν να τα ολοκληρώσετε με συγκεκριμένη σειρά. Θα χρειαστεί να επιστρέψετε σε κάποια από αυτά σε δεύτερο χρόνο για να βρείτε περισσότερα αστέρια (έως 3 ανά επίπεδο), η εύρεση των οποίων ξεκλειδώνει νέα επίπεδα. Το plarforming δεν είναι το μόνο που θα σας απασχολήσει εκεί, μιας και εξερεύνηση και μάχη έχουν εξίσου σημαντικό ρόλο. Για την τελευταία θα επανέλθουμε παρακάτω.



Η εξερεύνηση πάντως, τόσο λόγω των καλογραμμένων διαλόγων, του πάντα παρόντος χιούμορ με εξαιρετική αίσθηση και σπιρτάδα, του συνολικά καλού στησίματος γρίφων αλλά και του τόσο όμορφου κόσμου και εικαστικής προσέγγισης, είναι ίσως το πιο αξιομνημόνευτο κομμάτι όλων. Κάτι που το ίδιο το level design επιτρέπει μια στάλα παραπάνω για να λάμψει. Υπάρχουν επίπεδα που δεν θα χρειαστεί να κάνετε ούτε μια μάχη, άλλα που είναι ολόκληροι γρίφοι και κάποια ακόμα που εξελίσσονται σε ελάχιστους χώρους, όπως ένα μικρό δωματιάκι. Αυτήν τη φορά το κεντρικό θέμα του τίτλου είναι το χρώμα και η μπογιά. Στοιχεία που δεν μένουν μόνο σε ένα σημείο του τίτλου, αλλά παίζουν σοβαρό ρόλο σε gameplay, υπόθεση, εξερεύνηση και αισθητική. Ο Mario αποκτά νωρίς στον τίτλο ένα σφυρί, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει είτε απλά για να χτυπήσει κάτι, είτε για να κοπανήσει και να βάψει ταυτόχρονα.
Το Paper Mario Color Splash συνεχίζει στα χνάρια του Paper Mario Sticker Star, μένοντας μακριά από τη λογική του RPG που έφεραν οι πρώτοι τίτλοι της σειράς και μετατρέπεται σιγά σιγά σε action adventure.
Το χρώμα που βγαίνει από το σφυρί γεμίζει τα πολλά μπαλώματα που βρίσκετε εντός των επιπέδων (σε γρασίδι, πατώματα τοίχους κ.λπ.) και αυτά με τη σειρά τους προσφέρουν διάφορα. Coins, battle cards, λύσιμο γρίφων, ακόμα και ζωντάνεμα χαρακτήρων. Βλέπετε, αυτήν τη φορά έχετε και μια συμμορία από Shy Guys με ενσωματωμένα καλαμάκια που ρουφάνε το χρώμα από κάθε τι, ζωντανό και μη, στον κόσμο του παιχνιδιού. Δεν είναι λίγες λοιπόν οι φορές που θα βρείτε κάποιον ξεβαμμένο χαρακτήρα να κείτεται και μια “καλή” με το σφυρί τον χρωματίζει, ζωντανεύει και λύνει τον τάδε γρίφο ή προσφέρει ένα πολύ σημαντικό αντικείμενο κ.λπ. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός πάντως μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για να σημαδέψετε πράγματα. Π.χ. να μαρκάρετε κινούμενα αντικείμενα σε ένα puzzle για να ξέρετε με ποια έχετε ήδη αλληλεπιδράσει, ή να σημαδέψετε το μονοπάτι σας σε ένα αόρατο πάτωμα.


Η εξερεύνηση πάντως, τόσο λόγω των καλογραμμένων διαλόγων, του πάντα παρόντος χιούμορ με εξαιρετική αίσθηση και σπιρτάδα, του συνολικά καλού στησίματος γρίφων αλλά και του τόσο όμορφου κόσμου και εικαστικής προσέγγισης, είναι ίσως το πιο αξιομνημόνευτο κομμάτι όλων.

Η μπογιά σας όμως δεν είναι σε καμία περίπτωση ατελείωτη. Μέσω τη μάχης (μη βιάζεστε, κοντοζυγώνει) αλλά και χτυπώντας διάφορα αντικείμενα εντός του κόσμου, η απαραίτητη μπογιά εμφανίζεται σε μορφή σταγόνας και μπορείτε να μαζέψετε αποθέματα. Η αλήθεια είναι πως το να ξεμείνετε είναι αρκετά δύσκολο οπότε δεν υπάρχει και ιδιαίτερο άγχος. Πού αλλού όμως θα χρησιμοποιήσετε την μπογιά σας; Ναι, σωστά το μαντέψατε, στη μάχη (είδατε, τα καταφέραμε). Όπως και με το Paper Mario Sticker Star έχουμε πολλά να εξηγήσουμε σε αυτόν τον τομέα, οπότε ας τα πιάσουμε από την αρχή. Μιλάμε για turned based battle και, όπως και στον προηγούμενο τίτλο, τα Battle Cards έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Μπορείτε να τα βρείτε είτε σε κατάστημα, είτε μέσω εξερεύνησης ή ως ένα εκ των τροπαίων από κάθε κερδισμένη μάχη. Σταδιακά θα μπορέσετε να χρησιμοποιείτε έως και 4 κάρτες σε κάθε γύρο αλλά πρέπει να έχετε το νου σας και στο συγχρονισμό των επιθέσεων ώστε να πατήσετε συγκεκριμένο πλήκτρο στο GamePad την κατάλληλη στιγμή (αυτή διαφέρει σε κάθε battlecard) για μέγιστη ζημιά. Ο συγχρονισμός είναι απαραίτητος και όταν οι αντίπαλοι σάς επιτίθενται ώστε να κάνετε block ή να δεχθείτε μειωμένη ζημιά.



Για να μπορέσετε όμως να χρησιμοποιήσετε την κάθε κάρτα ουσιωδώς, αυτή πρέπει να γεμίσει με χρώμα. Το αν τη γεμίσετε πλήρως ή μέχρι ένα σημείο καθορίζει τη διάρκεια και τη δύναμη που έχει η κάθε σας επίθεση. Ο διαφορετικός χρωματισμός κάθε κάρτας καταναλώνει και αντίστοιχο χρώμα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε) σε διαφορετική ποσότητα ανάλογα με τη δύναμη της κάρτας. Αν σας έχει τελειώσει το κατάλληλο χρώμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο από τα υπόλοιπα, αν και δεν θα πετύχετε τη μέγιστη απόδοση της κάρτας. Κάθε κάρτα είναι μίας χρήσεως και αφού χρησιμοποιηθεί, αφαιρείται από το deck σας.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Volga
    • Δεν είχα την τύχη να ασχοληθώ ποτέ με κάποιο paper Mario. Αυτό όμως μου έχει εξάψει τη διάθεση από κάθε άποψη... Δείχνει πα νε μο ρφο.

    • billbig
    • Η ομορφιά ήταν πάντα χαρακτηριστικό της σειράς, αλλά εδώ είναι η καλύτερή της υλοποίηση μέχρι στιγμής. Γενικά από την αρχή της η σειρά έχει αλλάξει αρκετά μεν, αλλά όχι τόσο που να εκφυλιστεί σε κάτι διαφορετικό. Αξίζει να τον κάνεις τον κόπο.

    • Tim of Heavens
    • Ξεκίνα με Thousand Year Door του GC και προχωράς σε N64, Wii, Wii U.

    • billbig
    • @Tim of Heavens

      Τώρα που είπες Thousand Year Door, θυμήθηκα πως κάποτε το αντάλλαξα με το πρώτο Littlebigplanet. Ακόμα αυτομαστιγώνομαι κάθε 15 μέρες...

    • gamelover
    • Και μόνο που έχει όλη αυτή την πλούσια χρωματική απεικόνιση πραγματικά είναι ένας τίτλος αξιοζήλευτος.
      Για μένα η νιντεντο έδειξε για άλλη μια φορά πόσο καλή είναι σε αυτό που κάνει και που πάντα βρίσκει καινούργιους δρόμους και μονοπάτια να διανύσει έχοντας στο μυαλό της να προσφέρει κάτι καινούργιο με όλα τα μικρά λάθη που μπορεί να το συνοδεύουν.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!